ChristianMatch
 


Forum

wat vinden jullie van de volwassendoop ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MADELIEF469





Berichten: 86

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 13:07
 
MARIAN519 schreef:
Ik heb geschreven dat Chat moet geloven in wat hij doet..het juiste, net zoals ik geloof in mijn keuze..ik probeer hem niet onderuit te halen of te kwetsen, vind dat ook een beetje ver gezocht.. én kwetsend..

Zo lees ik het ook! Dat iedereen gelooft in wat hij of zij doet of heeft gehad. Of het nu kinderdoop is of de volwassendoop. Het gaat om je persoonlijke relatie met onze Vader.
Dus in mijn ogen niet kwetsend...de vraag is ook vaak, met wat voor bril lees je op dat moment? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADELIEF469





Berichten: 86

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 13:10
 
REBECCA667 schreef:
dit is hoe het op mij overkomt.
en omdat het geschreven wordt op een openbaar forum krijgt iedereen het te lezen en zijn er grapjes die niet begrepen worden.
in ieder geval niet door mij in deze.
(en wat ik je ook prive heb geprobeerd te vertellen waarbij je aangaf dat een forum openbaar is dat iedereen daar voor zijn mening uit mag komen. dat je dit nu kwetsend vind, vind ik dan ook jammer.)

misschien kunnen jullie deze discussie anders verder in prive voeren?

Ik moet toch even kwijt dat ik het niet netjes vind, wat privé besproken is met een ander, op een openbaar forum te zetten. Of de ander moet daar toestemming voor gegeven hebben Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 13:40
 
MADELIEF469 schreef:
Ik moet toch even kwijt dat ik het niet netjes vind, wat privé besproken is met een ander, op een openbaar forum te zetten. Of de ander moet daar toestemming voor gegeven hebben Smiley met dichtgeplakte mond

Mee eens, misschien een suggestie om dit verder even onder vier ogen uit te laten praten door de betrokkenen? Lijkt me handiger.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 13:43
 
MADELIEF469 schreef:
Ik moet toch even kwijt dat ik het niet netjes vind, wat privé besproken is met een ander, op een openbaar forum te zetten. Of de ander moet daar toestemming voor gegeven hebben Smiley met dichtgeplakte mond

ik heb aangegeven dat ik dat zou doen. reageren op die zinnen in het openbaar. dus op het forum. marian zij toen niet dat ze zich daardoor gekwetst zou voelen.

het lijkt me weinig zinvol om op deze wijze met deze topic om te gaan. Het is wel typerend dat dit ook nu weer in een welles nietes met ruzie achtige sfeer zou eindigen.
Dat schijnt dit onderwerp helaas vaker op te roepen.


Laatst aangepast door
REBECCA667
op woensdag 23 februari 2011, 13:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 14:22
 
Zie geen problemen in de reactie van Marian. Denk dat het op een andere manier bedoeld is dan dat jij opvat.

Verder graag on-topic blijven. Wie klaar is met dit onderwerp hoeft dit topic niet te openen.
Zolang deze discussie met respect gevoerd wordt, wat naar mijn mening nog steeds gebeurd, mag dit topic wat mij betreft openblijven voor degenen die hier niet over uitgepraat raken.

Misschien een tip voor iedereen: onthoud dat je de ander niet altijd moet willen overtuigen van jouw gelijk.

REBECCA667 schreef:
ik vind deze toevoeging heel erg jammer.
als iemand niet zou geloven in wat hij schrijft, wat heeft het dan voor zin om je er zo voor in te zetten.
ik vanaf mijn oogpunt vind dit een pijnlijke opmerking.
misschien begrijpt Chat hem omdat hij en Marian elkaar al wat beter kennen?
maar zoals ik het zie, is het weinig liefdevol.

nogmaals. laten we ophouden met deze discussie.
ps. ik wilde deze tekst een andere kleur geven, maar slaagde daar niet in. de tekst zo vergroten vind ik zelf niet zo geslaagd maar kreeg hem anders niet duidelijk.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 23 februari 2011, 14:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:18
 
Een middagje niet op het forum en dan opeens tot de ontdekking komen dat men ruzie maakt over datgene wat tegen mij gezegd is.

Ten eerste vind ik dat je op het forum gerust op een scherpe manier mag praten over dit onderwerp. Het gaat immers toch ergens om, en zulke lange tenen heb ik niet, en al zou ik die hebben zou ik toch niet zoveel kunnen voelen vanwege mn neuropathie (wrang grapje).

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ik gekwetst zou zijn als Marian zegt, dat ik moet staan waarvoor ik geloof. En dat blijf ik ook gewoon.

We kunnen nu eenmaal niet rekening houden met gevoelens van andere mensen, zou je denken dat iemand het pijnlijk vindt als men het bv. heeft over dat ze hun kinderen zelf naar school laten fietsen??

We kunnen gewoon het beste bij onszelf blijven en bij goede argumenten. Dan kunnen we heel veel van elkaar leren. In deze discussie heb ik veel van jullie geleerd en ik hoop dat dat wederzijds is.
Ik begrijp ook niet goed waarom zo uit alle macht geprobeerd wordt de discussie te stoppen. Want eigenlijk kijken we op deze manier in andermans keuken, en wat geeft waardering en liefde voor elkaar: dat je elkaar leert kennen.

Het topic begon met een denigrerende opmerking over een zwembad. Ik hoop dat we nu een stukje verder zijn gekomen in de waardering naar elkaar toe. Ik hoop dat de spotternij van ons ritueel de kop ingedrukt is door mijn bijdrages, en als men zich wat minder hooghartig opstelt ten opzichte van wat wij leren hebben we al een heleboel bereikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 21:03
 
Ben ik met je eens Chat, het fatsoen keert weer wat terug in de discussie. En verder is een verschil van mening dat een beetje onderbouwd is, alleen maar mooi. En uit privechats citeren, dat doe je niet, dan breek je een code. De opmerking over het zwembad zegt vooral iets over diegene die dat schrijft. Heel goed dat er dan toch een respectvolle discussie uit ontstaat.
Het grapje over neuropathie is inderdaad wel erg wrang, maar goed, je zegt het niet over een ander - dat zul je ook nooit doen - en zelfspot is wel een goed teken.

Thomas, of we een discussie al dan niet voort willen zetten, maken we zelf wel uit.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 februari 2011, 21:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 21:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Een middagje niet op het forum en dan opeens tot de ontdekking komen dat men ruzie maakt over datgene wat tegen mij gezegd is.

Ten eerste vind ik dat je op het forum gerust op een scherpe manier mag praten over dit onderwerp. Het gaat immers toch ergens om, en zulke lange tenen heb ik niet, en al zou ik die hebben zou ik toch niet zoveel kunnen voelen vanwege mn neuropathie (wrang grapje).

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ik gekwetst zou zijn als Marian zegt, dat ik moet staan waarvoor ik geloof. En dat blijf ik ook gewoon.

We kunnen nu eenmaal niet rekening houden met gevoelens van andere mensen, zou je denken dat iemand het pijnlijk vindt als men het bv. heeft over dat ze hun kinderen zelf naar school laten fietsen??

We kunnen gewoon het beste bij onszelf blijven en bij goede argumenten. Dan kunnen we heel veel van elkaar leren. In deze discussie heb ik veel van jullie geleerd en ik hoop dat dat wederzijds is.
Ik begrijp ook niet goed waarom zo uit alle macht geprobeerd wordt de discussie te stoppen. Want eigenlijk kijken we op deze manier in andermans keuken, en wat geeft waardering en liefde voor elkaar: dat je elkaar leert kennen.

Het topic begon met een denigrerende opmerking over een zwembad. Ik hoop dat we nu een stukje verder zijn gekomen in de waardering naar elkaar toe. Ik hoop dat de spotternij van ons ritueel de kop ingedrukt is door mijn bijdrages, en als men zich wat minder hooghartig opstelt ten opzichte van wat wij leren hebben we al een heleboel bereikt.

Chat,

Mijn eerste reactie kwam voort uit een ervaring die ik niet eerbiedig heb gevonden..het speet me genoeg en ik heb hem verwijderd, maar helaas was ie al aangehaald.

Ik heb zeker waardering voor de wijze waarop sommigen op dit forum met elkaar en elkaars mening omgaan...mooi dat dat kan en gebeurt...

Met jouw ritueel heb ik nooit gespot en zal dat ook nooit doen net zoals ik niet zal spotten als iemand op een andere manier gelooft of zelfs andere goden aanbidt, zoals mijn collega haar god, Shiva aanbidt.

Wij hebben allemaal de keuzevrijheid van onze God gekregen en maken daar gebruik van op onze eigen unieke manier..

En wat ons hart betreft? hoog of laag? op de juiste plaats houden ...lijkt me het beste.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 13:28
 
Hoop dat we nu weer op een lijn zitten, niet qua kinderdoop/volwassendoop, maar jegens elkaar uiteraard Knipoog smiley

Back on topic dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11
Pagina 11 van 11