ChristianMatch
 


Forum

Roken als christen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
EDDY899





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:53
 
JOSINA022 schreef:
Waar in mijn bijdrage komt naar voren dat ik zou pushen tot het drinken van alcohol?

Ik zal nooit iemand pushen tot het drinken van alcohol, integendeel...ik schrijf dat ik vervelende ervaringen heb met andere verslavingen dan roken zonder bepaalde verslavingen te noemen.

Ik bedoel niet door jou,maar door de redactie van CM,dmv. het plaatje van 3 drinkende vrouwen met een grote smile.
Sorry, als dat verkeerd overgekomen is bij je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:55
 
EDDY899 schreef:
Ik bedoel niet door jou,maar door de redactie van CM,dmv. het plaatje van 3 drinkende vrouwen met een grote smile.
Sorry, als dat verkeerd overgekomen is bij je.

Ok, is duidelijk...dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDDY899





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Vond de zomer tegenvallen wat dat betreft...

ontgaat me een beetje,
drie drinkende vrouwen geplaatst door de redactie van CM,zoals nu 2 mensen van de achterkant met een hond.
Alcohol harddrug no1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDDY899





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 13:01
 
ERIKA129 schreef:
lekker dan de mannen mogen kijken naar mooie vrouwen want dat verkoopt beter Gefrustreerde smiley En wij vrouwen dan Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Maar chat kijken mag he aanzitten niet Knipoog smiley

hier op deze site hoort alcohol niet verheerlijkt te worden door een christelijke redactie dmv. van het plaatje van die drie vrouwen,
er zijn mensen die problemen hebben met alcohol en als christen dien je daar rekenschap mee te houden en door deze mensen niet te triggeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 14:25
 
EDDY899 schreef:
hier op deze site hoort alcohol niet verheerlijkt te worden door een christelijke redactie dmv. van het plaatje van die drie vrouwen,
er zijn mensen die problemen hebben met alcohol en als christen dien je daar rekenschap mee te houden en door deze mensen niet te triggeren.


er zijn ook mensen die het een kwelling vinden om uberhaupt naar mensen te kijken die het leuk hebben, omdat ze zelf zo´n rotleven hebben.
er zijn misschien wel mensen die het verschrikkelijk vinden dat mensen met de naam Eddy of Pieter actief zijn op cm omdat ze met naamgenoten van ons slechte ervaringen hebben.
wellicht zijn er mensen wiens hart breekt als anderen profielfoto´s hebben met kleine kinderen erop, want zelf kunnen ze die niet krijgen.
zelf heb ik als duitser veel moeite met dat vele oranje in de layout van deze site, het doet me denken aan jullie nationale voetbalelftal ( dat nog NOOOOOIT wereldkampioen is geworden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

zo kan ik nog veul meer verzinnen waar de redactie van cm overal op zou KUNNEN letten en vermijden.
maar soms moeten we niet overal zo´n punt van maken wat anderen doen en vinden maar zelf gewoon doorgaan met leven.

Pieter, dorst is pas een ECHTE kwelling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 16:11
 
EDDY899 schreef:
hier op deze site hoort alcohol niet verheerlijkt te worden door een christelijke redactie dmv. van het plaatje van die drie vrouwen,
er zijn mensen die problemen hebben met alcohol en als christen dien je daar rekenschap mee te houden en door deze mensen niet te triggeren.


Elders is er een topic over alcohol, daar kan je je zegje doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDDY899





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 16:57
 
MARISKA601 schreef:
Elders is er een topic over alcohol, daar kan je je zegje doen.
dank je wel,doe dit eigenlijk voor het eerst en weet nog niet helemaal hoe het werkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDDY899





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:04
 
MARISKA601 schreef:
Elders is er een topic over alcohol, daar kan je je zegje doen.
kan `m niet vinden hoor!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:08
 
EDDY899 schreef:
kan `m niet vinden hoor!!

zie "Christelijk leven" en dan het topic "wat zegt de Bijbel over alcohol".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDDY899





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:01
 
JOSINA022 schreef:
zie "Christelijk leven" en dan het topic "wat zegt de Bijbel over alcohol".

dank je wel,zal ik doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:03
 
EDDY899 schreef:
dank je wel,zal ik doen.


http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2342
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 22:06
 
DANIELLE111 schreef:
Maakt roken je tot een slechte christen?
Ik wil graag jullie mening daarover horen!!!
Het gaat toch om je persoonlijke relatie met God?

Graag jullie mening!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Alvast bedankt voor jullie meningen, fijn dat er meer mensen zijn die er hetzelfde van denken als ik.
Iedereen zondigt op elke manier, dus dan ben je net zo 'slecht' als een roker.

Nou, volgens mij ben je als niet-rokende Christen niet beter als de rokende Christen. We zijn tenslotte allemaal even zondig. Maar de Bijbel is wel heel duidelijk: je lichaam, een tempel van de Heilige Geest. Kijk, en dan komt alles in een ander daglicht te staan denk ik...

Misschien is deze topic toch voor een andere rubriek bestemd...? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 19 oktober 2011, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:53
 
BEUN656 schreef:
Nou, volgens mij ben je als niet-rokende Christen niet beter als de rokende Christen. We zijn tenslotte allemaal even zondig. Maar de Bijbel is wel heel duidelijk: je lichaam, een tempel van de Heilige Geest. Kijk, en dan komt alles in een ander daglicht te staan denk ik...

Misschien is deze topic toch voor een andere rubriek bestemd...? Knipoog smiley

Ik ben het helemaal met je eens Knipoog smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 24 oktober 2011, 09:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 20:15
 
roken is een verslaving
verslaving betekend dat je ergens slaaf van bent
Christus heeft ons vrijgekocht
waarom zou ik dan weer vrijwillig slaaf worden?
de verslaving bepaald wat jij doet
geldt voor elke verslaving ...

heeft overigens niks te maken met wel of geen goede christen zijn ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 07:58
 
GERRIT084 schreef:
Wrom Smiley die vol vragen zit Ik rook, en vind ik dat goed van mij zelf, beslist niet, voel ik mij minder Christen? Soms wel, waarom, simpel wij hebben ons lichaam van God in bruikleen gekregen. Maar is dat het ergste wat ik er mee doe, beslist niet, wat zijn dan de andere dingen waar je het lichaam mee onteerd. Te weinig rust, te weinig sport, te veel eten, te veel koffie, te lang in de zon, te veel drinken, en soms heel soms zeggen wij dingen te veel, en krenken wij die ander te veel, en soms horen wij te veel verkeerd, en zijn wij te veel op ons teentjes getrapt, en vaak soms heel vaak, zijn wij jaloers, en gunnen wij het die ander helemaal niet, of juist weer wel, en dan....en zus en zo, en ook weer niet..dus al met al voel ik mij minder, omdat ik rook, beslist niet, kom op ouwe vriend ik steek je maar weer eens in de fik Slapende smiley

Lezen vriend! Ik zeg juist dat het niet uitmaakt of je rookt of niet, je bent even zondig voor God. Niet-rokers doen weer andere zondige dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:46
 
BEUN656 schreef:
Lezen vriend! Ik zeg juist dat het niet uitmaakt of je rookt of niet, je bent even zondig voor God. Niet-rokers doen weer andere zondige dingen.

Je hebt helemaal gelijk, ik zal hem verwijderen, ik denk dat ik gewoon verkeerd gezet heb Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:46
 
GERRIT084 schreef:
Wrom Smiley die vol vragen zit Ik rook, en vind ik dat goed van mij zelf, beslist niet, voel ik mij minder Christen? Soms wel, waarom, simpel wij hebben ons lichaam van God in bruikleen gekregen. Maar is dat het ergste wat ik er mee doe, beslist niet, wat zijn dan de andere dingen waar je het lichaam mee onteerd. Te weinig rust, te weinig sport, te veel eten, te veel koffie, te lang in de zon, te veel drinken, en soms heel soms zeggen wij dingen te veel, en krenken wij die ander te veel, en soms horen wij te veel verkeerd, en zijn wij te veel op ons teentjes getrapt, en vaak soms heel vaak, zijn wij jaloers, en gunnen wij het die ander helemaal niet, of juist weer wel, en dan....en zus en zo, en ook weer niet..dus al met al voel ik mij minder, omdat ik rook, beslist niet, kom op ouwe vriend ik steek je maar weer eens in de fik Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3