ChristianMatch
 


Forum

Hoe gaan we om met de mens die alles beredeneren wil?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:03
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:28
 
Niemand kan God bewijzen. In elk gesprek met een ongelovige kan je met van alles aankomen......maar mijn geloof bewijzen, dat kan ik niet.
Ik hou van dergelijke gesprekken met mensen die wetenschappelijk alles willen verklaren, maar het uiteindelijk ook niet weten.

Ik heb het ooit eens zo proberen te vertellen.

Stel je hebt twee heel goede vrienden, beiden ken je hen al jaren, ze zijn getrouwd en verliefd. Je kan alles van je beide vrienden vertellen, wie ze zijn, waar ze vandaan komen, hoe ze denken, wat ze gedaan hebben, etc

maar de liefde tussen hen beiden kan je niet bewijzen, dat valt niet uit te leggen. Waarom die 2 liefde voor mekaar hebben.

God houdt van mij en ik hou van God. God heeft zijn liefde in mijn leven gegeven. Daar ben ik mega blij mee, zo trots dat .....God, schepper van alles, van mij houdt.

Nee dat kan ik niet bewijzen, dat kan ik niet uitleggen. Ik kan alleen maar van mijzelf zeggen dat ik de liefde van Jezus zo enorm voel in mijn leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURENS814





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:24
 
GIBBY159 schreef:
Mijn ervaring van het GELOVEN is dat sommige mensen alles beredeneren willen. Nu weet ik dat er deelnemer(s) zijn, die zich soms in de chatroom zo beredenerend gedragen, zich niet erg bewust zijn van het feit dat er o.a. kerkelijke verdeeldheid bestaat. Sommige mensen die alles willen beredeneren hebben niet altijd een goed woord over voor het GELOOF. In zijn/haar ogen is het GELOOF maar een minderwaardig zaakje, het is maar "geloof".... Nee, dán de wétenschap! De wetenschap geeft zekerheid. De wetenschap doet zeker weten.... De wetenschap heeft trouwens ook uitgemaakt, dat heel veel verhalen in de Bijbel onmogelijk zijn.... Ik denk dat wij zulke mensen er op mogen wijzen dat hij/zij wel heel ouderwets is. Ja...inderdaad, de wetenschap in de 19e eeuw had veel overmoed en overschatting. Maar inmiddels heeft de zélfde wetenschap getuigenis afgelegd dat zij bijna niéts weet. Namelijk dat vele wetenschappelijke resultaten maar voorlopig zijn. In gesprekken in de chatroom kunnen we enkele misverstanden opruimen toen er een discussie op gang kwam waarbij de een het nog beter wist dan de ander. Iemand probeerde toen de "leiding" naar zich toe te trekken op een manier waarmee ik mij beslist niet wilde conformeren! Ik heb toen in de chatroom gezegd: "we zitten allemaal hier te kletsen als een kip zonder kop!" Ik bedoel met deze topic te verduidelijken dat wij met elkaar én van elkaar kunnen leren hoé wij horen om te gaan met de mens die alles beredeneren wil.........

Er zijn nu eenmaal in de wetenschap grond-begrippen die we niet bewijzen kunnen! Maar die we zonder meer aanvaarden! Trouwens, de gehele samenleving is gegrond op GELOOF én VERTROUWEN. Het Christelijk Geloof is identiek met vertrouwen! Omdat wij GELOVEN wéten wij. En dat wéten is niet intellectualistisch van karakter...nee, dat wéten is de kern van de LIEFDE jegens GOD. Begin een gesprek nooit met tegen-bewijzen. Tracht nimmer de elementaire waarheden van het GELOOF te bewijzen.... Dat is water naar de zee dragen. Getuig alleen, dat GELOVEN wil zeggen: antwoorden op de levensomvattende eis van Christus en weten dat alleen in Christus de zekerheid van ons leven gegarandeerd is.

Bedankt voor dit zeer beredeneerde artikel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 09:00
 
mooi laten beredeneren.

ik ga er niet mee in gesprek, geen zin in, en verspil mijn energie daar niet aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 11:59
 
Iets beredeneren wat inwezen niet hoeft want weet alle antwoorden staan in de Bijbel geschreven alleen het ook willen toetsen en onderzoeken in hoe de dingen staan opgeschreven en wat je leest ook echt waar is. Iets wat je serrieus en letterlijk moet nemen en niet in de vorm van een verhaaltje of sprookje of je moet de dingen als simbool zien dat is de insteek van de wetenschap van de ongelovigen. Want hun willen zelf onderzoeken dwalen in de bossen terwijl de pad voor hun wel in bereik is alleen je moet zelf ook willen om de padt te bewandelen samen met God de Leidsman van het leven.
Je hoofd en knieen buigen de 10 vingers samen vouwen in eenvoudigheid. Knipoog smiley

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1