ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 20:41
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIO216 schreef:
Maar we eisen wel uitgebreidt verslag. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je hebt niets te eisen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 17:22
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
MARISKA601 schreef:
weer thuis?

Klopt..... we zijn niet zo lang geweest; in huis moet nog veel gebeuren.
Maar het was wel gezellig en ik weet nu hoe sommige mensen in het echie eruitzien. Meestal toch wel een beetje anders dan op de foto!!!
Herkenning was door het verschil tussen foto en real life nogal eens moeilijk.
Gelukkig was het aantal decibellen van de gesprekken vrij laag, het scheelt ook dat geen sterke drank werd gedronken. Daardoor was het mogelijk om met diverse mensen een gesprekje te voeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 17:12
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
IMRE695 schreef:
Voorlopige tussenstand: 7 zonnesteken, 8 tekenbeten, 9 vermiste kinderen en nog 4 vermiste volwassenen. Ook schijnen er 2 auto's te zijn ontvreemd, maar bevestiging van de kant van de politie ontbreekt nog.

Het feest kan beginnen! Lachende smiley

Hihi! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 14:09
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
Zojuist las ik dat de olievlek uit Deepwater op den duur zich verspreidt over grotere stukken water, en misschien zelfs richting Europa komt.....
kBen benieuwd hoelang BP nog durft te beweren dat het allemaal niet zo erg is.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 10:47
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
THOMAS968 schreef:
Het zegt wel iets over onze samenleving: Mannen met weinig en vrouwen met veel opleiding, komen moeilijk aan de bak. Ben je tussen de vijftig en zestig dan is het nog lastiger. Het is niet alleen een idee van je, het is aangetoond. Ik gaf al eerder in het draadje hier iets over aan.

Toch succes Knipoog smiley

Thomas

Ik zou toch het positieve willen benadrukken. Want er zijn ook hoogopgeleide vrouwen die een succesvolle relatie hebben met een minder hoog opgeleide man.
Er zijn natuurlijk wel mannen die er niet tegen kunnen dat hun vrouw/vriendin meer macht en aanzien (dankzij opleiding en beroep)
heeft dan zijzelf. Maar zo zijn ze echt niet allemaal!
Misschien komen de mannen die wel goed bij de hoogopgeleide vrouwen passen, niet vanzelf naar die vrouwen toe. Maar ik vind dat een hoge of lage opleiding in principe geen belemmering hoeft te zijn op de relatiemarkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 17:59
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
mèt subsidie uit Brussel (voor de wiettelers) en accijns voor de schatkist! Lachende smiley

Nou.... als de joints in de supermarkt worden verkocht gaat het direkt buiten de supermarkt goed stinken.... als er een smerige wietlucht hangt vlak bij de supermarkt ga ik mijn inkopen daar niet meer doen.

Het alcoholverbod in de USA werkte niet, zei je..... nou het rookverbod in openbare gelegenheden in heel Europa blijkt wél te werken. Dus zodra de publieke opinie vóór een verbod is, gaat het werken.

Heel Europa kent een duidelijk verbod op drugs. Alleen ons land wilde kijken of het met een gedoogbeleid een beter resultaat kon krijgen.
Gezien de aanzuigende werking op drugsrunners en drugstoeristen heeft het gedoogbeleid gefaald. Simpelweg doordat andere landen niet meedoen.

Een volledige legalisering van drugs gaat misschien (?) werken als de hele wereld eraan meedoet. Maar ik twijfel er niet aan dat de nadelen van gelegaliseerde drugs spoedig zichtbaar zullen worden.

Daarom blijf ik vinden dat drugs niet gelegaliseerd moeten worden.
En wat de drugscriminaliteit betreft: ik denk dat men de diehards in de drugshandel gewoon 40 jaar of nog langer in de gevangenis moet zetten.
't Kost wel een paar centen, maar elke drugshandelaar die in de cel blijft, kan niet meer op straat gaan vervelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 15:43
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
HENK710 schreef:
Gelezen op de site van het NRC

Schaf verbod op soft- én harddrugs af. Dat dringt de criminaliteit terug, schrijft Bolkestein.

Ook stellen de auteurs dat de volksgezondheid ermee is gediend. Door het wegvallen van de zwarte markt zou met name de jeugd veel beter beschermd zijn. “De kwaliteit van de drugs is gewaarborgd, ze zijn voorzien van bijsluiters en voorlichting wordt geloofwaardig.” Wel vinden ze dat de drugs niet verstrekt mogen worden aan minderjarigen en niet-ingezetenen.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten...

Hmmm..... hier heb ik toch echt wel mijn twijfels over.
De criminaliteit zal wat minder hevig worden, maar zeker niet verdwijnen.

Het is tekenend dat géén enkel land het aandurft om het verbod op soft- en harddrugs op te heffen. Als het echt zo eenvoudig was als Bolkestein c.s. het stellen, was het allang gebeurd. Blijkbaar zitten er toch veel haken en ogen aan.

Nog een ander voorbeeld: jarenlang was de verkoop van hallucinerende paddestoelen (paddo's genaamd) legaal. Totdat bleek dat er ongelukken mee gebeurden. Een meisje sprong van de brug onder invloed van de hallucinerende paddestoelen. Door dit soort bijwerkingen van de hallucinerende paddestoelen is de verkoop van paddo's verboden.

Dat het gedoogbeleid rond coffeeshops verleden tijd is, heeft te maken met de enorme overlast die buitenlandse drugsrunners veroorzaken.
Het heeft dus niets geholpen om de coffeeshops een legaal tintje mee te geven. Ik zie het dus niet als macht van het OM om de coffeeshops de nek om te draaien, maar als teken dat het gedoogbeleid finaal uit de hand gelopen is.
Ik weet dat er mensen zijn die denken dat het legaliseren van drugs een goede oplossing is. Nu gebleken is dat het gedogen van coffeeshops tot overlast heeft geleid, denk ik dat het legaliseren van drugs tot veel meer overlast vanuit het buitenland gaat leiden. Er zal een enorme aanzuigende kracht op het buitenland ontstaan. Is dat wat wij willen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 15:30
BerichtOnderwerp: Platte praat in de chatbox
 
CROSSROAD317 schreef:
of de meer algemene onderwerpen zoals
Politiek
Samenleving
Gezondheidszorg
Verkeer
Millieu
Vakantie

Daar ben ik het mee eens: vanuit slap geklets kan zomaar ineens een hele serieuze discussie ontstaan. Vooral als het om een onderwerp gaat dat de mensen behoorlijk bezig houdt.
En ja.... men kan niet verlangen dat degenen die er een hele dag op hebben zitten (en de hele dag hebben moeten nadenken) dat ze ook nog eens elke avond een buitengewoon serieuze discussie voeren.
Daarom is het goed dat er spontaan serieuze discussies ontstaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 23:24
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
CHATULIEM619 schreef:
Misschien moeten we de zaak niet overdrijven. Met een uitkering valt goed te leven hier in NL. Bovendien kom je in aanmerking voor zoveel extraatjes, dat niemand kan zeggen dat de uitkeringen hier te laag zijn. Ik vind dat er weinig zwakkeren zijn in NL. De zwakkeren die jij benoemt kunnen vaak wel een heleboel dingen aanschaffen die ze niet nodig hebben.
Als we onze zwakkeren vergelijken met zwakkeren in Oost Europa denk ik dat er een heel groot verschil is. Ik denk dat we maar eens op moeten houden over dat gezeur over zwakkeren.

Voor een aantal mensen met een uitkering geldt inderdaad dat er goed valt te leven hier in NL.
Blijft over de categorie die tussen wal en schip valt. B.v. iemand die aangewezen is op dure medicijnen die niet vergoed worden door de verzekering.
Of de mensen die in gemeenschap van goederen getrouwd zijn en meegezogen worden in de gokschulden van de partner. Daarom vind ik dat de wet zo gewijzigd moet worden, zodat men niet meer de dupe is van de gokschulden of een faillissement van de partner.
Of de mensen die een beperking hebben waardoor ze voorzieningen moeten hebben, maar de gemeente weigert (uit winstbejag) om die voorzieningen toe te kennen.
En zo zijn er wel meer specifieke omstandigheden, die maken dat iemand met een bijstandsuitkering toch niet rond kan komen. En de "extraatjes" van de gemeente voorzien niet altijd in die omstandigheden. Bovendien moeten we maar zien of de bijzondere bijstand overeind blijft nu gemeentes wanhopig op zoek zijn naar geld om de korting uit het gemeentefonds te compenseren.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 17 mei 2010, 23:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 16:22
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
KANJER134 schreef:
Je kunt wel stemmen op een christelijke partij.

Maar wat doet die voor de zwakkere medemens.
Helaas niet zoveel, terwijl je het echt anders zou verwachten.

Hoewel ik het helemaal met je eens ben, kanjer134, denk ik wel dat er kritisch naar de uitgaven gekeken zal moeten worden. Anders gaat ons land over een paar jaar dezelfde kant op als Griekenland. En dat willen we toch niet???

De kunst is het voor de politiek om daadwerkelijk schild te zijn voor de mensen die dat echt nodig hebben, en tegelijk de financiën op orde te brengen.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 17 mei 2010, 16:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 23:21
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
Toch wel heel opvallend dat de recessie nu langer duurt dan men verwacht of gewild had...... khad zelf eigenlijk gedacht dat de diepe recessie wat af zou vlakken dit jaar..... tenslotte hebben mensen op den duur toch ook weer nieuwe spullen nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 22:52
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel
 
CROSSROAD317 schreef:
Waarom wordt God daarmee tekort gedaan?? Hij is een Liefdevolle God maar ook een rechtvaardige God.
God wil ook dat je besef hebt van je zondige aard, hoe kun je anders wedergeboren worden, als je toch al "goed" zou zijn in Zijn ogen??
Juist vanuit je zondige aard, kun je ....

Mensen die zichzelf niet goed (genoeg) vinden, weten maar al te goed dat ze tekortschieten. Waarom zouden we dan de nadruk moeten leggen op het feit dat mensen zondig zijn?

Feit is, dat met de zondeval de mens gedeeltelijk niet goed meer is, maar een gedeelte is nog wel mooi en goed gebleven. De "oude" mens bestaat dus uit een stuk dat goed is, en uit een stuk dat slecht is. Wedergeboorte is nodig om de mens weer uit één stuk te laten zijn.
De mens is niet altijd geneigd tot alle kwaad, soms is de mens geneigd tot goede dingen!!!!! (of: geneigd tot die zaken, waar geen etiket van goed of kwaad aan kan worden gehangen......)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 22:41
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel
 
JOS689 schreef:
Stel je bent een ontvankelijk kind van een jaar of 8. Papa is verkozen tot ouderling in de kerk en je zit wekelijks naast mama.
Er is geen discussie over dit soort teksten. Dit is de Waarheid.
Wat doet dit met je zelfbeeld?
Wat is het effect op je lichaamsbeleving?
Welke gevoelens gaan overheersen?
Wat leert je over autoriteit?

"Dit soort teksten" zijn godsdienstige teksten. Veel mensen verstaan de kunst om deze godsdienstige teksten ook op het godsdienstige terrein te verstaan. Op één of andere manier hebben ze dat geleerd in hun leven.
Volgens mij gaat het mis als mensen deze teksten doortrekken naar het psychologische terrein. Dan komen mensen in de knoop met hun (schuld)gevoelens, denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:42
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Van harte gefeliciteerd, Mariska!
't Zonnetje schijnt buiten, dus je dag begint al goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:57
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
GRACE585 schreef:
het lijkt wel of steeds meer mensen bang voor de dood maar als je een leven met God hebt wordt die angst door Hem weggenomen.
ik hoop dat je nu een beetje begrijpt wat ik heb willen zeggen en dat het zeker niet mijn bedoeling is om anderen te kwetsen.

Het gaat niet alleen om angst voor de dood, maar ook om het feit dat het leven op aarde de moeite waard is om geleefd te worden. En dat gun ik in principe ieder mens!
Wie alleen maar uitkijkt naar het leven bij God heeft er niets van begrepen waarom de aarde er is en waarom mensen op de aarde gezet zijn. Het leven hier is echt geen tranendal!

Eerlijk gezegd vind ik het erg vergezocht als mensen die zonder occulte bijbedoelingen een boeddhabeeldje in huis plaatsen, daardoor per definitie in de hel terechtkomen. Het lijkt mij eerder dat God een veel ruimer hart heeft, zodat er plaats is voor heeel veel mensen! (voor veel méér mensen dus dan alleen het smaldeel van de pinkstergemeenten!)

Natuurlijk zullen er mensen in de hel belanden, maar het oordeel dáárover komt God toe. Het is niet aan ons om te bepalen wie in de hel komt en wie in de hemel. Daarom lijkt het me beter om te vermoeden (!) dat iedereen die gelooft in de hemel komt, tenzij.......

Zo... dat is tenminste een positiever begin van de dag!


Laatst aangepast door
ARJAN007
op donderdag 6 mei 2010, 10:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:27
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje

Dat vind ik te streng, cross.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:40
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
GRACE585 schreef:
niet enkel een persoonlijke beleving maar ook juist dat men Gods woord niet wil accepteren als een duidelijk gegeven en dat heeft niets te maken met veroordeling van wat men persoonlijk ervaart maar waar God mijns inziens zeer duidelijk in is .
dat is hetgene wat ik juist zo jammer vind.

Er is ook nog zoiets als "leven op aarde".
Aan de éne kant hebben we Gods Woord, en aan de andere kant hebben we het leven op aarde te leven. Dat maakt dat men soms een eigen mening erop na moet houden. Het lukt gewoon vaak niet om Gods Woord 1-op-1 toe te passen in het leven. En dat moeten we ook niet willen want dan volgt alleen maar frustratie.

Dan wil ik nog terugkeren naar de lengte van het leven op aarde.
Om de paar weken merk ik hóe belangrijk de lengte van het leven op aarde is. Vandaag hoorde ik ook weer dat iemand die ik vanuit het kerkenwerk ken, niet veel jaren meer te leven heeft. Hij is nog niet eens 80 jaar geworden.... het was voor mij een flinke klap, en zo gaat dat om de paar weken. Iedere keer weer de schok dat iemand die ik vanuit kerkgemeentes (ja, meervoud!) ken, bedreigd wordt door een ernstige ziekte danwel weet dat hij/zij niet veel jaren meer te leven heeft.

Zeggen dat de lengte van het leven niet belangrijk is, is een prima manier om de nabestaanden en andere mensen tot in het diepst van hun ziel te verwonden. Dat moeten we toch niet willen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:37
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
HARALD285 schreef:

Een invulling van het nieuwe verbond, maar is dat nodig? Het verbond behelst een levende relatie tussen God en mens, de doop in welke vorm dan ook, is daar een teken en zegel van, geen invulling.

Dit lijkt mij duidelijk genoeg!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 12:37
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
LEANNE226 schreef:
Carientje is er weer?????? Lachende smiley

Ja, dat zie ik nou ook. Ze kan ons niet missen! Lachende smiley
En rellok komt waarschijnlijk ook nog eens terug..... hij zal zijn eigen hoekie vreselijk missen he.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 12:35
BerichtOnderwerp: dit vind ik niet leuk meer deel 2
 
ANNETTE792 schreef:
Komt gisteren de landmeter langs om de exacte grensafscheidingen vast te leggen en vast te stellen waar het huis precies moet komen te staan.
En wat blijk, foutje in het kadaster, die hadden voor het gemak de breedte afgerond op 18 meter terwijl het maar 17, 20 meter is.
Met als gevolg dat het huis een meter te breed is nu Gefrustreerde smiley

Dus maar weer terug naar de tekentafel, grrrrrrrrr.

Ja, dat geeft heel veel ergernis!
Overal is er dus weleens wat....... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 5 mei 2010, 12:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 11:50
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
"Het WACHTEN is op de grote doorbraak." Oh, we kunnen dus nog wel even wachten. Knipoog smiley

Serieus: hoe lang gaat een gemiddelde windmolen mee? En hoe lang een kerncentrale? De levensduur en afschrijving moet je ook mee laten tellen! Niet alleen de bouw en plaatsingskosten.

Imre, die uranium en plutonium veel interessanter vindt, dan wind. Coole smiley met zonnebril

Er is zelfs geen geld om de ommanteling van de kerncentrale te Tsjernobyl goed te repareren..... dus die centrale is voortdurend een bron van zorg.

Een gemiddelde windmolen kan heel lang mee. Een kerncentrale heeft óók onderhoud nodig en als je een kerncentrale moet gaan slopen wegens het feit dat de kerncentrale geheel versleten is, dan ben je ook heel veel geld kwijt.....

Zodra terroristen voldoende opgeleid zijn om van laagverrijkt uranium een kernbom te maken, zijn uranium en plutonium in principe nergens meer veilig..... dus ja... is plutonium dan nog zo leuk?
Wat betreft de veiligheid en de afvalverwerking van kerncentrales: daar is geen grote doorbraak meer in te verwachten, dus het zal niet beter kúnnen worden met kerncentrales dan nu het geval is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 11:37
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is juist opvallend, dat de joden, die hun besnijdenis en hun Bar Miswa gedaan hadden, zich toch als eerste lieten dopen. Wil dat dan zeggen dat de ouders iets verkeerds gedaan hadden? Nee, ze hadden precies gedaan wat God hun voorgeschreven had. Het symbool echter van het Nieuwe Verbond is de doop. De onderdompeling, waarbij men weergaf dat zich zelf helemaal over te geven aan God en een nieuw leven te ontvangen in Christus.

Hoewel de gedachte van het Verbond een gemeenschappelijke factor is van besnijdenis-Bar-Miswa en kinderdoop/verbondsdoop, ervaar ik toch een heel fundamenteel verschil.
De omgeving waarin het plaatsvindt is geheel anders. Jammer genoeg kan ik de mensen die zich door Jezus lieten dopen, niet interviewen.
Anders had ik het verschil tussen toen en nu veel beter onder woorden kunnen brengen.
Dat neemt niet weg dat ik er vanuit ga dat de kerk de juiste beslissing heeft genomen om de kinderdoop/verbondsdoop te doen. De kinderdoop is ook veel méér dan alleen opdragen/zegenen. (De kerk heeft daarbij eeuwenlang Gods boodschap mede vanuit het Nieuwe Testament verkondigd.)

Gevoelsmatig kan ik dan ook onderschrijven wat Harald schreef over de opvattingen die sommige mensen hanteren t.a.v. de kinderdoop: maar wij vinden dat verbond niet goed, het moet overnieuw gedaan worden.

Ik durfde het zelf niet zo duidelijk op te schrijven, daarom ben ik blij dat een ander dat gedaan heeft.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 5 mei 2010, 11:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 11:19
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
HARALD285 schreef:
Een of een paar kerncentrales in Nederland erbij is een betere oplossing voor de energie behoefte, en ook veel goedkoper per kilowatt dan in elk geval wind en zonne energie. en met de huidige types kerncentrales ook erg veilig, dan houd je enkel de opslag over van kernafval, en daar moet men inderdaad eens een keer goed mee aan de gang voor een langdurige oplossing.

Het is heel opvallend dat niemand durft te zeggen hoe duur de bouw van een nieuwe kerncentrale uit gaat pakken. Dat het zowiezo 3 miljard (!) euro kost, mag duidelijk zijn. Zelf denk ik aan een bedrag ergens tussen de 6 en 10 miljard per kerncentrale......
Is kernenergie dan nog rendabel? Voor elke 1500 MW opgewekt vermogen 6 miljard neertellen?

Dan kan je met grote windmolens heel wat méér bereiken!

Voor 1500 MW heb je op dit moment ca. 500 windmolens nodig, en met de prijs van ca. 2 tot 3 miljoen per windmolen ben je met anderhalf miljard klaar..... wát een verschil met een kerncentrale van 6 miljard!

Overigens worden de vermogens van windmolens langzamerhand groter, en ook de efficiëntie van zonnepanelen wordt langzamerhand beter.
Het wachten is op een grote doorbraak, waardoor per paneel een fiks hogere energieopbrengst wordt gerealiseerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 09:35
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
GRACE585 schreef:
het is niet een kwestie van hoelang we hier op aarde leven maar hoe we hier geleefd hebben ,zoals ik al eerder schreef.

En de nabestaanden dan? Hebben die dan niet levenslang pijn aan het voortijdig verlies van een dierbare? Krijgen die dan geen schade aan de ziel door wonden die niet te genezen zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:12
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
CHATULIEM619 schreef:
Wees nu gewoon eens nuchter Arjan. Drie kerncentrales en we hebben dat gedonder met die windmolens niet nodig.

De grondstof voor de kerncentrales is ook niet oneindig.....
Misschien is kernfusie wel meer een optie als men dat eenmaal goed rendabel heeft kunnen maken. Maar zover is dat nog lang niet.

Kerncentrales kosten zoveel geld, het kost miljarden om een centrale te bouwen en bedrijfsklaar te maken. Waar wil je in deze tijd het geld ervoor vandaan halen?

Kortom: ik vind windenergie en zonne-energie op dit moment de meest aangewezen vormen van energie. Daar kan nog de wisseling zout/brak water aan toegevoegd worden, maar die techniek staat blijkbaar nog in de kinderschoenen.

En omdat de energiemaatschappijen heus wel weten dat sommige mensen gaan braken bij de aanblik van een windmolen, gaan ze vele nieuwe windmolens ver uit het zicht in de Noordzee plaatsen.
Dat is toch ook prima, chat, dat er windmolens in de Noordzee komen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 19:30
BerichtOnderwerp: dankbaar!
 
EVA685 schreef:
Dankbaar dat ik nog nooit een oorlog heb meegemaakt.
Er is zoveel om dankbaar voor te zijn, tel je zegeningen
èèn voor èèn, tel ze allen en vergeet er geen.

Dankbaar dat het zonnetje goed geschenen heeft vandaag en dat mijn vrouw en ik samen gewandeld hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 19:28
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit een flauwe opmerking. Omdat het bij elke kerk zo werkt. Of je nu belijdenis moet doen of dat je je laat dopen. Het stellen van criteria is helemaal niet vreemd....

Het is goed te horen dat er ook gemeentes zijn waar het (over)dopen niet als voorwaarde voor erbij horen wordt gesteld.
Natuurlijk heeft elke kerk zn criteria, maar ik vind gastvrijheid naar mensen die toevallig een keer in de kerk komen, ook heel belangrijk.
Een kerk/gemeente mag grenzen stellen als het gaat om stemrecht (in binnenkerkelijke kwesties) of om bepaalde uitzonderlijke zaken. Maar dat vind ik heel wat anders!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 19:23
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
ANNETTE792 schreef:
.....en hoeveel van die mensen zitten er over 5 jaar nog, en hoeveel ervan verdwijnen door de achterdeur naar de volgende gemeente?

Iemand schijnt eens gezegd te hebben: "ik ben weg bij De Weg en ben nu bij De Deur."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 17:57
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
ANNETTE792 schreef:
die me uiteindelijk deden zwichten, eigenlijk om van het gezeur af te zijn.
Mijn volwassendoop is dus eigenlijk geen keuze geweest maar is opgedrongen.

Een aantal jaren geleden las ik in de krant dat in bepaalde gemeentes de mensen alleen erbij hoorden als ze zich lieten (over)dopen. Wie zich niet liet dopen kreeg te maken met mensen die nadrukkelijk lieten merken dat ze er niet bij hoorden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 16:53
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zeg, dat gemeentes waar de geloofsdoop gepredikt wordt ook gemeentes zijn die groeien. En dat met het wegvallen van de geloofsdoop ook de boodschap van bekering weggevallen is.

Veel van die gemeentes groeien doordat mensen uit andere kerken overgaan tot de evangelische gemeenten. Eerst zou dat effect er even statistisch uitgefilterd moeten worden en dan moeten we kijken of er sprake is van autonome groei. (nl. dat mensen die hun hele leven ongelovig geweest zijn ineens tot geloof komen) Er zijn gemeentes die autonome groei kennen, maar vele anderen groeien dankzij de mensen die ooit in een andere kerk hebben gezeten......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 13 Volgende
Pagina 1 van 13