ChristianMatch
 


Forum

Evangelisatie...
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 14:48
 
Omdat ik na de zomervakantie mijn dagen wil vullen heeft mijn therapeute aangegeven of evangelisatie niet iets voor me was.
Folders uitdelen over Jezus en praatje maken (omdat ik blijkbaar dingen weet uit te leggen).

Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ik ga er over nadenken, maar daarom zou ik ook graag meer erover weten, wat houdt het in, wat vond je moeilijk ?, want vond je leuk ? Denk je dat het ergens toe heeft geleidt ?
Ben benieuwd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:29
 
SUSANNAH475 schreef:
Omdat ik na de zomervakantie mijn dagen wil vullen heeft mijn therapeute aangegeven of evangelisatie niet iets voor me was.
Folders uitdelen over Jezus en praatje maken (omdat ik blijkbaar dingen weet uit te leggen).

[color=00FFFF]Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ik ga er over nadenken, maar daarom zou ik ook graag meer erover weten, wat houdt het in, wat vond je moeilijk ?, want vond je leuk ? Denk je dat het ergens toe heeft geleidt ?
Ben benieuwd...

[color=FF0000]
[/color][/color]


De mensen die ik ken, die wekenlijks mensen hierover aanspreken, komen heel zelverzekerd over. Blijkbaar doet het iets me je. Denk er eens over na. Het is natuurlijk wel een rare ervaring. De wereld zegt: 'Jij doet dingen fout!' God / Jezus zegt: 'Zelfs jouw fouten zijn vergeven.' Oef. Dat is wel andersom.

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 21 juli 2010, 17:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:30
 
SUSANNAH475 schreef:
Omdat ik na de zomervakantie mijn dagen wil vullen heeft mijn therapeute aangegeven of evangelisatie niet iets voor me was.
Folders uitdelen over Jezus en praatje maken (omdat ik blijkbaar dingen weet uit te leggen).

Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ik ga er over nadenken, maar daarom zou ik ook graag meer erover weten, wat houdt het in, wat vond je moeilijk ?, want vond je leuk ? Denk je dat het ergens toe heeft geleidt ?
Ben benieuwd...

Evangeliseren (op straat) kan erg confronterend zijn; veel mensen nemen echt geen blad voor de mond. Je moet dus erg goed kunnen communiceren. Je moet aan een half woord genoeg hebben en mensen kunnen aanvoelen. Omdat je zelf al meerdere malen hebt aangegeven dat communicatie bij jou vaak 'anders landt' vraag ik me af of je hier een slimme keus maakt. Het komt heel raar over als je met evangelisatieblaadjes in je hand agressief of defensief gaat reageren omdat je de mensen niet goed begrijpt.

Ik denk eigenlijk ook dat je alleen kunt evangeliseren als het (in die bepaalde vorm) echt je hart heeft. Ik vind het ongeschikt als 'dagbesteding' omdat je graag je dagen wilt vullen.

Wat zijn je talenten en waar ligt je hart? Is (chr.) vrijwilligerswerk een optie? Er is best veel in deze regio dat je zou kunnen doen.

GrZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:55
 
SUSANNAH475 schreef:
Omdat ik na de zomervakantie mijn dagen wil vullen heeft mijn therapeute aangegeven of evangelisatie niet iets voor me was.
Folders uitdelen over Jezus en praatje maken (omdat ik blijkbaar dingen weet uit te leggen).

Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ik ga er over nadenken, maar daarom zou ik ook graag meer erover weten, wat houdt het in, wat vond je moeilijk ?, want vond je leuk ? Denk je dat het ergens toe heeft geleidt ?
Ben benieuwd...

Oef,weet je,ik probeer die mensen altijd te ontwijken omdat ik niets onaardigs wil zeggen .......hier vragen ze altijd:heb je even tijd voor Jezus?Als je ja zegt ben je een half uur aan het praten("ja dat weet ik al" "ja dat weet ik ook al" pfffff),zeg je nee dan krijg je nog een schuldgevoel ook Gefrustreerde smiley
Houd er rekening mee dat de meeste reacties negatief zullen zijn,kun je dat aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:09
 
LEANNE226 schreef:
Oef,weet je,ik probeer die mensen altijd te ontwijken omdat ik niets onaardigs wil zeggen .......hier vragen ze altijd:heb je even tijd voor Jezus?Als je ja zegt ben je een half uur aan het praten("ja dat weet ik al" "ja dat weet ik ook al" pfffff),zeg je nee dan krijg je nog een schuldgevoel ook Gefrustreerde smiley
Houd er rekening mee dat de meeste reacties negatief zullen zijn,kun je dat aan?

Ja, dat vragen ze hier vaak ook...
Meestal zeg ik dan maar "Ja, maar dan wel voor een 1 op 1 gesprek...we kunnen best goed kletsen samen, Jezus en ik!"
dat helpt vaak wel...Clown smiley



En Sus, zie mail Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS505





Berichten: 118

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:24
 
Ik vind alle vormen van Evangelisatie geweldig.
Tot voor enkele jaren geleden deed ik actief mee aan Evangelisatie activiteiten. Bijv. de mensen vragen om een kaarsje op te steken in de Kerk.
Ook zijn er evangelisatie onderdelen als Schrijf je naam in de Palm van Gods Hand. En een sandwich bord waarin mensen kunnen opschrijven wie Jezus voor hen is.
Iets uitdelen op straat is goed, want je hebt dan een aanknopingspunt. Het is wel goed om dit niet alleen, maar minimaal met zijn tweeën te doen.
Mijn ervaringen zijn doorgaans positief bij straat Evangelisatie.
De mensen willen best wel een praatje maken. Er kunnen ook negatieve reacties zijn. Er kwam bij de dag voor het Ongeboren leven in Den Haag vorig jaar een man dreigend op mij af en zei:Ik heb jouw rommel niet nodig! Waar zijn jullie nou weer mee bezig! Maar dit is bij mij nog nooit gebeurd verder bij straat evangelisaties.

Ik kan je, als dit wil een lijst sturen met tips om te evangeliseren, als je dit eventueel zou willen. Deze tips heb ik al luisterende naar een lering over Evangelisatie op papier gezet.er staan echter wel een paar kleine Rk dingen in. Maar dat neemt niet weg dat verder prachtige algemene tips in staan betreffende straat evangelisatie.

Evangelisatie is vooral een vriend van de mensen zijn en hun verhaal laten vertellen over hoe zij tegen het geloof aankijken. Kortom gewoonweg eerbiedig naar hen luisteren en heb respect voor hoe zij tegen het geloof aankijken, kortom bied hen een luisterend oor.

Ik vind Evangeliseren vrij makkelijk. Je wilt zo graag de liefde en Barmhartigheid die God voor ons heeft delen met anderen. Dit kun je toch niet voor jezelf houden. Bovendien roept Jezus ons zelf op om te Evangeliseren.

Ik ervaar zelf geen moeilijkheden bij straat Evangelisaties.
Ik vind het wel heel jammer dat de RK gelovigen zo weinig aan straat missie doen.

Het leukste bij Evangeliseren vind ik de positieve reacties van de mensen die we aan mogen spreken en de vreugde die het geeft als we over de Blijde boodschap mogen vertellen.

Ik ben ervan overtuigd dat Evangelisatie ergens toe leidt. Je weet nooit wat God voor moois in het hart van de ander kan bewerkstelligen ook na een gesprek gehad te hebben met iemand.


Groeten van Paulus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:24
 
ZINGA672 schreef:
Evangeliseren (op straat) kan erg confronterend zijn; veel mensen nemen echt geen blad voor de mond. Je moet dus erg goed kunnen communiceren. Je moet aan een half woord genoeg hebben en mensen kunnen aanvoelen. Omdat je zelf al meerdere malen hebt aangegeven dat communicatie bij jou vaak 'anders landt' vraag ik me af of je hier een slimme keus maakt. Het komt heel raar over als je met evangelisatieblaadjes in je hand agressief of defensief gaat reageren omdat je de mensen niet goed begrijpt.

Ik denk eigenlijk ook dat je alleen kunt evangeliseren als het (in die bepaalde vorm) echt je hart heeft. Ik vind het ongeschikt als 'dagbesteding' omdat je graag je dagen wilt vullen.

Wat zijn je talenten en waar ligt je hart? Is (chr.) vrijwilligerswerk een optie? Er is best veel in deze regio dat je zou kunnen doen.

GrZ



Evangeliseren doe je vanuit je hart Susannah, niet om zomaar even je tijd te vullen en het straatevangelie is best wel moeilijk, ik heb het zelf
1 jaar gedaan, erg fijn om te doen, maar die vragen van mensen, ik
wist soms geen antwoord en ben toen gestopt en op deze manier, die
ik nu doe op de pc en in m.n vrijwilligerswerk, denk ik dat dit de weg voor mij is. Lees goed....denk ik..... Smiley die vol vragen zit
Is er bij jou in de omgeving een Inloopcentrum, leuke gastvrouw kun je daar zijn en je kunt er tevens evangeliseren, is anders dan op straat!


Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 21 juli 2010, 18:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:48
 
PAULUS505 schreef:
Ik vind alle vormen van Evangelisatie geweldig.
Tot voor enkele jaren geleden deed ik actief mee aan Evangelisatie activiteiten. Bijv. de mensen vragen om een kaarsje op te steken in de Kerk.
Ook zijn er evangelisatie onderdelen als Schrijf je naam in de Palm van Gods Hand. En een sandwich bord waarin mensen kunnen opschrijven wie Jezus voor hen is.
Iets uitdelen op straat is goed, want je hebt dan een aanknopingspunt. Het is wel goed om dit niet alleen, maar minimaal met zijn tweeën te doen.
Mijn ervaringen zijn doorgaans positief bij straat Evangelisatie.
De mensen willen best wel een praatje maken. Er kunnen ook negatieve reacties zijn. Er kwam bij de dag voor het Ongeboren leven in Den Haag vorig jaar een man dreigend op mij af en zei:Ik heb jouw rommel niet nodig! Waar zijn jullie nou weer mee bezig! Maar dit is bij mij nog nooit gebeurd verder bij straat evangelisaties.

Ik kan je, als dit wil een lijst sturen met tips om te evangeliseren, als je dit eventueel zou willen. Deze tips heb ik al luisterende naar een lering over Evangelisatie op papier gezet.er staan echter wel een paar kleine Rk dingen in. Maar dat neemt niet weg dat verder prachtige algemene tips in staan betreffende straat evangelisatie.

Evangelisatie is vooral een vriend van de mensen zijn en hun verhaal laten vertellen over hoe zij tegen het geloof aankijken. Kortom gewoonweg eerbiedig naar hen luisteren en heb respect voor hoe zij tegen het geloof aankijken, kortom bied hen een luisterend oor.

Ik vind Evangeliseren vrij makkelijk. Je wilt zo graag de liefde en Barmhartigheid die God voor ons heeft delen met anderen. Dit kun je toch niet voor jezelf houden. Bovendien roept Jezus ons zelf op om te Evangeliseren.

Ik ervaar zelf geen moeilijkheden bij straat Evangelisaties.
Ik vind het wel heel jammer dat de RK gelovigen zo weinig aan straat missie doen.

Het leukste bij Evangeliseren vind ik de positieve reacties van de mensen die we aan mogen spreken en de vreugde die het geeft als we over de Blijde boodschap mogen vertellen.

Ik ben ervan overtuigd dat Evangelisatie ergens toe leidt. Je weet nooit wat God voor moois in het hart van de ander kan bewerkstelligen ook na een gesprek gehad te hebben met iemand.


Groeten van Paulus

Dank je Paulus voor jouw bijdrage.
Die tips zou ik graag willen ontvangen, kan ik altijd alsnog kijken wat ik ermee ga doen.

Jammer vind ik het dat er reacties tussen staan dat ik het evt. alleen zou doen om mijn vrije tijd te vullen.
Ik loop er al een tijdje over te denken om iets te doen waar ik 100% achter sta en wat ik nou echt belangrijk vind in dit leven.
Ja, ik heb mijn zwakke punten in het geloof, maar mijn therapeute bij Eleos kent zowel mijn zwakke kanten als mijn sterke.

Ik heb het wel vaker gehoord dat ik juist ook heel krachtig over kan komen in het geloof, en dat is niet iets om mijn tijd te vullen, maar omdat ik het met passie zou willen doen.
Het geloof is voor mij de kracht waardoor ik door alle tegenslagen heen juist in strijd, maar hee... lees de bijbel en je ziet dat ik daar echt niet de enige in ben.
Mozes vond zichzelf ook niet echt geschikt en zei tegen God, neem Aäron maar, die is daar veel beter in, maar God koos Mozes uit.
Kennelijk werkt God anders... en als ik denk dat ik dat zou kunnen/moeten doen, waarom niet ?


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 21 juli 2010, 20:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:53
 
EVA685 schreef:
Evangeliseren doe je vanuit je hart Susannah, niet om zomaar even je tijd te vullen en het straatevangelie is best wel moeilijk, ik heb het zelf
1 jaar gedaan, erg fijn om te doen, maar die vragen van mensen, ik
wist soms geen antwoord en ben toen gestopt en op deze manier, die
ik nu doe op de pc en in m.n vrijwilligerswerk, denk ik dat dit de weg voor mij is. Lees goed....denk ik..... Smiley die vol vragen zit
Is er bij jou in de omgeving een Inloopcentrum, leuke gastvrouw kun je daar zijn en je kunt er tevens evangeliseren, is anders dan op straat!

Denk je niet dat ik dat vanuit mijn hart zou doen dan ?
Of begrijp ik je daar niet ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:21
 
SUSANNAH475 schreef:
Denk je niet dat ik dat vanuit mijn hart zou doen dan ?
Of begrijp ik je daar niet ?


Denk wel dat je dat zou doen, mijn ervaring was, de Bijbel werd open gedaan, wij waren met een groepje van 3, ik sprak wat het geloof met me deed, de Bijbel zegt niet veel bij straatevangelie, je moet het laagdrempelig houden.
En het is waar wat Paulus hier zegt, bied ze een luisterend oor, wel eens moeilijk hoor, omdat jezelf zo vol zit van alles en het uit wilt delen die blijdschap.
Weet je, probeer het, ga ervoor als jij denkt dat het goed voor je is. Knipoog smiley
Je groeit alleen maar verder in geloof.


Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 21 juli 2010, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:24
 
SUSANNAH475 schreef:
Denk je niet dat ik dat vanuit mijn hart zou doen dan ?
Of begrijp ik je daar niet ?
Ik denk sowieso niet dat je alleen moet gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk sowieso niet dat je alleen moet gaan.

oke, kun je dat motiveren dan ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:48
 
SUSANNAH475 schreef:
oke, kun je dat motiveren dan ?
De formele verklaring is, dat de ene dan kan bidden en de ander praten. Maar zelf denk ik dat je moeilijk alleen mannen te woord kunt staan.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:50
 
SUSANNAH475 schreef:
Omdat ik na de zomervakantie mijn dagen wil vullen heeft mijn therapeute aangegeven of evangelisatie niet iets voor me was.
Folders uitdelen over Jezus en praatje maken (omdat ik blijkbaar dingen weet uit te leggen).

Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ik ga er over nadenken, maar daarom zou ik ook graag meer erover weten, wat houdt het in, wat vond je moeilijk ?, want vond je leuk ? Denk je dat het ergens toe heeft geleidt ?
Ben benieuwd...




weet je al voor welke organisatie of kerkgemeenschap je wil evangeliseren?
en vinden die dat een goed plan?

lijkt me interessanter wat hun mening is dan wat men hier op het forum aan meningen heeft.
het lijkt mij sowieso zinnig dat je enige begeleiding en wellicht opleiding krijgt.
hoe goed bedoeld ook, je kunt, onbedoeld,meer kapot maken dan je lief is....

maar sucses met je voornemen je tijd zinvoller te besteden
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:51
 
SUSANNAH475 schreef:
oke, kun je dat motiveren dan ?

UIT JE HART

Als ik je zo lees, schrijf je altijd uit je hart: open en eerlijk. Op de een of andere manier heb je genoeg vertrouwen om dat aan te durven.


PERSOONLIJK

Je hebt mooie muziek op je profiel. God staat boven geld en wijsheid. Dat relativeert. God is liefde en de liefde overwint.


EEN OPEN GESPREK

Je opende dit topic ook met goede vragen. Dus genoeg mogelijkheden voor wie wil om te reageren.


MET TWEE PERSONEN

De twaalf apostelen gingen ook met zijn tweeen. Bovendien, waar twee of meer zijn in Christus Naam, daar is ook de Heilige Geest, de Trooster, De Geest die waar gebrokenheid is, heel maakt.


BLIJDE BOODSCHAP

Wat indruk op mij maakte, was heel directe opmerking. Ik kwam voor de koffie en een goed gesprek. De koffie kreeg ik met de opmerking> 'God zegt, Ik houd van jou.' Mooi toch? Als ik nu een mooie spirituele ervaring mee maak dan denk ik: 'God zegt, Ik houd van jou!


GEBROKENHEID IN DE SCHEPPING

Als je samenwerkt vanuit een organisatie die iets doet om de gebrokenheid in de wereld te helpen genezen, dan sta je sterker. een mens is maar beperkt. Je hoeft niet op alles een antwoord te hebben.


GEBED

Waar je als mens geen antwoord op hebt, daar mag je bidden en in verwachting uitzien. Een antwoord is wonderlijk, zou het gebeuren, dan sterkt het je vertrouwen.



Nee, ik ben ook niet sterk in dit werk... dus kritiek op mij? Is een schot voor open doel... daarom waardering voor jullie 'alle anderen' die uit ervaring jullie eigen praktijkervaring meedelen!


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 21 juli 2010, 22:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:52
 
PIETER649 schreef:
weet je al voor welke organisatie of kerkgemeenschap je wil evangeliseren?
en vinden die dat een goed plan?

lijkt me interessanter wat hun mening is dan wat men hier op het forum aan meningen heeft.
het lijkt mij sowieso zinnig dat je enige begeleiding en wellicht opleiding krijgt.
hoe goed bedoeld ook, je kunt, onbedoeld,meer kapot maken dan je lief is....

maar sucses met je voornemen je tijd zinvoller te besteden
Lachende smiley



Begeleiding is wel goed Pieter, maar een opleiding, dan is het niet meer spontaan, je spreekt toch vanuit je hart?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:01
 
BEHAPPY332 schreef:
UIT JE HART

Als ik je zo lees, schrijf je altijd uit je hart: open en eerlijk. Op de een of andere manier heb je genoeg vertrouwen om dat aan te durven.


PERSOONLIJK

Je hebt mooie muziek op je profiel. God staat boven geld en wijsheid. Dat relativeert. God is liefde en de liefde overwint.


EEN OPEN GESPREK

Je opende dit topic ook met goede vragen. Dus genoeg mogelijkheden voor wie wil om te reageren.


MET TWEE PERSONEN

De twaalf apostelen gingen ook met zijn tweeen. Bovendien, waar twee of meer zijn in Christus Naam, daar is ook de Heilige Geest, de Trooster, De Geest die waar gebrokenheid is, heel maakt.


BLIJDE BOODSCHAP

Wat indruk op mij maakte, was heel directe opmerking. Ik kwam voor de koffie en een goed gesprek. De koffie kreeg ik met de opmerking> 'God zegt, Ik houd van jou.' Mooi toch? Als ik nu een mooie spirituele ervaring mee maak dan denk ik: 'God zegt, Ik houd van jou!


GEBROKENHEID IN DE SCHEPPING

Als je samenwerkt vanuit een organisatie die iets doet om de gebrokenheid in de wereld te helpen genezen, dan sta je sterker. een mens is maar beperkt. Je hoeft niet op alles een antwoord te hebben.


GEBED

Waar je als mens geen antwoord op hebt, daar mag je bidden en in verwachting uitzien. Een antwoord is wonderlijk, zou het gebeuren, dan sterkt het je vertrouwen.



Nee, ik ben ook niet sterk in dit werk... dus kritiek op mij? Is een schot voor open doel... daarom waardering voor jullie 'alle anderen' die uit ervaring jullie eigen praktijkervaring meedelen!

Dank je wel Behappy voor deze mooie bijdrage.
Enne Pieter... ik wilde alleen maar wat ervaringen van mensen horen en de tips waar ik wat mee kan die neem ik mee... om er over na te denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:15
 
SUSANNAH475 schreef:
Dank je wel Behappy voor deze mooie bijdrage.
Enne Pieter... ik wilde alleen maar wat ervaringen van mensen horen en de tips waar ik wat mee kan die neem ik mee... om er over na te denken.



ik heb mijn bijdrage zo vriendelijk en opbouwend mogelijk gehouden.
schijnbaar stel je alleen prijs op reacties die jou bevestigen in deze nieuwe opwelling van je...
dan spijt het me, ik geef mijn mening op basis van de persoon Sus die ik ken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:23
 
PIETER649 schreef:
ik heb mijn bijdrage zo vriendelijk en opbouwend mogelijk gehouden.
schijnbaar stel je alleen prijs op reacties die jou bevestigen in deze nieuwe opwelling van je...
dan spijt het me, ik geef mijn mening op basis van de persoon Sus die ik ken....

Ik sluit me geheel bij je aan.

GrZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:25
 
PIETER649 schreef:
ik heb mijn bijdrage zo vriendelijk en opbouwend mogelijk gehouden.
schijnbaar stel je alleen prijs op reacties die jou bevestigen in deze nieuwe opwelling van je...
dan spijt het me, ik geef mijn mening op basis van de persoon Sus die ik ken....

Ik hoef toch niet overal op te reageren ?
Opwelling ? Het was mijn therapeute die dit voorstelde en ja, mag ik daar dan over na gaan denken, daar ik toch al zat te denken in de richting van iets te doen met mijn geloof ?

Wat vind ik het toch jammer dat je op deze manier nu reageert... komt het ook wel eens in je op om iemand te bemoedigen ?
En ja, ook wil ik die punten horen van mensen waar ik goed over zou moeten nadenken...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 21 juli 2010, 23:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:37
 
PIETER649 schreef:
weet je al voor welke organisatie of kerkgemeenschap je wil evangeliseren?
en vinden die dat een goed plan?

nee dat weet ik niet, heb het pas kort over gehad met mijn therapeute

lijkt me interessanter wat hun mening is dan wat men hier op het forum aan meningen heeft.
het lijkt mij sowieso zinnig dat je enige begeleiding en wellicht opleiding krijgt.
hoe goed bedoeld ook, je kunt, onbedoeld,meer kapot maken dan je lief is....

kun je dat nader toelichten wat je bedoelt met... je kunt meer kapot maken dan je lief is ?
Zoals ik al zei elke tip is welkom, en waar ik wat mee kan, daar ga ik zeker over nadenken.
Opleiding heb ik jammergenoeg geen geld voor, maar ik denk dat je zonder opleiding dit goed zou kunnen doen, mits je je voorbereid hebt en je serieus met het geloof bezig bent.
Begeleiding ...neem ik mee...


maar sucses met je voornemen je tijd zinvoller te besteden
Lachende smiley

dank je wel, ook al ben ik het niet met je eens dat ik mijn tijd niet zinvol heb besteedt in de afgelopen jaren.
Ik heb keihard aan mezelf gewerkt, als dat niet zinvol is voor anderen moeten ze dat maar zelf weten, maar ik weet beter.
Dat ik nu meer om handen wil hebben komt omdat ik er nu klaar voor ben... en nee niet alleen daarom zit ik te denken aan evangelisatie.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 21 juli 2010, 23:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:38
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik hoef toch niet overal op te reageren ?
Opwelling ? Het was mijn therapeute die dit voorstelde en ja, mag ik daar dan over na gaan denken, daar ik toch al zat te denken in de richting van iets te doen met mijn geloof ?

Wat vind ik het toch jammer dat je op deze manier nu reageert... komt het ook wel eens in je op om iemand te bemoedigen ?
En ja, ook wil ik die punten horen van mensen waar ik goed over zou moeten nadenken...


Suus, ik vind het heel goed dat je er zorgvuldig over nadenkt.
Ken je niet goed genoeg om te "beoordelen" of het iets voor je kan zijn maar tips inwinnen is al een goede eerste start!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:39
 
CARIN303 schreef:
Suus, ik vind het heel goed dat je er zorgvuldig over nadenkt.
Ken je niet goed genoeg om te "beoordelen" of het iets voor je kan zijn maar tips inwinnen is al een goede eerste start!

Dat bedoel ik Carin, thanks !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:43
 
ZINGA672 schreef:
Ik sluit me geheel bij je aan.

GrZ

Dat heb je wel goed gezien Zinga, ik kan reageren op wat je schreef, maar ik vind het errrrg lastig om met jou te communiceren.
Je hebt dit ook live met me meegemaakt en daarom lijkt het me soms gewoon verstandiger om te zwijgen.

Groetjes, Susannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:28
 
SUSANNAH475 schreef:
Dat heb je wel goed gezien Zinga, ik kan reageren op wat je schreef, maar ik vind het errrrg lastig om met jou te communiceren.
Je hebt dit ook live met me meegemaakt en daarom lijkt het me soms gewoon verstandiger om te zwijgen.

Groetjes, Susannah

Wat grappig; als ik je vriendelijk bemoedig krijg ik een vette sneer van je. Als ik eerlijk en opbouwende kritiek geef dan vind je het lastig communiceren en wil je niet antwoorden. Prima hoor, ik wil voortaan best jouw schrijven negeren, maar dan graag ook vice versa. Reageer dan liever ook niet meer op mij door mijn woorden uit zn verband te rukken en ermee aan de haal te gaan.

En ja; dit stukje bewijst overigens wel dat ik gelijk heb; de communicatie verloopt uitermate stroef en dat ligt niet aan mij. k Ben ook niet de enige bij wie het stroef gaat.
Nou ja; voor mij geen folder iig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:36
 
Is het niet zo dat evangeliseren een gave is? Dat je moet bidden om duidelijkheid of het voor jou als taak weggelegd is?

Ik denk idd dat als je gaat evangeliseren zonder enige vorm van opleiding cq voorbereiding, dat het bij anderen (maar ook bij jezelf) een hoop kapot kan maken!!
Evangeliseren kan heel confronterend zijn, mensen nemen geen blad voor de mond.

Ik vel géén oordeel over jouw kunnen Suus, maar maak de wereld van zending en evangeliseren al jaren van dichtbij mee..

vraag om wijsheid, bid voor de juiste weg...niet de therapeute kan je die wijzen maar alleen Hij!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:48
 
ZINGA672 schreef:
Wat grappig; als ik je vriendelijk bemoedig krijg ik een vette sneer van je. Als ik eerlijk en opbouwende kritiek geef dan vind je het lastig communiceren en wil je niet antwoorden. Prima hoor, ik wil voortaan best jouw schrijven negeren, maar dan graag ook vice versa. Reageer dan liever ook niet meer op mij door mijn woorden uit zn verband te rukken en ermee aan de haal te gaan.

En ja; dit stukje bewijst overigens wel dat ik gelijk heb; de communicatie verloopt uitermate stroef en dat ligt niet aan mij. k Ben ook niet de enige bij wie het stroef gaat.
Nou ja; voor mij geen folder iig.

PFFFF kan dit soort "bemoedigingen en advies" niet per mail of zo?
Vond het een interresant stuk voor forum maar door al die persoonlijke dingen die blijkbaar hoog zitten verstomt de hele discussie over het topic

Is ook maar mijn mening maar moest het even kwijt

willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 07:13
 
ZINGA672 schreef:
Wat grappig; als ik je vriendelijk bemoedig krijg ik een vette sneer van je. Als ik eerlijk en opbouwende kritiek geef dan vind je het lastig communiceren en wil je niet antwoorden. Prima hoor, ik wil voortaan best jouw schrijven negeren, maar dan graag ook vice versa. Reageer dan liever ook niet meer op mij door mijn woorden uit zn verband te rukken en ermee aan de haal te gaan.

En ja; dit stukje bewijst overigens wel dat ik gelijk heb; de communicatie verloopt uitermate stroef en dat ligt niet aan mij. k Ben ook niet de enige bij wie het stroef gaat.
Nou ja; voor mij geen folder iig.

Heb ik iets gemist ??? Wanneer kreeg je van mij een 'vette sneer' ?
Voor de duidelijkheid ik heb jouw schrijven niet genegeerd, maar er niet op gereageerd, omdat ik vaak niet goed weet hoe ik op een goede manier om kan gaan met wat je geschreven hebt.
Het is niet mijn bedoeling om je te kwetsen, maar ik zwijg liever als ik niet weet om te gaan met iemands schrijven, of jij dat nu bent of iemand anders.
Die folder heeft niks met mij te maken, dus...
Maar het gaat hier over evangelisatie dus als je 't goed vindt laat ik het hierbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 07:15
 
MARIEKE897 schreef:
Is het niet zo dat evangeliseren een gave is? Dat je moet bidden om duidelijkheid of het voor jou als taak weggelegd is?

Ik denk idd dat als je gaat evangeliseren zonder enige vorm van opleiding cq voorbereiding, dat het bij anderen (maar ook bij jezelf) een hoop kapot kan maken!!
Evangeliseren kan heel confronterend zijn, mensen nemen geen blad voor de mond.

Ik vel géén oordeel over jouw kunnen Suus, maar maak de wereld van zending en evangeliseren al jaren van dichtbij mee..

vraag om wijsheid, bid voor de juiste weg...niet de therapeute kan je die wijzen maar alleen Hij!!

Ik geef je helemaal gelijk Marieke, heb er ook niks meer aan toe te voegen, vind dat je dit heel goed neerzet en hier heb ik dus echt wat aan... bedankt !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:19
 
Evangeliseren is wat je op diverse activiteiten kan ondernemen door te folderen, kinderwerk via poppenkast, liedjes zingen of door mime/drama het evangelie uitbeelden met een klein of groot groepje.
Om alleen te werk te gaan en je kunt lekker schilderen op een bord zou ik zeggen een rebus te maken aan de hand van een zin
Wie is Jezus voor jou?
of Wat is jou doel in jou leven?
en zo zullen wel meer leuke zinnen zijn. Mocht je belangstelling hebben dan kan je vragen naar Aart Elbertsen die doet 19 jaar straat evangelisatie en heeft al heel wat jong en oud die de hart voor evangelisatie wilde opdoen getraint zelf heb ik daar naar 3 jaar wel wat ervaring mee opgedaan en het is wel dat je geloof daarin wel versterkt. Zal je een link meegeven mocht je dat willen.
Aart woont zelf in Oldebroek en de activiteiten is overal in NL als je een kijkje wil nemen hoe hij te werk gaat. Lachende smiley

http://www.operation-rescue.org

Evangeliseren ja heeft mooie als niet mooie kanten dat durf ik wel te zeggen ga zo ongeveer 8 jaar mee de straat op en echt waar de meeste zullen je met de nek aankijken of je voor gek verklaren dat je dit doet en ja het brengt mensen tot ergenis toe of worden boos of vallen je aan.
Heb ik 1x meegemaakt een dronkeman kwam zo op mij af stuiven omdat je liedjes op straat stond te zingen dat heeft mij wel bang gemaakt dit heeft 1 jaar geduurt voor ik de straat weer opdurfde dat was in 2008.
Gelukkig heb mijn angst overwonnen en samen met de Here overwin je alle dingen en heb ik wel geleerd om met zn 2en of meer lliedjes te gaan zingen of door wat te gaan folderen 1x in de maand op straat.
Je maakt natuurlijk ook leuke dingen mee en dat je een zaadje zaait en naar verloop de jaren hoort dat diegene tot geloof is gekomen Lachende smiley
Dat is wel weer mooi om zo tot getuige en een luisterd oor te zijn.
Wat mooi Susanne dat je vrijwillig je hart voor evangelisatie wil en durft in te tzetten want de Oogst is zo groot en de honger is er wel naar alleen nog weinig arbeiders die nog durven om het evangelie naar derde te vertellen. Knipoog smiley In alle eenvoudigheid maar wel direct en radical, mensen zien het vaak aan je uitstraling en sommige kunnen dan daarom jaloers reageren en proberen je een hak te zetten of je dan boos gaat reageren of anders wat de boze wil dit altijd weer en lok je uit juist dan altijd belangrijk om je geduld te bewaren en te bidden je pantser van je Wapenrusting te sterken voor al die brande pijlen op je af komen.
Samen met de Here Jezus ben je meer dan Overwinnaar.

Shalom,

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2