ChristianMatch
 


Forum

Alpha cursus
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PAULUS505





Berichten: 118

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:29
 
Beste Cm leden,

ik ga vanaf eind September de Alpha Cursus volgen.
Ik vind dit best spannend.
Wat is jullie ervaring met de Alpha Cursus?
Hebben jullie deze al eens gevolgd?
Hoe vinden / vonden jullie de Alpha Cursus?

Groeten van Paulus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:48
 
PAULUS505 schreef:
Beste Cm leden,

ik ga vanaf eind September de Alpha Cursus volgen.
Ik vind dit best spannend.
Wat is jullie ervaring met de Alpha Cursus?
Hebben jullie deze al eens gevolgd?
Hoe vinden / vonden jullie de Alpha Cursus?

Groeten van Paulus

oeps...
Mensen zijn verschillend he' dus wat de ene beleeft hoeft de ander nog niet te beleven...
Ikzelf heb een Alpha cursus gedaan, maar ben op een gegeven moment ermee gestopt, voor mij was er te weinig tijd voor mijn persoonlijke vragen, maar blijkbaar was ik een uitzondering want ik was g'loof ik de enige van de groep die niet door ging.

De Alpha cursus begint met een (simpele) uitleg over de kern van de bijbel... elke week behandel je dan een thema.
En voor de cursus begint is er eerst een gezamenlijke maaltijd, heel gezellig !
Daarna hadden wij een spreker tot de pauze, en na de pauze dat je in groepjes uiteenging om hetgene wat voor de pauze aan de orde kwam te bespreken. Dat groepje was bij ons altijd hetzelfde groepje.
Nou, hoop dat het bij jou op een positieve manier zal bijdragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 12:30
 
Ik heb ervaring als deelnemer en als groepsleider met de Alpha.

Als deelnemer is misschien wel het belangrijkste om te vertellen aan je, Paulus.
De volgorde, zoals Susannah beschrijft, klopt ook met mijn ervaring.
Zelf vond ik het erg dicht bij komen en heb ik Jezus ook echt ontmoet in de cursus, wat een mooie ervaring.
Mijn geloof is van mijn hoofd naar mijn hart gegaan en heb er daarnaast ook vrienden aan overgehouden.

Als leider zie ik ook dat mensen het soms erg moeilijk hebben in een cursus, de manier waarop de vragen gesteld worden en sommige praatjes maken dat je enorm gaat nadenken over jezelf en je relatie met God.
Dat maakt dat soms mensen afhaken om die reden of om een reden zoals Susannah, wij probeerden juist wel dat mensen hun persoonlijke vragen kwijt konden aan de groep en als het erg veel werd, dan maakten we er soms privè tijd voor maar ja, dat is de keuze van elk team uiteraard.

Kortom...ik kan het je ernstig aanbevelen en hoop dat je Alpha cursus je tot zegen mag zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 12:47
 
Vorig jaar meegedaan met de cursus en vond het erg leuk.
Bij ons was juist heel veel ruimte om te komen met eigen inbreng.
Het aansluitende weekend was ook heel gaaf en daar zijn mooie dingen gebeurd, o a veel onderling gebed en sávonds veel gezellige gesprekken
Wat mij betreft aanradertje Knipoog smiley
Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:49
 
WILLIE400 schreef:
Vorig jaar meegedaan met de cursus en vond het erg leuk.
Bij ons was juist heel veel ruimte om te komen met eigen inbreng.
Het aansluitende weekend was ook heel gaaf en daar zijn mooie dingen gebeurd, o a veel onderling gebed en sávonds veel gezellige gesprekken
Wat mij betreft aanradertje Knipoog smiley
Willie


4x heb ik de Alphacursus gedaan, waarvan 2x als helpende en ook de vervolgalpha, doe het, het is zo geweldig, ik heb mensen gezien die gebroken waren, ze hebben nu een gezinnetje, door die cursus is hun leven verandert, ik denk ook mede door de persoonlijke aandacht,
eindelijk voelden zij zich waardevol, werden ze geaccepteerd.
En dan nog eens de saamhorigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KANJER134





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:35
 
PAULUS505 schreef:
Beste Cm leden,

ik ga vanaf eind September de Alpha Cursus volgen.
Ik vind dit best spannend.
Wat is jullie ervaring met de Alpha Cursus?
Hebben jullie deze al eens gevolgd?
Hoe vinden / vonden jullie de Alpha Cursus?

Groeten van Paulus


Beste Paulus,

Mijn ervaring zowel als deelnemer als begeleider zijn bijna alleen maar positief. Iedereen is eerlijk en open naar elkaar.

Voor iedereen is het spannend vooral de eerste avond. Tijdens het eten wordt het al minder en vergeet je vaak heel snel dat je met een onbekende aan tafel zit. Die ervaringen heb ik niet alleen.

Voor mij was het een verademing hoe helder het geloof voor mij werd. Je krijgt heldere instrumenten aangereikt, waar je echt wat mee kunt.

Mocht je meer willen lezen over de ALPHA en ervaringen van anderen willen lezen, dan kun je een bezoekje brengen aan de site van de Alpha cursus.

Ik wens je fijne alpha avonden toe.

Piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1