ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MANNA420
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MANNA420
Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 22:41
BerichtOnderwerp: Daten
 
Haastige spoed is zelden goed, maar ook: Wat goed is komt snel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:52
BerichtOnderwerp: Daten
 
FAITH187 schreef:
Ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Ik begrijp niet dat mensen tegen een volledig onbekende zo open kunnen zijn en zo snel van stapel kunnen lopen. Ik heb hier zelf op deze site ook meermaals mee te maken gehad en heb ook behoorlijk wat mensen moeten blokkeren. Men lijkt voor haastige beslissingen te gaan, terwijl toch echt nog steeds geldt 'haastige spoed is zelden goed'. Hoe kun je nu weten of iemand een match is als je diegene nooit gezien hebt? Waar zijn de stadia gebleven van bv. eerst vriendschap opbouwen, en kijken hoe God dat verder gaat leiden...?

Ik ken de individuele gevallen niet, maar ik kan mij wel voorstellen dat je op een gegeven moment wel eens wilt afspreken zonder dat je dan meteen moet verwachten dat er een relatie uit komt. Duidelijkheid en eerlijkheid vind ik zelf het belangrijkste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:50
BerichtOnderwerp: wat is de eeuwigheid?
 
Eeuwig leven betekent Jezus christus kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:45
BerichtOnderwerp: Daten
 
JOL252 schreef:
Ik ben toch es benieuwd hoe jullie hierover denken (als dit tenminste onder dit topic hoort).

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een beginnende relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).

Ook vliegt men in een chatcontact, krijgt te horen dat men niet geïnteresseerd is en wel om verschillende redenen en toch maar doordrukken dat er wel iets van kan komen en er al van uit gaan dat "we" al ergens mee bezig zijn (reden van mij om iemand van de week te blocken, niet mijn gewoonte maar kon niet anders).

Zijn gewoon wat dingen waar ik tegen aan loop en me ook over verbaas.

De status beginnende relatie is nieuw? Ik ken die status in elk geval niet en zal hem ook niet zo snel gebruiken. Je hebt een relatie of je hebt die niet. Natuurlijk heb je de periode van leren kennen, iemand voor je winnen etc, maar dat vindt ik nog niet echt bij de relatie horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 29 september 2013, 00:04
BerichtOnderwerp: bidden......heeft t zin?
 
Bijzonder dat Jakobus zegt: Elia was een mens als wij... Elia is namelijk voor de Joden, naast Mozes de grootste profeet die ooit heeft geleefd. Maar wij hebben als gelovigen dus dezelfde mogelijkheden door het gebed als hen. En waarom? Omdat de God van Elia en Mozes ook onze God is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:33
BerichtOnderwerp: de een gereformeerd de ander PKN
 
PKN is een fusie tussen Gereformeerd, Hervormd en Luthers. Zo was het in 2004 tenminste bedoelt. PKN is dus heel divers. Je hebt rechts de gereformeerde bond bijvoorbeeld en links hele vrijzinnige kerken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 12:13
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
Het is ook niet zo dat de Bijbel zegt dat je nooit mag scheiden.

Zie Matteus 19:9 Doch Ik zeg u: Wie zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan hoererij en een andere trouwt, pleegt echtbreuk.

Hoererij is dus een legitieme reden om te scheiden. Maar het is natuurlijk beter als een koppel weer tot elkaar komt.

In 1 Korinthe 7:8 heeft Paulus het over de ongehuwden en weduwen. De ongehuwden waren waarschijnlijk vrouwen die getrouwd geweest waren:

8 Maar tot de ongehuwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, indien zij blijven, zoals ik. 9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.

Wanneer iemand getrouwd is en tot bekering komt en de ongelovige partner niet en die ongelovige partner wil scheiden dan mag dit ook:

15 Maar indien de ongelovige haar verlaat, laat hij haar verlaten. De broeder of zuster is in dit geval niet gebonden; tot vrede heeft God u geroepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 19:32
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
Ik heb alleen neergezet wat de Bijbelse lijn is en God wil met iedereen een nieuwe start maken ook met mannen en vrouwen die zijn gescheiden. God wil idd niet dat je als vrouw bij een man blijft die je mishandeld.

Verder is elk geval natuurlijk uniek.


Laatst aangepast door
MANNA420
op donderdag 25 juli 2013, 19:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 19:15
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
Ik denk dat de Bijbel duidelijk is dat een scheiding tegen de wil van God ingaat. Ook staat er dat een vrouw net zolang aan haar man is gebonden tot deze sterft. Dat is voor ons mensen en voor onze tijd misschien een achterhaalde gedachte, maar het is wel wat God zegt en daarom vind ik dat we er gehoorzaam aan moeten zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 21:42
BerichtOnderwerp: mail gerust ...
 
Het is wel zo netjes vind ik een reactie terug te sturen, tenzij het natuurlijk een rare mail is. Maar als het een gewoon mailtje is, dan is een reactie terug toch het minste?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 21:40
BerichtOnderwerp: CM of andere datingsite
 
Vind dit tot nu toe de beste site. Veel keuze en profielen zijn doorgaans goed en duidelijk ingevuld. Een forum en ook een chat, een prikbord. Mooie lay-out. Ja ik ben wel tevreden met deze site.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 21:37
BerichtOnderwerp: Minder dan 1 op 10
 
Een goede reactie sturen is nog niet zo eenvoudig is mijn mening. Wat wel helpt is om gerichte vragen te stellen en een complimentje maken is natuurlijk altijd leuk.

Veel succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 21:34
BerichtOnderwerp: Durf ook afstand te nemen
 
SHANITA130 schreef:
Hallo Manna,

Ja, maar jij bent, volgens mijn indruk dan natuurlijk, een prototype van een nette gemotiveerde student van keurige goede huize.

Ja, die uitdrukking 'keurige komaf' heb ik ook hier geleerd, wist niet dat die uitdrukking bestond;)

Haha of dat zo is betwijfel ik, ik geef deze tip omdat ik zelf ook in zo'n houding zat. Dat je te graag wilt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 15:37
BerichtOnderwerp: Durf ook afstand te nemen
 
FAITH187 schreef:
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik verbaas me er ook vaak over hoe snel menigeen op de site zijn/haar ziel bloot legt aan feitelijk gezien compleet vreemden! Ik geloof er persoonlijk niet in dat je via het internet de ware kunt vinden. Je moet iemand toch in real life leren kennen en niet via een pc'tje op je schoot. Veel mensen doen zich nu eenmaal anders voor op het internet-het is oppassen geblazen.

Klopt ik geloof wel dat je via een site als deze iemand kan vinden maar daarna moet je de relatie in real voortzetten. Een relatie die zich geheel via een scherm afspeelt kan ik geen relatie noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 13:27
BerichtOnderwerp: jong en vrij gemeente den haag
 
JOL252 schreef:
Ben je er geweest?

Ik heb ''preken'' geluisterd van deze gemeente. Ik ben lid van de plaatselijke gereformeerde kerk waar ik me thuis voel. Ik ben geen kerkshopper, maar luister nog wel eens een preken uit andere gemeenten die online staan om zo een beeld te vormen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 12:59
BerichtOnderwerp: jong en vrij gemeente den haag
 
Ik ken de gemeente wel maar ik zou me niet zo snel bij zo'n gemeente aansluiten, omdat het Bijbels Theologisch niet klopt wat er verkondigd wordt.

Het is alleen maar lange leve de lol, wij zijn verlost en er is geen kwaad en zonde meer en we mogen gewoon doorgaan met zondigen want we leven toch onder de genade. Zoek eens naar de ketter Marcion en je hebt grotendeels wat de Jong&Vrij gemeente leert. Op de kansel ligt een Bijbel van 66 boeken, maar slechts de Paulinische geschriften worden gelezen en dan nog wel zo dat het precies uitkomt zoals de sprekers willen. En het volk roept ja en amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 12:44
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
Mensen hebben nu eenmaal een verschillende smaak van wat ze mooi vinden. Ik vind te dun weer niet mooi, maar dat betekent niet dat ik vind dat er iets mis is met te dunne mensen. Op elk potje past een dekseltje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 12:41
BerichtOnderwerp: Mannen waar knappen jullie op af bij een vrouw?
 
Een vrouw met een mannelijk kapsel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 12:39
BerichtOnderwerp: Durf ook afstand te nemen
 
Als ik zo'n beetje lees wat er geschreven wordt dan merk ik dat er een sterk verlangen is om hier iemand te vinden. Dat is logisch, je schrijft je niet voor de lol in. Teleurstellingen horen er ook bij en daar leer je weer van. Wanneer je zo gefocust bent op het doel is het raadzaam om pauzes te nemen. Zelf neem ik bijna nooit een abonnement dat langer dan drie maanden duurt. Daarna neem ik weer een half jaar of langer pauze en richt ik mij op mijn studie en andere zaken.

Mijn bescheiden tip is om dus ook pauze durven te nemen van datingsites. Beter voor de knip en ook beter voor jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 12:18
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
Zelf heb ik daar geen enkele moeite mee. De ene keer neemt de man het voortouw de andere keer doet de vrouw het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 15:02
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis
 
Zal proberen om mee te doen voor zover mogelijk. Misschien is het handig om wat vragen vooraf te formuleren om over na te denken?

Laatst aangepast door
MANNA420
op zaterdag 1 september 2012, 15:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 16:16
BerichtOnderwerp: Toetsing en onderscheiding
 
CHATULIEM619 schreef:
Ook dat is niet het geval, Manna. Denk je dat we allemaal mensen zijn die graag anderen willen manipuleren? Misschien komt het wel door al die negatieve filmpjes...maar we zijn gewone mensen, zonder verborgen agenda of vriendjespolitiek.....

Niet bewust misschien. Er zijn ook boze krachten werkzaam, dat kun je als gelovige niet ontkennen (Efeze 6) En in Timotheus staat te lezen dat in de laatste dagen er mensen zijn die de gezonde leer niet meer verdragen kunnen. Ze willen dingen af doen of toedoen, waarmee ze zichzelf manipuleren en overgeven aan ongehoorzaamheid. Dat is ernstig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 15:36
BerichtOnderwerp: Toetsing en onderscheiding
 
CARMEN073 schreef:
Misschien is het voor de hand liggend, maar ik wil het toch even noemen;

een werk of profetie moet ALTIJD Jezus verheerlijken. Als het dat niet doet, dan is het niet van de Heilige Geest want die zal Hem altijd verhogen.

Waar ik persoonlijk moeite mee heb is dat in sommige gemeentes (charismatische) gesteld wordt dat profetieen altijd positief en bemoedigend moeten zijn. Dit is in veel gemeenten tot criterium verheven. Als God zo'n gemeente zou waarschuwen voor naderend onheil dan zou dat direct als satanisch worden afgeserveerd.
Dit terwijl in de bijbel de meeste profetieen helemaal niet zo 'kietelend' zijn voor de toehoorders. Twijfelende smiley

Die mensen hebben hun oren te luister gelegd bij leraren en profeten die vertellen wat zij willen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 12:35
BerichtOnderwerp: Toetsing en onderscheiding
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier ga je te ver, veel te ver. Ik ken geen pinkstergemeente, die stelt dat de profetie in de gemeente belangrijker is dan het Woord van God. Graag die woorden terug nemen. Je moet weten dat ik veel contact heb met verschillende gemeentes en geen van alle zou dit stellen...

Volgens mij bedoelt DJA hier dat het in bepaalde kringen voorkomt en niet in alle. Ken ook wel mensen die liever een openbaring van een profeet willen dan gewoon de Bijbel lezen en als je ook maar enigzins kritisch bent vinden ze dat je de Geest tegenwerkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:52
BerichtOnderwerp: Toetsing en onderscheiding
 
Mijn mening moet overeenkomen met de Bijbel. Soms heb je ergens nog geen mening over, dan mag je ook de Bijbel raadplegen en bidden om wijsheid. Ik zie mensen wel eens beweren dat de HG ze iets ingaf, maar ze kunnen het niet staven met de Bijbel, dan zit je volgens mij al verkeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 10:29
BerichtOnderwerp: Gebed altijd verhoord
 
SHANITA130 schreef:
Hij verhoort het gebed, als het gebed naar Zijn wil is.

Dat klopt, maar als we bijvoorbeeld kijken naar Abraham die nam de vrijmoedigheid om steeds aan God te vragen of Hij Sodom niet voor minder dan tien rechtvaardigen wilde sparen. Het begon met vijftig, en steeds ging Abraham verder en God verhoorde hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 22:47
BerichtOnderwerp: Vrouwen en telefoonnummers
 
JOLAN931 schreef:
Klopt, Maar op een gegeven moment vraagt Eliza...Vanwaar Gehazi( waar kom je vandaan)

Dus in deze context...vanwaar deze vraag Manna?

Ah, zeg dat dan :P

Nou omdat ik net iemand sprak die ik al een half jaar of wie weet al wel langer niet gesproken had en die toch nog mijn nummer had.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: Vrouwen en telefoonnummers
 
JOLAN931 schreef:
Ja...de knecht van Eliza Knipoog smiley

Mare...ik wis gewoon nummers hoor

Wat heeft mijn vraag met de knecht van gehazi te maken? Die man kreeg toch melaatsheid?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 22:40
BerichtOnderwerp: Vrouwen en telefoonnummers
 
JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit vanwaar gehazi?

gehazi?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: Vrouwen en telefoonnummers
 
Ik vroeg me zo eens af dames. Klopt het dat jullie nooit telefoonnummers uit jullie mobiel wissen? Ook al spreek je diegene nooit meer en ook al vind je hem of haar een grote ( vul zelf maar in) ?

Misschien geldt het wel alleen voor de vrouwen die ik ken, maar vroeg het me zo af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MANNA420
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4