ChristianMatch
 


Forum

Geloven we nog in God, of heb je je eigen geloof ?
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 20:31
 
ja, maar zoals al is gezegd, is dat gnostiek, het zelf de mens op de troon.
er zijn wel sporen van de schepper in ons, we zijn immers naar Zijn evenbeeld gemaakt, maar we zijn volgens genesis 3 in een gevallen staat, en van God afgesneden. dus men kan zoeken wat hij wil, naar dat Goddelijke sprankje inzichzelf, maar zal regelrecht naar de hel gaan met die fopspeen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 20:44
 
DAVID923 schreef:
ja, maar zoals al is gezegd, is dat gnostiek, het zelf de mens op de troon.
er zijn wel sporen van de schepper in ons, we zijn immers naar Zijn evenbeeld gemaakt, maar we zijn volgens genesis 3 in een gevallen staat, en van God afgesneden. dus men kan zoeken wat hij wil, naar dat Goddelijke sprankje inzichzelf, maar zal regelrecht naar de hel gaan met die fopspeen.

Snap je mij wel David ? Of snap ik jou niet ?
Ik ben zelf iemand die daar niet in gelooft hoor, maar er zijn wel mensen in deze wereld en soms zelfs in onze (i.e.g. in mijn) omgeving die er zo over denken.
Ik geloof zelf in een persoonlijke God en dat Hij met de mens om wilt gaan... zoals Hij ook deed met Adam, Mozes, Elia, Maria enz. enz.
Als God alleen in jezelf zou zitten, wie heeft dan de hemel en aarde geschapen ?

Ik heb dat stukje geplaatst omdat ik me afvraag hoe je als christen met deze mensen communiceert, en daarbij of je wel in moet gaan op de vragen die je door die mensen gesteld worden... Ik kan een voorbeeld voor ze zijn, maar ze niet overtuigen... je 'ziet'(/weet) het of je 'ziet'(/weet) het niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 20:59
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik heb dat stukje geplaatst omdat ik me afvraag hoe je als christen met deze mensen communiceert, en daarbij of je wel in moet gaan op de vragen die je door die mensen gesteld worden... Ik kan een voorbeeld voor ze zijn, maar ze niet overtuigen... je 'ziet'(/weet) het of je 'ziet'(/weet) het niet.

Ik denk dat je wel een aanknopingspunt kunt hebben in het God in ons, dat wij ook kennen. Immers God woont met Zijn Geest in ons om ons te helpen in dit leven. Zo mag je een bruggetje hebben als je met deze mensen in gesprek komt. En ja, dan kom je ook op het punt dat God meer is dan enkel een in de mens wonend Wezen, want dan kom je op het waarom van Gods inwoning in ons leven en kun je getuigen van Zijn scheppingswerk en verlossingswerk. Maar het blijft inderdaad GEtuigen en niet OVERtuigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2