ChristianMatch
 


Forum

Waarom op zondag naar de kerk?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 00:01
 
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:08
 
zelf ben ik geen lid van een kerk, maar ben naarstig opzoek, slinger nu heen en weer tussen een hervormde kerk en evangelisch (baptisten is te ver helaaas) ben al bijna klaar emt mijn studie over de verschillen (theologisch) tussen arminiaans/calvinistisch (gereformeerd/evangelisch)

maar wil wel echt snel ergen echt lid worden en me inzetten voor de broeders en zusters.

ook vooral omdat:

ef 4::

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:29
 
DAVID923 schreef:
zelf ben ik geen lid van een kerk, maar ben naarstig opzoek, slinger nu heen en weer tussen een hervormde kerk en evangelisch (baptisten is te ver helaaas) ben al bijna klaar emt mijn studie over de verschillen (theologisch) tussen arminiaans/calvinistisch (gereformeerd/evangelisch)

maar wil wel echt snel ergen echt lid worden en me inzetten voor de broeders en zusters.

ook vooral omdat:

ef 4::

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.

Wat heeft dat met het topic te maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:41
 
lol, maak je een grapje?
zie de titel en mijn reactie..pretty obvious dacht ik zo.

haha...lepeltje toch.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:48
 
DAVID923 schreef:
lol, maak je een grapje?
zie de titel en mijn reactie..pretty obvious dacht ik zo.

haha...lepeltje toch.. Lachende smiley


misschien had je verder moeten lezen dan alleen de titel.... dan had je begrepen waarom lepeltje jouw reactie not so pretty obvious vond Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:26
 
DAVID923 schreef:
zelf ben ik geen lid van een kerk, maar ben naarstig opzoek, slinger nu heen en weer tussen een hervormde kerk en evangelisch (baptisten is te ver helaaas) ben al bijna klaar emt mijn studie over de verschillen (theologisch) tussen arminiaans/calvinistisch (gereformeerd/evangelisch)

maar wil wel echt snel ergen echt lid worden en me inzetten voor de broeders en zusters.

ook vooral omdat:

ef 4::

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.

Ik ook Knipoog smiley

Maar een ding wil ik niet... dat is mijn persoonlijkheid verliezen.....door de kerk.
Het vierde gebod is bij mij bepalend want dat is een identiteit binnen de kerken en voor mij.


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 27 oktober 2010, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11
Pagina 11 van 11