ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3277 3278 3279 3280 3281 3282 3283 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:44

ZEELAND736 schreef:
Ja...moest mijn dochter ook, maar wel 9 kilometer...
Om 4 uur en om 5 uur was ik wakker van de storm....en bedacht toen...ik breng haar..
Dat was nog niet zozeer het slechtste moment...
Maar ik heb iets zwart-wit...met 4 pootjes en het zegt soms miauw....in het donker geraakt....ik kon er echt niets aan doen...hij/zij stak ineens over...
Zou die zo hard geraakt zijn, dattie nu dood is????
Ik ben ook niet gestopt...het was daar superdruk want iedereen was op weg...in de regen en de wind...
Sorry....pluis...rakker...zorro....of hoe je ook mag heten...

Oh wat naar Ineke....kan me voorstellen dat je dr nog over piekert hoor! Soms zijn dingen onvermijdelijk he.... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:46

HANNAH810 schreef:
ahh billy toch!!
niet klagen maar dragen en vragen om MEER!! Knipoog smiley

lekker van genieten joh!

Meer wat, nachtrust?? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:50

MARRY942 schreef:
En nu....de storm loeit nog steeds om het huis (vanmorgen hadden we zelfs een onweersbui hier, het flitste flink!)....maar laat die storm maar loeien....mijn kerstboom straalt een romaaaanties licht af, samen met de adventsster en de brandende kaarsjes...ik heb een mooi kerst-cd tje van Kees Kraayenoord opstaan en ga straks eigengebrouwen spaghetti bolognaise a la Maria eten....
IK HEB HET GOED! Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

Op zich een goed plan.....maar wij eten chiliwraps...en op een of andere manier is chili con carne een foute combinatie met een romantisch avondje vrees ik Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:52

Kan ik morgenochtend de vliegtuig instappen rond half 8?
Het waait nog zo hard ai ai ai Kotsende smiley
Ik hoop niet op annulering Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:53

LISA610 schreef:
Hé Frank. Ik ben met jou eens dat Pasen het grootste feest is. Dat neemt niet weg dat ook kerst een groot feest mag zijn, want per slot van rekening vieren wij christenen dan dat Jezus is geboren. En uiteindelijk is dat het begin van hetgeen wat met Pasen heeft plaats gevonden. Dus ja, Pasen is het belangrijkste feest. Maar ook kerst is volop reden tot feest in mijn ogen en ik meen niet dat je dat feest dan in alle soberheid moet vieren. Dat deden de engelen ook niet toen zij aan de herders vertelden dat Jezus was geboren:
8 Niet ver daarvandaan brachten herders de nacht door in het veld, ze hielden de wacht bij hun kudde. 9 Opeens stond er een engel van de Heer bij hen en werden ze omgeven door het stralende licht van de Heer, zodat ze hevig schrokken. 10 De engel zei tegen hen: ‘Wees niet bang, want ik kom jullie goed nieuws brengen, dat het hele volk met grote vreugde zal vervullen: 11 vandaag is in de stad van David jullie redder geboren. Hij is de messias, de Heer. 12 Dit zal voor jullie het teken zijn: jullie zullen een pasgeboren kind vinden dat in een doek gewikkeld in een voederbak ligt.’ 13 En plotseling voegde zich bij de engel een groot hemels leger dat God prees met de woorden:
14 ‘Eer aan God in de hoogste hemel
en vrede op aarde voor alle mensen die hij liefheeft.’

Als ik dit lees krijg ik de indruk dat er een behoorlijk feest gaande was in de hemel.... Lachende smiley

Dat klopt...dat ben ik met je eens....maar zou dat feest in het teken hebben gestaan van kalkoen...een ijstaart...en kerstballen???
God werd geprezen en gelooft...engelen zongen tot ZIJN Eer...
Het was een koor zoals er nog nooit geweest is..denk ik...

Als ik Kerst mag"vieren" (ook weer een raar woord) hoop ik dat ik dat mag en kan doen met mijn hart ja...
Ik kan de mooiste liederen galmen...met mijn mond ja...maar wat is het leeg als mijn hart en buiten blijft staan???
Wat is het een eenzame Kerst...als ik mijn buik rond eet....de kast uitpuilt...maar er geen plaats is voor de geboren Koning in mijn hart!!!

En dan denk ik inderdaad aan de kerst in mijn jeugd...
Er was wat extra"s jazeker....ook al moesten er 9 monden worden gevuld...Maar het stond niet bovenaan!!! Vader las het Kerstverhaal...we dronken chocolademelk..er stond bij ieder bord een kaarsje en we gingen naar de kerk...Moeder speelde op het orgel...en wij zongen mee..
En toch stond bovenaan...Al die lichtjes, al die kaarsjes...al dat eten...

NEE, dat is het Kerstfeest niet!!!!
Het zijn dankbare herinneringen...goede herinneringen...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 7 december 2011, 17:55
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:55

BILLY701 schreef:
Ik klaag omdat ik zo stom ben geweest om tot twee keer toe deze week tot drie uur in de nacht met iemand heb zitten (liggen) bellen.
Ik ondervind er nu de gevolgen van.
Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Ik zeg maar even niks niet Smiley met dichtgeplakte mond
En nee is was het niet ik sliep braaf Engeltje smiley
Weet je ik heb eigenlijk niks te klagen Verraste, verbaasde smiley
Mn gezondheid is redelijk ik slaap goed! Ow heb wel wat te klagen!
Dat de dierenarts zo duur is Huilende smiley, smiley in tranen
Maar goed mn katje is het waard.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:57

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is een heel persoonlijk iets Marry, jij vind het fijn om het samen met anderen te vieren, de ander vind dat geen probleem.....
Maar inderdaad, gaat het niet om de inhoud van het feest? En daarna pas met wie en hoe je het viert?

Juist Willemijn!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:58

Heel mooi...Grace...ik kende hem...en zeer zeker geloof ik daarin....

Ergens in de Bijbel staat toch ook...
Na deze zal ik/jij het verstaan...

Dat je soms achteraf ziet...MOET zien...dat het hier of daarom is geweest....

Ja...ik geloof erin, maar juist mijn ongeloof kan me opstandig maken...en wil ik er eigenlijk niet in berusten...
Een mooi voorbeeld heb ik weer uit mijn werk....
Een erg zieke client....maar nog steeds een rots vast vertrouwen, dat God alles ZO zal maken....dat zij zich zal moeten verwonderen....

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 7 december 2011, 18:03
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:00

MARRY942 schreef:
WAT we vieren, Frank...dat weten wij CM mensen meestal nog wel.....
Maar vieren....das iets wat zo mooi is om SAMEN te doen....
Ben ik nou een zielige zeurpiet? Smiley die vol vragen zit Zieke smiley Verlegen lachende smiley
Is dit een retorische vraag of wil je echt antwoord?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:03

Storm en regen!
Lekker binnen zitten luiken dicht lampies en kaarsjes aan wie doet me wat Clown smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 7 december 2011, 18:03
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:04

CHATULIEM619 schreef:

Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:14

CHATULIEM619 schreef:

Zeg wat je denkt Chat....dan lieg je niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:16

ANNETTE792 schreef:
Op zich een goed plan.....maar wij eten chiliwraps...en op een of andere manier is chili con carne een foute combinatie met een romantisch avondje vrees ik Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

hihi...ja..je kan nu moeilijk alle ramen open zetten he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:33

....en dan te bedenken dat ik niet van voetbal houd. Speciaal voor de fans van AZ, die hun wonden likken sinds zondag:

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 7 december 2011, 19:38
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:34

LISA610 schreef:
Ik ben twee keer bij een gebedsgenezingdienst geweest, van verschillende voorgangers. Tot die tijd had ik er uiteraard wel over gehoord. En ik ken iemand bij ons uit de gemeente waarvan ik weet dat zij een paar jaar geleden nog in een rolstoel zat. Zij is toen naar een gebedsgenezingsdienst geweest en in die dienst is zij genezen. En sindsdien loopt zij dus weer zonder problemen. Dat is al een paar jaar geleden, maar juist omdat ik haar persoonlijk ken was ik dus wel nieuwsgierig. En zo zijn er wel meer gevallen bekend van mensen die genezen zijn tijdens een genezingsdienst. Er zijn echter ook gevallen bekend van mensen die niet genezen zijn terwijl ze wel naar zo'n dienst zijn geweest. Omdat ik het type ben wat zich toch ergens in verdiept wil hebben voordat ze een conclusie trekt, heb ik boeken gelezen over gebedsgenezing en ben ik dus een paar keer naar zo'n dienst gegaan zodat ik ook zelf kon zien hoe dat in zijn werk gaat.

Als ik heel eerlijk ben, heb ik dubbele gevoelens over in ieder geval de eerste dienst die ik heb meegemaakt. Ik vond het allemaal vrij massaal (en dat terwijl ik gewend ben aan kerkdiensten met ruim 1000 mensen). Ook tijdens deze dienst werden mensen opgeroepen om zich over te geven aan de Heer en werd er vervolgens gebeden voor genezing. Nou is er natuurlijk niets mis mee om mensen op te roepen om zich over te geven aan de Heer, want Jezus zelf zei immers "maak alle volkeren tot mijn discipelen". En nee, ik vind ook dat er niets mis is met het bidden voor genezing van iemand die ziek is, of dat nu gaat om iets lichamelijks of om geestelijke nood. Dus Lisa... what's the problem?

Nou dat is dan misschien wel het massale karakter. Op een gegeven moment leek het bijna lopende band werk (hmmm dat komt er oneerbiediger uit dan ik het bedoel). Daarnaast ook het idee dat iemand niet genoeg geloof zou hebben als hij of zij niet geneest... Dit klonk een beetje door in een aantal boeken die ik gelezen heb en zowel tijdens die eerste dienst als bij het lezen van die boeken kreeg ik toch een beetje het idee dat de indruk werd gewekt dat iedereen door gebedsgenezing kon genezen als er genoeg geloof zou zijn bij die persoon. Maar ook dat een ziekte kon terugkeren wegens een gebrek aan geloof of met het niet waarmaken van een belofte aan God. Al met al kreeg ik het idee dat er werd ingespeeld op schuldgevoel of op zijn minst twijfel werd gezaaid over de vraag of iemand wel gelovig genoeg was.

Nu realiseer ik me dat deze weerstand die dat oproept ook weer heel persoonlijk is. Ik heb namelijk mensen gekend, die een hele persoonlijke relatie met God hadden en uiteindelijk toch gestorven zijn aan een vreselijke ziekte (zoals dat meisje van 21). Van hen weet ik dat zij vol vertrouwen op hun hemelse Vader waren en juist daarin de rust en kracht vonden om de ziekte te dragen. Tegen de tijd dat zij overleden was er ook het vertrouwen dat zij door Hem thuis gehaald werden. Dat zijn mensen die ik ten diepste bewonder. En ja, ook voor hen is gebeden voor genezing, in volle overtuiging dat God hen kon genezen. Toch zijn zij inmiddels overleden. Kijk en dat zit me dan ongelofelijk dwars als ik lees dat iemand niet genoeg geloof zou hebben als hij of zij niet geneest, nadat er voor hem of haar gebeden is. Ik weet namelijk dat een gebrek aan geloof absoluut geen rol heeft gespeeld. En als iemand die zich bezig houdt met gebedsgenezing dat lijkt te beweren, dan levert dat bij mij dus een stuk weerstand op.

Wat daarnaast misschien ook wel een beetje een rol meespeelt, is dat ik een beetje het gevoel kreeg dat mensen tijdens die eerste dienst werden opgeroepen om zich aan de Heer over te geven opdat zij zouden genezen. Dan krijg ik een beetje het gevoel dat je moet gaan geloven om te kunnen genezen. Dat roept bij mij dezelfde weerstand op als wanneer ik het idee krijg dat mensen moeten gaan geloven omdat zij anders in de hel komen. Ik weet niet of ik het zo goed verwoord, maar het komt op mij wat dwingend over. En volgens mij is het zo dat geloven een keuze is, niet omdat je anders in de hel komt, niet omdat je anders ziek blijft, maar juist omdat je ervoor kiest om een persoonlijke relatie aan te gaan met een liefdevolle God die op voorhand al voor jou gekozen heeft. Kortom: het is geen kwestie van moeten opdat je dan iets zou kunnen afdwingen. Op de één of andere manier heb ik juist dat een beetje gemist bij de eerste genezingsdienst die ik bijgewoond heb. De tweede dienst die ik heb bij gewoond (van een andere voorganger) was iets anders dan de eerste in de zin dat ik daar niet het idee kreeg dat de voorganger de mening had dat mensen niet gelovig genoeg waren als zij niet genazen tijdens de dienst. Deze dienst vond plaats aan het einde van een weekend met verschillende diensten, waarin Gods liefde heel sterk naar voren kwam. Ik ben daar één dag bij geweest en ik heb dat als heel bijzonder ervaren. De gebedsgenezingdienst leek toen bijna een logische afsluiting van dat weekend. En nee, daar hebben niet alleen maar emotionele genezingen plaats gevonden. Ik heb toen zelf gezien dat er iemand genas die nauwelijks kon lopen en verging van de pijn. Nadat er voor haar was gebeden, liep ze rechtop en stralend rond. Heel bijzonder, want ik heb gedurende de hele dienst vlak naast haar gezeten en totdat zij naar voren werd gebracht stond er zoveel pijn op haar gezicht te lezen dat ik haar eigenlijk vanaf het begin van die dienst zelf wel naar voren wilde brengen. Het feit dat ze daarna rondliep, zoals zij rondliep heeft diepe indruk op mij gemaakt.

Kort gezegd komt het erop neer dat ik geloof dat God bij machte is om mensen te genezen. Ik geloof ook dat Hij dat doet, maar niet in alle gevallen. Ik geloof dat je Hem best mag vragen om iemand te genezen. Als dat dan niet gebeurd, dan heeft het niet zoveel zin om te zoeken naar de reden daarvan. Bid dan liever voor kracht om de ziekte te kunnen dragen, voor vertrouwen in Hem en voor rust.

Persoonlijk heb ik denk ik meer met een gebed waarin wordt gevraagd om een zieke persoon te genezen in een kleinere intieme kring, dan met een gebedsgenezingdienst. Ik wil echter niets af doen aan de genezingen die wel plaats vinden tijdens dit soort diensten, simpelweg omdat ik weet dat er wel mensen zijn die daar genezing hebben gevonden. Juist daarom zul je mij niet horen zeggen dat het onzin is of dat mensen daar niet naar toe moeten gaan. Ook hierin geldt dat ik graag ieders persoonlijke keuze wil respecteren.

Ik vind het lastig Lisa, God heeft een plan met je leven, niet jouw plan maar Zijn plan.....Maar er wordt dus gezegd als je maar bid en naar een genezingsdienst gaat kan je genezen worden.....Hoe zit het dan met Gods plan voor je leven? Als Hij wil dat je geneest zal het toch zonder genezingsdienst ook wel gebeuren? Nu wordt ten onrechte gezegd als je maar met een groep of wat dan ook voor genezing bid wordt het wel gehoord en vind er een wonder plaats....of je geneest.....dan kopppel je genezing dus aan gebed....Ik koppel het aan het plan dat God voor ieder van ons heeft...Hij zorgt dat het goed komt.....op Zijn manier en niet op de onze...
Verder heb ik al die jaren dat ik in de gezondheidszorg nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren viel....Wel dat christenen het beleefden als een wonder, niet christenen zeggen dan nuchter, het dubbeltje rolde de goede kant op.......het is meegevallen....en die bidden niet....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:48

PIETER619 schreef:
Dus is wat er in de Bijbel staat een leugen, zoals dat het kan doorgaan tot in het vierde geslacht? Er is een simpele oplossing mocht men onder het "juk "van zo'n zonde leven en dat is vrij bidden, meer niet.

Dat is dus jouw interpretatie he? Knipoog smiley Vrij bidden? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:54

CHATULIEM619 schreef:
En jij zit in de verpleging en je hebt nooit van het voorvoegsel pedo gehoord. Vreemd hoor....

Klopt Chat is mij totaal onbekent!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 19:01

ERIKA129 schreef:
Klopt Chat is mij totaal onbekent!

Gelukkig maar Erika, jij werkt toch bij bejaarden? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 19:02

LISA610 schreef:
Jesaja 58: statenvertaling:
13 Indien gij uw voet van den sabbat afkeert, van te doen uw lust op Mijn heiligen dag; en indien gij den sabbat noemt een verlustiging, opdat de HEERE geheiligd worde, die te eren is; en indien gij dien eert, dat gij uw wegen niet doet, en uw eigen lust niet vindt, noch een woord daarvan spreekt; 14 Dan zult gij u verlustigen in den HEERE, en Ik zal u doen rijden op de hoogten der aarde, en Ik zal u spijzigen met de erve van uw vader Jakob; want de mond des HEEREN heeft het gesproken.

In de NBV staat de volgende vertaling:
13 Wanneer je je voeten rust gunt op sabbat
en geen handel drijft op mijn heilige dag,
wanneer je de sabbat als een dag van vreugde ziet,
de dag van de HEER als een heilige dag,
wanneer je hem in ere houdt door niet je gang te gaan,
geen handel te drijven of zaken te bespreken,
14 dan vind je vreugde in de HEER.
Ik zal je laten rijden over de hoogten van de aarde
en je laten genieten van het land
dat ik je voorvader Jakob in bezit heb gegeven.
De HEER heeft gesproken Knipoog smiley

Volgens mij wordt hier gesproken over het drijven van handel of het bespreken van zaken, met andere woorden: werken. Dat is overeenkomstig met de tien geboden waaruit blijkt dat het niet de bedoeling is dat we op sabbath aan het werk gaan. De sabbath was immers bedoeld als rustdag, die mensen samen moesten vieren en die gewijd was aan de Heer.

Klopt idd Lisa.
Wij mochten op zondag gewoon buitenspelen en deden wij veel spelletjes of lazen boeken.
Echter ik ben wel opgevoed dat daar waar een mens voor mij moet werken om daar niet te komen dus geen dierentuinen, speeltuinen, zwembaden enz.... Daar valt buiten daar waar gewerkt moet worden zoals de zorg, politie, brandweer dat soort dingen.
Voor mijn gevoel ben ik daarin niks tekort gekomen eerder was het een rijke dag! Dus de rustdag in ere te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 19:13

WILLEMIJN232 schreef:
Wat mooi dat je dat zo kan zeggen Erika, na zo'n moeilijk jaar!

JA Willemijn ondanks alles mag ik er de rijkdom doorheen zien.
Het heeft mij zeker ook dichter bij Hem gebracht!
De mens wikt maar God beschikt! Ik heb hierniet om gevraagt maar gekregen.

Ik vroeg om kracht.
En ik kreeg moeilijkheden,om me sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid.
En ik kreeg problemen,om op te lossen.
Ik vroeg om moed.
En ik kreeg gevaar,om te overwinnen.
Ik vroeg om steun,en ik kreeg kansen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg.
Ik kreeg alles wat ik nodig had.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 19:13

13 Wanneer je je voeten rust gunt op sabbat

Het is natuurlijk overdrachtelijk bedoeld, maar ik moest er even om glimlachen omdat ik op zondag veel wandel en in de zomer als het even kan zeil en daarna een wijntje drink op het paviljoen.
Maar de tekst geeft aan dat veel mensen overdrijven met de zondagrust. Bedenk wel dat in de tijd dat dit geschreven werd, een grote groep zwakke mensen door de sabbathsrust werden beschermd. Het streng houden aan de wet had een sociale kant want slaven waren er ook door geholpen. Nu we een fatsoenlijke wetgeving hebben, is dat anders geworden. Niet bezig zijn met geld verdienen en een dag rust is sowieso goed voor een mens. Wat mij betreft, staat het ontspanning op geen enkele wijze in de weg. Als je wilt dat niemand voor je werkt moet je wel heel radicaal zijn en dan sla je door. Dan zou je de gastoevoer ook moeten onderbreken. Nou, ik dacht het niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 7 december 2011, 23:42
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 19:19

Lekker spaghetti Bolognese Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 19:25

A dirty mind is a joy for ever!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 19:29

BILLY701 schreef:
Ik klaag omdat ik zo stom ben geweest om tot twee keer toe deze week tot drie uur in de nacht met iemand heb zitten (liggen) bellen.
Ik ondervind er nu de gevolgen van.
Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

telefoonrekening ontvangen zeker?
je moet ook niet gaan bellen naar die zuidelijke regionen joh Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 19:34

ANNETTE792 schreef:
Inderdaad, ik geloof ook niet dat er maar 1 iemand op de wereld rondloopt waarmee je gelukkig kan worden.
En wat bedoelen we eigenlijk met de ware, de ware voor nu, de ware tot het misgaat, de ware voor altijd?
Geloof dat ik zojuist tot de conclussie ben gekomen dat de ware gewoon niet bestaat Geschokte, onthutste smiley

Maar om ontopic te blijven: mn mooiste moment vandaag was wakker worden naast de man waar ik al drie en half jaar heel gelukkig mee ben Verliefde smiley

als je s´ochtends niet zo rot saggerijnig was, ga ik je bijna geloven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 19:48

Als er in de bijbel verteld word over Jezus die genezend bezig was, staat er altijd hetzelfde zinnetje achter:

... en allen geneesden.

Dat zinnetje word tegenwoordig als ouderwets ervaren waarschijnlijk?

Ik leg dan weleens verbanden met de tovenaars aan het hof van farao, toen Aäron zn staf neergooide en die veranderde in een slang, deden die tovenaars dat ook.
Maar veel verder kwamen ze niet.... een paar kunstjes, maar niet alles....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 20:06

PIETER649 schreef:
als je s´ochtends niet zo rot saggerijnig was, ga ik je bijna geloven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

niet zeuren he, dan had je mn profiel maar moeten lezen ipv enkel plaatjes kijken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik heb EERST koffie nodig, voor die tijd ben ik niet aanspreekbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 20:07

ze kennen niet meer klagen over mijn luxaflex...
ze zijn helemaal schoon...

de eerste 11 maanden doe ik ze niet meer poetsen...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 20:11

PIETER649 schreef:
Als er in de bijbel verteld word over Jezus die genezend bezig was, staat er altijd hetzelfde zinnetje achter:

... en allen geneesden.

Dat zinnetje word tegenwoordig als ouderwets ervaren waarschijnlijk?

Ik leg dan weleens verbanden met de tovenaars aan het hof van farao, toen Aäron zn staf neergooide en die veranderde in een slang, deden die tovenaars dat ook.
Maar veel verder kwamen ze niet.... een paar kunstjes, maar niet alles....

Als je de geschiedenis van het goochelen bekijkt, was het inderdaad zo dat deze mensen dermate in hoog aanzien stonden dat ze als wezens met buitengewone krachten werden gezien. Goochelen is vooral de kunst van de afleiding en als je eenmaal weet hoe het werkt, is het allemaal niet zo geweldig. Verder pasten de goochelaars veel trucs toe die we nu gewoon als natuurkundige verschijnselen zien. Ze konden het weliswaar niet verklaren maar wel toepassen.Bedenk ook dat het naturwetenschappelijk denken zoals ze dat nu kennen in die tijd niet bestond. Wat men niet kon verklaren, werd aan God of goden toegeschreven. Voor een toeschouwer maakt het niet veel uit wat de oorzaak is van wat je ziet. Goochelaars doen echter geen wonderen.

Thomas, goochelen met woorden is ook wel leuk.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 7 december 2011, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 20:16

Die winterse stoofpot was aan de beurt....
Een daggie laten staan en dan istie nog lekkerder....
Hier staan alweer stoofperen op het fornuis....t ruikt HEERLIJK!!!
Geef ik die morgen weg...ik heb er teveel...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3277 3278 3279 3280 3281 3282 3283 ... 6194 Volgende
Pagina 3280 van 6194