ChristianMatch
 


Forum

Stel....er zouden nu wéér verkiezingen komen
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 17:46
 
Het CDA zit in Arnhem te praten of ze nu wel of niet het akkoord wat er ligt steunen. Samen verder met de VVD is op zich een heel goede optie, beide partijen hebben raakvlakken. Alleen de meerderheid is er niet en er is gedoogsteun van de PVV nodig.

Regeren via links, het paars+ is ook niet van de grond gekomen. Een geheel linkse regering zit er ook niet in. Grote partijen zijn er niet, makkelijke opties liggen dus ook niet voor de hand.

Als het CDA nu besluit het akkoord niet te steunen, wat dan??

Nieuwe verkiezingen? toch paars+ weer onderzoeken?

Stel we zouden nu weer naar de stembus moeten. Zou je wezenlijk anders stemmen dan dat je afgelopen keer gedaan hebt?

Voor degene die CDA gestemd hebben, zou je dat weer doen? Velen vinden de C ver te zoeken, zeker nu met PVV geheuld wordt. Maakt dit voor jou wat uit?

De PVV zou nu wel erg groot uit de stembus komen en ook de VVD groeit, wat is de optie dan inzake je stemgedrag?

Vragen genoeg, misschien niet nodig om over na te denken, maar 't zou zomaar kunnen, dat dit een optie wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 17:52
 
ARNHEM - Het CDA-congres heeft zich zaterdag na een lange en soms emotionele discussie geschaard achter het met de VVD en PVV gesloten regeer- en gedoogakkoord.


© ANP
68 procent stemde voor, 32 procent was tegen. De komst van een minderheidskabinet van VVD en CDA, gedoogd door de PVV, is daarmee weer een stap dichterbij gekomen.
Het is nu komende week aan de CDA-Tweede Kamerfractie om definitief te beslissen of dat kabinet er komt.

In de fractie zitten twee Kamerleden die tegen de samenwerking met de PVV zijn. Een van hen, Ad Koppejan, heeft aangekondigd zich te zullen voegen naar de uitspraak van een grote meerderheid van het congres.
De positie van de andere, Kathleen Ferrier, is nog onduidelijk. VVD, PVV en CDA hebben samen in de Tweede Kamer een nipte meerderheid, waardoor de steun van alle parlementariërs van groot belang is.
Resoluties

Andere resoluties die zich tegen samenwerking met de PVV uitspraken, kregen zaterdag aan het einde van de middag eveneens niet de goedkeuring van de meerderheid van de ruim vierduizend aanwezige CDA-leden in de Rijnhal in Arnhem.

Feest
''Een feest van democratie''. Zo noemde CDA-fractieleider Maxime Verhagen het congres. Een meerderheid stemde voor de constructie waarin de partij van Geert Wilders gedoogsteun geeft.
''Het was een feest dat iedereen heeft kunnen zeggen wat hij of zij op haar hart had. Ik ben blij dat ik het vertrouwen dat u mij gegeven hebt toen u instemde met de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen niet beschaamd heb. Ik hoop dat ik in uw geest en naam opgetreden heb in de onderhandelingen sinds de verkiezingen. Ik ben blij dat ik dat verrtouwen niet geschaad heb.''
Verhagen zei te hopen dat alle aanwezige leden aan het einde van de dag samen weer naar buiten kunnen gaan, ''schouder aan schouder''.


Onnodig onderwerp gestart dus blijkbaar..... de stemming is geweest.
Mijn voorspelling is dat we toch binnen een jaar weer bij de stembus staan.

Wie had anders gestemd als je dit geweten had, dat het CDA, VVD met PVV een regering zou zijn gaan vormen? Wie is gelukkig met deze regering? Wat vindt je er van?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 18:14
 
Ik zou zeker weer stemmen op dezelfde partij, ik vind als je ergens voor staat dan steun je ze in goede en in slechte tijden.
En nee....ik heb geen CDA gestemd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 19:57
 
Volgens mij moeten we 1 ding niet vergeten dat het CDA vooral blij moet zijn dat het uberhaut nog mag mee regeren.
En als er weer verkiezingen zouden komen, er nog veel minder stemmen gaan die kant op.
Ze lopen nu wel met het wijzende vingertje richting PVV, maar laten ze eerst maar eens een bezem door hun eigen achterbam halen.
Hij zei het zo mooi Verhagen over CDA Joods Christelijke partij, hoe gaat van Agt dit verhaal verkopen bij zijn vrienden de palestijnen??
Das habe iech nie gewusht
Hand in Hand zu samen mit Aantjes Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 20:05
 
Ontopic:
Ik zou gewoon weer hetzelfde stemmen.

Offtopic:
Wat ik niet snap is de wijdverbreidde aversie tegen de PVV.
Of er een pact gesloten word met de baardige duivel Verraste, verbaasde smiley
8 jaar geleden regeerde de LPF gewoon mee terwijl die partij ook gezien werd als de belichaming van alle kwaad.

Zou het komen doordat Wilders nog niet doodgeschoten is?
Zou de PVV na de moord op Wilders wel geaccepteerd worden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1