ChristianMatch
 


Forum

forum
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 23:17
 
TESSYBEAR731 schreef:
Hmm...misschien over de "problemen" waar christelijke jongeren tegen aan lopen inde maatschappij? (school e.d.)



op cm moet je minimaal 18 zijn.
problemen op school is meer iets voor 14 of 15 jaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK546





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 05:24
 
PIETER649 schreef:
op cm moet je minimaal 18 zijn.
problemen op school is meer iets voor 14 of 15 jaar

school zie ik zelf ook nog als 18-jarige hoor. veel vrienden van mij sommige al in de 20 zitten ook nog steeds in de banken. dat zijn van die eeuwige studenten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 09:47
 
PIETER649 schreef:
op cm moet je minimaal 18 zijn.
problemen op school is meer iets voor 14 of 15 jaar


Ja hoor Pieter, want niemand studeert tegenwoordig na zen 18e nog door natuurlijk! Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:30
 
ERIK546 schreef:
school zie ik zelf ook nog als 18-jarige hoor. veel vrienden van mij sommige al in de 20 zitten ook nog steeds in de banken. dat zijn van die eeuwige studenten.
Nou nou, mijn dochter is 19 en begint aan haar studie aan de universiteit. Ze is pas over 5 jaar klaar. Ik zie haar echt niet als een eeuwige student.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:32
 
ERIK546 schreef:
school zie ik zelf ook nog als 18-jarige hoor. veel vrienden van mij sommige al in de 20 zitten ook nog steeds in de banken. dat zijn van die eeuwige studenten.

Ik heb een topic gestart bij "Christelijk leven" Erik Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 18:01
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ja hoor Pieter, want niemand studeert tegenwoordig na zen 18e nog door natuurlijk! Gefrustreerde smiley


en gelijk hebben ze Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wat ik bedoel is dat veel problemen op school juist spelen in de pubertijd, 14 a 15 jaar, gemiddeld.
scholieren/studenten van rond de 18 zijn iets volwassener en hebben niet meer de problemen die echt met school als zodanig te maken hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 18:35
 
PIETER649 schreef:
en gelijk hebben ze Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wat ik bedoel is dat veel problemen op school juist spelen in de pubertijd, 14 a 15 jaar, gemiddeld.
scholieren/studenten van rond de 18 zijn iets volwassener en hebben niet meer de problemen die echt met school als zodanig te maken hebben.

Nou, dat ben ik niet met je eens...
Ik heb zelf tot mijn 21e doorgeleerd en ook toen liep ik nog tegen "problemen" op in mijn opleiding omdat de wereld nou eenmaal anders tegen bepaalde dingen aankijkt dan ik.
Denk dat het meer voorkomt dan je zou denken Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:43
 
TESSYBEAR731 schreef:
Nou, dat ben ik niet met je eens...
Ik heb zelf tot mijn 21e doorgeleerd en ook toen liep ik nog tegen "problemen" op in mijn opleiding omdat de wereld nou eenmaal anders tegen bepaalde dingen aankijkt dan ik.
Denk dat het meer voorkomt dan je zou denken Twijfelende smiley



Aan de diverse postings die je de laatste paar jaar hier op cm zette te zien, loop je nog steeds dagelijks tegen problemen op.
Dus wat is er dan anders geworden sinds je gestopt bent met leren?


Laatst aangepast door
PIETER649
op donderdag 29 juli 2010, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:51
 
PIETER649 schreef:
Aan de diverse postings die je de laatste paar jaar hier op cm zette te zien, loop je nog steeds dagelijks tegen problemen op.
Dus wat is er dan anders geworden sinds je gestopt nent met leren?

Ik ben ouder geworden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je bent het toch hoop ik wel met me eens dat iemand van 18 jaar tegen andere dingen aan loopt dan iemand van 28...ik in elk geval wel!
En zeker in de eerste periode van "jongvolwassenheid" kan iemand erg gevoelig zijn voor meningen van anderen en daardoor flink in de knoop raken...dat houd echt niet automatisch op als je 18 word en dan voor de wet puber-af bent...ook in studie kunnen deze dingen nog heel erg spelen.
Sterker nog...ik ben zelf op mijn 18e het huis uit gegaan en doordat ik in de kerk maar weinig kans heb gehad om daar mijn ervaringen te delen, heb ik behoorlijk wat verkeerde keuzes gemaakt. Zoals stoppen met mijn opleiding omdat ik in de knoop zat met mezelf, ook op geloofsvlak. Keuzes die ik wellicht niet gemaakt had als er zo'n soort "vangnet" geweest was.
We leren heel wat bij in maar tien jaar en nu ben ik dus oud en wijs genoeg om zelf de dingen te onderzoeken, en er uit te halen wat ik nodig heb. In die tijd was ik daar veel te onzeker voor...
Wat absoluut niet wil zeggen dat alle jongeren dat zijn, maar ik denk dat het wel degelijk goed is om een vangnet te creëeren...


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 29 juli 2010, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:20
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik ben ouder geworden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je bent het toch hoop ik wel met me eens dat iemand van 18 jaar tegen andere dingen aan loopt dan iemand van 28...ik in elk geval wel!
En zeker in de eerste periode van "jongvolwassenheid" kan iemand erg gevoelig zijn voor meningen van anderen en daardoor flink in de knoop raken...dat houd echt niet automatisch op als je 18 word en dan voor de wet puber-af bent...ook in studie kunnen deze dingen nog heel erg spelen.
Sterker nog...ik ben zelf op mijn 18e het huis uit gegaan en doordat ik in de kerk maar weinig kans heb gehad om daar mijn ervaringen te delen, heb ik behoorlijk wat verkeerde keuzes gemaakt. Zoals stoppen met mijn opleiding omdat ik in de knoop zat met mezelf, ook op geloofsvlak. Keuzes die ik wellicht niet gemaakt had als er zo'n soort "vangnet" geweest was.
We leren heel wat bij in maar tien jaar en nu ben ik dus oud en wijs genoeg om zelf de dingen te onderzoeken, en er uit te halen wat ik nodig heb. In die tijd was ik daar veel te onzeker voor...
Wat absoluut niet wil zeggen dat alle jongeren dat zijn, maar ik denk dat het wel degelijk goed is om een vangnet te creëeren...

Goed zo Tess... En ze toe te rusten voor wat er allemaal op hen afkomt.

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:37
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik ben ouder geworden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je bent het toch hoop ik wel met me eens dat iemand van 18 jaar tegen andere dingen aan loopt dan iemand van 28...ik in elk geval wel!
En zeker in de eerste periode van "jongvolwassenheid" kan iemand erg gevoelig zijn voor meningen van anderen en daardoor flink in de knoop raken...dat houd echt niet automatisch op als je 18 word en dan voor de wet puber-af bent...ook in studie kunnen deze dingen nog heel erg spelen.
Sterker nog...ik ben zelf op mijn 18e het huis uit gegaan en doordat ik in de kerk maar weinig kans heb gehad om daar mijn ervaringen te delen, heb ik behoorlijk wat verkeerde keuzes gemaakt. Zoals stoppen met mijn opleiding omdat ik in de knoop zat met mezelf, ook op geloofsvlak. Keuzes die ik wellicht niet gemaakt had als er zo'n soort "vangnet" geweest was.
We leren heel wat bij in maar tien jaar en nu ben ik dus oud en wijs genoeg om zelf de dingen te onderzoeken, en er uit te halen wat ik nodig heb. In die tijd was ik daar veel te onzeker voor...
Wat absoluut niet wil zeggen dat alle jongeren dat zijn, maar ik denk dat het wel degelijk goed is om een vangnet te creëeren...




een topic op cm als vangnet voor 18-jarigen... ja dat gaat levens redden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
81-jarigen schijnen ook een vangnet nodig te hebben... open je dat topic ook ff dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:40
 
PIETER649 schreef:
een topic op cm als vangnet voor 18-jarigen... ja dat gaat levens redden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
81-jarigen schijnen ook een vangnet nodig te hebben... open je dat topic ook ff dan?

Ik heb het nooit gehad over een vangnet op CM, maar in het algemeen...
En ja, ik denk zeker dat er op CM mogelijkheid moet zijn voor jongeren om over al die dingen te discussieren...als ze zich nou alleen maar zouden laten zien op het forum Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:49
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb het nooit gehad over een vangnet op CM, maar in het algemeen...
En ja, ik denk zeker dat er op CM mogelijkheid moet zijn voor jongeren om over al die dingen te discussieren...als ze zich nou alleen maar zouden laten zien op het forum Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


cm heeft gemiddeld 2200 leden, hiervan zitten er hooguit 25 actief op t forum
1% dus...
misschien dat die overige 99% zich bezig houden met het actief jagen op n partner.
in ieder geval hebben ze schijnbaar niet de behoefte om zich in dit mijnenveld te wagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:56
 
PIETER649 schreef:
cm heeft gemiddeld 2200 leden, hiervan zitten er hooguit 25 actief op t forum
1% dus...
misschien dat die overige 99% zich bezig houden met het actief jagen op n partner.
in ieder geval hebben ze schijnbaar niet de behoefte om zich in dit mijnenveld te wagen.

Bermbommen kun je zo raken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 22:16
 
PIETER649 schreef:
cm heeft gemiddeld 2200 leden, hiervan zitten er hooguit 25 actief op t forum
1% dus...
misschien dat die overige 99% zich bezig houden met het actief jagen op n partner.
in ieder geval hebben ze schijnbaar niet de behoefte om zich in dit mijnenveld te wagen.

En toch heeft eentje het wel gedaan, vandaar deze discussie over jongeren op CM...en wanneer er één schaap over de dam is Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK546





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:43
 
volgen er meer:P

Maar Pieter het lijkt wel of je Tessybeer probeert aan te vallen. zo komt het op mij over in ieder geval.

En ook al zit die 1% op het forum, kan jet het ook al met elkaar over dingen hebben.

Er zijn ook jongeren waar ze thuis maar weinig met bepaalde vraagstukken of problemen mee kunnen aankomen dus dan kan een forum een uitkomst zijn voor ze
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:49
 
ERIK546 schreef:
volgen er meer:P

Maar Pieter het lijkt wel of je Tessybeer probeert aan te vallen. zo komt het op mij over in ieder geval.

En ook al zit die 1% op het forum, kan jet het ook al met elkaar over dingen hebben.

Er zijn ook jongeren waar ze thuis maar weinig met bepaalde vraagstukken of problemen mee kunnen aankomen dus dan kan een forum een uitkomst zijn voor ze


Ach Pieter valt best mee hoor, Erik...hijs hooguit wat sarcastisch ingesteld Knipoog smiley
Maar gelukkig ben k niet voor één gat te vangen...

Al ben je momenteel wel nog steeds de enige onder de 25, ben k bang Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK546





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:25
 
Beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht of beter toegepast:

beter 1 jongere op het forum dan 10 in de lucht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN024





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 15:52
 
ARNOLD765 schreef:
Hoi allemaal.

"Ik vind het trouwens wel jammer dat de afstanden vaak zo ver zijn."

Arnold

Hoi Arnold

Ik heb even gekenen in welk gebied je woont. De meeste mensen die lid zijn wonen in het westen Net als u. Ik zelf woon in de kop Drenthe. Daar is ter vergelijking met het westen bijna geen leden. het westen bedoel ik Noord en zuid holland, utrecht en flevoland.
Ik heb al een paar leuke contacten gehad en daarvoor moest ik minimaal 80 KM reizen.

Groeten,
Arjan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2