ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOJO659
ChristianMatch forum index » Berichten van JOJO659
Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:16
BerichtOnderwerp: Risico op stalken na date via internet
 
MARISKA601 schreef:
ik heb mijn stalker aangemeld bij mijn provider.

Okay en gingen ze hier ook actie op ondernemen??

Wel vervelend voor je dat je gestalkt word!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:47
BerichtOnderwerp: Risico op stalken na date via internet
 
LEANNE226 schreef:
Ik denk dat de jongeren een minder groot risico lopen?Die hebben een iets grotere mond,ik probeer altijd beleefd te blijven......tikje naief wellicht(en blonT) maar ik ben niet goed in schelden,moet ik nog leren haha
En die meisjes van 18 zoeken,denk ik,hetzelfde als wij?Jij krijgt vast ook vaak te horen "oh,jij hebt zo een leuke vent".......yeah right.....makkie joh Twijfelende smiley Het zal met die van 18 niet heel anders gaan,of met die van 30.....40.....50......


Ik dacht toch even reageren als jongerenwerker zijnde Knipoog smiley

Helemaal onder jongeren is dit een ontzettend groot probleem, online stalken, bedreigd worden op internet en daardoor soms ook in het echt. Vertrouwlijke gegevens uitwisselen terwijl ze de ander niet kennen. Webcamen met onbekende noem alles maar op!

Ik ben inmiddels misschien ook wel door alles wat ik gezien heb in mijn werk aardig voorzichtig geworden in het geven van vertrouwelijke info zoals huisadres en woonplaats. Van telefoon nummer kan je tegenwoordig zo veranderen Lachende smiley

Wisten jullie dat je als je telefonisch gestalkt word dit moet melden bij je provider deze stuurt degene die dat doet een bericht dat als ze niet ophouden er aangifte word gedaan bij de politie (dit als er anoniem gestalkt word) en dat de provider dan de identiteit van de anonieme stalker achterhaald en jij aangifte kan doen bij de politie en van telefoon nummer veranderen natuurlijk Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 22:06
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
LIESBETH326 schreef:
De laatste tijd ben ik m'n hoofd nogal bezig met het thema tolerantie. Inmiddels lagen er al verschillende kladblaadjes met gedachteflarden hierover in m'n huis verspreid...
Ik wil proberen hiervan iets op papier te zetten, zodat ik jullie mijn dilemma voor kan leggen...

Volgens het Van Dale woordenboek betekent tolerantie: verdraagzaamheid tegenover andersdenkenden.

Oké, helder. Ik ben het dus niet met andermans mening/visie eens, maar ik geef hem de ruimte en het respect voor zijn mening/visie. In dat geval ben ik dus tolerant.

Ik neem even abortus als voorbeeld. Veel christenen zullen tegen abortus zijn. Maar tegelijk accepteren we wel vrij gemakkelijk dat abortus hier in Nederland legaal is. Bovendien, ik stel me voor dat ik in gesprek ben met iemand die een abortus heeft laten plegen. Ik zou (voorzichtig) zeggen dat ik uit principe tegen abortus ben. En dat ben ik ook, maar ik zou er ook zo maar aan toe kunnen voegen dat ik het bijna begrijpen kan dat mensen voor abortus kunnen kiezen in bepaalde omstandigheden.
Dat heet dan met een mooi woord mild zijn. Maar, is het wel mild? Of is het misschien lauwheid (Openb. 3:16)?

Ik wil niemand kwetsen, iedereen sparen en ik gun ieder zijn mening / visie. Maar doe ik dan God en de waarheid niet te kort? Ben ik dan niet teveel bezig met de eer van mensen in plaats van met de eer van God?

Hoe duidelijk zijn we als christenen eigenlijk nog in onze standpunten? Nemen we voldoende positie in in onze maatschappij?

Een voorbeeld waarin wel een duidelijk standpunt werd ingenomen is het weigeren van de hostie aan homoseksuelen. Daar is natuurlijk van alles over te zeggen. Het gaat me in dit topic niet om de vraag of we het daar wel of niet mee eens zijn. Ik wil daar dus eigenlijk ook GEEN discussie over.

Het gaat mij daarentegen om (en dat houdt me bezig de laatste tijd) hoe duidelijk wij als christenen onze standpunten kenbaar maken. Of wordt het tijd voor een duidelijker stellingname?
Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken.

Tenslotte, het afkeuren van iemands gedrag of mening betekent voor mij niet dat ik diegene als persoon afkeur. Hoewel dit nogal eens door elkaar wordt gehaald, staat dat voor mij los van elkaar.

Goede stelling inderdaad een vraagstuk wat ik me ook wel eens afvraag
Oordelen we als christen soms niet te hard over een ander in plaats van ze tegemoet te komen met Gods liefde. Daar waar Jezus zei wie zonder zonde is werpe de eerste steen staan we in onze tijd vaak te gooien met bijbelteksten waarom iets niet kan zonder eerst naar onszelf te kijken of naar God toe te gaan met wat wilt U dat we hiermee doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 22:51
BerichtOnderwerp: Boef zoekt vrouw
 
MARIO216 schreef:
Ben een keer naar een open dag van een gevagenis geweest en daar hebben ze ook hele goeie bedden. Slapende smiley Slapende smiley Knipoog smiley

En roomservice Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:17
BerichtOnderwerp: Aardbeving
 
DENNISS669 schreef:
Gods toorn vs genade

Tot mijn verbazing zijn er christenen die God als volgt aan de wereld voorspiegelen: 11. Sept.? Dat was Gods straf vanwege alle abortussen in Amerika! Juist ja, de mens doodt, en om de mensen te strafen vanwege Zijn toorn, dood God mensen. Goed voorbeeld doet goed volgen Smiley die vol vragen zit
Weet je waar mijns inziens God Woedende smiley van word? Van Engeltje smiley die anderen vertellen dat ze zonaars zijn, en God hen naar de Duiveltje smiley laat gaan als ze hun leven niet beteren. Nu ben ik even tornig: Scheinheiligen, u die zelf zondigt, u beschuldigt anderen? Weten jullie dan niet dat er maar één zonde (enkelvoud) is waarvoor God veroordeeld? Ongeloof. Door het nieuwe verbond heeft het oude afgedaan, en toch wordt er hier geciteerd alsof we nog in de woestijn wandelen en nooit van Jezus gehoord hebben! "Tuurlijk we zijn "vergeven", maar oh wee wie een wet breekt, dat hij op zn blote knietjes om vergeving moge vragen... Kotsende smiley
Wellicht dat je nu als lezer al hard de neiging hebt de : Deze reactie is niet ok - knop op te zoeken ... prima, toon mij vanuit Gods woord dat ik het mis heb. Ik leer ook graag bij!
Leg mij aub dit uit in de context van Gods "toorn": Maar dat alles is uit God, die ons met zichzelf verzoend heeft door Christus, en ons gegeven heeft de dienst der verzoening, als dat het God is geweest die in Christus de wereld heeft verzoend met hem, en aan hun misstappen niet heeft toegerekend, en die het woord der verzoening in ons heeft gelegd.
Onze opdracht is het woord der verzoening van God met de wereld, en hier word beweerd dat God straft... Eerst Jezus aan het kruis voor alle zonden der mensheid, en daarna nog steeds boos blijven en opnieuw straven voor iets waarvoor al betaald is? Dat strookt toch niet??

Lieve medegelovigen, GELOOF het goede nieuws van vergeving. Voor alles, iedereen. De enige zonde die overblijft is ontkennen dat redding door Jezus nodig is, voor alle ongerechtigheden (lees daden) is betaald. Of je dit geloofd of niet maakt het verschil.
P.S. Voor wie zich aangevallen voelt, in oprechtheid een bijdrage heeft geleverd en nu het gevoel heeft dat ik hem/haar onderuit heb willen schoppen... In oprechtheid, nee, maar als ik gelijk heb, doe ik er dan niet goed aan het verwrongen Godsbeeld aan de kaak te stellen? Moge God ons in liefde door zijn Geest leren.


AMEN!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:16
BerichtOnderwerp: Aardbeving
 
PETER758 schreef:
Ik denk dat je natuurrmpen wel als de toorn van God mag zien zoals de in de openbaringen staan geschreven.
Bestudeer bijvoorbeeld maar eens de zeven zegels en de eerste zes bazuinen.
Als je de oude profeten erbij openslaat en de vier evangeliën en zelfs enkele brieven van Paulus, dan ontdek je op een gegeven moment dat deze dingen moesten gebeuren in het einde der dagen.
Dan ontdek je ook dat het zevende bazuin over de opname gaat.
Dan zal er een grote aanbidding zijn in de hemel.
En zie, de tijd is gekomen, dat de Heere komt.
Het zal niet lang meer duren.

Dan heb ik mensen zien zeggen in de chat: Ja, maar die rampen gebeuren al eeuwen.
Daar had ik geen antwoord op, maar nu wel.

De tekenen van de eindtijd, worden ook wel weeën genoemd.
De aarde is in barensnood.

Als je de geschiedenis erbij haald en de rampen gaat volgen die gebeurt zijn, dan zie je dat de rampen die Jezus noemen, zoals oorlog en hongersnood, steeds erger worden en steeds meer en sneller achter mekaar.

Als een zwangere vrouw weeën krijgt, is het dan niet zo dat de weeën steeds heftiger worden??? En wanneer de weeën op z'n hoogst zijn, betekend dat dan niet dat het kind komt?

Ik denk dat we dat ook zo mogen zien met de tekenen van de eindtijd.

Dus mijn antwoord op de vraag over de aardbeving:

Ik denk wel dat het van God komt.
Dat het inderdaad de toorn van God is.

Peter Kuipers.


Toorn van God? Niet God s liefde die ons waarschuwt??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 23:37
BerichtOnderwerp: televisie kijken
 
DANIEL777 schreef:
zou blij zijn als ik helemaal over ben verhuist dan kan ik geen tv meer kijken

huh?? Heb je nu een tv dan? Die kan toch ook weg of uit als je geen tv wilt kijken? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 19:44
BerichtOnderwerp: dit vind ik niet leuk meer.
 
INEZ910 schreef:
Ha goed Knipoog smiley dat je het al een keer teruggegeven hebt aan je buren..
Zou de aanhouder niet winnen?
Hm nee, domweg een politieauto laten rondrijden lijkt niet erg nuttig.. Maar ja, ik kan me ook voorstellen dat de mensen van de woningbouwvereniging niet zelf komen opruimen.. Eh.. denk denk..

Na die 2 maanden heeft de gemeente het opgeruimd hahahaha de buren niet

Ja preventief een politieauto zijn voorbijkomen in een doodlopend straatje is ook wel grappig alleen beetje jammer dat ze de auto niet uitkomen om op te ruimen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 19:42
BerichtOnderwerp: dit vind ik niet leuk meer.
 
DANIEL777 schreef:
[b]Waar ik van baal is als je normaal en eerlijk je profiel in hebt gevuld dat je mails krijgt met de vraag je niet liegt over lengte en gewicht ben hier echt klaar mee Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley

Die mails zeggen eigenlijk meer over anderen dan over jou.

Kan wel iets bij voorstellen dat je baalt van de mails
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 17:59
BerichtOnderwerp: Boef zoekt vrouw
 
MARIO216 schreef:
Een keer door rood licht rijden met de fiets, waarvan later de boete is kwijtgescholden door een kennis bij de politie. Een keer een snelheidsovertreding, eentje voor het veroorzaken van een ongeluk Smiley met dichtgeplakte mond

Ooit eens geen boete gekregen en dat terwijl ik aan het bellen was niet handsfree geen gordel om had en mijn rijbewijs niet bij. Had ik anders ook een strafblad ??

Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

Wel handig die kennissen bij de politie!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 17:10
BerichtOnderwerp: onbedoeld christelijk
 
CROSSROAD317 schreef:
Niet helemaal mee eens Jojo.

Kan ik blanco stemmen?
De mogelijkheid bestaat om blanco te stemmen. U kruist dan geen van de vakjes aan en maakt geen andere aantekeningen op het stembiljet. U vouwt uw stembiljet dus onbeschreven dicht en stopt het in de stembus.

Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst (het aantal mensen dat naar het stembureau is gekomen om te stemmen). Een blanco stem telt niet bij de berekening van de uitslag en de kiesdeler/kiesdrempel. Daarvoor worden uitsluitend de stemmen die uit zijn gebracht op een van de kandidaten geteld.

Het uitbrengen van een blanco stem heeft, evenals het niet-stemmen, geen enkele invloed op de zetelverdeling. Dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat, is een misvatting.

Wat gebeurt er met mijn stem als ik niet stem?
Het niet deelnemen aan de verkiezing heeft, evenals het uitbrengen van een blanco stem of een ongeldige stem, geen enkele invloed op de zetelverdeling. Dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat, is een misvatting.

Bron: Postbus 51
https://www.uheefthetvoorhetzeggen.nl/veelgestelde-vragen/#faqcat_6


Okay dank jullie wel voor deze heldere uitleg dat wist ik niet Knipoog smiley

Weer wat geleerd op deze regenachtige zondagmiddag.

Nog drie dagen dan mogen we naar de stembus Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 17:07
BerichtOnderwerp: dit vind ik niet leuk meer.
 
INEZ910 schreef:
Wie zijn 'ze' en wat zouden 'ze' dan moeten doen?? Twijfelende smiley
Wellicht kun je het wat terugverspreiden over de buren?? Engeltje smiley Knipoog smiley

PS Natuurlijk baal je hiervan.. Woedende smiley

Met ze bedoel ik de woningbouw vereniging die op de zaterdagmiddag een politieauto door de straat laat rijden dat is hun manier van oplossen hahahahahaha dat werkt dus niet Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Terug verspreiden over de buren vond ik niet zo n geslaagde actie dit in het verleden als is geprobeerd maar dan ligt het er nog 2 maanden dus ik heb het maar netjes opgeruimd Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 14:07
BerichtOnderwerp: dit vind ik niet leuk meer.
 
Ik baal van :

Je komt thuis uit de nachtdienst en ziet een berg afval in je tuin waarschijnlijk door je buren daar neergelegd maar wie?? En melden heeft toch geen zin want ze doen er niks aan Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Dus dat word opruimen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 13:59
BerichtOnderwerp: onbedoeld christelijk
 
PETER758 schreef:
Ik heb eens even gekeken naar verschillende partijen.
Groenlinks, SGP en PVV komen bij mij in aanmerking.
Maar wie moet je dan kiezen?
SGP vind ik te ver gaan in z'n beleid over de positie van vrouwen.
Groenlinks vind ik een beetje te zacht.
En de PVV vind ik te hard.

Dan zit er maar één ding voor mij op: Ik stem niet!

Dat is ook wel aardig kort door de bocht Knipoog smiley door niet te stemmen gaat je stem automatisch naar de winnende partij heeft iemand mij laatst verteld dus dan kan je beter blanco stemmen dan gebeurt dit niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

christen unie al nader onderzocht?? Engeltje smiley


Laatst aangepast door
JOJO659
op zaterdag 27 februari 2010, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:28
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
 
Wat ik voor de gemeenteraad verkiezingen ga stemmen dat word natuurlijk de christen unie
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOJO659
op donderdag 25 februari 2010, 23:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659 (38)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: zondag
 
Met volle verbazing deze topic zitten lezen

Ik ben 1 van die mensen die vaak op zondag moeten werk maar dat is de zorg dus dan mag het
Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOJO659
Pagina 1 van 1