ChristianMatch
 


Forum

Loterij
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 14:36
 
AJB641 schreef:
loterij | geluk hebben | gelukkig zijn

Ik zie een theologisch aspect, wie wil kan dogmatisch ook nog wel wat kanonvuur inzetten.
Ook zie ik een sociaal/psychologische kant.

Geluk dat willen heel veel mensen hebben. Het is een doel in het leven van ieder mens! Niemand wil in het algemeen ongelukkig zijn....
De 1 ziet dat in het feit dat de hond van de buren niet meer op zijn/haar straatje poept. de ander zoekt dat in het meedoen aan een loterij!
loterij = kans op (veel) geld.

mensen stellen geregeld het geluk/gelukkig zijn van anderen als maatstaf voor henzelf.
Tevredenheid? ho maar! een wortel van onzekerheid, egoïsme en jaloezie krijgt voedingsbodem.

Een gevolg kan zijn dat je je niet bezig houdt met, "waar sta ik?"/"Wie ben ik?" en "hoe ga ik mijn doel bereiken"?! hoe bereid ik mij voor op dat doel? en welke tussenstappen (doelen) kan ik daarvoor formuleren?

ik denk dat de mate van geluk in je leven beïnvloed kan worden door ieder persoon voor zichzelf. Daarmee bedoel ik: dat je gelukkigheid bepalende factoren niet alleen buiten jezelf liggen.
Gelukkig worden/zijn in algemene zin kun je het meest effectief beïnvloeden door het kruispunt op te zoeken van:

"de mate waarin je je voorbereid op geluk wat zich voor kan doen in je leven"

en

"De kans dat geluk zich voordoet in je leven".

Wordt je gelukkig van veel geld? misschien is het dan verstandiger/effectiever om klein te beginnen met een handel in spullen van marktplaats.nl (ik noem maar wat), dan dat je je geld inzet op een loterijlot.

Just 2 cents ;)

ik denk ook dat geluk voor een deel van jezelf afhangt. Je hebt geen invloed op wat er op je afkomt of op dat wat je overkomt, maar je kunt wel zelf bepalen hoe je er mee omgaat.

Ik ben blij en dankbaar dat mijn geluk vooral afhangt van mijn lieve en trouwe Vader in de hemel. Hij heeft ten alle tijde mijn geluk voor ogen en ik grijp dat met beide handen aan!
Ondanks alle ellende die ik achter de rug heb en waar ik mij, voor een deel, nog in bevind!


Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 22 augustus 2011, 14:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:31
 
AJB641 schreef:
loterij | geluk hebben | gelukkig zijn

Ik zie een theologisch aspect, wie wil kan dogmatisch ook nog wel wat kanonvuur inzetten.
Ook zie ik een sociaal/psychologische kant.

Geluk dat willen heel veel mensen hebben. Het is een doel in het leven van ieder mens! Niemand wil in het algemeen ongelukkig zijn....
De 1 ziet dat in het feit dat de hond van de buren niet meer op zijn/haar straatje poept. de ander zoekt dat in het meedoen aan een loterij!
loterij = kans op (veel) geld.

mensen stellen geregeld het geluk/gelukkig zijn van anderen als maatstaf voor henzelf.
Tevredenheid? ho maar! een wortel van onzekerheid, egoïsme en jaloezie krijgt voedingsbodem.

Een gevolg kan zijn dat je je niet bezig houdt met, "waar sta ik?"/"Wie ben ik?" en "hoe ga ik mijn doel bereiken"?! hoe bereid ik mij voor op dat doel? en welke tussenstappen (doelen) kan ik daarvoor formuleren?

ik denk dat de mate van geluk in je leven beïnvloed kan worden door ieder persoon voor zichzelf. Daarmee bedoel ik: dat je gelukkigheid bepalende factoren niet alleen buiten jezelf liggen.
Gelukkig worden/zijn in algemene zin kun je het meest effectief beïnvloeden door het kruispunt op te zoeken van:

"de mate waarin je je voorbereid op geluk wat zich voor kan doen in je leven"

en

"De kans dat geluk zich voordoet in je leven".

Wordt je gelukkig van veel geld? misschien is het dan verstandiger/effectiever om klein te beginnen met een handel in spullen van marktplaats.nl (ik noem maar wat), dan dat je je geld inzet op een loterijlot.

Just 2 cents ;)

[Edit:] Prompt na dit berichtje te plaatsen krijg ik een mailtje binnen.
je weet wel zo'n spam mail. in dit geval van de lotto:



Belachelijke bladiebla in mijn opini.
mwah je kan er ook om janken ;) maar, het is maar net hoe je je er op hebt voorbereid ;)
[/Edit:]

Je kunt er ook een beetje ontspannener mee omgaan. Denk je echt dat ik van mn geloof af val als ik eens een keer 100 euro win???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:32
 
Geld hebben heeft naar mijn idee weinig te maken met gelukkig zijn. Ik kan prima gelukkig zijn zonder geld.
Dat neemt niet weg dat het hebben van geld soms wel eens heel makkelijk kan zijn. Zeker als je in de schulden zit.

Wat ik dus uit bovenstaande reacties opmerk is dat er geen enkel bijbels argument is( of men kan het niet vinden misschien) om te zeggen dat meedoen aan de loterij zondig is.

Een regelmatig genoemde zin is: ik verdien mijn geld liever op een eerlijke manier. Maar dat suggereert dat meedoen aan de loterij een oneerlijke manier is om aan je geld te komen.Zou dat werkelijk zo zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:20
 
JOLAN931 schreef:
Geld hebben heeft naar mijn idee weinig te maken met gelukkig zijn. Ik kan prima gelukkig zijn zonder geld.
Dat neemt niet weg dat het hebben van geld soms wel eens heel makkelijk kan zijn. Zeker als je in de schulden zit.

Wat ik dus uit bovenstaande reacties opmerk is dat er geen enkel bijbels argument is( of men kan het niet vinden misschien) om te zeggen dat meedoen aan de loterij zondig is.

Een regelmatig genoemde zin is: ik verdien mijn geld liever op een eerlijke manier. Maar dat suggereert dat meedoen aan de loterij een oneerlijke manier is om aan je geld te komen.Zou dat werkelijk zo zijn?

Een oneerlijke manier...zal ik niet zeggen.
Maar ik denk toch zeker als je hier noemt dat wanneer iemand in de schulden zit...je zeker niet aan een loterij moet gaan denken.
Is dat niet het ene gat met het andere vullen???
Bovendien zeg eens eerlijk hoe vaak en hoeveel win je??
Dat zou ik niet als hoogste uitgangspunt stellen....
Ik geloof niet dat we ons hart erop moeten zetten...dat is hoofdzaak denk ik!!!!
Het is de eerzucht naar geld, en zeg eerlijk eens mens wil steeds meer!!!
Denk maar aan Salomo...Hij vroeg van God om wijsheid( terwijl hij geld en rijkdom kon krijgen!)
Denk aan gokken...Is dat ook niet een vorm van Loterij?
Door een enkel muntje...of een lot...denkt men het HOOGSTE te verkrijgen.
En juist door soms toch IETS te krijgen wordt het een hebzucht naar meer.

Dan denk ik...Zoek naar het HOOGSTE goed...dat nimmermeer vergaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:25
 
1Timotheus 6:


7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen.
8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn.
9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang.
10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:07
 
MARISKA601 schreef:
1Timotheus 6:


7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen.
8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn.
9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang.
10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.

Dat is dus duidelijk.
Meedoen aan de loterij is dus niet verkeerd, maar het risico dat het met zich meebrengt is geldzucht, wat dan weer wel verkeerd is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:17
 
JOLAN931 schreef:
Dat is dus duidelijk.
Meedoen aan de loterij is dus niet verkeerd, maar het risico dat het met zich meebrengt is geldzucht, wat dan weer wel verkeerd is.
Ik vind het een nogal gewaagde stelling, ervan uit te gaan, dat mensen die aan de loterij meedoen meteen geldzuchtig zijn. Sommigen vinden het spelletje gewoon leuk, verder niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het een nogal gewaagde stelling, ervan uit te gaan, dat mensen die aan de loterij meedoen meteen geldzuchtig zijn. Sommigen vinden het spelletje gewoon leuk, verder niet.



Of men raakt er aan verslaafd...
En de gevolgen daarvan zijn niet te overzien..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:21
 
MARISKA601 schreef:
Of men raakt er aan verslaafd...
En de gevolgen daarvan zijn niet te overzien..
Ik denk dat ze dan niet alleen meedoen met de loterij, maar op internet ook meedoen aan goksites. Maar dat zijn uitersten vind ik. Niet iedereen die meedoet aan de loterij is meteen gokverslaafd of geldzuchtig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het een nogal gewaagde stelling, ervan uit te gaan, dat mensen die aan de loterij meedoen meteen geldzuchtig zijn. Sommigen vinden het spelletje gewoon leuk, verder niet.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat het risico van geldzucht op de loer ligt als ik dit gedeelte lees
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:40
 
Wat zou ik graag es wat willen winnen! Heerlijk lijkt me dat om gewoon wat extra geld op de rekening te hebben. Heerlijk lijkt me het om gewoon te kopen wat je leukt vind zonder na te denken of het wel kan.
Heerlijk lijkt het me om geld te storten op alle hulporganisaties die om hulp vragen. Heerlijk lijkt het me om iemand anders geld te geven die net op dat moment te kort komt!!!

Heb ik geldzucht??? Nee absoluut niet. Doe ik mee aan een lotto?? Nee ook dat niet. Maar.............wat lijkt het me heerlijk om een groot geldbedrag te winnen!!!


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:43
 
MARY052 schreef:
Wat zou ik graag es wat willen winnen! Heerlijk lijkt me dat om gewoon wat extra geld op de rekening te hebben. Heerlijk lijkt me het om gewoon te kopen wat je leukt vind zonder na te denken of het wel kan.
Heerlijk lijkt het me om geld te storten op alle hulporganisaties die om hulp vragen. Heerlijk lijkt het me om iemand anders geld te geven die net op dat moment te kort komt!!!

Heb ik geldzucht??? Nee absoluut niet. Doe ik mee aan een lotto?? Nee ook dat niet. Maar.............wat lijkt het me heerlijk om een groot geldbedrag te winnen!!!


Mary
Haha Mary...hoe herkenbaar.
En niet te vergeten m'n ex. Ik zou alles op zn rekening storten om maar van hem af te zijn denk ik...droom droom Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:55
 
VISSER278 schreef:
Ik heb het in de kerk één keer gehoord waarom.
Die ds. legde de link naar de mantel van de Heere Jezus toen het lot geworpen werd omdat ze het zonde vonden om die mantel te verdelen.
Dat was voor hem dé reden om loterijen te verbieden.
Een heel vreemde associatie. Wat denken ze dan van Handelingen, waar een apostel aangewezen werd door een lot?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 11:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Een heel vreemde associatie. Wat denken ze dan van Handelingen, waar een apostel aangewezen werd door een lot?



Ik vind dat 2 hele verschillende zaken.

het ene gaat over hebben van de mantel,(hebzucht?)
en het andere gaat over de plaats innemen van judas.(apostel zijn)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AJB641





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 11:07
 
CHATULIEM619 schreef:
Je kunt er ook een beetje ontspannener mee omgaan. Denk je echt dat ik van mn geloof af val als ik eens een keer 100 euro win???

hoi, ik zat heel ontspannen na te denken en wat woorden op dit forum te typen ;)

Ik heb juist niet de theologische of geloofs kant van het onderwerp gekozen.
Daarom verbaast je reactie me enigzins. Ik denk dus zeker niet dat je van je fundament zult afvallen als je 100 euro wint.

Wat bedoel je precies met "je kunt er ook een beetje ontspannener mee omgaan"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:35
 
MARY052 schreef:
Wat zou ik graag es wat willen winnen! Heerlijk lijkt me dat om gewoon wat extra geld op de rekening te hebben. Heerlijk lijkt me het om gewoon te kopen wat je leukt vind zonder na te denken of het wel kan.
Heerlijk lijkt het me om geld te storten op alle hulporganisaties die om hulp vragen. Heerlijk lijkt het me om iemand anders geld te geven die net op dat moment te kort komt!!!

Heb ik geldzucht??? Nee absoluut niet. Doe ik mee aan een lotto?? Nee ook dat niet. Maar.............wat lijkt het me heerlijk om een groot geldbedrag te winnen!!!


Mary


Geld maakt niet gelukkig
Als je bij God bent, ben je schatrijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:39
 
AJB641 schreef:
hoi, ik zat heel ontspannen na te denken en wat woorden op dit forum te typen ;)

Ik heb juist niet de theologische of geloofs kant van het onderwerp gekozen.
Daarom verbaast je reactie me enigzins. Ik denk dus zeker niet dat je van je fundament zult afvallen als je 100 euro wint.

Wat bedoel je precies met "je kunt er ook een beetje ontspannener mee omgaan"?
De termen die je gebruikt vind ik nogal zwaar. Meedoen aan de loterij kan ook volledig onschuldig zijn, een leuke afleiding. In Amerika houdt de kerk bingo-avonden, wat vind je daar dan van. Zijn ze dan meteen gokverslaafd? Het is vaak voor de mensen een leuke manier voor het geven van geld aan goede doelen, en vaak zie je dat als je een prijsje krijgt, men veel meer gemotiveerd is te geven aan goede doelen. Zelf hebben we ook eens een bingo avond gehad voor zending, en het was heel leuk.
Wat is het verschil tussen een bingo avond en een rommelmarkt? Dat laatste kan ook hebzucht teweeg brengen. Zo goedkoop mogelijk aan spullen komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:41
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind dat 2 hele verschillende zaken.

het ene gaat over hebben van de mantel,(hebzucht?)
en het andere gaat over de plaats innemen van judas.(apostel zijn)
Het laatste laat zien, dat loting zelfs gezien werd als een aanwijzing van God, net als de Urim en de Tumim.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:18
 
HERMAN388 schreef:
Geld maakt niet gelukkig
Als je bij God bent, ben je schatrijk

Dat weten we als het goed is allemaal.
Ik begrijp alleen niet waarom dat er altijd maar weer bijgehaald moet worden.
Dit topic gaat over het hier en nu meedoen met de loterij, en heeft niets te maken met bij God zijn.
Is er dan geen enkele mogelijkheid meer om over een onderwerp te discuseren zonder dat erbij gehaald moet worden dat je alleen in God echt rijk bent? Dat is toch niet het discussiepunt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:00
 
JOLAN931 schreef:
Dat weten we als het goed is allemaal.
Ik begrijp alleen niet waarom dat er altijd maar weer bijgehaald moet worden.
Dit topic gaat over het hier en nu meedoen met de loterij, en heeft niets te maken met bij God zijn.
Is er dan geen enkele mogelijkheid meer om over een onderwerp te discuseren zonder dat erbij gehaald moet worden dat je alleen in God echt rijk bent? Dat is toch niet het discussiepunt?

Ik ben werkelijk moe van de refokring van hun eigen gemaakte regels

Ze zeggen weleens dat niet mag meedoen wat de wereld biedt
Zoals deze:

verboden voor

tv aan te schaffen
auto rijden op zondag
werken op zondag
loten kopen
bingo spelen
schaars of werelds gekleed
piercings en oorbellen

Dat is nogal lastig om alles te verbieden Boze smiley
We zijn toch niet volmaakte mensen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AJB641





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:02
 
CHATULIEM619 schreef:
De termen die je gebruikt vind ik nogal zwaar. Meedoen aan de loterij kan ook volledig onschuldig zijn, een leuke afleiding. In Amerika houdt de kerk bingo-avonden, wat vind je daar dan van. Zijn ze dan meteen gokverslaafd? Het is vaak voor de mensen een leuke manier voor het geven van geld aan goede doelen, en vaak zie je dat als je een prijsje krijgt, men veel meer gemotiveerd is te geven aan goede doelen. Zelf hebben we ook eens een bingo avond gehad voor zending, en het was heel leuk.
Wat is het verschil tussen een bingo avond en een rommelmarkt? Dat laatste kan ook hebzucht teweeg brengen. Zo goedkoop mogelijk aan spullen komen.

hoi, welke term of termen vind je dan zwaar?
ik zie een loterij op zich zelf als iets onschuldigs. Hoe iemand er mee om gaat vind ik wat anders. dat is voor ieder persoonlijk. just fun... of (zoals jij een woord kiest wat ik niet genoemd heb) Gokverslaafd.

wat betreft dingen samen doen zoals een bingo avond met een goed doel. geweldig leuk om te doen. het gaat om het hart wat geeft. dat blijft!

Kijk nog eens dieper naar de dingen die ik schreef. ze liggen namelijk helemaal op 1 lijn met jou gedachten.
Het gaat mij meer om "de reden achter" dan "het feit dat"

je kunt je bijvoorbeeld voorbereiden op: geluk op de rommelmarkt.
1. je maakt een lijst van wat je wilt hebben.
2. je zoekt doelgericht eerst naar spullen. en reserveert deze.
3. je gaat opnieuw langs de kramen, pingelt er nog wat af, je hebt zelf invloed op je geluk ;)
4. je inventariseerd je lijst en of je nog geld over hebt.
5. heb je over, dan kun je alsnog die oliebollenkraam bezoeken :D

het zal wat overdreven over komen. maar, je kunt ook onvoorbereid gaan. en alles wat jij wilt kopen voor je neus weggekocht zien worden voor prijzen die jij er ook zeker voor had willen geven.

mijn punt is: wat is je doel, en wie ben jij zelf in het behalen van dat doel.
loterij is 1 enkele keer invloed hebben op wat je geluk is... namelijk het nummer wat je kiest of krijgt :D

iets met grijze sokken :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:22
 
HERMAN388 schreef:
Geld maakt niet gelukkig
Als je bij God bent, ben je schatrijk


Dat is een feit Herman........alleen als je elke maand moet puzzelen om rond te komen...........als je niet eens zelf een vakantie kan betalen.......enz enz.......nou wat mij betreft maakt geld in dat opzicht wel gelukkig!

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:46
 
Natuurlijk is het begrijpelijk als je je euro moet omdraaien om rond te komen.
Ook ik kan me geen luxe vakantie permiteren.
En dat niet alleen...er zijn nog veel meer dingen waarbij je uit moet kijken.
Maar juist daarom zal ik ook geen lot kopen.

Ik kan me nog goed herinneren dat mijn zoon eens een keer zijn zinnen had gezet op een prachtige beer van de kermis.
Moest je met een grijpmachine pakken.
Helemaal in de ban!!! Hij moest en zou.....
Jaren later vertelde hij mij het ware verhaal eens wat die beer had gekost.
Afschuwelijk duur!!!

De vakantie zit er voor veel mensen op.
De verhalen zijn niet van de lucht...en ik gun het iedereen.
Een dure vakantie zat er niet in...en door de regen ook geen uitstapjes...
Had best een all-inclusive gewild...
Het vakantiegeld was al op eer het binnen was...

En toch???
Ik voel me nog zo rijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:32
 
HERMAN388 schreef:
Ik ben werkelijk moe van de refokring van hun eigen gemaakte regels

Ze zeggen weleens dat niet mag meedoen wat de wereld biedt
Zoals deze:

verboden voor

tv aan te schaffen
auto rijden op zondag
werken op zondag
loten kopen
bingo spelen
schaars of werelds gekleed
piercings en oorbellen

Dat is nogal lastig om alles te verbieden Boze smiley
We zijn toch niet volmaakte mensen


Oke Herman, ik kan volkomen begrijpen dat je dat moe bent of wordt, al neemt dat niet weg dat sommige regels werkelijk bijbels zijn en dus niet alleen voor de refo's zouden moeten gelden. Het is nogal een dooddoener om te zeggen dat we niet volmaakt zijn.
Alleen als je daar mee zit, open daar dan een topic over. Ik begreep gewoon de context van je stelling niet.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op dinsdag 23 augustus 2011, 16:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:04
 
AJB641 schreef:
hoi, welke term of termen vind je dan zwaar?
ik zie een loterij op zich zelf als iets onschuldigs. Hoe iemand er mee om gaat vind ik wat anders. dat is voor ieder persoonlijk. just fun... of (zoals jij een woord kiest wat ik niet genoemd heb) Gokverslaafd.

wat betreft dingen samen doen zoals een bingo avond met een goed doel. geweldig leuk om te doen. het gaat om het hart wat geeft. dat blijft!

Kijk nog eens dieper naar de dingen die ik schreef. ze liggen namelijk helemaal op 1 lijn met jou gedachten.
Het gaat mij meer om "de reden achter" dan "het feit dat"

je kunt je bijvoorbeeld voorbereiden op: geluk op de rommelmarkt.
1. je maakt een lijst van wat je wilt hebben.
2. je zoekt doelgericht eerst naar spullen. en reserveert deze.
3. je gaat opnieuw langs de kramen, pingelt er nog wat af, je hebt zelf invloed op je geluk ;)
4. je inventariseerd je lijst en of je nog geld over hebt.
5. heb je over, dan kun je alsnog die oliebollenkraam bezoeken :D

het zal wat overdreven over komen. maar, je kunt ook onvoorbereid gaan. en alles wat jij wilt kopen voor je neus weggekocht zien worden voor prijzen die jij er ook zeker voor had willen geven.

mijn punt is: wat is je doel, en wie ben jij zelf in het behalen van dat doel.
loterij is 1 enkele keer invloed hebben op wat je geluk is... namelijk het nummer wat je kiest of krijgt :D

iets met grijze sokken :D
De reden dat ik rommelmarkt noem, of kringloopwinkels, is omdat daar enorm veel hebzucht en gierigheid een rol speelt. Ik vind het kwalijk, dat de meeste mensen die daar komen, ook wel nieuwe dingen kunnen aanschaffen en daarmee stelen ze in mijn ogen van de armen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:23
 
CHATULIEM619 schreef:
De reden dat ik rommelmarkt noem, of kringloopwinkels, is omdat daar enorm veel hebzucht en gierigheid een rol speelt. Ik vind het kwalijk, dat de meeste mensen die daar komen, ook wel nieuwe dingen kunnen aanschaffen en daarmee stelen ze in mijn ogen van de armen....

Die zullen er zeker zijn, maar zeg niet ...DE MEESTE MENSEN...want dat geloof ik niet.
Inderdaad ken ik iemand met een uitkering...die er spullen kocht en ze later op Marktplaats VERkocht...
( De toegang werd haar geweigerd)
Toch ben ik blij dat er voor mij een kringloopwinkel bestaat en ook rommelmarkten zijn een uitkomst voor mij...en bovendien gezellig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:52
 
Stelen vind ik dan wel weer een heel groot woord Chat.
De kringloopwinkel is toch voor iedereen?


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 07:41
 
MARY052 schreef:
Stelen vind ik dan wel weer een heel groot woord Chat.
De kringloopwinkel is toch voor iedereen?


Mary

Dat vind ik ook. Ik ga vaker naar de kringloopwinkel, niet omdat ik de kleding uit de gewone winkel niet kan betalen, maar omdat ik, via de kringloopwinkel, een bijdrage kan leveren aan het milieu.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:17
 
JOSINA022 schreef:
Dat vind ik ook. Ik ga vaker naar de kringloopwinkel, niet omdat ik de kleding uit de gewone winkel niet kan betalen, maar omdat ik, via de kringloopwinkel, een bijdrage kan leveren aan het milieu.

Dan ben je lieve klant Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:31
 
JOSINA022 schreef:
Dat vind ik ook. Ik ga vaker naar de kringloopwinkel, niet omdat ik de kleding uit de gewone winkel niet kan betalen, maar omdat ik, via de kringloopwinkel, een bijdrage kan leveren aan het milieu.
Klinkt heel mooi, maar ik denk dat het toch een kwestie van geld is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3