ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GEOFFREY861
ChristianMatch forum index » Berichten van GEOFFREY861
Auteur Bericht
GEOFFREY861 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:17
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan
 
Wow, zo jammer dat zoveel mensen nog vast houwen aan de grote tien. Eerst moet ik zeggen ik ben niet tegen de tien geboden, ze zijn heilig maar kunnen ons niet heilig maken. Ze zijn goed voor wat ze bedoeld zijn en dat is ons laten zien dat we niet door ons eigen werken rechtvaardig kunnen worden, maar een redding/er(Jezus) nodig hebben. Ze brengen ons naar de einde van ons zelf. God vond zelf het verbond niet goed voor ons en maakte een nieuwe (Heb 8:7-13) zelfs word het de wet van de dood genoemd in de Bijbel. Er zijn zoveel plekken waar er uitgelegd word dat mengsel niet goed is (nieuwe wijn in oude wijn zak), en dat wij niet meer onder de wet zijn maar onder de ganade van God (Rom 6:14--Gal 3:8-15--Rom 7: 4-8)waarschijnlijk nog meer :). Rom 4:13-17 zegt zelfs: Want indien zij, die het van de wet verwachten, erfgenamen zijn, dan is het geloof zonder inhoud en de belofte zonder gevolg.[u]. Dat is toch vreeselijk, dat wil toch niemand. Alweer voor de duidelijk heid heb niks tegen de wet alleen het is niet voor ons wedergeboren, nieuwe creaties in Jezus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:17
BerichtOnderwerp: Geneest God altijd als we genoeg geloven?
 
Altijd weer een lastig vraag, soms denk ik dat die uitspraak van "genoeg geloven" voor ons zelf hebben verzonnen. Geloof je iets of gelooft je het niet. Als ik erover na denkt dan, als je twijfelt over iets, geloof je het gewoon niet, toch? Als je iets gelooft dan twijfel je toch niet? Ik bedoel dat met alles.

Maar even over de vraag :P, ik geloof dat God alles wil genezen.
Volgens mij heeft Jezus ook maar twee keer gezegd tegen iemand. "Groot is jouw geloof" en dat was tegen twee heidenen (mensen die de 10 geboden niet konden/volgden), maar hij zei vaker "Je geloof heeft je gered", groot of klein geloof was niet echt aan de orde volgens mij, als je het zelf wil beoordelen of door anderen wil laten beoordelen is volgens mij niet echt iets waar je je mee bezig moet of wil houden. Je geloof groeit vanzelf toch meer als je je richt op Jezus. Meer naar Hem kijken en minder naar onself wij kunnen toch niks haha :) (alleen) :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 21 augustus 2011, 17:00
BerichtOnderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
 
Als iets voor jou slecht voelt doe het dan niet maar misschien een ander voelt dat niet en voelt juist dat hij/zij erheen moet. Niemand weet wat Gods plan is, zelfde geld komt je iemand tegen in een disco of feest of gay parade of bioscoop of wat dan ook en komt die tot geloof of weet ik veel wat. Vergeet alleen niet wie je bent (een kind van God) en laat die dingen je niet van Jezus verdwalen. "Where sin is Grace shall superabound"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:35
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
 
DAVID923 schreef:
ok broeder, de vraag is ook of je God als een doel ziet of middel.

dit is echt een zeeeeeeer goede preek over deze vragen:

http://www.youtube.com/watch?v=jFpcXvOuMMc&feature=related

Bedankt ik zal het zeker even bekijken Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:53
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
 
[Quote]
beste broeder, daarom is Jezus gekomen, om mensen te redden van de komende toorn, de hel, de straf op zonde, niet (alleen) om te zegenen, ons rijk te maken en tijdelijke aarde ziektes genezen.
de Eeuwige redding.



ik snap dat helemaal, da's zeker ook waar. Alleen die dingen horen er ook bij, hij wil ook dat wij streven in "deze" wereld toch? In familie, in je werk, met je kinderen noem het maar. T'is allen jammer dat veel dit wereld zien als een stijd tot Jezus weer komt en niet nu al vol van Hem genieten toch? Hij kwam toch om gebruikt te worden ,als dat zo gezegd mag worden, niet om te gebruiken. Jezus zei toch: als je mij gezien heb (of kent) dan ken je God de Vader ook. Ik zie nooit Jezus iemand staffen in de Bijbel, alleen maar redden.

Maar goed zo kan je jaren blijven door gaan hahaha heen en weer ik heb weer veel om over na te denken bedankt.

God Bless. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:09
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
 
HANNAH810 schreef:
toch staan er wel raadselachtige teksten in de bijbel, wat dat betreft geofrey;
wat doe jij dan met een tekst als; "zouden wij het goede van God ontvangen, en het kwade niet?"


hoe intepreteer je dat dan?

of psalm 73;
dat het de goddeloze wel lijkt te gaan, en de vrome van onheil in onheil valt?
daar raakt de dichter danig van van streek tot hij op het einde let van deze personen......

lees de lap tekst van zinga eens, op de vorige pagina; een prachtig stuk!! en helemaal waar.

Hmm, t'is moeilijk zoals ik al eerder zei, ik zou het eens goed in zijn context moeten lezen en niet alleen een vers. Wat denk je dat het kwade van God is? Dat hij mensen bestraft?

Ik geoof niet dat als je in Jezus volbracht werk, toen hij zei aan het kruis:"It is finished/done/compleet" welke vertaling je wil, gelooft dat God je nog staft.
Je kan het vast heel zwaar krijgen als je dit gelooft, omdat sommigen niet willen dat je dit gelooft misschien?



De woord "lijkt" is al sterk denk ik. Maar inderdaad de wereld is niet zoals het hoort en het zal alleen maar erger worden voor dat Jezus weer terug komt toch?




Dat is inderdaad een mooi stuk. Lachende smiley


Laatst aangepast door
GEOFFREY861
op dinsdag 2 november 2010, 19:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 00:13
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
 
Quote:
nog zo`n dwaling is dat alle vervelende dingen (rampen, ziekte en ongeluk) van satan komen. de theologie en Godsbeeld is al verkeerd, de vooronderstelling dus gaan er theologisch vele dingen scheef.


Maar als God ons nog zou staffen welke doel had Jezus dan? Of bedoel je wat anders met dit?

Alles kwam toch door Adam. Toen leefde ze in een gevangenis van zonden, niet zonden als in zondige daden. Wat je ook deed je was nog steeds gevangen in zonden, als je dicht bij God kwam stierf je. Maar gelukkig heeft de tweede Adam (Jezus) door zijn gehoorzaamheid ons rechtvaardig gemaakt en mogen wij tot God komen.

Ik denk er some over zoals een genezing voor een dodelijke ziekt bijv.:
Hij heeft de medicijn of de manier om je te genezen maar die wil je niet. De resultaat is toch erg.


Laatst aangepast door
GEOFFREY861
op dinsdag 2 november 2010, 00:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 23:28
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
 
Quote:

Vind ik inderdaad wel erg bot omdat te zeggen.
Het is ook de vraag of het waar is
De discippelen stellen ook zo'n vraag aan Jezus in Johannes 9 vers 2
Rabbi wie heeft gezondigd deze of zijn ouders omdat hij blind geboren is.
Geen van beide is het antwoord van Jezus hij is blind geboren om dat Gods werken in hem openbaar moeten worden.
Als er met alle mensen die "niet goed geloven' erge dingen gebeuren dan ziet het er voor ons allemaal niet best uit.
Gelukkig is Hij een genadige God


Ik zeg ook niet dat alle mensen die iets overkomt verkeert geloven, maar je kan ook niet zeggen dat alle mensen die iets overkomt dat dat gebeurt om Gods genade te laten zien.
Ik weet wel een ding zeker dat God "alles" in je leven gebruikt voor het goede. En natuurlijk alleen de Vader weet wat er in iemands hart zit.

Maar goed aan de andere kant als jij volledig gelooft dat Jezus ons gered heeft van onze zonden en van de Curse op aarde, waarom worden we nog ziek of wat dan ook? Ik weet dat het onmogelijk is voor ons om zo 100% zo gezegd te geloven alleen Jezus kan dat, maar goed er staat ook zoals hij "is" zo zijn wij in "deze" wereld. En waar "is" hij nu? Hij is de weg en de waarheid toch. Dus wat gebeurt er dan als je niet naar Jezus komt? Of als je Jezus kent maar toch probeert het te verdienen?


Knipoog smiley Dit kwam zo even te boven ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 22:55
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
 
[quote=DAVID923]sorry maar hier ga je de fout in, nu praat je precies als job`s vrienden, die zeiden je zal wel gezondigd hebben, terwijl het een test was.
vaak zien we deze houding in de pinksterkerken en zien we een demoon achter elke boom en zal alles wel door zonde komen. het klopt dat we door aan bepaalde zonde vats te houden, satan macht geven, een voet tussen de deur, ruimte, maar het is niet per defenitie zo.

Ik ben het inderdaad met uw eens dat wij zeker niet meer worden bestraft als we zondigen wij zijn namelijk gered. Alleen ik zeg toen met Job nog niet.

God zegt toch in Job 1:12....., alles wat hij heeft in in jouw handen............ Waarom is Job in satans handen?

Job 33: 8-12 is ook interesant


Maar even voor de duidelijkheid, God zij dank dat wij gered zijn door Jezus en wij nu kunnen rusten in Hem.


Blijft eem moeilijke kwestie. Maar das het leuke van discussies toch.


Laatst aangepast door
GEOFFREY861
op dinsdag 2 november 2010, 00:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
 
Veel wordt het verhaal van Job gebruikt tijdens zulke vragen/discussies, maar ik hoor weinig mensen zeggen: Ja maar dat was toen de mensen nog onder de tien geboden waren. Job was een goed of zeer goede man in Gods ogen maar geen perfecte man want dat is er maar een, Jezus. De duivel berijpt wat zijn recht "was" dus er zal wel iets in zijn in Jobs leven dat de duivel recht gaf om over Job te oordelen. Maar wees blij dat nu op die plek waar de duivel kwam klagen bij God over onze zonden, Jezus staat in zijn volmaaktheid en die plek is schoon gemaakt met zijn bloed. Nu kan hij er niet meer komen en de Vader kijkt nu naar Jezus en ziet hoe hij ons hoog houd op zijn schouders en hoeveel hij van ons houd in zijn hart en ziet onze zonden niet meer. Wij moeten inderdaad tot Jezus komen hij zal niemand forseren. Waarom erge dingen gebeuren met goeie mensen? Misschien geloven ze niet goed, tis misschien erg bot om te zeggen. Ik geloof niet dat God het toelaat maar wij zelf het toelaten om door ons zelf weer onder te tien geboden laten "vallen" en Jezus de rug toe te keren. Te veel kijken naar ons daden dan dat we naar Jezus kijken. Zoals Hij "Is" zo zijn wij in "deze" wereld. Hij zit nu aan Gods rechter hand, wij zijn daar ook in "Hem", laat jezelf niet wijsmaken door de duivel dat God niet om ons geeft en ons staft maar kijk naar Jezus die rede, genas en voor ieder de tijd nam, net als net als die ene vrouw die een bloeding ziekte had voor jaren en was blut, ze hoorde van Jezus en zijn goede daden, toen ze bij hem kwam raakte de met moete zijn, hoe noem dat touwtje ook al weer hehe, aan en Jezus wist dat iemand hem gebruikt had en nam de tijd voor haar ze was genezen en Jezus zegende haar nog meer, door zijn rust aan haar te geven. Amen. Als je Jezus ziet zie je God de Vader, hij houd ook van jou en wil dat je Hem gebruikt in alles dat je doet, Amen

Hoop dat dit nog op topic is hehe als ik begin te schrijven over Jezus dan ga ik maar door, jullie kennen dat vast haha. Hoop dat dit je helpt in je vraag. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GEOFFREY861
Pagina 1 van 1