ChristianMatch
 


Forum

Stille Tijd nemen voor God / Dagboek met God
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PAULUS505





Berichten: 118

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 18:57
 
Beste CM leden,

ik probeer elke dag tijdens mijn dagelijkse Lofprijzing 10 minuten Stille tijd voor God te nemen: 5 minuten in volledige stilte waar ik God tot mijn hart laat spreken. Daarna sla ik de Bijbel en Jezus Spreekt open.
Ik ontvang dan van God God prachtige Bijbel teksten en prachtige teksten uit Jezus Spreekt.
Deze typ ik dan in mijn Pc en zo houd ik elke week mijn dagboek met God bij.

Ik vind dit echt prachtig om te doen.
Het geeft veel vreugde om als je depressief bent soms, dat je dan terug kunt lezen wat wat voor (kleine) wonder God al in het verleden voor jou heeft bericht.
Ik ben hier ongeveer begin December mee begonnen.

Houden jullie wel eens Stille Tijd, echt in stilte bij God zijn?

Groeten van Paulus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 20:39
 
PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik probeer elke dag tijdens mijn dagelijkse Lofprijzing 10 minuten Stille tijd voor God te nemen: 5 minuten in volledige stilte waar ik God tot mijn hart laat spreken. Daarna sla ik de Bijbel en Jezus Spreekt open.
Ik ontvang dan van God God prachtige Bijbel teksten en prachtige teksten uit Jezus Spreekt.
Deze typ ik dan in mijn Pc en zo houd ik elke week mijn dagboek met God bij.

Ik vind dit echt prachtig om te doen.
Het geeft veel vreugde om als je depressief bent soms, dat je dan terug kunt lezen wat wat voor (kleine) wonder God al in het verleden voor jou heeft bericht.
Ik ben hier ongeveer begin December mee begonnen.

Houden jullie wel eens Stille Tijd, echt in stilte bij God zijn?

Groeten van Paulus

Ja Paulus, stille tijd houden is het begin en het einde van mijn dag en zijn de momenten waarin ik echt gelukkig ben, rust vind en vrede heb. Ik schrijf, net als jij, de teksten op die ik van God krijg. Ook schrijf ik (soms) de gebeden op. Gebeden voor mijn 4 kinderen, toen mijn ouders en broer stierven en ook deze gebeden vormen zich nu tot een boek.
Als ik soms teruglees dan verbaas ik me over God's nabijheid in mijn leven, over de gebeden die verhoord zijn, over de leiding die God genomen heeft en de wendingen in mijn leven die daaruit voort komen. Ik vergeet veel, 't schijnt bij mijn vorm van reuma te horen en op deze manier, door het teruglezen, wordt ik steeds opnieuw herinnerd aan God's almacht in mijn leven en in dat van mijn kinderen.
Ik zoek ook echt stilte-momenten op, momenten waarin ik mijn mond houd en luister.....wát een rust! wát een vrede.....!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1