ChristianMatch
 


Forum

Risico op stalken na date via internet
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 10:32
 
Risico op stalken na date via internet
Vrouwen die via internet een date afspreken, lopen het risico dat ze tegen een stalker aanlopen.

Stalking via internet neemt snel toe, zegt de Stichting Stop Stalking uit Best. Die stichting krijgt iedere maand honderden meldingen van vrouwen die na een afspraakje via internet worden lastiggevallen.

Een op de vijf meldingen die bij Stop Stalking binnenkomt betreft een geval van internetstalking, zegt directeur Jack Kantelberg van de stichting desgevraagd.

Driekwart van die slachtoffers heeft de dader online leren kennen via bijvoorbeeld een datingsite of een chatroom. De overige 25 procent kende de stalker al via een ontmoeting in de ‘echte wereld’.

Nederland telt 2,5 miljoen alleenstaanden, van wie er naar schatting 300.000 via internet op zoek zijn naar een partner.

„Ik dacht dat ik een aardige jongen had ontmoet”, schrijft een jonge vrouw op het webforum van het meisjestijdschrift Yes. Maar toen ze aangaf hun relatie tot een gewone vriendschap te willen beperken „werd ’ie gek en ging ’ie me stalken. Hij dreigde dingen over mij op internet te zetten”.

Cyberstalking kan verschillende vormen aannemen. Soms vindt het stalken plaats na virtuele contacten, soms na een werkelijke ontmoeting. De stalker kan het slachtoffer bestoken met ongewenste e-mails en sms’jes. De stalker kan ook roddelverhalen en compromitterende foto’s en video’s van het slachtoffer verspreiden op internet. Ook worden vrouwen en meisjes lastiggevallen in chatrooms en via instant messenger-programma’s als MSN en ICQ.

Omdat het op internet eenvoudig is om een andere identiteit aan te nemen en om voortdurend van provider en e-mailadres te wisselen, is het voor het slachtoffer vaak moeilijk te bepalen wie de stalker is.

De Stichting Stop Stalking raadt vrouwen die op internet naar een partner zoeken aan om niet te snel hun adres en telefoonnummer te geven aan hun date. Ook datingsites houden rekening met stalking. „Meer informatie verstrekken kan altijd; verstrekte informatie terugdraaien nooit”, zo valt te lezen als advies op de datingsite van D Date.

Bron: 2006-04-27 16:02 - www.nrc.nl


Sorry voor dit lange stuk, want het is niet mijn gewoonte om veel te knippen en te plakken. Toch kan ik het even niet laten en ach, een goed advies is nooit weg hè. Knipoog smiley
Wie heeft dit, in meer of mindere mate, wel eens meegemaakt? Het valt me in het artikel trouwens op, dat het vooral over vrouwen gaan. Zouden zij kwetsbaarder zijn hierin?

Een paar jaar geleden heb ik een keer gedate met iemand die ik kende via een christelijke datingsite (niet via CM), een aardige man die het snel helemaal zag zitten met me. Bij mij waren twijfels, dus er volgde een tweede date bij mij thuis. Uiteindelijk zag ik het niet zitten, o.a. vanwege zijn zeer behoudende kerkelijke achtergrond. Ik had bijv. kort haar, maar eigenlijk vond hij.... Twijfelende smiley etc. Toen begon de ellende, want daarna ben ik wekenlang bestookt met mailtjes en smsjes. In het begin reageerde ik nog, maar later niet meer. Hij bleef lang volhouden, zodat ik op het punt heb gestaan om mijn mobiele nummer te veranderen. Maar ergens wil je dat niet. Toen hij op een bepaald moment zei dat hij van plan was om op zondag naar mijn kerk te komen, kreeg ik het echt spaans benauwd. Ik heb er kerkdiensten voor vermeden. Ook baalde ik er vreselijk van, dat deze man al m'n adresgegevens had. Gelukkig kwam hij op een bepaald moment zelf tot inzicht en stopte dit, maar ik heb er nog lang last van gehad. Ik heb me lang onveilig gevoeld in m'n eigen huis. Er zijn helaas mensen, die niet kunnen accepteren als je 'nee' zegt. Sinds die tijd ben ik voorzichtig met het uitwisselen van mijn adresgegevens en mobiele nummer. Later merk je gelukkig wel, dat de meeste mensen hier op een goede manier mee omgaan. Ik ga toch vooral op mijn gevoel af, dan kom je meestal niet bedrogen uit. Achteraf vond ik deze man al wel behoorlijk claimend, al had hij ook wel een hele lieve kant. 'k Voelde me ook schuldig richting hem, misschien heb ik teveel verwachtingen gewekt. Aan de andere was ik ook heel boos en had medelijden met hem.
Tja....is een leerpunt, het blijkt - gezien dit artikel - dus meer voor te komen.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 2 januari 2010, 11:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:19
 
Dat vind ik toch wel zielig dat er mensen zijn die zo hopeloos op zoek zijn naar, en zich dan gaan verlagen tot het stalken.
Ben je dan als kind zo verwend geweest, ben je zo hopeloos dat je je eigen waarde verliest.
Best triest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:42
 
MARIJAN072 schreef:
[i]
Sorry voor dit lange stuk, want het is niet mijn gewoonte om veel te knippen en te plakken. Toch kan ik het even niet laten en ach, een goed advies is nooit weg hè. Knipoog smiley
Wie heeft dit, in meer of mindere mate, wel eens meegemaakt? Het valt me in het artikel trouwens op, dat het vooral over vrouwen gaan. Zouden zij kwetsbaarder zijn hierin?


Ik denk dat de meeste vrouwen hier het wel meegemaakt hebben?
Ik ben enorm voorzichtig,geef zelfs mijn woonplaats niet en toch weten ze je te vinden Boze smiley
Ik en mijn kinderen zijn regelmatig bedreigd met geweld door iemand met wie ik geen contact wilde,hij weet me zo nu en dan nog online te vinden,dan krijg ik een lading "lieve" mailtjes.
Het vervelendst vind ik de mannen die je zwakke punt vinden,vervolgens gesprekken daarover aangaan en er ineens een andere draai aan geven.....over euh....laten we maar zeggen:intiem lichamelijk contact Knipoog smiley Dan voel je je flink bedonderd.
Het is zo jammer dat je na zulke ervaringen constant op je hoede bent en moeilijk iemand kunt vertrouwen.
Gekken zijn er overal,nuchter en voorzichtig blijven is mijn advies.Zulke kerels daar staan wij toch boven Marijan? Duiveltje smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 15:20
 
LEANNE226 schreef:
Ik denk dat de meeste vrouwen hier het wel meegemaakt hebben?
Ik ben enorm voorzichtig,geef zelfs mijn woonplaats niet en toch weten ze je te vinden Boze smiley
Ik en mijn kinderen zijn regelmatig bedreigd met geweld door iemand met wie ik geen contact wilde,hij weet me zo nu en dan nog online te vinden,dan krijg ik een lading "lieve" mailtjes.
Het vervelendst vind ik de mannen die je zwakke punt vinden,vervolgens gesprekken daarover aangaan en er ineens een andere draai aan geven.....over euh....laten we maar zeggen:intiem lichamelijk contact Knipoog smiley Dan voel je je flink bedonderd.
Het is zo jammer dat je na zulke ervaringen constant op je hoede bent en moeilijk iemand kunt vertrouwen.
Gekken zijn er overal,nuchter en voorzichtig blijven is mijn advies.Zulke kerels daar staan wij toch boven Marijan? Duiveltje smiley Knipoog smiley

Tuurlijk staan wij dat, Leanne. Knipoog smiley Lachende smiley Maar klinkt best heftig zeg, je verhaal. Heel begrijpelijk, dat je voorzichtig bent (geworden) met het geven van persoonlijke gegevens.
En dan zij wij nog 40-tigers. Twijfelende smiley Lachende smiley Lopen jongeren, 'k zie soms zelfs meiden van 18 (snap ik toch al niet zo, die hebben toch genoeg andere mogelijkheden?), niet een nog groter risico? Of zijn zij wijzer, dan wij? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 15:43
 
MARIJAN072 schreef:
En dan zij wij nog 40-tigers. Twijfelende smiley Lachende smiley Lopen jongeren, 'k zie soms zelfs meiden van 18 (snap ik toch al niet zo, die hebben toch genoeg andere mogelijkheden?), niet een nog groter risico? Of zijn zij wijzer, dan wij? Smiley die vol vragen zit

Ik denk dat de jongeren een minder groot risico lopen?Die hebben een iets grotere mond,ik probeer altijd beleefd te blijven......tikje naief wellicht(en blonT) maar ik ben niet goed in schelden,moet ik nog leren haha
En die meisjes van 18 zoeken,denk ik,hetzelfde als wij?Jij krijgt vast ook vaak te horen "oh,jij hebt zo een leuke vent".......yeah right.....makkie joh Twijfelende smiley Het zal met die van 18 niet heel anders gaan,of met die van 30.....40.....50......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 19:44
 
MARIJAN072 schreef:
Risico op stalken na date via internet
Vrouwen die via internet een date afspreken, lopen het risico dat ze tegen een stalker aanlopen.

Stalking via internet neemt snel toe, zegt de Stichting Stop Stalking uit Best. Die stichting krijgt iedere maand honderden meldingen van vrouwen die na een afspraakje via internet worden lastiggevallen.

Een op de vijf meldingen die bij Stop Stalking binnenkomt betreft een geval van internetstalking, zegt directeur Jack Kantelberg van de stichting desgevraagd.

Driekwart van die slachtoffers heeft de dader online leren kennen via bijvoorbeeld een datingsite of een chatroom. De overige 25 procent kende de stalker al via een ontmoeting in de ‘echte wereld’.

Nederland telt 2,5 miljoen alleenstaanden, van wie er naar schatting 300.000 via internet op zoek zijn naar een partner.

„Ik dacht dat ik een aardige jongen had ontmoet”, schrijft een jonge vrouw op het webforum van het meisjestijdschrift Yes. Maar toen ze aangaf hun relatie tot een gewone vriendschap te willen beperken „werd ’ie gek en ging ’ie me stalken. Hij dreigde dingen over mij op internet te zetten”.

Cyberstalking kan verschillende vormen aannemen. Soms vindt het stalken plaats na virtuele contacten, soms na een werkelijke ontmoeting. De stalker kan het slachtoffer bestoken met ongewenste e-mails en sms’jes. De stalker kan ook roddelverhalen en compromitterende foto’s en video’s van het slachtoffer verspreiden op internet. Ook worden vrouwen en meisjes lastiggevallen in chatrooms en via instant messenger-programma’s als MSN en ICQ.

Omdat het op internet eenvoudig is om een andere identiteit aan te nemen en om voortdurend van provider en e-mailadres te wisselen, is het voor het slachtoffer vaak moeilijk te bepalen wie de stalker is.

De Stichting Stop Stalking raadt vrouwen die op internet naar een partner zoeken aan om niet te snel hun adres en telefoonnummer te geven aan hun date. Ook datingsites houden rekening met stalking. „Meer informatie verstrekken kan altijd; verstrekte informatie terugdraaien nooit”, zo valt te lezen als advies op de datingsite van D Date.

Bron: 2006-04-27 16:02 - www.nrc.nl


Sorry voor dit lange stuk, want het is niet mijn gewoonte om veel te knippen en te plakken. Toch kan ik het even niet laten en ach, een goed advies is nooit weg hè. Knipoog smiley
Wie heeft dit, in meer of mindere mate, wel eens meegemaakt? Het valt me in het artikel trouwens op, dat het vooral over vrouwen gaan. Zouden zij kwetsbaarder zijn hierin?

Een paar jaar geleden heb ik een keer gedate met iemand die ik kende via een christelijke datingsite (niet via CM), een aardige man die het snel helemaal zag zitten met me. Bij mij waren twijfels, dus er volgde een tweede date bij mij thuis. Uiteindelijk zag ik het niet zitten, o.a. vanwege zijn zeer behoudende kerkelijke achtergrond. Ik had bijv. kort haar, maar eigenlijk vond hij.... Twijfelende smiley etc. Toen begon de ellende, want daarna ben ik wekenlang bestookt met mailtjes en smsjes. In het begin reageerde ik nog, maar later niet meer. Hij bleef lang volhouden, zodat ik op het punt heb gestaan om mijn mobiele nummer te veranderen. Maar ergens wil je dat niet. Toen hij op een bepaald moment zei dat hij van plan was om op zondag naar mijn kerk te komen, kreeg ik het echt spaans benauwd. Ik heb er kerkdiensten voor vermeden. Ook baalde ik er vreselijk van, dat deze man al m'n adresgegevens had. Gelukkig kwam hij op een bepaald moment zelf tot inzicht en stopte dit, maar ik heb er nog lang last van gehad. Ik heb me lang onveilig gevoeld in m'n eigen huis. Er zijn helaas mensen, die niet kunnen accepteren als je 'nee' zegt. Sinds die tijd ben ik voorzichtig met het uitwisselen van mijn adresgegevens en mobiele nummer. Later merk je gelukkig wel, dat de meeste mensen hier op een goede manier mee omgaan. Ik ga toch vooral op mijn gevoel af, dan kom je meestal niet bedrogen uit. Achteraf vond ik deze man al wel behoorlijk claimend, al had hij ook wel een hele lieve kant. 'k Voelde me ook schuldig richting hem, misschien heb ik teveel verwachtingen gewekt. Aan de andere was ik ook heel boos en had medelijden met hem.
Tja....is een leerpunt, het blijkt - gezien dit artikel - dus meer voor te komen.

Marijan, waarom denk je dat ik zo voorzichtig ben met mijn gegevens?
Ik heb zelfs een geheim telefoon nummer genomen. Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
CARIEN982
op zaterdag 2 januari 2010, 19:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 19:46
 
CARIEN982 schreef:
Marijan, waarom denk je dat ik zo voorzichtig ben met mijn gegevens?
Ik heb zelfs een geheim telefoon nummer genomen. Smiley met dichtgeplakte mond
daten dan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 21:19
 
RELLOK036 schreef:
daten dan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het gaat over stalken na date, niet over date na stalken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 21:32
 
HENK710 schreef:
Het gaat over stalken na date, niet over date na stalken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
om te kunnen stalken moet je wel eerst een date hebben dan toch? of zie ik het nu verkeerd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 21:36
 
RELLOK036 schreef:
om te kunnen stalken moet je wel eerst een date hebben dan toch? of zie ik het nu verkeerd?

Dat zul je zelf vast het beste weten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 22:25
 
LEANNE226 schreef:
Ik denk dat de jongeren een minder groot risico lopen?Die hebben een iets grotere mond,ik probeer altijd beleefd te blijven......tikje naief wellicht(en blonT) maar ik ben niet goed in schelden,moet ik nog leren haha
En die meisjes van 18 zoeken,denk ik,hetzelfde als wij?Jij krijgt vast ook vaak te horen "oh,jij hebt zo een leuke vent".......yeah right.....makkie joh Twijfelende smiley Het zal met die van 18 niet heel anders gaan,of met die van 30.....40.....50......

Mezelf even onder de "jongeren" rekenend... Knipoog smiley
Denk dat het helaas niet echt leeftijdsgebonden is...net zo min als dat je het "aan zou trekken" (op internet iig)...
Heb zelf heel wat flierefluiters aan de hand gehad!

De kans bestaat gewoon altijd! Je weet via internet nou eenmaal niet meteen wat je aan de andere kant hebt zitten, en soms is het dus al "te laat" voordat je doorkrijgt dat het niet goed zit, terwijl je zoiets "lijfelijk" waarschijnlijk al lang door gehad zou hebben...dus ik geloof zonder meer dat de kans via internet groter is, en helaas bied een "christelijke" website daar niet meer zekerheid in dan enig ander Zieke smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 2 januari 2010, 22:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 15:44
 
En verkijk je niet heren, de dames kunnen er ook wat van. Niet lijfelijk stalken misschien, maar bellen, liefst ook naar je werk en zo en vooral roddelen.
Kortom je boerenverstand gebruiken, de eerste keer op een neutrale plek afspreken en als je van te voren wat gechat hebt, ook over wat serieuzere dingen,dan heb je wel een beeld. Foto, een keer bellen met een 06 nummer en de stem horen en dan maar op je gevoel afgaan. De meeste mensen zijn niet kwaadwillend maar zelf naief zijn is ook niet handig.
Je kunt nooit leven (daten) zonder risico te nemen, tenzij je alleen maar veilig en lusteloos wilt vegeteren. Gebruik je verstand en je intuitie.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 16:13
 
Een paar opmerkingen: wat is stalken precies? Wat voor de een als stalken wordt ervaren hoeft voor de ander nog niet zo te zijn. Als iemand behoefte heeft aan nadere uitleg, kan een gesprek heel verhelderend werken. Natuurlijk zijn er mensen voor wie dit niet voldoende is, die je belagen op je werk en je achtervolgen met mails en telefoontjes. Die gaan meteen veel te ver. Maar voor die mensen geldt dat ze geen date nodig hebben, een glimlach of een bepaalde opmerking kan al voldoende voor ze zijn.
Stalkers zijn gevaarlijke mensen. Als ze doorkrijgen, dat je toch niet voor hen aandacht valt, kunnen ze wraaknemen. En dan wordt het pas echt gevaarlijk. Maar laat je niet weerhouden een date af te spreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MATTHI636





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 14:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Een paar opmerkingen: wat is stalken precies? Wat voor de een als stalken wordt ervaren hoeft voor de ander nog niet zo te zijn. Als iemand behoefte heeft aan nadere uitleg, kan een gesprek heel verhelderend werken. Natuurlijk zijn er mensen voor wie dit niet voldoende is, die je belagen op je werk en je achtervolgen met mails en telefoontjes. Die gaan meteen veel te ver. Maar voor die mensen geldt dat ze geen date nodig hebben, een glimlach of een bepaalde opmerking kan al voldoende voor ze zijn.
Stalkers zijn gevaarlijke mensen. Als ze doorkrijgen, dat je toch niet voor hen aandacht valt, kunnen ze wraaknemen. En dan wordt het pas echt gevaarlijk. Maar laat je niet weerhouden een date af te spreken.
Daar ben ik het mee eens, maar wat is stalken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:04
 
THOMAS968 schreef:
En verkijk je niet heren, de dames kunnen er ook wat van. Niet lijfelijk stalken misschien, maar bellen, liefst ook naar je werk en zo en vooral roddelen.
Kortom je boerenverstand gebruiken, de eerste keer op een neutrale plek afspreken en als je van te voren wat gechat hebt, ook over wat serieuzere dingen,dan heb je wel een beeld. Foto, een keer bellen met een 06 nummer en de stem horen en dan maar op je gevoel afgaan. De meeste mensen zijn niet kwaadwillend maar zelf naief zijn is ook niet handig.
Je kunt nooit leven (daten) zonder risico te nemen, tenzij je alleen maar veilig en lusteloos wilt vegeteren. Gebruik je verstand en je intuitie.

Thomas

[hierbij wil ik even inhaken op de tip van het 06 nummer,ik neem aan dat thomas dat bedoelt vanwege de nummermelding en daarmee de privacy van iemand?
als je (in het algemeen bedoelt)contact wilt hebben met iemand anders door te bellen,kun je altijd voorkomen dat de ander je nummer in de display kan zien.

zet dan voor het vóór het nummer dat je wilt bellen *31*
het nummer wordt dan afgeschermd bij de ander.
dit kan bij een vaste aansluiting maar ook bij gsm telefoons.

altijd handig voor degene die het nog niet wist.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:22
 
MATTHI636 schreef:
Daar ben ik het mee eens, maar wat is stalken?

Stalking is het stelselmatig lastigvallen van een persoon, door die persoon te achtervolgen, steeds op hinderlijke wijze contact op te nemen, en soms ook te bedreigen.

Het woord stalking komt van het Engelse woord to stalk, wat besluipen (meestal van wild) betekent. Zowel in het Nederlands Wetboek van Strafrecht als in het Belgisch Strafwetboek wordt het met belaging aangeduid (van het werkwoord belagen, in het nauw brengen).


Dit vond ik op internet. Ik denk dat als je duidelijk aangeeft het contact met iemand te willen verbreken en de persoon blijft je toch mailen/sms-en/bellen/opzoeken etc., je kunt spreken van stalken. Je hebt het natuurlijk in mates.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MATTHI636





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:28
 
MARIJAN072 schreef:
Stalking is het stelselmatig lastigvallen van een persoon, door die persoon te achtervolgen, steeds op hinderlijke wijze contact op te nemen, en soms ook te bedreigen.

Het woord stalking komt van het Engelse woord to stalk, wat besluipen (meestal van wild) betekent. Zowel in het Nederlands Wetboek van Strafrecht als in het Belgisch Strafwetboek wordt het met belaging aangeduid (van het werkwoord belagen, in het nauw brengen).


Dit vond ik op internet. Ik denk dat als je duidelijk aangeeft het contact met iemand te willen verbreken en de persoon blijft je toch mailen/sms-en/bellen/opzoeken etc., je kunt spreken van stalken. Je hebt het natuurlijk in mates.
De reden dat ik dat vraag is omdat dingen anders kunnen worden opgevat. Dan bedoel dat iets dat voor een vrouw duidelijk is dat voor een man helemaal niet hoeft te zijn. Even achtervolgen en bedreigen buiten beschouwing gelaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:35
 
MATTHI636 schreef:
De reden dat ik dat vraag is omdat dingen anders kunnen worden opgevat. Dan bedoel dat iets dat voor een vrouw duidelijk is dat voor een man helemaal niet hoeft te zijn. Even achtervolgen en bedreigen buiten beschouwing gelaten.

Ik vind het bijv. niet normaal als een man weken op rij een sms stuurt, terwijl je niet reageert. En dat terwijl je al duidelijk aangegeven hebt, geen contact meer te willen. Een mailbox vol met stomme mailtjes, telefoontjes (met dank aan de nummermelder), etc. En als iemand zegt naar je kerk te komen, terwijl het duidelijk is dat je geen contact meer wilt. Dat voelt bedreigend en daar word ik stiknerveus van. Dit voelde voor mij als stalken. Kan iemand aanstellerig vinden, maar ik vind dat niet normaal.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 9 januari 2010, 15:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:54
 
MARIJAN072 schreef:
Ik vind het bijv. niet normaal als een man weken op rij een sms stuurt, terwijl je niet reageert. En dat terwijl je al duidelijk aangegeven hebt, geen contact meer te willen. Een mailbox vol met stomme mailtjes, telefoontjes (met dank aan de nummermelder), etc. En als iemand zegt naar je kerk te komen, terwijl het duidelijk is dat je geen contact meer wilt. Dat voelt bedreigend en daar word ik stiknerveus van. Dit voelde voor mij als stalken. Kan iemand aanstellerig vinden, maar ik vind dat niet normaal.
Ik denk dus ook dat dit wel degelijk een vorm van stalken is,
Stalken heb je in verschillende vormen,
Hoop dat je nu van em af bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:04
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ik denk dus ook dat dit wel degelijk een vorm van stalken is,
Stalken heb je in verschillende vormen,
Hoop dat je nu van em af bent.

Gelukkig wel! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:06
 
MARIJAN072 schreef:
Ik vind het bijv. niet normaal als een man weken op rij een sms stuurt, terwijl je niet reageert. En dat terwijl je al duidelijk aangegeven hebt, geen contact meer te willen. Een mailbox vol met stomme mailtjes, telefoontjes (met dank aan de nummermelder), etc. En als iemand zegt naar je kerk te komen, terwijl het duidelijk is dat je geen contact meer wilt. Dat voelt bedreigend en daar word ik stiknerveus van. Dit voelde voor mij als stalken. Kan iemand aanstellerig vinden, maar ik vind dat niet normaal.

Is ook niet normaal Marijan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:20
 
MARY052 schreef:
Is ook niet normaal Marijan!

Dank je! Lachende smiley Je kunt ook zeggen dat zo iemand een bord voor z'n kop heeft, maar dan is het wel een hele grote hoor. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:20
 
Ik geloof trouwens direct dat vrouwelijke stalkers ook irritant kunnen zijn hoor.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 9 januari 2010, 16:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:40
 
MARIJAN072 schreef:
Ik geloof trouwens direct dat vrouwelijke stalkers ook irritant kunnen zijn hoor.

Ik denk ook inderdaad dat een stalker niet per defenitie mannelijk hoeft te zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:08
 
MARIJAN072 schreef:
Gelukkig wel! Lachende smiley

Hoi,
Op de valreep (ik ga binnenkort van CM af) trof ik deze discussie.
Wat mij geholpen heeft als ik niet van iemand afkwam is God bidden dat Hij de interesse voor mij bij die persoon wegneemt. En dat heeft gewerkt!!
In een korte periode van terugval zo'n 10 jr geleden, kreeg ik een relatie met iemand die achteraf in het criminele circuit bleek te zitten. Probeer dan maar eens je verkering uit te maken. Dat durfde ik niet. Toen heb ik dat gebed gebeden. Binnen een week was zijn focus (kennelijk) verlegd en bleef hij weg en belde niet meer. Twee jaar later werd hij opgepakt voor een verschrikkelijk misdrijf waarvoor hij nu al 10 jaar vastzit. Pffft.
Ik heb wel mijn lesje geleerd om dicht bij God te blijven hoe moeilijk het soms is. Want met dat terugvallen is alles wel begonnen.

God bless allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 11:40
 
ik heb het volgende gevonden op internet over stalken.
te lang om hier neer te zetten.
daarom zet ik de link hier neer.


http://www.maatschappelijkwerk.com/scriptie/stalking/stalking.htm#_Toc9166589
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANETTE289





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 19:58
 
MARISKA601 schreef:
ik heb het volgende gevonden op internet over stalken.
te lang om hier neer te zetten.
daarom zet ik de link hier neer.


http://www.maatschappelijkwerk.com/scriptie/stalking/stalking.htm#_Toc9166589

Mariska, bedankt voor de link. Hier staat veel info in zeg! Ik heb last gehad van m'n ex die me digitaal stalkt. Stuurt mailtjes die ik ongewenst vind en mailt naar m'n vrienden en familie dat ik op een datingsite sta. Terwijl dat nogal persoonlijk is. Hij probeert hiermee te bereiken dat ik stop met deze site. hij vind nl. dat ik geen relatie mag aangaan, terwijl hij nota bene zelf via cm een vriendin heeft.... Hij had elke keer spijt, maar de derde keer werd ik zo boos dat ik melding heb gedaan bij de politie. en nu maar hopen dat het stopt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 21:23
 
JEANETTE289 schreef:
Mariska, bedankt voor de link. Hier staat veel info in zeg! Ik heb last gehad van m'n ex die me digitaal stalkt. Stuurt mailtjes die ik ongewenst vind en mailt naar m'n vrienden en familie dat ik op een datingsite sta. Terwijl dat nogal persoonlijk is. Hij probeert hiermee te bereiken dat ik stop met deze site. hij vind nl. dat ik geen relatie mag aangaan, terwijl hij nota bene zelf via cm een vriendin heeft.... Hij had elke keer spijt, maar de derde keer werd ik zo boos dat ik melding heb gedaan bij de politie. en nu maar hopen dat het stopt...


Geen dank, graag gedaan.. ik hoop dat je er wat aan hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 08:44
 
JEANETTE289 schreef:
Mariska, bedankt voor de link. Hier staat veel info in zeg! Ik heb last gehad van m'n ex die me digitaal stalkt. Stuurt mailtjes die ik ongewenst vind en mailt naar m'n vrienden en familie dat ik op een datingsite sta. Terwijl dat nogal persoonlijk is. Hij probeert hiermee te bereiken dat ik stop met deze site. hij vind nl. dat ik geen relatie mag aangaan, terwijl hij nota bene zelf via cm een vriendin heeft.... Hij had elke keer spijt, maar de derde keer werd ik zo boos dat ik melding heb gedaan bij de politie. en nu maar hopen dat het stopt...

Jeanette, ik dacht dat je hem ook kan blokken bij je gewone emailaccount, zodat hij je niet meer kan mailen.
En weet je, gewoon negeren helpt ook. Geen mails meer lezen van hem. Gelijk in de prullebak. Heeft hij ook geen voeding meer.
Maar erg intimiderend voor je sterkte er mee. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOKE754





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 17:08
 
Wat goed dat je deze topic bent begonnen, Marijan. Veel mensen hebben er mee te maken. En het is altijd goed om alert te zijn.

Het tegendeel maak ik ook mee. Pas heb ik met iemand een paar mailtjes uitgewisseld. We gaven wederzijds aan wel geinterresseerd te zijn in de ander op grond van het profiel. Hij wilde liever niet mailen, maar vlot met elkaar afspreken. Nu heb ik daar geen bezwaar tegen: ik ben hier niet om een schrijver te vinden Lachende smiley
Toen stelde hij voor om bij hem of bij mij thuis af te spreken. Ik vind dat niet wijs. Ik had hem nog totaal niet leren kennen, en ik stelde dan ook een plaats tussen onze woonplaatsen in voor om elkaar te ontmoeten. Hij reageerde (boos) dat hij geen belangstelling meer had, en dat een ander wel bij haar thuis af wilde spreken.

Ik vroeg me af of ik dan toch met teveel wantrouwen in de wereld sta. Maar jouw verhaal laat me zien dat het toch goed is dit te blijven doen. Het is naief om iemand op grond van een profiel al volledig te vertrouwen. Vertrouwen kan je opbouwen, maar niet zonder contact. En als iemand dan te vertrouwen blijkt, kan je een stap verder gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2