ChristianMatch
 


Forum

Flevo Festival
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
ESTHNA266





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 09:57
 
Ga jij naar het Flevo Festival?

Zo ja ga je dan ook naar de speeddate van CM??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 10:49
 
ESTHNA266 schreef:
Ga jij naar het Flevo Festival?

Zo ja ga je dan ook naar de speeddate van CM??

Ik heb even gekeken, maar kon het nergens vinden ..... Is dat festival ook nog leeftijdsgebonden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RISSA525





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 13:36
 
Lijkt me wel leuk, maar ik zit met het openbaar vervoer. Het is voor mij niet heel ver weg maar de laatste trein gaat om 23:06 en dan ben je wel heel beperkt. Tot hoelang duurt het dan? Weet iemand dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:05
 
ESTHNA266 schreef:
Ga jij naar het Flevo Festival?

Zo ja ga je dan ook naar de speeddate van CM??



Is het Flevo festival nu hetzelfde als de New Wine conferentie? Of raaskal ik nu een beetje?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:11
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het Flevo festival nu hetzelfde als de New Wine conferentie? Of raaskal ik nu een beetje?

Nee, het zijn 2 verschillende evenementen Willemijn. Flevo is met name gericht op de jeugd terwijl New Wine vergelijkbaar is met het Opwekkingsweekend wat pas geweest is...
En of je het 'raaskallen' moet noemen? vind ik persoonlijk nogal mevallen.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:13
 
MARIA576 schreef:
Nee, het zijn 2 verschillende evenementen Willemijn. Flevo is met name gericht op de jeugd terwijl New Wine vergelijkbaar is met het Opwekkingsweekend wat pas geweest is...
En of je het 'raaskallen' moet noemen? vind ik persoonlijk nogal mevallen.. Knipoog smiley

Dank je wel... Knipoog smiley Je hoort en leest regelmatig wat over de New Wine conferentie, vandaar....
Maar wat is het verschil dan tussen de New Wine en de Opwekking?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dank je wel... Knipoog smiley Je hoort en leest regelmatig wat over de New Wine conferentie, vandaar....
Maar wat is het verschil dan tussen de New Wine en de Opwekking?

eehhmmmmm...dát vind ik een goede vraag Willemijn. Ik ken beide alleen van hetgeen ik op internet lees en ik zie veel overeenkomsten....de verschillen zie ik dus niet zo goed. (en ik heb nog wel een nwe. bril! Knipoog smiley ) Mss kan iemand die beide conferenties kent, hier antw. op geven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:00
 
MARIA576 schreef:
eehhmmmmm...dát vind ik een goede vraag Willemijn. Ik ken beide alleen van hetgeen ik op internet lees en ik zie veel overeenkomsten....de verschillen zie ik dus niet zo goed. (en ik heb nog wel een nwe. bril! Knipoog smiley ) Mss kan iemand die beide conferenties kent, hier antw. op geven?

Wat ik tot nu toe weet is dat New Wine vooral gericht is op de seculiere kerken.
Heb het ff opgezocht

Citaat: New Wine heeft als missie meer aandacht te creëren voor de geestelijke vernieuwing van de kerken in Nederland. New Wine vraagt daarbij speciaal aandacht voor het werk van de Heilige Geest, die Jezus centraal zet en door mensen het Koninkrijk van God zichtbaar wil maken. New Wine organiseert conferenties, retraites, cursussen en regio-avonden waarin onderwijs en praktijk hand in hand gaan. Binnen het werk van New Wine vormen predikanten en andere leidinggevenden binnen de kerken een speciale doel- en aandachtsgroep zodat de vernieuwing op verschillende niveaus landt en wortel schiet

Met Opwekking gaat het denk ik meer om de individuele, persoonlijke geloofsopbouw en beleving.
Citaat: Het thema voor Opwekking 2011 is: 'Eén Weg, één Waarheid: Jezus!' Met dit thema willen we duidelijk maken waar we voor staan: we geloven dat er buiten Jezus om geen weg tot redding en herstel is. In het licht van zijn waarheid zien we ons leven in het juiste perspectief: als mensen die vanuit Gods genade en in de kracht van de Heilige Geest de wereld laten zien wie God is.

Het werk van Jezus Christus en de Heilige Geest staat bij beiden centraal.


Laatst aangepast door
IMKE917
op zaterdag 9 juli 2011, 17:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ESTHNA266





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:09
 
Flevo dat is niet perse leeftijds gebonden hoor! Er lopen ook zat jonge gezinnen rond...

Flevo dat is tot diep in de nacht op verschillende podia/ in tenten muziek bandjes en seminars.
http://www.xnoizzflevofestival.nl/

Je kan er ook kamperen! Dus je hoeft niet naar huis. Hoe het met het ov zit weet ik niet zo goed maar zal wellicht op de site staan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RISSA525





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 12:40
 
Weet iemand tot hoelang dit ongeveer duurt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JUVENS119





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 15:21
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het Flevo festival nu hetzelfde als de New Wine conferentie? Of raaskal ik nu een beetje?

flevo en newwhine zijn verschilende wereldelde ben je op newine>?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Agenda
Pagina 1 van 1