ChristianMatch
 


Forum

Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:13
 
Mijn bescheiden mening over het initiatief van man/vrouw.

In verschillende antwoorden zie je dat de man de emancipatie toch wel prettig vind, het feit dat ze een 'moeder' aan hun zijde willen.

Zodra er een situatie gaat ontstaan van een moeder/vaderrol, is je partnerrelatie gedoemd te mislukken.

Als 1 van de twee die rol gaat vervullen, waar moet jij als andere partij dan terecht met je partnerproblemen?

Maar nu wijk ik af van de topic vraag, waarom mannen eerst initiatief moeten nemen..

Mijn moeder zei vroeger altijd tegen me, als hij voor je bestemt is dan komt dat wel goed, wacht maar af..
Maar mijn 'ongeduld' wenste niet af te wachten, ik heb dus nooit geschroomd om de eerste stap te zetten, en ik heb ook echt wel mijn neus gestoten.... soi

Ik heb ondanks alles, mijn Vader waar ik bij terecht kan, Hij troost me, beschérmd me ook vooral.
In Zijn nabijheid durf ik alles aan!
Zélfs initiatieven nemen.... Lachende smiley Verliefde smiley

Ok..... geldt niet voor iedereen, maar het is ook míjn mening. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:29
 
LYDIA448 schreef:
Mijn bescheiden mening over het initiatief van man/vrouw.

In verschillende antwoorden zie je dat de man de emancipatie toch wel prettig vind, het feit dat ze een 'moeder' aan hun zijde willen.

Zodra er een situatie gaat ontstaan van een moeder/vaderrol, is je partnerrelatie gedoemd te mislukken.

Als 1 van de twee die rol gaat vervullen, waar moet jij als andere partij dan terecht met je partnerproblemen?

Maar nu wijk ik af van de topic vraag, waarom mannen eerst initiatief moeten nemen..

Mijn moeder zei vroeger altijd tegen me, als hij voor je bestemt is dan komt dat wel goed, wacht maar af..
Maar mijn 'ongeduld' wenste niet af te wachten, ik heb dus nooit geschroomd om de eerste stap te zetten, en ik heb ook echt wel mijn neus gestoten.... soi

Ik heb ondanks alles, mijn Vader waar ik bij terecht kan, Hij troost me, beschérmd me ook vooral.
In Zijn nabijheid durf ik alles aan!
Zélfs initiatieven nemen.... Lachende smiley Verliefde smiley

Ok..... geldt niet voor iedereen, maar het is ook míjn mening. Lachende smiley

Lydia, ik ben het volledig met je eens. Vanaf de eerste zin, dus over die zogenaamde 'moeder', tot de laatste zin.

Ik hou ook niet zo erg van rollenpatronen. Bijvoorbeeld: strijken, poetsen, koken, afwassen en noem maar op zijn de typische 'vrouwen-bezigheden'. Welnu, dat vind ik grote onzin. Ik vond het zelfs leuk wanneer ik destijds mijn partner daarmee kon helpen.

Er is niets mis mee dat een vrouw op welk gebied dan ook het initiatief neemt. Dat ze daarbij ook wel hun neus eens stoten, net zoals de mannen dat ook doen, hoort nu eenmaal bij het leven. Als we bidden om iets worden onze gebeden immers ook altijd niet verhoord. We zouden op de duur erg verwaand worden indien ze altijd verhoord werden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 10:44
 
na zo positieve reactie, zal ik eens de sprong wagen.............uuuhhh ff wel eerst moed verzamelen.........................! Knipoog smiley

Nu even zonder gekheid. Boze smiley
Ik ben er ermee eens wat jullie schrijven en waarom ook niet zelf de eerste stap zetten als vrouw zijnde!
En waarom ook niet, als het goed voelt gewoon doen
Als je niet vraagt dan weet je ook niet!

Het is altijd leuk als de man je voor is geweest en vooral als jezelf toevalling ook deze persoon leuk vindt!


euuhh ik zet zelf ook een kast in elkaar, alleen ik hou altijd wat schroefjes over Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
JOANNIE702
op woensdag 9 januari 2013, 10:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:29
 
JOANNIE702 schreef:

euuhh ik zet zelf ook een kast in elkaar, alleen ik hou altijd wat schroefjes over Twijfelende smiley


Dat zijn de reserve schroefjes... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:38
 
LYDIA448 schreef:
Dat zijn de reserve schroefjes... Knipoog smiley


pffffft gelukkig Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 23:05
 
JOANNIE702 schreef:
na zo positieve reactie, zal ik eens de sprong wagen.............uuuhhh ff wel eerst moed verzamelen.........................! Knipoog smiley

Nu even zonder gekheid. Boze smiley
Ik ben er ermee eens wat jullie schrijven en waarom ook niet zelf de eerste stap zetten als vrouw zijnde!
En waarom ook niet, als het goed voelt gewoon doen
Als je niet vraagt dan weet je ook niet!

Het is altijd leuk als de man je voor is geweest en vooral als jezelf toevalling ook deze persoon leuk vindt!


euuhh ik zet zelf ook een kast in elkaar, alleen ik hou altijd wat schroefjes over Twijfelende smiley

Ik vind dit geen vergelijking. Een kast in elkaar zetten is heel wat makkelijker dan een mail aan een wildvreemde man sturen, vind ik.
IK laat het initiatief dus maar liever aan een man over.

Ben nog niet zo geëmancipeerderig. Verlegen lachende smiley Help, wat doe ik op CM??? Misschien wat schroefjes los?! (reserve schroeven?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5