ChristianMatch
 


Forum

Respect
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 15:18
 
[quote=MARISKA601]Dit woord valt vaak op het forum en ook op de chat.
Ik heb mensen horen zeggen dat je respect moet verdienen,
Je moet er iets voor doen.
Je krijgt het niet zomaar.
Mijns inziens moet je altijd respect hebben voor een ander,
zonder dat hij/zij er iets voor doet.



Het is maar wat je onder respect verstaat of onder respecteren. Respect is in de Marokkaanse cultuur dat je je vooral niet met een ander bemoeit, hem al helemaal nergens op aanspreekt, laat staan verontwaardigd recht in de ogen kijkt.

In het Noorden van Nederland heeft men respect voor degene die de dingen bij de naam noemt, in het zuiden streeft men veelal de lieve vrede na en in het westen kan het rechtstreeks benoemen het imago van een ander aantasten, wat daar erger is en je dus niet respectvol bent als je je al te direct uitdrukt. Hoewel men het daar soms ook juist wel waardeert,

Ok, ik spreek in grote lijnen maar respect is een woord waarbij over de invulling ook verschillend wordt gedacht.

Niet elk meningsverschil is een aanval he.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 17:46
 
Soms moeten zaken die niet goed gaan wel besproken worden.
Niet altijd hoeft dat zeer omzichtig te gaan. Tussen iets "bespreken" en "roddel & achterklap" zit nog wel een heel verschil denk ik zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:36
 
ARJAN007 schreef:
Tussen iets "bespreken" en "roddel & achterklap" zit nog wel een heel verschil denk ik zo.

Dat is nu net wat ik bedoel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:43
 
Volgens mij... is er respect dat ieder mens verdient op grond van zijn menszijn en is er respect dat iemand verdient op grond van zijn daden of status.
Daarnaast is er onderscheid tussen respect geven en respect vragen. Iedereen wil gerespecteerd worden, maar anderen respecteren blijkt veel moeilijker te zijn (in praktijk). Ook al zeggen we soms heel gemakkelijk dat we respect hebben voor iemand... Is het niet zo dat we geneigd zijn om een ander te respecteren als diegene ook respect voor ons heeft?
Laten we er maar eens mee beginnen om een ander te respecteren voordat we respect verwachten van de ander...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 19:41
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS505





Berichten: 118

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 12:36
 
Beste CM leden,


waarom is er toch bij christenen onderling in het dagelijks leven doorgaans meer respect dan als het gaat als christenen onder elkaar op de christelijke en Rk forums via het internet!?
Dat is mij bij alle christelijke en Rk forums opgevallen! Allemaal fel en taal die echt niet kan en al helemaal niet als christen!
Waar is het gebod toch gebleven:"Bemin uw naaste als u zelf!

Groeten van Paulus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2