ChristianMatch
 


Forum

Gebedsgenezing zin of onzin?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 10:50
 
PETRA411 schreef:
Jezus geneest vandaag de dag nog steeds mensen.
Een interesant boek erover is ; niet te geloven, 15 artsen over god,wonderen en onzichtbare machten, daar staan verslagen in van chirurg, gynaecologen, pshychologen,arts-microbioloog,neuroloog, internist anesthesist, kinderarts,psychiater, priester-exorcist. Mensen die veel geleerd hebben over het menselijk lichaam en ervaring en beschrijven over wonderen van genezing door jezus.

Bij jan zijlstra worden wel degelijk ook mensen genezen, niet alleen bij jan zijlstra er zijn genoeg getuigenissen van mensen die genezen zijn van iets door jezus.

Warom word de een wel genezen en de ander niet vraag je je wel es af? Tja, warom denken alle cristenen wel es...denk ik.
De disipelen dachten ook vast warom ... paulus zat in de gevangenis, ze baden voor hem, eh best wel twijfelend gebed moet het geweest zijn, want ze waren zeer verbaasd toen hij ineens voor hun stond vertellende dat een engel hem uit de gevangenis had bevrijd, vervolgens word ,ik dacht dat het jacobus was... in de gevangenis gegooid en zou je toch denken dat de disipelen dachten: dan gaan we effe bidden,komt er vast weer een engel om jacobus te bevrijden. Wat gebeurt er... jacobus word onthoofd, geen engel die komt bevrijden.

Ik kan niet anders denken dan dat, net zoals een klein kindje van drie zou vragen mama wat gebeurt er allemaal in de wereld? En ik het kleine kindje niet alles zou vertellen omdat die die informatiie nog niet aankan, god ons ook niet alles openbaart,omdat we die informatie niet aan kunnen, maar dat we hoe meer we god gaan kennen,hem meer gaan vertrouwen en in dat vertrouwen mogen we ook vragen om genezing, soms worden mensen genezen,soms niet. Warom? ik vertrouw er maar op dat god het beste met ons voor heeft,me later ooit uitlegd warom.

Zelf heb ik ook genezing mogen ervaren bij jan zijlstra, das een lang verhaal, wat ik jullie bespaar , eh had toen trouwens ook een hoe heet het? Bij me tenen zon zwembadexzeem toestand,exzeem,me huid iedere keer open,dus deed er maar geen zalf op, want magniet op open huid en iedere keerging me huid bij me tenen kapot, vervelend iets, maar vond het niet de moeite waard omvoor te bidden. Ging voor straatangst, dat was belangrijker.Na de genezingsdienst van jan zijlstra was het exzeem gedoe weg, niet meer terug gekomen.
Nu op dit moment ben ik net weer fit na flink ziek te zijn geweest door bacteriele infectie, genezen door antibiotica. nee me gebed hielp niet, alhoewel je nooit niet weet, misschien zonder gebed was ik nog langer ziek geweest? Een dochter had ongeveer het zelfde, 6 weken lang antibiotica gehad, dus toen ik het ook kreeg dacht ik oh nee...ik heb maar 1 week antibiotica nodig gehad. Misschien toch dankzij gebed,ofmisschien had ik het minder erg?...

nog een goed boek : emiliano tardif, jezus geneest, eengetuigenis over een katholieke priester die veelmensen geneest in jezus naam.
ja ja katholiek, jezus geneest overal, kijkt denk ik niet naar de verschillen in de kerk, de foutte afdwalingen die kerken maken....

Enfin,interesant onderwerp envoor een ieder die gelooft in gebed,genezing, bid effe mee voor de gebedsoproep van eh effe zoeken...

gevonden: jane 866 gebed gevraagd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 11:37
 
PETRA411 schreef:
gevonden: jane 866 gebed gevraagd.



Zo heeft ieder zijn of haar verhalen....De artsen en hulpverleners die nog nooit iets bijzonders hebben meegemaakt wat niet te verklaren is schrijven nooit stukjes in die boeken en dat is wel jammer...
Ik denk dat je er erg mee op moet passen, het kan mensen beschadigen, die denken dan: mijn geloof is niet groot genoeg of ik heb gezondigd......hele gewetenskwesties krijg je dan en mensen zijn dan ook nog bang om te sterven want ze zijn niet genezen dus hebben ze iets niet goed gedaan......
En laten we duidelijk zijn: zo is het natuurlijk niet....
En nogmaals: ik geloof dat God geneest als Hij dat wil en niet als we maar genoeg bidden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 12:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zo heeft ieder zijn of haar verhalen....De artsen en hulpverleners die nog nooit iets bijzonders hebben meegemaakt wat niet te verklaren is schrijven nooit stukjes in die boeken en dat is wel jammer...
Ik denk dat je er erg mee op moet passen, het kan mensen beschadigen, die denken dan: mijn geloof is niet groot genoeg of ik heb gezondigd......hele gewetenskwesties krijg je dan en mensen zijn dan ook nog bang om te sterven want ze zijn niet genezen dus hebben ze iets niet goed gedaan......
En laten we duidelijk zijn: zo is het natuurlijk niet....
En nogmaals: ik geloof dat God geneest als Hij dat wil en niet als we maar genoeg bidden......

Dan begrijp je me woorden verkeerd willemijn, ik schrijf jezus geneest nog steeds, soms worden mensen genezen, soms niet, warom???.... daar heb ik het antwoord ook niet op. Wel het vertrouwen dat god de dingen beter weet en alles zo zijn redenen heeft.
Dat de redenen zijn dat iemand danniet genoeg bid, of nog zonde heeft zou ik nooit niet zeggen,ofschrijven.... is zeker erg vernietigend zulk soort dingen beweren.
kijk na corrie ten boom, lijkt me een vrouw die dicht bij jezus leefde,de laatste jaren lag ze erg ziek op bed,
Me eigen ervaring is me kleindochtertje, overleden twee jaar geleden en weet hoe sommigge cristenen daarop kunnen reageren, door zonde van ouders.... oh en ze komtniet in de hemel want ze was nog niet gedooptetc... allemaal bullshit.
de reden en de oorzaak warom ze dood ging,nooit gevonden. Wel het vertrouwen erop dat god met ons is en met haar, dat ze veilig geborgen is in gods hand, ik gaf wat mee in het mandje waarmee ze gecremeerd werd, het is mee de vlammen ingegaan, er zat een briefje in, woorden die ikhaar had willen zeggen en woorden aan god gericht,dat ik haar in jezus naam opdroeg en dat god haar in zijn handpalm mag bewaren, dat ze geborgen bij hem mag zijn. het ding overleefde het vuur , me dochter heeft hetnu. ik heb alles nagegoogeld, hoe heet de oven word bij een klein kindje en volgens de wetenschap had het ding moeten verbranden,smelten... Nee god genas niet me kleindochtertje, wel gaf hij ons troost, dat jezus echt de dood heeft overwonnen,er echt is.
Warom?? ik berust erin dat god alles beter weet als ik. en vertrouw hem en ben heel dankbaar voor het wonder dat hij ons gaf toen we ontdekten dat het ding wat ik mee gaf tussen de as was, toen mijn dochter de as ophaalde.Het was een enorme troost voor ons dat jezus bij haar is.

Dat jezus me gebed niet verhoorde heeft niets met zonde te maken, of niet genoeg gebed. Dat ze niet officieel gedoopt was in de kerk maakt ook niet uit, ze is toch bij god.

enfin erg persoonlijk stukje, begrijp je schrijven wel en een ieder zo zijn/haar geloof over gebedsgenezing.
en helaas verschillende meningen ja, zoals sommiggen zeggen, het komt door je zonde, misschien soms bij sommigge gevallen??
Het is jammer dat zulk soort dingen tegen zieke mensen word gezegd soms.
En bij genezingsdienst was het niet jan zijlstra die me genas, maar jezus zelf, daar zette ik in geloof een stap, gaf me over helemaal aan jezus

met respect voor iedereen die andere meningen over dit onderwerp heeft.
We zijn allemaal zoekende, lerende over jezus.
en zullen allemaal ook wel es verkeerd dingen inzien.... das het interesante van dit forum, verschillende meningen kunnen we van leren van elkaar.

En ook de artsen beschrijven hoe soms mensen worden genezen en soms niet, warom?? Ook hun hebben het antwoord niet, ik vertrouw er op dat god ons later antwoord wel geeft op zulk soort vragen,wanneer wij die informatie aan kunnen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 12:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zo heeft ieder zijn of haar verhalen....De artsen en hulpverleners die nog nooit iets bijzonders hebben meegemaakt wat niet te verklaren is schrijven nooit stukjes in die boeken en dat is wel jammer...
Ik denk dat je er erg mee op moet passen, het kan mensen beschadigen, die denken dan: mijn geloof is niet groot genoeg of ik heb gezondigd......hele gewetenskwesties krijg je dan en mensen zijn dan ook nog bang om te sterven want ze zijn niet genezen dus hebben ze iets niet goed gedaan......
En laten we duidelijk zijn: zo is het natuurlijk niet....
En nogmaals: ik geloof dat God geneest als Hij dat wil en niet als we maar genoeg bidden......

Eh effe nog een toevoeging aan me schrijven,ik gaf me helemaal over bij jan zijlstra aan jezus en genas,maar dat wilniet zeggen dat dat de reden was dat ik genas doordat ik me aan jezus gaf, je kan je ook aan jezus geven en niet genezen, voordat mensen denken het komt doordat ikniet genoeg bij jezus ben en daardoor niet genees.
Jezus genas me omdat??????? De laatste week ben ik erg ziek geweest,jezus genas me niet omdat???????
het zegtniets overmij,hoe ik bid, ofikdicht bij jezus ben ofniet, of over me zonden.... het antwoord warom krijg ik later wel van jezus in de hemel denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 00:14
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zo heeft ieder zijn of haar verhalen....De artsen en hulpverleners die nog nooit iets bijzonders hebben meegemaakt wat niet te verklaren is schrijven nooit stukjes in die boeken en dat is wel jammer...
Ik denk dat je er erg mee op moet passen, het kan mensen beschadigen, die denken dan: mijn geloof is niet groot genoeg of ik heb gezondigd......hele gewetenskwesties krijg je dan en mensen zijn dan ook nog bang om te sterven want ze zijn niet genezen dus hebben ze iets niet goed gedaan......
En laten we duidelijk zijn: zo is het natuurlijk niet....
En nogmaals: ik geloof dat God geneest als Hij dat wil en niet als we maar genoeg bidden......

DAT LAATSTE...DAAR... blijf ik maar in geloven ja!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13
Pagina 13 van 13