ChristianMatch
 


Forum

Risico op stalken na date via internet
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 17:12
 
JOKE754 schreef:
Wat goed dat je deze topic bent begonnen, Marijan. Veel mensen hebben er mee te maken. En het is altijd goed om alert te zijn.

Het tegendeel maak ik ook mee. Pas heb ik met iemand een paar mailtjes uitgewisseld. We gaven wederzijds aan wel geinterresseerd te zijn in de ander op grond van het profiel. Hij wilde liever niet mailen, maar vlot met elkaar afspreken. Nu heb ik daar geen bezwaar tegen: ik ben hier niet om een schrijver te vinden Lachende smiley
Toen stelde hij voor om bij hem of bij mij thuis af te spreken. Ik vind dat niet wijs. Ik had hem nog totaal niet leren kennen, en ik stelde dan ook een plaats tussen onze woonplaatsen in voor om elkaar te ontmoeten. Hij reageerde (boos) dat hij geen belangstelling meer had, en dat een ander wel bij haar thuis af wilde spreken.

Ik vroeg me af of ik dan toch met teveel wantrouwen in de wereld sta. Maar jouw verhaal laat me zien dat het toch goed is dit te blijven doen. Het is naief om iemand op grond van een profiel al volledig te vertrouwen. Vertrouwen kan je opbouwen, maar niet zonder contact. En als iemand dan te vertrouwen blijkt, kan je een stap verder gaan.

Voorkomen is beter dan genezen. En dat hij zo reageert, zegt volgens mij ook wat. Daar heb je niks aan gemist!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLOEMPJE880





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 09:09
 
Verwijderd door mezelf

Laatst aangepast door
BLOEMPJE880
op maandag 15 februari 2010, 11:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 13:28
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ik denk ook inderdaad dat een stalker niet per defenitie mannelijk hoeft te zijn...


helemaal met deze 2 regels eens!!!


p.s.
ik lees het verhaal ook even op een iets andere manier, en dan denk ik van,jah emancipatie, bestaat dat dan nog wel? en,sommige mensen zeggen ook domweg niets terug en als je dan 2 of 3x iest zegt of mailt dan blazen ze hoog van de toren.

ik doe zelf veel aan online onderzoeken mee om 8er bepaalde dingen te komen. Maar mijn mening daar over is,de velen enigzins,achterbaks zijn opgesteld, of dubbelzijdig zijn, en dan het tegendeel er uithalen.
(wie dit snapt,begrijpt wat ik bedoel)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 13:42
 
KAT125 schreef:
helemaal met deze 2 regels eens!!!


p.s.
ik lees het verhaal ook even op een iets andere manier, en dan denk ik van,jah emancipatie, bestaat dat dan nog wel? en,sommige mensen zeggen ook domweg niets terug en als je dan 2 of 3x iest zegt of mailt dan blazen ze hoog van de toren.

ik doe zelf veel aan online onderzoeken mee om 8er bepaalde dingen te komen. Maar mijn mening daar over is,de velen enigzins,achterbaks zijn opgesteld, of dubbelzijdig zijn, en dan het tegendeel er uithalen.
(wie dit snapt,begrijpt wat ik bedoel)

In dit geval ging het niet om 2 of 3 keer, dus het is niet altijd hoog van de toren blazen. Het komt voor! En als vrouw ben je fysiek toch minder sterk, dan een man. Daarmee zeg ik niet dat mannen niet lastig gevallen kunnen worden, dat zal ook zeker voorkomen. 'k Heb het topic ook niet geopend als aanval op dé man hoor, maar bedoel het meer in z'n algemeenheid. Dus verdedigigen is echt niet nodig! Zowel vrouwen als mannen zullen zich hier schuldig aan maken. Er zijn gelukkig ook vele mannen én vrouwen in wie het niet opkomt.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 21 februari 2010, 13:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:47
 
LEANNE226 schreef:
Ik denk dat de jongeren een minder groot risico lopen?Die hebben een iets grotere mond,ik probeer altijd beleefd te blijven......tikje naief wellicht(en blonT) maar ik ben niet goed in schelden,moet ik nog leren haha
En die meisjes van 18 zoeken,denk ik,hetzelfde als wij?Jij krijgt vast ook vaak te horen "oh,jij hebt zo een leuke vent".......yeah right.....makkie joh Twijfelende smiley Het zal met die van 18 niet heel anders gaan,of met die van 30.....40.....50......


Ik dacht toch even reageren als jongerenwerker zijnde Knipoog smiley

Helemaal onder jongeren is dit een ontzettend groot probleem, online stalken, bedreigd worden op internet en daardoor soms ook in het echt. Vertrouwlijke gegevens uitwisselen terwijl ze de ander niet kennen. Webcamen met onbekende noem alles maar op!

Ik ben inmiddels misschien ook wel door alles wat ik gezien heb in mijn werk aardig voorzichtig geworden in het geven van vertrouwelijke info zoals huisadres en woonplaats. Van telefoon nummer kan je tegenwoordig zo veranderen Lachende smiley

Wisten jullie dat je als je telefonisch gestalkt word dit moet melden bij je provider deze stuurt degene die dat doet een bericht dat als ze niet ophouden er aangifte word gedaan bij de politie (dit als er anoniem gestalkt word) en dat de provider dan de identiteit van de anonieme stalker achterhaald en jij aangifte kan doen bij de politie en van telefoon nummer veranderen natuurlijk Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:49
 
JOJO659 schreef:
Ik dacht toch even reageren als jongerenwerker zijnde Knipoog smiley

Helemaal onder jongeren is dit een ontzettend groot probleem, online stalken, bedreigd worden op internet en daardoor soms ook in het echt. Vertrouwlijke gegevens uitwisselen terwijl ze de ander niet kennen. Webcamen met onbekende noem alles maar op!

Ik ben inmiddels misschien ook wel door alles wat ik gezien heb in mijn werk aardig voorzichtig geworden in het geven van vertrouwelijke info zoals huisadres en woonplaats. Van telefoon nummer kan je tegenwoordig zo veranderen Lachende smiley

Wisten jullie dat je als je telefonisch gestalkt word dit moet melden bij je provider deze stuurt degene die dat doet een bericht dat als ze niet ophouden er aangifte word gedaan bij de politie (dit als er anoniem gestalkt word) en dat de provider dan de identiteit van de anonieme stalker achterhaald en jij aangifte kan doen bij de politie en van telefoon nummer veranderen natuurlijk Coole smiley met zonnebril

ik heb mijn stalker aangemeld bij mijn provider.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:16
 
MARISKA601 schreef:
ik heb mijn stalker aangemeld bij mijn provider.

Okay en gingen ze hier ook actie op ondernemen??

Wel vervelend voor je dat je gestalkt word!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 09:36
 
JOJO659 schreef:
Okay en gingen ze hier ook actie op ondernemen??

Wel vervelend voor je dat je gestalkt word!!



Ze hebben genoteerd dat alleen ik al mijn abo's bij de provider opzeg.
Ik heb geen last meer van hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 12:34
 
MARISKA601 schreef:
Ze hebben genoteerd dat alleen ik al mijn abo's bij de provider opzeg.
Ik heb geen last meer van hem.

Als het goed is ben jij zo wie zo de enige die het contract op kan zeggen..
Jij bent toch ook de gene die het getekend heeft???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2