ChristianMatch
 


Forum

Invloed van je opvoeding op de rest van je leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:18
 
MARIO216 schreef:
Soms zijn kleine riten en gebruiken al kenmerkend voor je leven. Zo eet ik op vrijdag avond geen warm en de zaterdag is voor mij gewoon een brooddag.

Hallo Mario

Ik doe dat ook zo maar zomers eet ik wel warm want dan gaat de zon laat onder.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 23:36
 
FRANKT627 schreef:
Visser, ik zou je nu kunnen vragen waarom je het niet eens bent om op zondag iets te doen wat je in de week wel doet. Zoals uit eten gaan of lampen ophangen of gelijk wat.
Wat mag je dan wel doen volgens jou op zondag? Op het internet bezig zijn? Of gaan vissen? Misschien een BBQ bij iemand? De voorbeelden die ik net opnoemde zijn toch ontspanningsmomenten?
Zo is gaan eten in een restaurant ook een moment van ontspanning. Misschien werd je wel uitgenodigd omwille van een verjaardag of wat dan ook. Misschien heb je wel een afspraakje met iemand van de sites die iets wil gaan drinken. Hoe consequent ben je in je doen en laten? Of durf je ook wel eens een uitzondering maken?



Ik zal een voorbeeld noemen. Als ik op zondag m'n auto ga wassen of ik ga m'n voortuun eens flink onder handen nemen .....dan wordt daar over gesproken hier op het refo-dorp.
Doe ik dat op de sabbath dan hoor je daar niemand over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:53
 
VISSER278 schreef:
Ik zal een voorbeeld noemen. Als ik op zondag m'n auto ga wassen of ik ga m'n voortuun eens flink onder handen nemen .....dan wordt daar over gesproken hier op het refo-dorp.
Doe ik dat op de sabbath dan hoor je daar niemand over.


Dus jouw zondagsrust is een opgelegde sociale verplichting, geen vrije wil?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:03
 
Voor alle ouders:

http://youtu.be/6_it6By5h2U
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOGITECH577





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:15
 
De opvoeding die je krijgt vormt de basis van je leven. Echter als een volwassene heb je de keuze om je eigen leven in te richten.Er zijn mensen die niet willen veranderen en zich achter hun opvoeding schuilen. Als wedergeboren christen ben je een nieuwe creatie dus ook de""fouten" in onze opvoeding/karakter moeten we achter ons laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 03:42
 
Je hebt zeker invloed op je leven. Het bestaan van hemel en hel geeft aan dat de Heer onze verantwoordelijkheid uiterst serieus neemt.

Nu even een iets luchtiger antwoord op je vraag: een mens heeft zeker invloed op zijn leven maar dat betekent niet dat hij altijd aan zijn eigen verwachtingen of de verwachtingen van een ander kan voldoen. Klassieke voorbeelden zijn de ouders die van een kind verwachten dat die naar de universiteit zal gaan, of de zaak van zijn vader zal gaan overnemen, of een briljant musicus zal gaan worden. Dat kind zal dat niet altijd kunnen. Soms zijn er wat subtielere verwachtingen van mensen ten aanzien van elkaar. We verwachten dat iedereen op een gegeven moment zijn of haar huisje, boompje, beestje status zal gaan bereiken. En in christelijke boeken wordt je vaak uitgedaagd om meer te maken van je christelijke leven, om bijvoorbeeld een dragende rol te gaan vervullen in je gemeente en de maatschappij. Ik geloof oprecht dat omgevingsfactoren, dus ook een gelukkige of ongelukkige opvoeding, dan een grote rol spelen of je aan je eigen hoge verwachtingen (of die van anderen kan voldoen).


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op woensdag 5 oktober 2011, 14:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3