ChristianMatch
 


Forum

lekker swingen als christen in een discotheek ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:29
 
VIJFNUL285 schreef:
Helemaal mee eens "christianmatch!" Men dient respect te hebben voor elkander en een ieder heeft en mag een mening hebben. Daar val ik toch ook onder!?
Natuurlijk mag men een mening hebben over hoe we als christenen met elkaar omgaan. Zoals "christianmatch" reclameert dat we elkaar als christenen, wel of niet vrijgezel, (virtureel)kunnen ontmoeten en van gedachten kunnen wisselen over ons gezamelijke geloof in God, Jezus en de heilige Geest.

Ik voel mij niet 'meteen' aangevallen cm.
Ik mag mijn geloof toch wel enigzins verdedigen, hij profileert mij immers als een fake christen. Toch wel jammer dat ik dan moet indammen en mensen mij te ver vinden gaan omdat er grafisch wordt gezegd dat ik geen echt christen zou zijn.

Ik respecteer iedereen, ik laat ze in hun waarde. Oke, iedereen geloofd op zijn/haar manier cm zoals je/jullie vermelden. In dat geval had deze persoon daar ook zich aan kunnen houden, maar dat staat zwart op wit.

Mijn excuus voor de woorden die ik, grafisch, gebruikte. Ik had 'wolf in schaapskleren' liever niet moeten zeggen, deed hij al... al was het in niet zoveel woorden/zinnen, maar ... ik lees het wel tussen de regels.

Hou er wel rekening mee dat men, respectievelijk, geen expressie en intonatie zien en horen en dus niet weet hoe ik eronder was toen ik een 'RE' gaf.

Ik blijf bij wat ik zei en dat recht heb ik, zoals christianmatch dat zo mooi formuleert.

Sjon

Allereerst...tof dat je je excuus aanbiedt!

Maar voor de rest vind ik je reactie erg jammer, omdat ik denk dat je in Gijs zijn reactie meer leest dat dat er daadwerkelijk staat.

Gijs heeft alleen maar weer proberen te geven hoe hij er tegenaan kijkt en wat zijn idee daarbij is.
Net zo goed als dat jij het recht hebt, heeft hij dat ook.

Jij vraagt om rekening te houden met het feit dat wij niet weten hoe jij je voelde toen jij je reactie gaf. Misschien dat jij dat ook kunt doen naar Gijs toe?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIJFNUL285





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 23:47
 
JOSINA022 schreef:
Allereerst...tof dat je je excuus aanbiedt!

Maar voor de rest vind ik je reactie erg jammer, omdat ik denk dat je in Gijs zijn reactie meer leest dat dat er daadwerkelijk staat.

Gijs heeft alleen maar weer proberen te geven hoe hij er tegenaan kijkt en wat zijn idee daarbij is.
Net zo goed als dat jij het recht hebt, heeft hij dat ook.

Jij vraagt om rekening te houden met het feit dat wij niet weten hoe jij je voelde toen jij je reactie gaf. Misschien dat jij dat ook kunt doen naar Gijs toe?


Als ik meer zou lezen uit een emotie dan bied ik hem persoonlijk mijn excuus aan.
Je zegt dat hij(Gijs) probeert hoe hij er tegenaan kijkt(heeft hij je dat vertelt of interpreteer je dat, dito over wat zijn idee erbij is).
Ik vraag niet om rekening te houden met wat ik voelde op dat moment, dat voel ik nog steeds. Ik verdedig mijn standpunt, mijn geloof.
Gijs heeft het goede recht om het niet met mijn levenswijze eens te zijn en dat geldt voor een ieder.

Gijs, je visie is duidelijk en zal je respecteren. Vanuit jouw visie is het een heidens feest( zo denk ik het te lezen, maar hou mij ten goede). Heidens of niet, ik ben er zelf bij. Ik begrijp je zorgen Gijs, maar wees gerust.

Dude is niet denigrerend bedoeld, is een ander woord voor b.v. jongen, kerel, knul, man. het woord 'shit' is toch ook een woord wat we ons wel eens laten ontvallen.

Topic gaat over lekker swingen in een discotheek, dans valley is the same alleen groter aangepakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 21 augustus 2011, 17:00
 
Als iets voor jou slecht voelt doe het dan niet maar misschien een ander voelt dat niet en voelt juist dat hij/zij erheen moet. Niemand weet wat Gods plan is, zelfde geld komt je iemand tegen in een disco of feest of gay parade of bioscoop of wat dan ook en komt die tot geloof of weet ik veel wat. Vergeet alleen niet wie je bent (een kind van God) en laat die dingen je niet van Jezus verdwalen. "Where sin is Grace shall superabound"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AJB641





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 10:22
 
Goed topic.

mijn eerste reactie op de topic titel:

Wat is de waarde van dingen of daden die je niet aan God kunt "terug geven"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 10:29
 
AJB641 schreef:
Goed topic.

mijn eerste reactie op de topic titel:

Wat is de waarde van dingen of daden die je niet aan God kunt "terug geven"?


FF heel zwart wit ... welke waarde zit er in je lidmaatschap bij CM wat je aan God terug kunt geven ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 13:31
 
AJB641 schreef:
Goed topic.

mijn eerste reactie op de topic titel:

Wat is de waarde van dingen of daden die je niet aan God kunt "terug geven"?

Het klinkt wel mooi maar je legt je nogal wat op. Als ik wandel door Leeuwarden omdat ik dat wel prettig vind en het is goed voor de gezondheid, wat moet of kan ik daarvan aan God teruggeven? Als ik moet vergaderen over van alles en nog wat, wat moet ik daarvan aan God teruggeven? Ik krijg een beetje een gevoel van veroordeling: als je danst in de disco daarvan kun je God niets teruggeven, dus....

De levensinstelling klinkt vroom maar is oude wijn in nieuwe reformatorische zakken: je mag niet genieten van wat buiten de refocultuur valt, zonder je schuldig te voelen. Want op, naar mijn opvattingen onnodig, schuld- en zondegevoel (b)lijkt veel gebaseerd in deze kringen.

Thomas, grijze sokken.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 22 augustus 2011, 13:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 13:44
 
THOMAS968 schreef:

Thomas, grijze sokken.


geitewollen EN in sandalen??? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AJB641





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 13:45
 
hey leuk reacties.

Op zich kun je met mijn gedachte nog alle kanten op hoor! ik zeg niet zwart en niet wit. Met mijn gedachte wil ik zeker niet oordelen. het kan dat het zo wel over komt. Mogelijk komt dat door de bril waardoor er gelezen wordt. Daar is niets mis mee.

Natuurlijk doet mijn gedachte een beroep op de vraag: wat is goed en wat is kwaad. op zich een logisch gevolg om die gedachten aan elkaar te koppelen.

Ik ben zelf van mening dat God ons heeft geschapen naar zijn beeld.
we kunnen muziek maken, bewegen op muziek en of dat nu swingen is of jumpen of wat dan ook ;). its all part of being someone!

misschien maakt dit iets duidelijk over mijn reden van het plaatsen van de gedachte? of juist het tegenover gestelde. Brand los.
een beeje Brainflushing kan ik wel gebruiken ;)

Grijze sokken? De zwarte sokken te vaak gewassen of de witte sokken te weinig gewassen? Knipoog smiley

groetsels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARC212





Berichten: 112

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:02
 
Lekker dansen in een discotheek kan leuk zijn. Zolang je maar jezelf bent en met leuke mensen bent, kun je er een leuke tijd aan beleven. Met als regel dat je met mate drinkt kan het best gezellig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5