ChristianMatch
 


Forum

vertrouwen in een nieuwe relatie
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
EVELINE482





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 12:46
 
Door veel tegenslagen kan het vertrouwen volledig weg zijn. Om dan weer opnieuw te beginnen is dan heel moeilijk. Toch zijn er behoeftes en die kunnen soms heel heftig zijn. Maar die stap om toch een relatie te vinden is zo moeilijk, omdat je er niet meer in gelooft. Toch wil je een nieuwe relatie, maar dan eerst rustig aan. Dat is voor de meeste van ons mensen (man en vrouw) heel erg moeilijk, want je wilt de ander troosten en dan gaat zo iets toch wel snel over in handelen. Kunnen jullie advies geven hoe het toch goed kan gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 12:54
 
EVELINE482 schreef:
Door veel tegenslagen kan het vertrouwen volledig weg zijn. Om dan weer opnieuw te beginnen is dan heel moeilijk. Toch zijn er behoeftes en die kunnen soms heel heftig zijn. Maar die stap om toch een relatie te vinden is zo moeilijk, omdat je er niet meer in gelooft. Toch wil je een nieuwe relatie, maar dan eerst rustig aan. Dat is voor de meeste van ons mensen (man en vrouw) heel erg moeilijk, want je wilt de ander troosten en dan gaat zo iets toch wel snel over in handelen. Kunnen jullie advies geven hoe het toch goed kan gaan.

Hey Eveline,

Een pas klaar antwoord heb ik niet voor je helaas, maar denk dat rust en alles stap voor stap met de Heer doen veel rust geeft!
Daarnaast denk ik dat geduld een hele goede sleutel kan zijn Knipoog smiley

Ik wens je alle goeds toe in je zoektocht in je levenspad.

Heel veel zegen en sterkte hiermee ,

Gr
Peacedove
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 13:57
 
EVELINE482 schreef:
Door veel tegenslagen kan het vertrouwen volledig weg zijn. Om dan weer opnieuw te beginnen is dan heel moeilijk. Toch zijn er behoeftes en die kunnen soms heel heftig zijn. Maar die stap om toch een relatie te vinden is zo moeilijk, omdat je er niet meer in gelooft. Toch wil je een nieuwe relatie, maar dan eerst rustig aan. Dat is voor de meeste van ons mensen (man en vrouw) heel erg moeilijk, want je wilt de ander troosten en dan gaat zo iets toch wel snel over in handelen. Kunnen jullie advies geven hoe het toch goed kan gaan.

Hoi eveline,

Wat jij omschrijft is heel herkenbaar.
Vertrouwen is niet iets wat je zomaar terug wint. Hier gaat een lange tijd overheen, naar de mate waarin je gekwetst bent en het vertrouwen hebt verloren. Ook karakter speelt een grote rol hier in.

Wat ik je kan zeggen is, dat het wel mogelijk is om weer opnieuw te beginnen ondanks dat het vertrouwen niet helemaal terug is.
Dit vergt wel iets van je nieuwe partner omdat je die soms geheel onterecht niet helemaal vertrouwt.
Ik denk dat eerlijkheid en openheid enorm belangrijk is in een relatie waarin een van beide partners het vertrouwen kwijt is.
En ook al komt het misschien niet meer helemaal terug....Je kunt er wel heel ver in komen als blijkt dat je nieuwe relatie een gelukkige en eerlijke relatie is.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar zo niet...Weet dat er velen met je het vetrouwen in hun medemens verloren hebben, die weten wat je voelt.

Sterkte en veel geluk
Jolan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 20:40
 
Eveline

Neem de tijd! Ik denk dat de door Peacedove en Jolan gemaakte opmerkingen een goede leidraad zijn! En ja, dat zal met vallen en opstaan gaan. Het blijft een zoektocht naar hernieuwd vertrouwen...elke dag weer...elke dag een beetje meer Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 8 november 2010, 20:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1