ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DANIELLE965
ChristianMatch forum index » Berichten van DANIELLE965
Auteur Bericht
DANIELLE965 (44)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 17:43
BerichtOnderwerp: Gehoord op TV Zender: Family7
 
PIETER649 schreef:
No.... please say no more!!!
enneh... gefeliciteerd, dit verhaaltje staat nu voor de 25e keer op forum sinds ik hier lid ben Gefrustreerde smiley

Ja, is een bekende, dat weet ik. sorry dat ik je verveel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar ja, zo denk ik erover. En zolang ben ik nog niet op paiq, hoor. Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
DANIELLE965
op woensdag 12 januari 2011, 17:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE965 (44)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 16:22
BerichtOnderwerp: pad van geleidelijkheid
 
INEZ910 schreef:
Het lijkt me dat pedofilie praktiseren nooit normaal gevonden zal worden, dit gaat tenslotte ten koste van kinderen.
Daarnaast zal er wellicht, ik hoop het, meer ruimte komen voor mensen die pedofile gevoelens hebben en dat niet in de praktijk willen brengen. nu is er grote schaamte voor gevoelens waar mensen zelf niet om gevraagd hebben.

Euthenasie is een behoorlijk ingewikkeld onderwerp: slaapmedicatie om pijn te verzachten, ik juich het toe, voor een ander is dit euthenasie..

We hebben allemaal seksuele gevoelens, is het slecht om daar aan toe te geven?
Dus ja.. wat is gewoon? normaal?

Hoi,
Ik kan me hierin wel vinden. Pedofilie vind ik van een heel andere orde dan seks en homofilie. Seks en homofilie, in de meeste gevallen, wordt door beide partijen goedgekeurd (anders heet het verkrachting) en bij pedofilie is dat niet het geval.
Euthenasie; soms is het pijnloos, maar sneller laten sterven daardoor, van iemand beter in mijn optiek dan met veel pijn langer blijven leven en toch sterven.
Mijn nicht, toch iemand die redelijk behoudend christen is, heeft op de ic gewerkt en staat daarin grotendeels achter mij denk ik. Zij is toch iemand die gezien heeft hoe mensen sterven.
Maar het blijft een moeilijk onderwerp, het is niet zo zwart wit denk ik.
Idd, wat is gewoon? Normaal? Maar Jezus kijkt in eerste instantie naar je hart, wat daar leeft.


Laatst aangepast door
DANIELLE965
op woensdag 12 januari 2011, 16:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE965 (44)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 15:57
BerichtOnderwerp: Gehoord op TV Zender: Family7
 
Ik droomde eens en zie ik liep
Aan 't strand bij lage tij
Ik was daar niet alleen, want
De Heere liep aan mijn zij.
We liepen saam het leven door
En lieten in het zand,
Een spoor van stappen, twee aan twee,
De Heere liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij
En zag mijn levensloop,
In tijden van geluk en vreugd,
Van diepe smart en hoop.
Maar als ik goed het spoor bekeek,
Zag ik langs heel de baan,
Daar waar het juist het moeilijkste was,
Maar een paar stappen staan.
Ik zei toen: Heere waarom dan toch?
Juist toen ik U nodig had,
Juist toen ik zelf geen uitkomst zag
Op het zwaarste deel van het pad.
De Heere keek me toen vol liefde aan
En antwoordde op mijn vragen:
Mijn lieve kind, toen het 't moeilijkst was
Toen heb Ik jou gedragen.

Need I say more Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE965 (44)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 15:51
BerichtOnderwerp: Gordon christen/
 
Als de show Gordon of wie dan ook maar iets richting God brengt, op weg helpt naar God toe. Dan is het het programma wel waard denk ik. Ik denk dat Gordon verder niets met CM te maken heeft, toch? Of heb ik wat gemist?

Ik ben het ermee eens dat de uitspraak dat Gordon christen zou zijn niet strookt met het feit dat hij dan de Bijbel niet erkent als Zijn Boek.
Dat gaat voor mijn gevoel niet helemaal samen, op z'n zachtst gezegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE965 (44)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 15:38
BerichtOnderwerp: Sex beluste individuen op Christianmatch.
 
CHATULIEM619 schreef:
Lsten we er niet zo'n drama van maken zoals hier voorgespiegeld wordt. Overal zijn mensen met verkeerde motieven bezig, en helaas is CM daar geen uitzondering op.
Wat ik echter een groot gevaar vind, is dat men vaak zo goedgelovig is, en daar maken anderen misbruik van. Een beetje gezond wantrouwen is nu eenmaal niks mis mee.

Idd, ik denk dat je een beetje de kat uit de boom moet kijken eerst. Ik heb al een aantal keer gehad dat mannen vrij snel wilden msn-en en dan zeg ik eerlijk dat ik eerst via CM wil chatten, dat is anoniemer. De meeste hebben daar begrip voor en zo niet dan is het jammer voor hen.

Danielle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE965 (44)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 15:27
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
MARISKA601 schreef:
De leer over de doop is als volgt samen te vatten:

Ten eerste:
Wij en onze kinderen zijn in zonde ontvangen en geboren. Daarom rust Gods toorn op ons, zodat wij in het rijk van God niet kunnen komen, of wij moeten opnieuw geboren worden.
Dit leert ons de onderdompeling in en de besprenkeling met het water. Daardoor wordt ons de onreinheid van onze ziel voor ogen gesteld. Dit moet ons ertoe brengen, dat wij een afkeer krijgen van onszelf, ons voor God verootmoedigen en onze reiniging en ons behoud buiten onszelf zoeken.


Ten tweede:
De doop bevestigt en verzegelt ons de afwassing van onze zonden door Jezus Christus. Wij worden immers volgens het bevel van Christus gedoopt in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest. Wanneer wij gedoopt worden in de naam van de Vader, verklaart en verzegelt ons God de Vader, dat Hij met ons een eeuwig verbond der genade sluit. Hij neemt ons tot zijn kinderen en erfgenamen aan en zal ons daarom van al het goede voorzien en al het kwade van ons weren of voor ons doen meewerken ten goede.
Wanneer wij gedoopt worden in de naam van de Zoon, verzekert de Zoon ons ervan, dat Hij ons in zijn bloed wast en reinigt van al onze zonden. Hij maakt ons een met Zichzelf in zijn dood en opstanding, zodat wij van onze zonden bevrijd en rechtvaardig voor God gerekend worden.
Wanneer wij gedoopt worden in de naam van de Heilige Geest, verzekert de Heilige Geest ons door dit sacrament ervan, dat Hij in ons wonen wil en ons tot levende leden van Christus wil maken. Want Hij eigent ons toe wat wij in Christus hebben, namelijk de afwassing van onze zonden en de dagelijkse vernieuwing van ons leven. Zo zullen wij tenslotte volkomen rein in het eeuwige leven een plaats ontvangen temidden van de gemeente der uitverkorenen.


Ten derde:
Omdat elk verbond twee delen heeft, namelijk een belofte en een eis, worden wij door God in de doop ook geroepen en verplicht tot een nieuwe gehoorzaamheid. Dit betekent dat wij deze enige God, Vader, Zoon en Heilige Geest, aanhangen, vertrouwen en liefhebben met heel ons hart, met heel onze ziel, met heel ons verstand en met al onze krachten. Het betekent ook dat wij met de wereld breken, onze oude natuur doden en godvrezend leven.
En wanneer wij soms uit zwakheid in zonden vallen, moeten wij aan Gods genade niet wanhopen en al evenmin in de zonden blijven liggen. Want de doop is een zegel en een volkomen betrouwbaar getuigenis dat wij een eeuwig verbond met God hebben.


Gronden voor de kinderdoop:

Hoewel onze kinderen dit alles niet begrijpen, mogen wij hen daarom toch niet van de doop uitsluiten. Want evenals zij zonder het te weten deel hebben aan de veroordeling in Adam, zo worden zij ook zonder het te weten in Christus uit genade tot Gods kinderen aangenomen. Immers, wat God zegt tot Abraham, de vader van alle gelovigen, geldt ook voor ons en onze kinderen: "Ik zal mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht in hun geslachten, tot een eeuwig verbond, om u en uw nageslacht tot een God te zijn" (Gen. 17, 7).
Dit verkondigt ook Petrus: "Want voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen die verre zijn, zovelen als de Here, onze God, ertoe roepen zal" (Hand. 2, 39). Daarom heeft God onder het oude verbond bevolen de kinderen te besnijden: deze besnijdenis was een zegel van het verbond en van de gerechtigheid van het geloof.
En Christus zelf heeft kinderen omhelsd, de handen opgelegd en gezegend.
Omdat nu, onder het nieuwe verbond, de doop in de plaats van de besnijdenis gekomen is, moeten de jonge kinderen als erfgenamen van Gods rijk en van zijn verbond gedoopt worden. En de ouders zijn verplicht hun kinderen bij het opgroeien hun doop te leren verstaan.


Gebed voor de doop

Laten wij nu Gods heilige naam aanroepen, om zo tot zijn eer, tot versterking van ons geloof en tot opbouw van de gemeente dit sacrament te bedienen.

Almachtige en eeuwige God, U bent het die naar uw rechtvaardig oordeel de ongelovige en onbekeerlijke wereld met de zondvloed gestraft hebt. Maar de gelovige Noach en de zijnen, slechts acht zielen, hebt U in uw grote barmhartigheid gered en bewaard. U bent het die de hard nekkige Farao met al zijn volk in de Rode Zee deed verdrinken. Maar uw volk Israel hebt U daar droogvoets door geleid, waardoor U toen reeds de doop hebt aangeduid. Pleitend op uw grondeloze barmhartigheid, bidden wij U of U dit uw kind in genade wilt aanzien en het door uw Heilige Geest in uw Zoon Jezus Christus wilt inlijven. Laat het door de doop in Christus' dood begraven worden en ook met Hem opstaan in een nieuw leven. Geef dat het iedere dag zijn / haar kruis bij het volgen van Christus blijmoedig zal dragen door Hem aan te hangen met waar geloof, vaste hoop en vurige liefde. Laat het zo dit leven, dat toch niet anders is dan een voortdurend sterven, door uw beloften getroost verlaten. Geef dat het op de jongste dag voor de rechterstoel van Christus, uw Zoon, met vrijmoedigheid zal verschijnen, door Hem, onze Here Jezus Christus, uw Zoon, die met U en de Heilige Geest, een enig God, leeft en regeert in eeuwigheid. Amen.

Vragen aan de vader (en de moeder)

Geliefden in de Here Christus, U hebt gehoord, dat de doop door God is ingesteld om aan ons en onze kinderen zijn verbond te verzegelen. Daarom moeten wij dit sacrament met dat doel en niet uit gewoonte of bijgeloof gebruiken. Om nu duidelijk te laten blijken, dat u zo de doop begeert, behoort u op de volgende vragen oprecht te antwoorden:

Ten eerste:

Belijdt u, dat onze kinderen, hoewel zij in zonde ontvangen en geboren zijn en daarom aan allerlei ellende, ja zelfs aan het eeuwig oordeel onderworpen, toch in Christus geheiligd zijn en daarom als leden van zijn gemeente behoren gedoopt te zijn?

Ten tweede:

Belijdt u, dat de leer van het Oude en Nieuwe Testament, die in de Apostolische Geloofsbelijdenis is samengevat en hier in de christelijke kerk geleerd wordt, de ware en volkomen leer van de verlossing is?

Ten derde:

Belooft u, dat u dit kind (deze kinderen, een ieder het zijne), waarvan u de vader (en de moeder) bent, bij het opgroeien in deze leer naar vermogen zult onderwijzen en laten onderwijzen?

Wat is hierop uw antwoord?

(Antwoord:) Ja.

Bediening van de doop:

De voorganger noemt de volledige naam (voornamen) en eventueel achternaam van de dopeling en spreekt:) Ik doop u in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.

Dankgebed

Almachtige, barmhartige God en Vader, wij danken en loven U, dat U ons en onze kinderen door het bloed van uw geliefde Zoon Jezus Christus al onze zonden vergeven hebt en ons door uw Heilige Geest tot leden van uw eniggeboren Zoon en zo tot uw kinderen hebt aangenomen. Wij danken U, dat U ons dit met de doop verzegelt en bekrachtigt.
Wij bidden U ook door Hem, uw geliefde Zoon, dat U dit kind door uw Heilige Geest voortdurend wilt regeren, zodat het christelijk en godvrezend opgevoed wordt en in de Here Jezus Christus zal opgroeien en toenemen. Geef dat het zo uw vaderlijke goedheid en barmhartigheid, die U aan dit kind en aan ons allen bewezen hebt, zal erkennen en belijden. Geef dat het gehoorzaam onder onze enige Leraar, Koning en Hogepriester Jezus Christus zal leven en krachtig tegen de zonde, de duivel en heel zijn rijk zal strijden en overwinnen. Dan zal het U en uw Zoon Jezus Christus en de Heilige Geest, de enige en ware God, eeuwig loven en prijzen. Amen.




Dir formulier wordt gebruikt in de GKV.

Hoi,

Ik ben als kind gedoopt, mijn ouders hebben dus voor mij gekozen, maar heb wel zelf de keus gemaakt voor God door belijdenis te doen op latere leeftijd. Er wordt veel gediscussieerd, maar ik denk dat dat het belangrijkste is, dat je zelf bewust kiest voor het geloof. Op zich vind ik de volwassendoop heel mooi, maar het idee van de kinderdoop ook.
In kerken die de volwassenendoop hanteren heb je ook vaak dat kinderen worden 'opgedragen'. Sorry als ik het verkeerd noem of zo, maar de intensie is dan volgens mij dat de ouders ook zeggen dat ze voor het kind willen zorgen en het kind aan God willen toevertrouwen.
Kortom; beide doopvormen hebben mooie kanten. Is de een fout en de ander goed? Ik weet het niet, maar ik geloof dat ik gered ben, ik heb bewust voor Hem gekozen en ik voel niet dat ik opnieuw gedoopt moet worden of zo.
Danielle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE965 (44)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 15:16
BerichtOnderwerp: De juiste kerk is "buiten de kerk"
 
ZONNETJE096 schreef:
Sinds ik de afgelopen jaren me weer met geloof bezig houd, en ik naar verschillende kerken ben geweest, valt het me iedere keer op, dat je nergens jezelf kunt zijn in de kerk.

Ik erger me er zo erg aan, dat ik eigenlijk gewoon niet meer naar de kerk wil. Bij de ene kerk moet je eerst gedoopt worden om lid te worden (Ja, dahaag, ik ben als baby al gedoopt, ik laat me niet overdopen!), bij de ander wordt je op kleding aangesproken. ("oooh, je hebt een broek aan, en waar is je hoed?") Ze zeggen het niet, maar blikken zeggen genoeg.

Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik alleen voor God naar de kerk ga. De mensen om je heen bepalen hoe je moet geloven, en wat je aan moet hebben, en wat volgens kerken de juiste manier is om in Hem te geloven.

Ik kan je vertellen dat de kerk voor mij "buiten de kerk" is. Eigenlijk ga je alleen maar naar de kerk om medechristenen te ontmoeten, en samen God te aanbidden. Ja, dat klopt. Maar overal ben je gebonden aan regeltjes, en die zegt dat dit goed is, en de ander zegt dat dat goed is.

Buiten de kerk ben ik juist weer tot geloof gekomen. Ik praat met mensen op het werk, lees veel op internet, en pak zelf de bijbel erbij. Geen regeltjes, geen kerk, maar wel een bijeenkomst van christenen. Precies, wat er ook in de bijbel staat. Je mag geen bijeenkomsten missen. Als je als christen zijnde op zoek gaat naar andere christenen, al is het via internet, dan mag je dat toch ook een bijeenkomst noemen? En je bent gewoon jezelf, en niet gebonden aan regeltjes. =).

Ik wil hiermee niet zeggen dat ik nooit meer naar de kerk ga, maar wel hoe ik er in feite over denk.

Hoi Zonnetje,

Ik herken heel veel in wat je zegt, ik voelde mij ook niet meer thuis in de kerk van mijn jeugd en dus heb ik mij daar uitgeschreven.
Ik ben op zich wel van plan op zoek te gaan naar een nieuwe gemeente, maar ik denk dat ik altijd wel regeltjes tegenkom ergens waar ik het niet mee eens ben, dat houd je toch denk ik. Ik hoop, geloof, dat er wel plekken zijn waar ik me thuis kan voelen, dat heeft in het begin natuurlijk wel tijd nodig.
Ik ga. als ik naar de kerk ga, daar heen om te aanbidden en ook samen met andere gelovigen te zijn, die sfeer voelt goed.
Maar: God zit in mijn hart en daar blijft hij, daarvoor hoef ik niet perse naar de kerk. Het is een manier om God en medechristenen te ontmoeten, je kunt veel steun hebben aan medechristenen. Maar er zijn ook andere maniere om dat te doen; thuis door bidden of idd op internet.
Ik loop ook een beetje tegen het doopgebeuren aan, ik ben ook als baby gedoopt en dat wil ik niet verloochenen door als volwassene gedoopt te worden. Sommige kerken willen dat liever wel. Da's wel lastig soms.
Kortom, ik herken wel wat je zegt voor een groot deel. Ik snap veel van wat je zegt. Zolang je God maar in je hart houdt!
Groetjes Danielle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE965 (44)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 15:06
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?
 
MARY052 schreef:
De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop.
Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken.
Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??


Mary

Hoi Mary,

Ik ben ook weleens boos op God, ik denk bijna iedereen weleens. Soms begrijpen we ook niet waarom dingen gebeuren die gebeuren, kunnen we dat ook niet. Ik denk dat je dit tegen God kan zeggen, dat hij dit wel begrijpt. Ik denk dat je daarin eerlijk kunt zijn naar Hem. Ik spreek het uit naar hem of ik schrijf het op in een brief naar God, geloof me dat lucht op.
Heel veel sterkte.
Danielle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DANIELLE965
Pagina 1 van 1