ChristianMatch
 


Forum

pad van geleidelijkheid
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 20:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Een paar maanden geleden las ik eens een bijdrage van iemand op het forum over seks. Hij was 26 jaar, nooit getrouwd geweest en had grote ervaring op het gebied van seks. En wat me er nu aan stoort, is dat we dit eigenlijk heel gewoon vonden...
Dingen die vroeger als schokkend ervaren werden, vinden we nu eigenlijk vanzelfsprekend. Vrije seks, echtscheiding, homofilie...Het is alsof ons geweten doof gemaakt wordt voor de dingen om ons heen.
Wat zullen we over 10 jaar vanzelfsprekend vinden? Pedofilie of euthenasie???

Helemaal mee eens. En dan nog het oppervlakkige en afgestompte niveau wat mensen soms tonen tijdens een gesprek.... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOIHOI208





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 21:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Een paar maanden geleden las ik eens een bijdrage van iemand op het forum over seks. Hij was 26 jaar, nooit getrouwd geweest en had grote ervaring op het gebied van seks. En wat me er nu aan stoort, is dat we dit eigenlijk heel gewoon vonden...
Dingen die vroeger als schokkend ervaren werden, vinden we nu eigenlijk vanzelfsprekend. Vrije seks, echtscheiding, homofilie...Het is alsof ons geweten doof gemaakt wordt voor de dingen om ons heen.
Wat zullen we over 10 jaar vanzelfsprekend vinden? Pedofilie of euthenasie???


Laatst aangepast door
HOIHOI208
op donderdag 13 januari 2011, 14:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE965





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 16:22
 
INEZ910 schreef:
Het lijkt me dat pedofilie praktiseren nooit normaal gevonden zal worden, dit gaat tenslotte ten koste van kinderen.
Daarnaast zal er wellicht, ik hoop het, meer ruimte komen voor mensen die pedofile gevoelens hebben en dat niet in de praktijk willen brengen. nu is er grote schaamte voor gevoelens waar mensen zelf niet om gevraagd hebben.

Euthenasie is een behoorlijk ingewikkeld onderwerp: slaapmedicatie om pijn te verzachten, ik juich het toe, voor een ander is dit euthenasie..

We hebben allemaal seksuele gevoelens, is het slecht om daar aan toe te geven?
Dus ja.. wat is gewoon? normaal?

Hoi,
Ik kan me hierin wel vinden. Pedofilie vind ik van een heel andere orde dan seks en homofilie. Seks en homofilie, in de meeste gevallen, wordt door beide partijen goedgekeurd (anders heet het verkrachting) en bij pedofilie is dat niet het geval.
Euthenasie; soms is het pijnloos, maar sneller laten sterven daardoor, van iemand beter in mijn optiek dan met veel pijn langer blijven leven en toch sterven.
Mijn nicht, toch iemand die redelijk behoudend christen is, heeft op de ic gewerkt en staat daarin grotendeels achter mij denk ik. Zij is toch iemand die gezien heeft hoe mensen sterven.
Maar het blijft een moeilijk onderwerp, het is niet zo zwart wit denk ik.
Idd, wat is gewoon? Normaal? Maar Jezus kijkt in eerste instantie naar je hart, wat daar leeft.


Laatst aangepast door
DANIELLE965
op woensdag 12 januari 2011, 16:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3