ChristianMatch
 


Forum

Evangelisatie...
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:40
 
er zijn mensen geroepen als evangelist ( efeze 4)
maar iedereen heeft de verantwoording om:

1pet 3:

15 Maar heiligt de Christus in uw harten als Here, altijd bereid tot verantwoording aan al wie u rekenschap vraagt van de hoop, die in u is, doch met zachtmoedigheid en vreze, 16 en met een goed geweten, opdat bij al het kwaad, dat men van u spreekt, zij, die uw goede wandel in Christus smaden, beschaamd gemaakt worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 14:32
 
DAVID923 schreef:
er zijn mensen geroepen als evangelist ( efeze 4)
maar iedereen heeft de verantwoording om:

1pet 3:

15 Maar heiligt de Christus in uw harten als Here, altijd bereid tot verantwoording aan al wie u rekenschap vraagt van de hoop, die in u is, doch met zachtmoedigheid en vreze, 16 en met een goed geweten, opdat bij al het kwaad, dat men van u spreekt, zij, die uw goede wandel in Christus smaden, beschaamd gemaakt worden.

Ik heb een privemailtje gekregen dat ik te fel op reacties zou hebben gereageerd.
Het is nooit mijn bedoeling geweest ook maar iemand te kwetsen en ik moet eerlijk zeggen dat ik er blijkbaar geen idee van heb hoe het overkomt.

Jullie mogen van mij doorgaan over het topic Evangelisatie, maar misschien een idee om het algemeen te houden.
Bedankt iedereen voor de tips; ik stop er ff mee om op ieder stukje persoonlijk te reageren; dat lijkt me nu verstandiger gezien mijn subjectieve benadering van enkelen die ik live heb gesproken en waarbij ik soms moeite ervaar in sommige uitspraken hier op 't forum.
Over evangelisatie ga ik nadenken; denk dat ik het alleen doorzet als God me dat duidelijk maakt, dat die taak voor mij is weggelegd.
Lieve groeten,

Susannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 14:58
 
ik heb je geen pm gestuurd hoor, preach it! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:15
 
DAVID923 schreef:
ik heb je geen pm gestuurd hoor, preach it! Knipoog smiley Lachende smiley

haha... klopt hoor, maar wie zegt dat het pv mailtje negatief was ? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 18:39
 
WILLIE400 schreef:
PFFFF kan dit soort "bemoedigingen en advies" niet per mail of zo?
Vond het een interresant stuk voor forum maar door al die persoonlijke dingen die blijkbaar hoog zitten verstomt de hele discussie over het topic

Is ook maar mijn mening maar moest het even kwijt

willie

Wille je hebt helemaal gelijk en normaal zou ik dat ook hebben gedaan. Het is per mail helaas nog erger. En hier stop ik er mee want verder doorpraten is zinloos. En mijn excuses voor het verstoren van de discussie, maar ik wil ook niet alles over mijn kant laten gaan.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:08
 
ZINGA672 schreef:
Wille je hebt helemaal gelijk en normaal zou ik dat ook hebben gedaan. Het is per mail helaas nog erger. En hier stop ik er mee want verder doorpraten is zinloos. En mijn excuses voor het verstoren van de discussie, maar ik wil ook niet alles over mijn kant laten gaan.

GrZing

Wat betreft dit topic heb je geen mail gestuurd Zinga, dus neem aan dat je het hebt over een eerdere mailwisseling ?
Wat moet ik doen om de vrede tussen ons te bewaren, ik vind het heel erg dat je zo over me denkt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 23:19
 
Je vroeg om de ervaring dus die geef je dan ook mee en dat kan je niet algemeen doen want dan kan je ook geen ervaring meegeven he Knipoog smiley
Hoe dan ook ik hoop dat je wat ideeën hebt op kunnen doen.
Vooral alles in bidden houding voor leggen in het gene wat Hij wil dat we doen zal want hoevaak is het niet dat we de kar voorruit rennen en aan het eind erbij neervallen dat moet ook niet he het is een harte zaak en niet omdat het moet maar omdat het mag. Juist die gedachte dat de Here van ons houdt en je nabij wil zijn maar is het wel als we dit ook willen toelaten in ons leven zodat Hij ons kan kneden, vormen naar Zijn Beeld.
Want zou je onverwachts sterven of een ongeluk krijgen en je hebt geen keuze gemaakt in je leven dan is het einde verhaal. Geschokte, onthutste smiley Je gunt iedereen het mooie leven hierna wat van eeuwigheids waarde heeft alleen de keuze is persoonlijk aan de mens zelf van wel voor Jezus of tegen Jezus te zijn en helaas veel de rug toekeren dat breekt je hart Huilende smiley, smiley in tranen maar gelukkig ook nog mensen die hun hart open stellen voor Jezus dat is als feest in de hemel als er 1 persoonlijk Jezus Christus als Verlosser en Vriend ervaart. Natuurlijk blijft het storm waar het scheepje vaart maar de Stuurman houdt de koers om veilig de haven te bereiken Verliefde smiley

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 23:46
 
ANITA324 schreef:
Je vroeg om de ervaring dus die geef je dan ook mee en dat kan je niet algemeen doen want dan kan je ook geen ervaring meegeven he Knipoog smiley
Hoe dan ook ik hoop dat je wat ideeën hebt op kunnen doen.
Vooral alles in bidden houding voor leggen in het gene wat Hij wil dat we doen zal want hoevaak is het niet dat we de kar voorruit rennen en aan het eind erbij neervallen dat moet ook niet he het is een harte zaak en niet omdat het moet maar omdat het mag. Juist die gedachte dat de Here van ons houdt en je nabij wil zijn maar is het wel als we dit ook willen toelaten in ons leven zodat Hij ons kan kneden, vormen naar Zijn Beeld.
Want zou je onverwachts sterven of een ongeluk krijgen en je hebt geen keuze gemaakt in je leven dan is het einde verhaal. Geschokte, onthutste smiley Je gunt iedereen het mooie leven hierna wat van eeuwigheids waarde heeft alleen de keuze is persoonlijk aan de mens zelf van wel voor Jezus of tegen Jezus te zijn en helaas veel de rug toekeren dat breekt je hart Huilende smiley, smiley in tranen maar gelukkig ook nog mensen die hun hart open stellen voor Jezus dat is als feest in de hemel als er 1 persoonlijk Jezus Christus als Verlosser en Vriend ervaart. Natuurlijk blijft het storm waar het scheepje vaart maar de Stuurman houdt de koers om veilig de haven te bereiken Verliefde smiley

Shalom,

Ik bedoel te zeggen dat er vast nog wel iets over evangelisatie te zeggen is... wie daar geschikt voor is, wat het inhoudt enz.
Ikzelf ga het ff rustig 'afwachten' en ondertussen verder gaan met andere dingen... als het komt dan komt het wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 05:31
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik bedoel te zeggen dat er vast nog wel iets over evangelisatie te zeggen is... wie daar geschikt voor is, wat het inhoudt enz.
Ikzelf ga het ff rustig 'afwachten' en ondertussen verder gaan met andere dingen... als het komt dan komt het wel...

Lachende smiley Knipoog smiley Komt goed met jou Susannah God heeft een plan met jou leven maar hoe dat kan ik je niet meegeven op papier het is soms afwachten en geduldig zijn en opeens sta je in de voetsporen zoals Hij het van je wil.

Mocht je nog meer over te willen weten komen dan kan je altijd Aart bellen of mailen maakt niet uit wanneer hij is altijd te bereiken mocht je nog met vragen zitten.

Deze gegevens staat ook op zijn auto dus prive is het niet het rijdt door heel NL en Eeuropa vandaar dat ik met gerust hart hier het adres mag plaatsen dus bijdeze. Lachende smiley

Shalom,


Contact opnemen met OR
Kantoor adres:
Stichting Operation Rescue
Vierschotenweg 2a
8095 PP `t Loo-Oldebroek

Telefoon:
+31 (0525) 63 1864
Mobiel:
+31 (06) 55 1326 70
E-mail: rescuepeople@operation-rescue.org
Website: http://www.operation-rescue.org

Evangelist en teamleider: Aart Elbertsen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2