ChristianMatch
 


Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3892 3893 3894 3895 3896 3897 3898 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:32
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd is het moeilijk. Het is mijn keus. Het is net hoe diep je met God wil gaan en daar is een prijs voor te betalen. En die wil ik betalen. Want als ik mijn vleeselijke mens kruisig, kan mijn geestelijke mens groeien. Zegt paulus niet dat hij zijn lichaam dwingt om te doen wat hij wil. Nou daar ben ik idd geval mee bezig.

Maar ieder voor zich.

Ik weet de reactie...
en toch zeg ik het.. Ik denk niet dat God je vraagt om deze prijs te betalen... en wellicht was Paulus helemaal niet bezig met die strijd waar jij het over hebt...
maar inderdaad: ieder voor zich en zeker is het jouw keuze... eenzame weg dan...


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 20:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:36
 
JOL252 schreef:
Ik weet de reactie...
en toch zeg ik het.. Ik denk niet dat God je vraagt om deze prijs te betalen... en wellicht was Paulus helemaal niet bezig met die strijd waar jij het over hebt...
maar inderdaad: ieder voor zich en zeker is het jouw keuze... eenzame weg dan...

ik vind het erg jammer dat iemand zo slecht denkt over zo iets moois wat door God gegeven is.....En god zag dat het goed was, heel genesis 1 staat er vol van...
is ons lichaam met zijn/ haar gevoelens dan een "foutje" van God.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:43
 
TINK100 schreef:
ik vind het erg jammer dat iemand zo slecht denkt over zo iets moois wat door God gegeven is.....En god zag dat het goed was, heel genesis 1 staat er vol van...
is ons lichaam met zijn/ haar gevoelens dan een "foutje" van God.......


In de middeleeuwen "kastijden" o.a. de monniken hun lijf met een gesel waaraan spijkers vastzaten... ik heb hier het gevoel dat er zoiets gaande is... en vind het intriest. Nee Tink, ik geloof ook niet dat God zich vergiste. Hij gaf ons de mogelijkheid te verlangen en te dromen met alle gevoelens die daarbij behoren en samen gedeeld kunnen worden....


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 20:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
En wat is een opleiding EVV, ben je dan een eindverantwoordelijke voor cliënten?
Maar fantastisch nieuws, ook al is me niet helemaal helder wat het inhoudt......
Ja EVV betekent eerste verantwoordelijke verzorgende, je bent dan verantwoordelijk voor 12 cliënten in mijn geval. 't Is een stapje hoger op de ladder met het daarbij behorende salaris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:00
 
http://www.4d-comfort.com/opencms/opencms/nl/sublinks/slapen/vr/seks.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:01
 
..

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 4 juni 2012, 21:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:03
 
THOMAS968 schreef:
http://www.4dcomfort.com/opencms/opencms/nl/sublinks/slapen/vr/seks.html

thanx Thomas......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIEN943





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:05
 
Hier nog een ouwe sukkel die mee gaat.
Mannen, jullie durven niet!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:06
 
De link werkt niet, ik plaats even wat Tink wilde vertellen:

De fijne effecten van seks.
Naar bed gaan, met elkaar slapen en seks zijn in veel talen synoniemen. Op een site over slapen en bedden, kan een hoofdstukje over seks dan ook niet achterwege blijven.
We doen het al eeuwen lang en het is de allerbeste manier om u lekker te voelen, vet te verbranden en er jonger uit te zien. Seks is goed voor uw gezondheid, een goede reden dus om uw seksleven extra leven in te blazen.
Een regelmatig en gezond seksleven heeft positieve uitwerkingen op onze lichamelijke en geestelijke gezondheid, voor zowel man als vrouw.

Dit zijn de dingen die seks voor u kunnen doen...
Seks bevordert de bloedsomloop

Tijdens seks neemt het aantal hartslagen per minuut toe waardoor de bloedsomloop wordt bevorderd. En een goede bloedsomloop zorgt ervoor de cellen meer zuurstof krijgen, waardoor schadelijke stoffen op hun beurt eerder afgevoerd worden.Seks verhoogt de bloedstroom naar uw hersenen, wat u scherper maakt, maar verhoogd ook de bloedstroom naar al uw andere organen, wat u gezonder maakt. Deze toevoer van vers bloed geeft u cellen een verhoging van verse zuurstof en hormonen. Het gebruikte bloed zorgt dat de afvalproducten, die ziekte en vermoeidheid veroorzaken, afgevoerd worden.
Seks verbrandt vet

De liefde bedrijven is een cardiovasculaire gebeurtenis. Het geeft uw hart en longen een workout en het vermindert het cholesterolniveau. Per 30 minuten seks verbrandt u 150 calorieën.
Seks laat goede dingen vrijkomen

Tijdens de seks worden een aantal gezondheidsverbeterende chemische stoffen in het lichaam vrijgegeven. Endorfine is een natuurlijk chemisch product dat hetzelfde soort effect heeft als morfine, m.a.w. het is een pijnstiller en het vermindert bezorgdheid. Deze natuurlijke kalmeringsmiddelen kunnen helpen om slapeloosheid, migraine en door stress veroorzaakte rug- en nekpijn te verlichten.
Seks traint uw bekkenbodemspieren

De spiersamentrekkingen tijdens een orgasme trainen de urogenitale spieren bij zowel vrouwen als mannen. Deze spieren zijn belangrijk voor een gezonde prostaat en het tegengaan van incontinentie in een later deel van uw leven.
Seks helpt u om jonger te lijken en langer te leven

Volgens de neuropsycholoog David Weeks van het Royal Edinburgh Hospital in Schotland, kan drie keer per week seks 10 jaar van uw gezicht afhalen.
Tijdens het afgelopen decennium interviewde zijn team 3.500 Europese en Amerikaanse mannen en vrouwen tussen 20 en 104 jaar. Zij hadden allen één ding gemeen: zij zagen er jong uit voor hun leeftijd. Een krachtig seksleven bleek één van de belangrijkste determinanten te zijn in het vertragen van het verouderingsproces. Alleen fysieke activiteiten bewezen belangrijker te zijn.
Interessant om te weten is, dat vrijblijvende seks met verschillende partners niet hetzelfde voordeel produceerde. In feite kan het zelfs voortijdige veroudering veroorzaken, omdat het tot zorgen en spanning kan leiden.
Seks zorgt voor een beter humeur

Bij de vrouw zorgt een regelmatig seksleven ervoor dat er een hormoon, 'oxytocin' genoemd, vrijkomt. Dit hormoon heeft een positieve uitwerking op het humeur van vrouwen, helpt tegen stress en bevordert zelfs het sociale leven.
Seks voor een mooiere huid

Seks zorgt ervoor dat oestrogeen, vaak omschreven als 'het vrouwelijke hormoon', vrijkomt. en oestrogeen heeft een positief effect op de huid en zelfs op het haar. De overmatige transpiratie die vaak op gang komt tijdens het bedrijven van de liefde, drijft het vuil uit de poriën, waardoor de huid schoner is.
Seks is goed tegen pijn

Het hormoon 'oxytocin' heeft een pijnstillende werking. Het is bewezen dat hoofdpijn en andere algemene pijn verdwijnt als het gehalte aan oxytocin toeneemt.
Seks is goed voor spieren, botten en het natuurlijke afweersysteem

Bij mannen versterkt seks de spieren en botten, en het natuurlijke afweersysteem. Deze positieve 'bijverschijnselen' van seks zijn allemaal te danken aan het mannelijke hormoon, testosteron, dat tijdens de seks toeneemt.
Seks maakt aantrekkelijker

Als u een regelmatig seksleven heeft, zal uw lichaam meer feromonen afgeven. Feromonen zijn geurstoffen die het seksuele gedrag stimuleren, vooral van de degenen om ons heen. We kunnen dus zeggen dat, als u veel seks heeft, u aantrekkelijker bent voor de mensen om u heen..
Seks is goed voor uw hart

De liefde bedrijven is een fysieke activiteit, net zoals sporten, en heeft dan ook dezelfde effecten als sporten op het hart. Onderzoek heeft uitgewezen dat mannen die tenminste twee maal per week seks hebben, minder risico op een hartaanval hebben dan mannen die geen (regelmatig) seksleven hebben.
Seks is goed voor de prostaat

Enkele recente onderzoeken hebben uitgewezen dat een regelmatig seksleven positieve effecten kan hebben op de prostaat en het voorkomen van prostaatkanker. Een regelmatig seksleven zou schadelijke stoffen elimineren, stoffen die anders in de prostaat aanwezig zouden blijven.
Seks is goed tegen stress

Een bevredigend en regelmatig seksleven stimuleert de harmonie en zorgt voor een relaxed en geestelijk en lichamelijk welzijn. Verder stimuleert seks een goede nachtrust, zoals veel meisjes en vrouwen wel zullen weten. Hoeveel mannen vallen er na (goede) seks niet direct in slaap? Het is daarentegen ook waar dat als de seks in een koppel niet goed functioneert, dit stress kan veroorzaken.
Seks verbetert de waarneming van geuren

De prolactine, een hormoon dat tijdens de seksuele activiteit vrijkomt, heeft een positief effect op ons reukorgaan.
Seks versterkt het immuunsysteem.

Wanneer we ons in bed echt goed voelen, voelt ons immuunsysteem zich ook goed. Bij het liefdesspel komt er immers oxytocine vrij, wat de werking van het stresshormoon cortisol voor langere tijd tegenwerkt. In die tijd worden er meer witte bloedlichaampjes gevormd en wordt onze weerstand verhoogd. Een goed seksleven helpt ook tegen depressies.

Studies hebben ook uitgewezen dat vrouwen met een actief seksleven minder rimpels hebben en er jonger uitzien.
Seks houdt dementie tegen

Seks is een goed middel om dementie tegen te houden. Seks stimuleert namelijk de aanmaak van nieuwe hersencellen en zou daarom een uitstekende remedie zijn tegen dementie. Nog andere middelen om de dementie te weren zijn een eindje gaan lopen of het oplossen van cryptogrammen. Volgens Professer Barlett van de Universiteit van Queensland, maakt mentale en fysische training nieuwe hersencellen aan en voedt die ook. Zo blijven de cellen functioneel en houden ze ziekten als Parkinson en Alzheimer op afstand. De chemische stof die voor de nieuwe cellen zorgt, wordt blijkbaar het meest gestimuleerd tijdens seks. U moet dus niet per se een eindje gaan lopen, er zijn leukere manieren om nieuwe cellen aan te maken.
Slechte seks

Sommige mensen willen niet toegeven dat hun manier van vrijen niet (meer) bevredigend is voor hun partner of voor zichzelf. Uit onzekerheid of uit egoïstische motieven houden ze vast aan de ‘oude’ manier van vrijen, want zo hoort het nu eenmaal of het was immers altijd goed.
Saaie en voorspelbare seks kan ertoe leiden dat u niet (meer) opgewonden raakt. Daarentegen kunnen afwisseling in de manier van vrijen, het tijdstip waarop dat gebeurt én de plaats die u uitkiest, belangrijke ingrediënten zijn om uw seksleven boeiend te houden.

Velen hebben al kunnen ervaren dat een ander bed nieuwe impulsen geeft. Ook 4D-Comfort wil u hier bij helpen.
tip: Verander het interieur van uw slaapkamer en uw slaaprituelen.

Zal een 4D-waterbed mijn seksleven verbeteren?

Seks: niet altijd feest in de slaapkamer


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 4 juni 2012, 21:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:11
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd is het moeilijk. Het is mijn keus. Het is net hoe diep je met God wil gaan en daar is een prijs voor te betalen. En die wil ik betalen. Want als ik mijn vleeselijke mens kruisig, kan mijn geestelijke mens groeien. Zegt paulus niet dat hij zijn lichaam dwingt om te doen wat hij wil. Nou daar ben ik idd geval mee bezig.

Maar ieder voor zich.

Uiteraard is het jouw keuze....maar ik vind dat je jezelf zo ontzettend tekort doet terwijl het niet nodig is en dat vind ik zo jammer.....
Het leven is toch ook om te genieten? Noemen ze dat ook niet het elfde gebod? en dat is wat anders dan maar roekeloos voort leven.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:23
 
THOMAS968 schreef:
De link werkt niet, ik plaats even wat Tink wilde vertellen:

De fijne effecten van seks.
Naar bed gaan, met elkaar slapen en seks zijn in veel talen synoniemen. Op een site over slapen en bedden, kan een hoofdstukje over seks dan ook niet achterwege blijven.
We doen het al eeuwen lang en het is de allerbeste manier om u lekker te voelen, vet te verbranden en er jonger uit te zien. Seks is goed voor uw gezondheid, een goede reden dus om uw seksleven extra leven in te blazen.
Een regelmatig en gezond seksleven heeft positieve uitwerkingen op onze lichamelijke en geestelijke gezondheid, voor zowel man als vrouw.

Dit zijn de dingen die seks voor u kunnen doen...
Seks bevordert de bloedsomloop

Tijdens seks neemt het aantal hartslagen per minuut toe waardoor de bloedsomloop wordt bevorderd. En een goede bloedsomloop zorgt ervoor de cellen meer zuurstof krijgen, waardoor schadelijke stoffen op hun beurt eerder afgevoerd worden.Seks verhoogt de bloedstroom naar uw hersenen, wat u scherper maakt, maar verhoogd ook de bloedstroom naar al uw andere organen, wat u gezonder maakt. Deze toevoer van vers bloed geeft u cellen een verhoging van verse zuurstof en hormonen. Het gebruikte bloed zorgt dat de afvalproducten, die ziekte en vermoeidheid veroorzaken, afgevoerd worden.
Seks verbrandt vet

De liefde bedrijven is een cardiovasculaire gebeurtenis. Het geeft uw hart en longen een workout en het vermindert het cholesterolniveau. Per 30 minuten seks verbrandt u 150 calorieën.
Seks laat goede dingen vrijkomen

Tijdens de seks worden een aantal gezondheidsverbeterende chemische stoffen in het lichaam vrijgegeven. Endorfine is een natuurlijk chemisch product dat hetzelfde soort effect heeft als morfine, m.a.w. het is een pijnstiller en het vermindert bezorgdheid. Deze natuurlijke kalmeringsmiddelen kunnen helpen om slapeloosheid, migraine en door stress veroorzaakte rug- en nekpijn te verlichten.
Seks traint uw bekkenbodemspieren

De spiersamentrekkingen tijdens een orgasme trainen de urogenitale spieren bij zowel vrouwen als mannen. Deze spieren zijn belangrijk voor een gezonde prostaat en het tegengaan van incontinentie in een later deel van uw leven.
Seks helpt u om jonger te lijken en langer te leven

Volgens de neuropsycholoog David Weeks van het Royal Edinburgh Hospital in Schotland, kan drie keer per week seks 10 jaar van uw gezicht afhalen.
Tijdens het afgelopen decennium interviewde zijn team 3.500 Europese en Amerikaanse mannen en vrouwen tussen 20 en 104 jaar. Zij hadden allen één ding gemeen: zij zagen er jong uit voor hun leeftijd. Een krachtig seksleven bleek één van de belangrijkste determinanten te zijn in het vertragen van het verouderingsproces. Alleen fysieke activiteiten bewezen belangrijker te zijn.
Interessant om te weten is, dat vrijblijvende seks met verschillende partners niet hetzelfde voordeel produceerde. In feite kan het zelfs voortijdige veroudering veroorzaken, omdat het tot zorgen en spanning kan leiden.
Seks zorgt voor een beter humeur

Bij de vrouw zorgt een regelmatig seksleven ervoor dat er een hormoon, 'oxytocin' genoemd, vrijkomt. Dit hormoon heeft een positieve uitwerking op het humeur van vrouwen, helpt tegen stress en bevordert zelfs het sociale leven.
Seks voor een mooiere huid

Seks zorgt ervoor dat oestrogeen, vaak omschreven als 'het vrouwelijke hormoon', vrijkomt. en oestrogeen heeft een positief effect op de huid en zelfs op het haar. De overmatige transpiratie die vaak op gang komt tijdens het bedrijven van de liefde, drijft het vuil uit de poriën, waardoor de huid schoner is.
Seks is goed tegen pijn

Het hormoon 'oxytocin' heeft een pijnstillende werking. Het is bewezen dat hoofdpijn en andere algemene pijn verdwijnt als het gehalte aan oxytocin toeneemt.
Seks is goed voor spieren, botten en het natuurlijke afweersysteem

Bij mannen versterkt seks de spieren en botten, en het natuurlijke afweersysteem. Deze positieve 'bijverschijnselen' van seks zijn allemaal te danken aan het mannelijke hormoon, testosteron, dat tijdens de seks toeneemt.
Seks maakt aantrekkelijker

Als u een regelmatig seksleven heeft, zal uw lichaam meer feromonen afgeven. Feromonen zijn geurstoffen die het seksuele gedrag stimuleren, vooral van de degenen om ons heen. We kunnen dus zeggen dat, als u veel seks heeft, u aantrekkelijker bent voor de mensen om u heen..
Seks is goed voor uw hart

De liefde bedrijven is een fysieke activiteit, net zoals sporten, en heeft dan ook dezelfde effecten als sporten op het hart. Onderzoek heeft uitgewezen dat mannen die tenminste twee maal per week seks hebben, minder risico op een hartaanval hebben dan mannen die geen (regelmatig) seksleven hebben.
Seks is goed voor de prostaat

Enkele recente onderzoeken hebben uitgewezen dat een regelmatig seksleven positieve effecten kan hebben op de prostaat en het voorkomen van prostaatkanker. Een regelmatig seksleven zou schadelijke stoffen elimineren, stoffen die anders in de prostaat aanwezig zouden blijven.
Seks is goed tegen stress

Een bevredigend en regelmatig seksleven stimuleert de harmonie en zorgt voor een relaxed en geestelijk en lichamelijk welzijn. Verder stimuleert seks een goede nachtrust, zoals veel meisjes en vrouwen wel zullen weten. Hoeveel mannen vallen er na (goede) seks niet direct in slaap? Het is daarentegen ook waar dat als de seks in een koppel niet goed functioneert, dit stress kan veroorzaken.
Seks verbetert de waarneming van geuren

De prolactine, een hormoon dat tijdens de seksuele activiteit vrijkomt, heeft een positief effect op ons reukorgaan.
Seks versterkt het immuunsysteem.

Wanneer we ons in bed echt goed voelen, voelt ons immuunsysteem zich ook goed. Bij het liefdesspel komt er immers oxytocine vrij, wat de werking van het stresshormoon cortisol voor langere tijd tegenwerkt. In die tijd worden er meer witte bloedlichaampjes gevormd en wordt onze weerstand verhoogd. Een goed seksleven helpt ook tegen depressies.

Studies hebben ook uitgewezen dat vrouwen met een actief seksleven minder rimpels hebben en er jonger uitzien.
Seks houdt dementie tegen

Seks is een goed middel om dementie tegen te houden. Seks stimuleert namelijk de aanmaak van nieuwe hersencellen en zou daarom een uitstekende remedie zijn tegen dementie. Nog andere middelen om de dementie te weren zijn een eindje gaan lopen of het oplossen van cryptogrammen. Volgens Professer Barlett van de Universiteit van Queensland, maakt mentale en fysische training nieuwe hersencellen aan en voedt die ook. Zo blijven de cellen functioneel en houden ze ziekten als Parkinson en Alzheimer op afstand. De chemische stof die voor de nieuwe cellen zorgt, wordt blijkbaar het meest gestimuleerd tijdens seks. U moet dus niet per se een eindje gaan lopen, er zijn leukere manieren om nieuwe cellen aan te maken.
Slechte seks

Sommige mensen willen niet toegeven dat hun manier van vrijen niet (meer) bevredigend is voor hun partner of voor zichzelf. Uit onzekerheid of uit egoïstische motieven houden ze vast aan de ‘oude’ manier van vrijen, want zo hoort het nu eenmaal of het was immers altijd goed.
Saaie en voorspelbare seks kan ertoe leiden dat u niet (meer) opgewonden raakt. Daarentegen kunnen afwisseling in de manier van vrijen, het tijdstip waarop dat gebeurt én de plaats die u uitkiest, belangrijke ingrediënten zijn om uw seksleven boeiend te houden.

Velen hebben al kunnen ervaren dat een ander bed nieuwe impulsen geeft. Ook 4D-Comfort wil u hier bij helpen.
tip: Verander het interieur van uw slaapkamer en uw slaaprituelen.

Zal een 4D-waterbed mijn seksleven verbeteren?

Seks: niet altijd feest in de slaapkamer



Ik denk dat iedereen wel weet dat sex heerlijk en goed kan zijn, maar de discussie ging toch over sex en geloof? En in die zin snap ik de plaatsing van deze link niet......

Ze hebben er wel vergeten bij te melden dat bij de liefde bedrijven de kans bestaat dat je een hartinfarct of hersenbloeding kan krijgen, en ja dat gebeurt weleens is mijn (werk) ervaring......
Knipoog smiley Knipoog smiley
Weleens he? wil niemand schrik aanjagen...... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 4 juni 2012, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS636





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:34
 
Kennen jullie de film Jean de Florrette en Mananon des sources.

Zie hier de trailers:

Jean de Florette (HD + NL) - Yves Montand, Gérard Depardieu & Daniel Auteuil

http://www.youtube.com/watch?v=NBGA7hijb2M&feature=related

Jean de Florette II 2: Manon des sources (HD + NL) - Yves Montand & Daniel Auteuil

http://www.youtube.com/watch?v=ElS5Jque0u4

Het zijn twee droevige films.
e zijn niet waargebeurd, maar ik vind ze wel heel mooi.
Ze zijn gebaseerd op boeken van Marcel Pagnol.
Het gaat over een gebochelde man
die in het plaatelang gaat wonen en
het heeft ook iets met een bron te maken.
Ik wil echter niet te veel verklappen.
Voor wie wil kan ik beide films van harte aanbevelen.

Ik heb beide films al vele malen gezien en
ik blijf deze films prachtig vinden.

Ik heb deze film leren kennen
toen ik tiener was en bij mijn ouders woonde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:34
 
het gaat er mij om dat sex en alle gevoelens die erbij horen, meer is dan alleen vleselijke lusten die je niet mag hebben of waar je aan toe mag geven.....God heeft ons geschapen, en Hij zag dat het goed was...daar valt niks aan af te doen...... wees blij met je lichaam en dat het werkt zoals het hoort
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:35
 
TINK100 schreef:
het gaat er mij om dat sex en alle gevoelens die erbij horen, meer is dan alleen vleselijke lusten die je niet mag hebben of waar je aan toe mag geven.....God heeft ons geschapen, en Hij zag dat het goed was...daar valt niks aan af te doen...... wees blij met je lichaam en dat het werkt zoals het hoort


Zo had ik het niet begrepen maar je hebt gelijk...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zo had ik het niet begrepen maar je hebt gelijk...... Knipoog smiley

dank je wel......meer wilde ik er niet mee zeggen, want dat hebben we al achter de rug met Klusser en zijn topics
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:52
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd is het moeilijk. Het is mijn keus. Het is net hoe diep je met God wil gaan en daar is een prijs voor te betalen. En die wil ik betalen. Want als ik mijn vleeselijke mens kruisig, kan mijn geestelijke mens groeien. Zegt paulus niet dat hij zijn lichaam dwingt om te doen wat hij wil. Nou daar ben ik idd geval mee bezig.

Maar ieder voor zich.

flowerful...................,
nogmaals; ik ken je denk-wijze;
maar;
"de vleselijke mens" is een term die gebruikt wordt voor je zondige aard, niet voor de lichamelijke behoeften die ieder mens (in meerdere of mindere mate) heeft.

ik ben er van overtuigd dat wij zijn geschapen naar het beeld van God; een drie-éénheid; lichaam, geest en ziel.

zoals God niet te delen is en alleen te "onderscheiden", is de mens ook niet te delen en alleen te onderscheiden.

zoals God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest ieder een eigen rol hebben, hebben ook bij ons lichaam, geest en ziel een eigen rol, met daarin eigen behoeften.
ze mogen gewoon lichamelijk, geestelijk en ziel(-ig) zijn.

probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren wanneer je één van de Goddelijke naturen weg zou strepen.................het zou ons het eeuwig geluk kosten; het zou ons God zélf dus kosten!!!
- stel dat God de Vader ons niet in Christus aannam..........
- stel dat God de Zoon voor ons niet de Weg zou willen zijn.......
- stel dat God de Heilige Geest ons niet tot Hem leiden zou.........
dan was de gehele orde van God aan duizend gruzelementen geslagen, nietwaar?
een éénheid mag een éénheid blijven; dat is wat ik bedoel.

als je dan de mens daarnaast plaatst in gedachten...................?
- stel dat je ziel je identiteit niet zou zijn.............?
dan was je slechts een "iets" zonder emotie!
- stel dat je geest niet meer geestelijk was?
dan was je dierlijk..............!
- stel dat je je lichaam je lichaam niet laat zijn?
door jezelf te blokkeren kom je knel te zitten, en functioneer je niet meer volledig; je wordt een machine, en je geest en ziel komen niet zodanig tot hun recht als God zou willen.

nogmaals; ik pretendeer geen losbandig gedrag; verre van dat!
wat ik zeg is dat wanneer de bijbel de behoefte aan ontspanning niet verbiedt, God dat dus ook niet verbiedt; in dat verband noemde ik in voorgaande reacties een bijbelgedeelte, dus ik denk dat het onnodig is die bijdrage te herhalen.

je noemt in je reactie de behoefte aan fantasieen; ik denk dat je daar wel een punt hebt waar de "vleselijke" (lees; zondige) natuur enige begrenzing nodig kan hebben; gij zult niet begeren het huis van uw naaste, de os van uw naaste, de vrouw van uw naaste etc
er staat dus NIET dat je niet mag begeren; nee; er staat dat je niet mag begeren wat aan een ander toebehoort.

daarnaast wil ik je meegeven, dat er óók in de bijbel staat; "wat God dan samengevoegd heeft, scheidde de mens NIET."
God heeft het lichaam, (mét de behoeften van het lichaam) samengevoegd met de geest en de ziel;
en het is ons verboden te scheiden wat Hij samen heeft gevoegd, omdat het functioneren van het lichaam samenhangt met het funcitoneren van de geest en de ziel.
God wist al hoe wij het best functioneren vóórdat de psychologie dit had bewezen!!


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 4 juni 2012, 22:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:00
 
Ik zet het maar even hierbij... even iets luchtigs tussendoor

aanstekelijk...

http://youtu.be/2n00zO_DTI0


my waffely eh lovely wife whihi...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:10
 
Maandag 4 Juni, Psalm 68: 31-36; Geef aan uw volk standvastigheid.

Er is bij de nieuwe berijming van deze psalm iets merkwaardigs te noteren. Ik bedoel het slot van de psalm. Zongen we vroeger, in de oude berijming, ’t Is Israëls God, die krachten geeft, van wien het volk zijn sterkte heeft’, in de nieuwe berijming is dit credo vervangen door een gebed: ‘Geef aan uw volk standvastigheid.’ Merkwaardig, want de bijbelvertalingen hebben hier niet aan een gebed gedacht. Het had gemakkelijk anders gekund, bijvoorbeeld zo: ‘Gij geeft uw volk standvastigheid.’ Heeft de nieuwe psalmberijmer deze gedachte te stellig gevonden, en er, aarzelend en behoedzaam, een gebed van gemaakt?
Deze vraag brengt me bij het volgende vermoeden. Wij, christenmensen van deze tijd, wij zijn al te bescheiden geworden. Geplaagd door honderden vragen over God en de Bijbel, bestookt met duizend verwijten over kerkelijk wangedrag, wij durven niet zo goed meer. Wij durven nog wel te bidden, maar wij aarzelen te belijden dat de God van Israël kracht geeft, standvastigheid. We moesten beide doen: bidden – én hartstochtelijk geloven dat we kracht krijgen kinderen van het licht te zijn.

Gij mogendheden, zingt een lied,
zingt Hem die koninklijk gebiedt,
hier en in alle landen.
Hij heft, zijn stem, een stem van macht –
uw sterke zij Hem toegebracht,
Strekt tot Hem uit uw handen.
Zijn heerlijkheid en hoog bevel
staan wakend over Israël,
geen wankeling gedogend.
Doorluchtig is uw majesteit,
geef aan uw volk standvastigheid,
o Here God hoogmoedigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARENDINE325





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:11
 
HANNAH810 schreef:
daarnaast wil ik je meegeven, dat er óók in de bijbel staat; "wat God dan samengevoegd heeft, scheidde de mens NIET."
God heeft het lichaam, (mét de behoeften van het lichaam) samengevoegd met de geest en de ziel;
en het is ons verboden te scheiden wat Hij samen heeft gevoegd, omdat het functioneren van het lichaam samenhangt met het funcitoneren van de geest en de ziel.
God wist al hoe wij het best functioneren vóórdat de psychologie dit had bewezen!!
Die tekst gaat over heel wat anders dan over het samenvoegen van lichaam en geest... Je spreekt Flower erop aan dat ze teksten in context moet zien, het lijkt me goed dat je zelf ook de context niet vergeet. Ik vind je uitleg nogal vergezocht, de (con)teks(/x)t is niet van toepassing op wat je ermee probeert te onderbouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS636





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:11
 
Si un jour - from Jean de Florette

http://www.youtube.com/watch?v=cqVgzWzImUo&feature=fvwp&NR=1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:11
 
SHANITA130 schreef:
Hoi Visser,

Dat is dan heel fijn en leuk om te horen!

Als je reageert, zou je dan niet tussen mijn quote willen schrijven, want dan valt je reactie bijna niet op.

Maar je reactie erachter schrijven, dus eerst quoten, dan erachter je reactie Knipoog smiley

Dank! Lachende smiley


O gut, sorry hoor mevrouw.......ik zal het nooooooooooooooooit meer doen hoor.

Gefrustreerde smiley Visser , die dacht nog zo ....... laat ik een ander kleurtje gebruiken , dan valt het op waar ie op reageert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:14
 
PAULUS636 schreef:
Si un jour - from Jean de Florette

http://www.youtube.com/watch?v=cqVgzWzImUo&feature=fvwp&NR=1[/quote]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:23
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hoe luidt dat spreekwoord toch weer: meisjes die vragen worden overgeslagen? Knipoog smiley




W-tje?????????????????? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:24
 
ARENDINE325 schreef:
Die tekst gaat over heel wat anders dan over het samenvoegen van lichaam en geest... Je spreekt Flower erop aan dat ze teksten in context moet zien, het lijkt me goed dat je zelf ook de context niet vergeet. Ik vind je uitleg nogal vergezocht, de (con)teks(/x)t is niet van toepassing op wat je ermee probeert te onderbouwen.

je hebt hier een punt arendine;
de tekst die ik noem uit mattheus 19 wordt inderdaad gebruikt in het kader van echtscheiding; daar heb je helemaal gelijk in.

echter; God voegt meer samen dan alleen mensen, nietwaar?
ik denk dat het een basis beginsel is, dat wanneer God structuren samenvoegt, deze samengevoegd mogen blijven.

dit geld, zoals in mattheus 19 wanneer Hij twee mensen bijéén voegt, maar ook wanneer hij andere dingen samenvoegt, zoals bij de schepping van ons als mensen.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 4 juni 2012, 22:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:03
 
VISSER278 schreef:
W-tje?????????????????? Clown smiley


niks ervan, visser!!


willemijn; ikke was EERST!

(zwijgen? wat is tat?) Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:06
 
VISSER278 schreef:
O gut, sorry hoor mevrouw.......ik zal het nooooooooooooooooit meer doen hoor.

Gefrustreerde smiley Visser , die dacht nog zo ....... laat ik een ander kleurtje gebruiken , dan valt het op waar ie op reageert.




Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:06
 
Voortschrijdend inzicht, je mag toch ook iets van anderen opsteken en je standpunt bijstellen. Mooi forum Thomas. Het leven is één voortschrijdend inzicht. "Vernieuwen" in je gedachten ! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 4 juni 2012, 23:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:08
 
JOL252 schreef:
Ik zet het maar even hierbij... even iets luchtigs tussendoor

aanstekelijk...

http://youtu.be/2n00zO_DTI0


my waffely eh lovely wife whihi...

Geweldig! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:15
 
Wees hier vrij om eigen of andermans wijsheden te posten.

'' Een verlangen naar iets of iemand kan een afgod worden, wanneer we dan tot God gaan om dat ene verlangen, vragen we God eigenlijk om ons die afgod te geven en dat is nu juist niet Gods bedoeling''

'' Een verlangen naar iets of iemand kan een ketting zijn, kan je zo in beslag nemen dat je verkeerde keuzes maakt en je hele denken er door beheerst wordt.''

'' De waarschuwingslichten van een brug staan vlak voor de brug opgesteld. Zo is het ook voor veel andere zaken die gevaarlijk kunnen zijn in het leven. Als je er heel dichtbij komt, hoor je steeds meer bellen rinkelen en zie je de lichten steeds feller worden. Er is zelfs een slagboom die je wil tegenhouden. Negeer je die tekenen allemaal dan moet je niet raar opkijken als je te water raakt''


Laatst aangepast door
MANNA420
op maandag 4 juni 2012, 23:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:18
 
HANNAH810 schreef:
niks ervan, visser!!


Ik vraag het wel heel eerbiedig via de mail. Lachende smiley

willemijn; ikke was EERST!


Ja , maar dat was niet eerlijk. Rond die tijd was ik nog op m'n werk. Huilende smiley, smiley in tranen


(zwijgen? wat is tat?) Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3892 3893 3894 3895 3896 3897 3898 ... 6194 Volgende
Pagina 3895 van 6194