ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LEPELTJE037
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEPELTJE037
Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 22:41
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
CHATULIEM619 schreef:
Deze uitspraak werd gedaan na de grootscheepse boekverbranding door Hilter bevolen. De uitspraak is van Heinrich Heine en hij heeft daar gelijk in gekregen....
Die uitspraak staat in een hele andere context!

Dat ik een vertaling verwerpelijk vind, vind ik de persoon die deze geschreven heeft toch niet verwerpelijk?!

Als deze zgn. bijbelvertaling bij mij door de brievenbus zou vallen en ik had een openhaard, dan zou ik 'm wat mij betreft gebruiken om de haard mee op te stoken. Die vertaler wordt toch niet in de oven geworpen?!
Dat is met die Joden wel gebeurd en kan ik niet ontkennen.
En ik vind het verschrikkelijk wat daar is gebeurd!

Maar dit is appels met peren vergelijken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 22:30
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
THOMAS968 schreef:
Lepeltje, je bedoelt het waarschijnlijk niiet zo maar boeken in het vuur daar heb ik hele nare associaties mee. Zou je die uitspraak niet willen doen en zeker niet als het om het evangelie gaat? In mijn beleving ga je dan echt over grenzen, die al vaker een duivels tijdperk aankondigden.
Waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk mensen.

Thomas

Het gaat om de waarheid!

Wanneer we willen leven naar Gods wil, dan dienen we dicht bij de bron te blijven! Deze zgn. straattaalbijbel staat ver van de bron.

Het spijt me voor je, daar nare associaties mee te hebben, maar ik blijf bij mijn mening! En ik bedoel het wel degelijk zo!

Voor mij is Gods woord bittere ernst en kan ik in geen geval vergelijken met de straattaalbijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 22:05
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
CHATULIEM619 schreef:
Hitler gaf daar een groot voorbeeld in. "dort wo mann Bücher brennt, brennt man auch Leute"...

Ja, dat is zijn mening!

Maar ik hang me niet op aan Hitlers uitspraken... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 21:44
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ook daar steiger ik tegen. Je kunt het er wel niet mee eens zijn, maar je kunt niet zomaar stellen dat die op de brandstapel mag.
Waarom kan ik dat niet zomaar stellen? Het is toch slechts mijn mening?!
Je kunt het daar misschien niet mee eens zijn...

Maar het topic luidt 'De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?'... En ik vind dat 'ie regelrecht op de brandstapel mag!

Ik heb ook getracht dat te onderbouwen, maar ja... Ik acht de kans niet zo groot, dat deze onderbouwing écht begrepen wordt. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 21:24
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
CHATULIEM619 schreef:
Een theologie geeft slechts een beeld van God en is per definitie incompleet. Als we de Bijbel gaan ombuigen naar datgene wat we willen wat het zegt, zijn we gevaarlijk bezig. Het Woord is belangrijker dan een theologie.
Ik neem een eenvoudig voorbeeld. De kijk van de NBG51 op de vrouw heeft in grote mate de vertaling beïnvloed. Dat kun je al zien als ze de aanhef: broeders gebruiken. De correcte aanhef zou moeten zijn: broeders en zusters. Je kunt het vergelijken met het Duitse woord, Geschwister, dat ook broeders en zusters betekent. Nu lijkt het alsof de bijbel alleen voor mannen geschreven is.

Wat je nu zegt, komt me heel tegenstrijdig over...

Anyway... Laten we teruggaan naar het eigenlijke topic...

Ik blijf erbij dat de straatbijbel regelrecht de brandstapel op mag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 20:44
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit is een hele gevaarlijke stelling, en ik ben bang dat dit voor een groot gedeelte de motivatie geweest is voor bijbelvertalers. Het enige waar een vertaling aan moet voldoen is dat de betekenis van de tekst correct weergegeven is. Nu lijkt het alsof de betekenis ook nog moet voldoen aan een bepaalde theologie en dan kom je snel aan inlegkunde. Bepaalde teksten begrijpen we niet, zijn onduidelijk. zie bv. de discussie over Gen. 6. Maar we mogen nooit de vertaling naar onze visie ombuigen...

Vanwaar een gevaarlijke stelling?
De vertaling moet voldoen aan een bepaalde theologie inderdaad... de theologie die de waarheid bevat.
Een theologie die zich beroept op het ware woord van God! Het woord dat zichzelf laat interpreteren! Wat heeft het te maken met 'inlegkunde'...? Waar haal je dat woord btw vandaan?
Zolang God de kennis niet openbaart aan de mens, is het niet aan de mens zelf een eigen interpretatie te geven op teksten.
Het voorbeeld over Gen. 6 kun je pas begrijpen als God zelf de verwijzingen heeft gegeven... daar zouden geen discussies over mogen bestaan. Want God heeft het ons het inzicht daarop gegeven of niet!

God zal zichzelf (en kan Hij ook niet) nooit tegenspreken!
Nogmaals... De bijbel is een gecodeerd boek. De bijbel kunnen we enkel begrijpen wanneer God ons er inzicht over heeft gegeven!
Om te ontdekken wat God bijv. bedoelt te zeggen in het NT, kunnen we in de meeste gevallen pas begrijpen (mits God het geeft) als we het OT erbij nemen. Beide testamenten kunnen we dan ook niet los van elkaar lezen, zonder daar het juiste inzicht erover te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 16:07
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
CHATULIEM619 schreef:
Zoals Thomas al terecht aangaf, is een woord voor woord vertaling niet per definitie een betere vertaling. In veel gevallen doet het te kort aan de grondtekst. Verder loop je het gevaar op een aparte bijbeltaal, nl. dat woorden in de bijbel een andere betekenis hebben dan in de normale wereld. Het voorbeeld wat ik daarbij altijd noem, is het woord vlees. In de bijbel heeft men daar een aparte betekenis aan gegeven.
De term Here der Heren is ook een typische taalfout. In het Hebreeuws bestaat de overtreffende trap nl. uit twee woorden, het stamwoord en daarnaast een vervoegend woord. Een betere vertaling zou bv. zijn allerhoogste Heer, of allerbeste Heer of allergrootste Heer.
Het woord eniggeboren is ook zoiets. Het Griekse woord is monogeneis. Mono=1, geneis=geboren...men heeft dus de aparte betekenissen bij elkaar gezet in ëén woord. De vertaling van het woord monogeneis is echter: UNIEK, ENIG....
En dan nog die dwaze veronderstelling dat Heere een heiliger woord is dan Here. Woorden zijn niet heilig, God is heilig, woorden niet....
Geef mij maar de NBV. Die vertaling durft tenminste goede woorden neer te zetten, en zorgt er tevens voor dat de betekenis niet verloren gaat. Bij de SV moet je je echt achter de oren krabben met die kromme zinnen en die vreemde woordkeuzes. Als ik bij een examen Engels zo zou vertalen als ze bij de SV gedaan hebben, zou ik een zware onvoldoende hebben!!!!

Een letterlijke woord-voor-woord vertaling is ook inderdaad ondoenlijk, maar wat ik hiermee bedoelde, is dat elk woord getoetst wordt door de bijbel zelf. Wat ik al zei, de bijbel laat zichzelf interpreteren.
Als dat gebeurd dan pas kan elk woord met de juiste betekenis worden vertaald.
Dat is bij eigenlijk elke vertaling dan ook niet gebeurd.
Elke vertaling is berust op eigen menselijke interpretatie en niet geínterpreteerd door de bijbel zelf.
Bepaalde woorden alleen al zijn verkeerd vertaald vanuit de grondtekst.
Er zijn zelfs teksten aan vertalingen toegevoegd, die helemaal niet in de grondtekst voorkomen en andersom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 22:03
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
TJOKLAT313 schreef:
Gelukkig dat je toch nog reageert Lachende smiley Ik vond het al zo stil.
Weet je, ik heb geen zin in strijd, dat is hier al teveel.
Jij hebt recht op jouw zienswijze en je ervaringen neem ik serieus.

Ik hoop dat we het over twee dingen eens zijn:
1. God roept mensen....en gebruikt daarvoor o.a. mensen..
2. God spreekt ook door Zijn Woord, ongeacht vertaling...

hee, shalom!
Tjoklat

Met je twee punten ben ik het ook wel mee eens, maar waarom zouden we zo'n vreemde vertaling zoveel credits moeten geven?
Wie heeft ons het recht gegeven zo'n eigen interpretatie te maken op Gods woord?
Met een vertaling als deze is het risico bijzonder groot dat teksten tottaal uit hun verband worden gebracht en totaal verkeerd worden begrepen.

Ik heb geleerd dat de bijbel een gecodeerd boek is die zichzelf interpreteert. Maar de vele zienswijzen op diverse onderwerpen zijn door mensen zelf geïnterpreteerd, waardoor er dus nu talloze verschillende kerken zijn in ons land (om maar te zwijgen over de hele wereld).
De straattaalbijbel is zo ook een menselijke interpretatie op Gods woord.
We zijn nog niet eens in staat geweest een juiste vertaling te maken, zoals Gods oorspronkelijke woord het bedoeld heeft.
Zegt de bijbel ons niet dat we niks mogen toevoegen, nog mogen afhalen van Gods woord?!

Hoe ik het stukje uit die straattaalbijbel heb gelezen, blijkt dat het niet woord voor woord is vertaald... en dus verwerpelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 14:23
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 18:43 Reageer met quote

LEPELTJE037 schreef:
Op de brandstapel met dat ding!

TJOKLAT313 schreef:
Weet je wat ik stoer zou vinden, Lepeltje?
Als jij met jouw "gewone" bijbel een weekendje op Kanaleneiland gaat bivakkeren en contact probeert te maken met de jeugd daar.
En daarover vertelt hier op CM...
Helaas heb ik niet eerder kunnen reageren hierop...

AW...

Ik heb op dat eiland gewoond... Alsof die jeugd zo'n achterlijke vertaling wel zouden begrijpen.
Al zou ik contact met ze zoeken met welke vertaling dan ook...
God is degene die mensen roept!
Wanneer je dan Gods stem verstaat, dan is zelfs de statenvertaling te begrijpen, daar heb je geen staattaalbijbel voor nodig!

Hoewel die ook vol fouten zit, is de statenvertaling wel de meest betrouwbare vertaling.


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op donderdag 23 februari 2012, 14:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 17:27
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
Op de brandstapel met dat ding!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 16:05
BerichtOnderwerp: Beurskoersen
 
HANNAH810 schreef:
en al die mensen, die de Heere Jezus nog niet kennen, lepel?
gaat dat je niet aan je hart?

hmmm... nee, niet echt.

Niet bij stil gestaan dat de meeste mensen geloven, dat mensen die als ongelovige sterven, dat die verloren zijn.

Dat geloof ik niet.

Jezus heeft het al eens over een tweede dood gehad... Dan moet er ook een tweede leven zijn... dus dat komt wel goed. Knipoog smiley

Denk je ook niet dat God machtiger als de satan is?
God heeft het allemaal onder controle.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 15:22
BerichtOnderwerp: Beurskoersen
 
PIETER649 schreef:
wat is jouw belang bij die ineenstorting dan?
t gaat ook om jouw opgebouwde pensioencentjes toch??
of ben jij dr 1 van t type "ik heb niks dus als n ander alles kwijtraakt interesseert me dat ook niet" ?

Alleen al als je ziet hoe de wereld er financieel voorstaat... America alleen al... en dan heb ik de rest van alle wereldwijde gebeurtenissen, zoals oorlogen en (natuur)rampen ed. nog niet eens meegerekend, dan zou je moeten kunnen concluderen, dat we in de eindtijd leven...

Wat de wereld nu meemaakt is nog maar een zucht tov. dat gene wat nog gaat komen.

Het laat niet lang meer op zich wachten, dat 'Gods koninkrijk' spoedig op aarde gevestigd zal worden.

Wat mij betreft, hoe eerder hoe beter!
Vooral als je bedenkt wat ons staat te wachten als daadwerkelijk Gods koninkrijk op aarde wordt gevestigd...
We gaan dan een geweldige tijd tegemoet!
Vrij van alle rotzooi die er nu is in deze wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 12:50
BerichtOnderwerp: Beurskoersen
 
ANNETTE050 schreef:
Zover zullen de heren politici het niet laten komen...


Wat hun betreft niet, maar het gaat hoe dan ook wel gebeuren...
... Amerika zal gaan en als die gaat, zal het de nodige invloed hebben op de rest van de wereldeconomie.

Ofwel, het zogeheten 'dominoeffect'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 12:39
BerichtOnderwerp: Beurskoersen
 
Lachende smiley Heb ik ook weer's een duit in het zakje gedaan. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 12:32
BerichtOnderwerp: Beurskoersen
 
Clown smiley Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot die hele finaciele wereld straks als een kaartenhuis helemaal in elkaar stort.
Het is nu nog een kwestie van tijd.

http://youtu.be/RArjX17JJiI


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op woensdag 17 augustus 2011, 12:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 20:42
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
Op ieder potje past een dekseltje...

M'n moeder heeft zich er nooit over uitgelaten, maar als ik mezelf zou vergelijken met mijn jongere broer, dan kan ik me voorstellen dat ik niet 'moeder 's mooiste' ben... Ok, mogelijk sta ik dan op tweede of derde plaats.

Maar daar gaat het ook niet om.

Er zijn dames die (spreekwoordelijk) niet met mij over straat durven, maar andere dames vinden mij wel aantrekkelijk, weer andere dames vinden mij mogelijk aantrekkelijk vanwege m'n eigenschappen en vinden uiterlijk minder belangrijk en wellicht zijn er dames die mij onaantrekkelijk vinden en knap... irritant.

Om eerlijk te zijn, kijk ik toch ook eerst naar het uiterlijk, als het even kan...

Per slot van rekening wil het oog ook wat. (En dan is het jammer dat de tekst die TS aanhaalt (Mattheus 2:1) uit z'n verband wordt gerukt en er niet wordt verder gelezen.)

Ik kan me goed voorstellen dat ik met m'n huidige postuur, ook minder snel in de smaak val bij diverse dames... Persoonlijk val ik ook eerder op de wat slankere dames.

Er zijn zoveel factoren, wat maakt dat iemand je aantrekkelijk vindt of niet.

Een hele tijd zat ik op deze site met de hoop hier een dame tegen te komen, die écht bij me past. Ik heb me destijds helemaal suf gemaild naar diverse dames en telkens met de nodige afwijzingen.
Uiteraard is het erg frustrerend om telkens een 'nee' te krijgen.

Zou God het zo bedoeld hebben, dat we ons helemaal suf zoeken naar een levenspartner, tot frustrerends toe?

Het is dat ik nu hier even weer voor drie dagen gratis kan zijn... en ben hier nu dan meer uit nieuwsgierigheid...

Ik vraag me sterk af, of we God als-het-ware niet een beetje voor de voeten lopen, wanneer we zo naarstig op zoek zijn.
God weet allang dat we naar een levenspartner verlangen... immers, zo heeft God ons toch geschapen?!

Na mijn 3-daagse gratis login hier zal ik niet meer betalend verlengen.
Ik heb er nu vrede mee en leef ik in de wetenschap dat God me ooit een vrouw zal schenken, die daadwerkelijk bij mij zal passen.

Een beetje vertrouwen op God kan hierbij geen kwaad... en God laat het ons toe, ons op de proef te stellen met ons geduld.


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op woensdag 11 mei 2011, 20:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 00:03
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
ZINGA672 schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe ik mn bluetooth op de pc aansluit?

Heb geïnstalleerd, en op de pc lijkt alles in orde, maar mijn mobiel vind em niet terug. Smiley die vol vragen zit

GrZing!

Soms helpt het om even je mobiel uit en aan te zetten.

Maar dit probleem komt bij mij ook geregeld voor helaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 23:49
BerichtOnderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden
 
ZINGA672 schreef:
Moeten die bloemetjes ook water Smiley die vol vragen zit
hmmm, tsja... misschien wel bananenbier. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 23:05
BerichtOnderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden
 
ZINGA672 schreef:
Ooow; waar kan ik die bestellen?? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Misschien ff contact opnemen met die lui van CM zelf... denk ik. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:21
BerichtOnderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden
 
ZINGA672 schreef:
k Zou t niet weten.... Hoe ziet dat eruit?? Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

Misschien een echte CM-agenda... zo eentje met bloemetjes... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 19:46
BerichtOnderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden
 
...of heeft iedereen een jaar-agenda, van begin januari tot eind december? Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 23:48
BerichtOnderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden
 
FRANKT627 schreef:
Duiveltje smiley ik kan nergens lezen waar ik geschreven zou hebben dat ik op een onhumane manier op je kind zou komen passen. Ik schreef dat ik op jou zou komen passen zodat je kind ook eens op stap kan gaan en een leuke tijd hebben...pffff... Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Ik kom op je baby zitten... tis maar net hoe je het leest! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 19:34
BerichtOnderwerp: Cranio sacraal therapie
 
TESSYBEAR731 schreef:
Cranio Sacraal Therapie werkt door een zachte, subtiele aanraking van het binnenste van de mens met als doel de helende levensenergie vrij door het lichaam te laten stromen...

...

...Mijn ervaring is, dat wanneer een cliënt het nodig heeft, bijvoorbeeld bij stress of vermoeidheid er vanzelf een stiltepunt ontstaat. De therapeut kan ook een stiltepunt creëren om de cliënt te laten profiteren van de voordelen ervan. Een stiltepunt is een rustperiode in het ritme. Het ritme valt stil en er stroomt helende levensenergie rechtstreeks het lichaam binnen. Deze levensenergie gaat naar die plaatsen in het lichaam die het nodig hebben. Een stiltepunt heeft daarom een krachtige helende werking. Diverse functies zoals bijvoorbeeld het zenuwstelsel gaan beter functioneren. Na een stiltepunt voelt het ritme krachtiger aan en is er meer vitaliteit.

Een beknopte omschrijving van de website: http://www.craniosacraalrotterdam.nl

Een heel verhaal, maar ik enk dat ik het begin te snappen. Verlegen lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 19:24
BerichtOnderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden
 
MARIO216 schreef:
Het nog geen december.
Dat klopt idd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 19:00
BerichtOnderwerp: Cranio sacraal therapie
 
TESSYBEAR731 schreef:
Volgens mij hebben we hier al eens een topic over gehad, maar wil graag jullie visie en mening weten over deze vorm van therapie?
Cranio Sa...wattes?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 18:59
BerichtOnderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dus eerst ga je er boven op zitten en dan verwacht je ook nog es dat die baby het naar de zin heeft Smiley die vol vragen zit

Bijzonder! Verraste, verbaasde smiley

Ehh...meneer Lepeltje...ik geloof dat ik toch maar pas Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tsjonge... dat schiet lekker op, met iedereen die zo graag bij de Vietnamees wil eten... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 00:49
BerichtOnderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden
 
LEPELTJE037 schreef:
Het is welliswaar nog wat ver weg... 15 januari, maar als je denkt te kunnen en het lijkt je leuk...

Schroom niet en zet je zelf erbij op de lijst. Knipoog smiley

Oh ja ... er is nog plaats genoeg. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 17:46
BerichtOnderwerp: Sinterklaas
 
Zal de goed heilig man, dan toch bestaan? Smiley met dichtgeplakte mond

http://www.youtube.com/watch?v=Xv3G70mm18k
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:30
BerichtOnderwerp: emoticons
 
PIETER649 schreef:
ik zou es n goeie borrel nemen en minder wiet roken als ik jou was... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het is maar een vertaling Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:29
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
DAVID923 schreef:
zelf ben ik geen lid van een kerk, maar ben naarstig opzoek, slinger nu heen en weer tussen een hervormde kerk en evangelisch (baptisten is te ver helaaas) ben al bijna klaar emt mijn studie over de verschillen (theologisch) tussen arminiaans/calvinistisch (gereformeerd/evangelisch)

maar wil wel echt snel ergen echt lid worden en me inzetten voor de broeders en zusters.

ook vooral omdat:

ef 4::

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.

Wat heeft dat met het topic te maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LEPELTJE037
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 11 Volgende
Pagina 1 van 11