ChristianMatch
 


Forum

collecte
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:11
 
CROSSROAD317 schreef:
Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn om je eigen gemeente (of kerk) te ondersteunen met je tiende, maar volgens mij kan het zeker geen kwaad om ook aan andere (christelijke) initiatieven te geven.
Je eigen gemeente (of kerk) heeft natuurlijk veel vaste lasten die betaald moeten worden, en met je tiende ondersteun je ze hierin. Vraag eens in je gemeente (of kerk) waar voor de financieen bestemd zijn, denk o.a. aan; salaris, onderhoud, diaconie, studie, huur, jeugdwerk, zending enz. enz.

die tienden bleven toch hangen in mijn hoofd.......
de collecte kreeg meer dan anders van mij,
maar ben er nog niet gans uit hoor,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 11:00
 
MARYLIEN613 schreef:
die tienden bleven toch hangen in mijn hoofd.......
de collecte kreeg meer dan anders van mij,
maar ben er nog niet gans uit hoor,


Hoi Marylien,

Als je vanuit je hart geeft, dan geef je aan Hem, niet de hoeveelheid is bepalend ....
Voor degene die de tienden kunnen betalen is het denk ik wel een bijbelse verplichting, maar ook dan geldt, het moet vanuit je hart komen.


Markus 12:41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist. 42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 11:09
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoi Marylien,

Als je vanuit je hart geeft, dan geef je aan Hem, niet de hoeveelheid is bepalend ....
Voor degene die de tienden kunnen betalen is het denk ik wel een bijbelse verplichting, maar ook dan geldt, het moet vanuit je hart komen.


Markus 12:41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist. 42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’

Maar er zijn toch ook kerken die een tienden vragen van je inkomen. Dat las ik eens in het huisreglement van een evangelische kerk. Als je inkomen dan al niet zo groot is en ze verplichten je om elke maand te betalen kan dit soms wel eens financieel pijnlijk zijn voor sommige mensen.

Het aangehaalde stukje uit Markus blijf ik erg mooi vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 12:30
 
FRANKT627 schreef:
Maar er zijn toch ook kerken die een tienden vragen van je inkomen. Dat las ik eens in het huisreglement van een evangelische kerk. Als je inkomen dan al niet zo groot is en ze verplichten je om elke maand te betalen kan dit soms wel eens financieel pijnlijk zijn voor sommige mensen.

Het aangehaalde stukje uit Markus blijf ik erg mooi vinden.

Ik vind het echt wel niet kunnen dat ze je verplichten!
Ik ken mensen die geld uitgeven om familieleden te helpen die te weinig inkomen hebben. Wordt je verplicht voor die tiende kan je hier minder goed of mss niet meer helpen, terwijl dit toch ook een daad van naastenliefde is die volgens mij ook door de Heer ook aangemoedigd wordt!


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op woensdag 6 april 2011, 12:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:00
 
FRANKT627 schreef:
Maar er zijn toch ook kerken die een tienden vragen van je inkomen. Dat las ik eens in het huisreglement van een evangelische kerk. Als je inkomen dan al niet zo groot is en ze verplichten je om elke maand te betalen kan dit soms wel eens financieel pijnlijk zijn voor sommige mensen.

Het aangehaalde stukje uit Markus blijf ik erg mooi vinden.


Ik ben het met je eens Frank, op dat moment is het een verplichte "verplichting" en volgens mij ook niet meer bijbels te onderbouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2