ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA411
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA411
Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 11:02
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
FRANKT627 schreef:
voor ik op cm kwam was ik niet zo... Boze smiley

en een middingescrisis heb ik nooit gehad...en zal ik ook niet krijgen... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

en het is geen middingecrisis, maar midelife
zieje wel dat scrabble niks voorjou is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 11:01
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
FRANKT627 schreef:
voor ik op cm kwam was ik niet zo... Boze smiley

en een middingescrisis heb ik nooit gehad...en zal ik ook niet krijgen... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hmmm je zit nog in de ontkenningsfase van midlife crisis. Knipoog smiley

maar ha ha je hebt gelijk heb nu 2 profielen das stom, ik doe deze wel opzeggen,of zou ik die andere opzeggen?pffffffffff moeilijk,welke moet ik nu opzeggen? ha ha jij weet ook alles frank, je lijkt wel zo,n nieuwsgierige buurvrouw die alles in de gaten houd Verraste, verbaasde smiley
mannen.... nog erger als vrouwen.... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 12:05
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
vanmiddag grof vuil wegbrengen... ha ha waar komt het allemaal vandaan soms? de halve schuur staat vol met van alles. een kapotte tafel,stukken hout, kapot bed, en zo verzamelen we door,tot dat het tijd word voor een ritje naar het grofvuil, ik me schoonzoon lief aankijk.
en dan die twee grijze bakken,die ik altijd moest aanstampen om het te redden tot ze weer geleegd worden, en dan heb ik er nog wel twee..
en een groene die zeeeer fris ruikt inmiddels door het warme weer.
Maar 1 dochter ging uit huis en joh ik houd ruimte over in me grijze bak, maakt 1 kind zoveel vuilnis?
zij beweert van niet, toch sinds haar vertek heb ik ruimte over in me bak. ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 11:57
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
YES356 schreef:
Gelukkig is er één die het laats lacht! Van blijdschap.
En dat is de Beste!! Hij heeft overwonnen. En een weg vrijgemaakt.
Voor mensen die elke dag weer naar Hem mogen om te vertellen en te vragen wat Hij al lang weet.

Want Hij kent ons! Homo, Hetro, alleen gaand ,gescheiden, weduwe/weduwnaar, Hoeren tollenaars, rijk , arm , beschadigd , teleurgesteld, boos ……………….

Hij is onze Vader. Kent ons. En weet wat hij van ons kan verwachten. We mogen aan Zijn hand meelopen en onze weg gaan. Als we zij hand loslaten en onze eigen weg gaan. Staat uit te kijken naar ons tot we naar Hem terug komen. En maakt Hij een feest klaar!

In die Vader uit de bijbel geloven we allemaal hier naar mijn idee ! als kinderen van één Vader. En die maakt geen onderscheid in Zijn kinderen. Hij houd van Allen even veel.


Psalm 133
Vers 1
Ai ziet, hoe goed, hoe lief'lijk is 't, dat zonen
Van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen,
Daar 't liefdevuur niet wordt verdoofd;
't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd,
De zalf, waarmee hij is aan God gewijd,
Die door haar reuk het hart verblijdt.
Vers 3
Waar liefde woont, gebiedt de HEER den zegen:
Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
En 't leven tot in eeuwigheid.

Ik weet niet waarom ik dit schrijf maar terug lezend diverse pagina’s kwam dit in mij boven en moest ik dit ff posten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 11:57
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
ERIKA129 schreef:
Erg mooi!!!
vond het ook al geweldig mooi geschreven,ha ha zal hem effe nog een keer queten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 11:47
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
YES356 schreef:
Gelukkig is er één die het laats lacht! Van blijdschap.
En dat is de Beste!! Hij heeft overwonnen. En een weg vrijgemaakt.
Voor mensen die elke dag weer naar Hem mogen om te vertellen en te vragen wat Hij al lang weet.

Want Hij kent ons! Homo, Hetro, alleen gaand ,gescheiden, weduwe/weduwnaar, Hoeren tollenaars, rijk , arm , beschadigd , teleurgesteld, boos ……………….

Hij is onze Vader. Kent ons. En weet wat hij van ons kan verwachten. We mogen aan Zijn hand meelopen en onze weg gaan. Als we zij hand loslaten en onze eigen weg gaan. Staat uit te kijken naar ons tot we naar Hem terug komen. En maakt Hij een feest klaar!

In die Vader uit de bijbel geloven we allemaal hier naar mijn idee ! als kinderen van één Vader. En die maakt geen onderscheid in Zijn kinderen. Hij houd van Allen even veel.


Psalm 133
Vers 1
Ai ziet, hoe goed, hoe lief'lijk is 't, dat zonen
Van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen,
Daar 't liefdevuur niet wordt verdoofd;
't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd,
De zalf, waarmee hij is aan God gewijd,
Die door haar reuk het hart verblijdt.
Vers 3
Waar liefde woont, gebiedt de HEER den zegen:
Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
En 't leven tot in eeuwigheid.

Ik weet niet waarom ik dit schrijf maar terug lezend diverse pagina’s kwam dit in mij boven en moest ik dit ff posten

mooi.
Ik had vannacht gedroomd over dit draadje, dat ik in de kerk zat en daar zaten heel veel homo,s en ik dacht aan de dingen die flowerfull had geschreven en aan die twee lieve homo,s die laatst voor me in de kerk zaten, ze gaven me zo leuk een hand, gingen zo lief met elkaar om en waren zo oprecht mee aan het bidden.
jezus was daar en zei, mensen geef ze hun mijn liefde,ze hebben mijn liefde zo hard nodig.Al de liefde die ik aan jullie geef, stromen vol levend water, laat die door stromen naar hun,ze hebben me liefde zo hard nodig.

en ik werd wakker en dacht?
hoe veel moeten deze mensen al doorstaan,afgekeurd door de meesten in de maatschappij, door sommigge cristenen veroordeeld,niet kijkenden naar hun eigen fouten zoals yes hier schrijft, gescheiden mensen,hoeveel zitten er daar van in de kerk? hoeren, tollenaars etc.
inplaats van doem preken aan ze te geven dat ze heftigge zondaars zijn, kunnen we ze beter de liefde van jezus laten zien. en jezus gaat wel met hun mee,werkt door hun heen en laat die een oordeel vellen over mensen, of ze nu homo zijn, gescheiden of in de prostituee zitten of whatever...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:26
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
[quote=SHANITA130]

jij ook. slaap zacht,in gods armen geborgen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:19
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
SHANITA130 schreef:
Dit is het antwoord(wat jij ook al schreef): 8 Maar dit alles belet die lieden met hun droomgezichten niet om precies hetzelfde te doen: zij bevlekken het lichaam, verachten de heerschappij en lasteren de hemelse machten.9 Zelfs de aartsengel Michaël heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken, toen hij met hem een woordentwist had en streed om het lichaam van Mozes; hij zei slechts: ‘ De Heer moge u straffen.’ ]10 Maar deze mensen lasteren wat zij niet begrijpen, en wat zij met het instinct van redeloze dieren wél begrijpen, wordt hun ondergang. 11 Wee hun!Fijne Vredige nacht, Petra! ;)

sommigge discussies.... snap jij het nou? zelf erg oordelend over komen,onderbouwd met een stuk uit de bijbel waar dit in staat?

en dan de vraag aan yes..., ik zag hem al aan komen.. en jaa slapen Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:08
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
SHANITA130 schreef:
Dat dacht ik ook, precies hetzelfde toen ik het stuk las....het oordelen en lasteren over wat men niet begrijpt...

......

ja maar krijg er geen antwoord op .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:06
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
YES356 schreef:
auw zeiden de betrokkenen(homosexulele christenen) die dit aangaat en er mee worstelen
en dit lezen

ik denk dat wij ons het niet kunnen voorstellen hoe het echt voelt voor deze mensen als ze dit topic lezen, ik denk dat er mensen ernstig gekwetst worden met sommigge woorden hier.

stel je voor flowerfull,je staat voor in de kerk,met een microfoon en je ziet de mensen kijken en daartussen op de voorste rij zitten tien homo,s
zie je ze zitten?
1 jongen van 14 die worstelt met gevoelens
2 die een stel zijn al jaren samen en die een lieve relatie met elkaar hebben
oke misschien ook 2 die overgeven aan lusten, net zoals die tussen hetero,s tussen zitten
ah en 1 tje die al 20 jaar getrouwd is en niet uit de kast durft te komen
vul de andere 4 maar zelf in
en ze zijn na de kerk gekomen op zoek naar jezus.
wat ga jij ze zeggen? dezelfde woorden als hier?
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:24
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
PETRA411 schreef:
vers 9,zelfs de aartsengel michael heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken....
vers 10 deze mensen lasteren wat ze niet begrijpen....
wat lees je hier bv? dat we anderen niet moeten veroordelen, dat we verkeerd bezig zijn als we dingen die weniet begrijpen lasteren

wie zijn die mensen flowerfull die over anderen oordelen en lasteren wat ze niet begrijpen ? Zijn dat ook niet mensen die homo,s niet met de liefde van jezus welkom heten en roepen na ze met de bijbel in hun hand, god veroordeelt jou want je bent zondig? Dat met een tekst waar ik een balk bijdiegene zelf zie, die met die tekst gooit, eruit haalt dat god homo,s veroordeelt.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:08
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
judas 1:1-17> Geliefden, ik was volop bezig u te schrijven over de redding waaraan u en ik deelhebben, toen ik mij genoodzaakt zag u deze brief te sturen, met de aansporing het geloof dat eens en voorgoed aan de heiligen werd overgeleverd, krachtig te verdedigen. 4 Want bepaalde mensen, van wie het vonnis allang staat opgeschreven, zijn erin geslaagd heimelijk uw gemeente binnen te dringen; goddeloze mensen zijn het, die de genade van onze God misbruiken als voorwendsel voor losbandigheid, en die zowel de enige meester als onze Heer Jezus Christus verloochenen.

5 Ofschoon u dit alles al weet, wil ik u er toch aan herinneren, dat de Heer het volk wel eens en voorgoed bevrijd heeft uit Egypte, maar later hen die weigerden te geloven, verdelgd heeft. 6 Ook de engelen die hun waardigheid niet bewaard hebben en hun hemels verblijf verlieten, houdt God met onverbrekelijke boeien gevangen in het duister van de onderwereld, in afwachting van het oordeel op de grote dag. 7 Denk ook aan Sodom en Gomorra en de naburige steden: evenals die engelen hebben zij ontucht bedreven en zijn ze achter wezens aangelopen met een andere natuur; nu liggen zij daar voor het oog van allen als een afschrikwekkend voorbeeld, gestraft met een eeuwig vuur. 8 Maar dit alles belet die lieden met hun droomgezichten niet om precies hetzelfde te doen: zij bevlekken het lichaam, verachten de heerschappij en lasteren de hemelse machten.9 Zelfs de aartsengel Michaël heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken, toen hij met hem een woordentwist had en streed om het lichaam van Mozes; hij zei slechts: ‘ De Heer moge u straffen.’ 10 Maar deze mensen lasteren wat zij niet begrijpen, en wat zij met het instinct van redeloze dieren wél begrijpen, wordt hun ondergang. 11 Wee hun! Ze zijn de weg van Kaïn opgegaan. Net als Bileam hebben zij zich voor geld overgegeven aan bedrog, en evenals Korach hebben zij zich door hun weerspannigheid in het verderf gestort.12 Die mensen zijn een schandvlek op uw liefdemaaltijden, waaraan zij zich schaamteloos te goed doen terwijl ze alleen voor zichzelf zorgen. Wolken zijn het, door de wind voorbijgejaagd, die geen regen geven; bomen zonder vruchten in de herfst, tweemaal gestorven, ontworteld; 13 woeste golven van de zee, die hun eigen schande opschuimen; dwaalsterren, voor wie het diepste duister is weggelegd voor eeuwig.
14 Over hen ook heeft Henoch, de zevende na Adam, geprofeteerd, toen hij zei: ‘Zie, de Heer is gekomen met zijn heilige tienduizendtallen, 15 om over allen recht te spreken en alle goddelozen te straffen voor al de goddeloze daden die zij in hun goddeloosheid bedreven hebben, en voor al de drieste woorden die de goddeloze zondaars tegen Hem hebben gezegd.’ 16 Zij zijn het die morren en mokken om hun lot; zij leven naar hun lusten; hun mond is vol grootspraak, terwijl zij de machtigen vleien om voordeel te behalen. 17 U echter, geliefden, denk aan wat door de apostelen van onze Heer Jezus Christus voorspeld is, 18 toen zij u zeiden: ‘Op het einde van de tijd zullen er spotters zijn, die leven naar hun eigen goddeloze begeerten.’ 19 Dat zijn de mensen die scheuring veroorzaken, in de wereld opgaan en de Geest niet bezitten.

vers 9,zelfs de aartsengel michael heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken....
vers 10 deze mensen lasteren wat ze niet begrijpen....
wat lees je hier bv? dat we anderen niet moeten veroordelen, dat we verkeerd bezig zijn als we dingen die weniet begrijpen lasteren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:55
BerichtOnderwerp: Als het niet gaat zoals ik wil
 
MARITA181 schreef:
Als het niet gaat zoals ik wil,
maak, o Heer, mijn hart dan stil,
laat mij ook in angst en strijd,
weten, God, dat Gij er zijt.
Is het leed mij haast te zwaar?
Laat mij voelen "U bent daar".
Die in alle nood en pijn
meer dan elke vriend wil zijn.
Als verzoeking mij soms tart
en in opstand komt mijn hart,
geef dat ik dan alleen begeer
dicht bij U te zijn, o Heer.
Als het niet gaat zoals ik wil,
maak, o God, mijn hart dan stil.
Laat hoe moeilijk het ook schijn,
U wil Heer de mijne zijn.

mooi marita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:58
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
HARALD940 schreef:
Flowerful, ik haal uit je tekst even 2 stukjes om daar de kern mee te vormen.

losbandigheid
Zijn Christelijke homo's standaard losbandig?

hun eigen goddeloze begeerten
Zijn Christelijke homo's standaard uit op hun eigen begeerten?

Leg mij dat eens uit in eigen bewoording, tekstverwijzingen mag, maar gooi aub geen hele lappen tekst neer.
Want de lap die je hier neergooit spitst zich op een losbandig en goddeloos leven, zonder te specificeren of dat nu toevallig op homofilie van toepassing is.

je schrijft wat ik ook al dacht na het lezen van flowerfuls stuk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:54
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
FRANKT627 schreef:
Alles wat met hormonen, spinnen, migraine, gehaktballen te maken heeft moet op het vrouwentopic geplaatst worden. Boze smiley

dan word het toch harstikke saai als jullie mannen alleen op het huishoudtopic communiceren en wie moet jullie dan goede tips geven?
die egel moet je trouwens kattevlees geven,vinden ze veel lekkerder als brokjes
zie je ,vrouwen en goeie tips, wat moet een man zonder?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:27
BerichtOnderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
 
FRANKT627 schreef:
En die wandeling? En die groepjes met mensen? En die gesprekken? Of was het alleen maar om het snoepen te doen? Twijfelende smiley

ha ha ha,wat ben jij nieuwsgierig frank, zo te lezen waren de pannekoeken wel lekker...maar eerlijk gezegd vraag ik me het zelfde af?

de wandeling heavy als je onze leeftijd hebt en jemoet effe 20km wandelen?
nog heavyer alsje 5 km na de wc moet?
groepjes mensen... eh 4 vrouwen en1 man? zit jewel goed frank Knipoog smiley
de gesprekken??? mag jij verzinnen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 20:50
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ha ha,mail gestuurd naar cm ik toch me abbo maar houd,ja ja komt door hormonen zal ik maar zeggen.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:36
BerichtOnderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?
 
SHANITA130 schreef:
Ben ik het helemaal mee eens! Ik had het zelf voor mezelf niet beter kunnen omschrijven.

Ik kan wel in een roes verkeren van het geluk en de vreugde die vriendschappen opleveren. maar ik wil nooit vergeten dat ik wel mijn grenzen wil blijven bewaken.
Want laat ik, in mijn enthousiasme, iemand over mijn grenzen gaan, dan kan ik irritatie krijgen. En dan kan het gebeuren dat ik idd niet meer aan mezelf toekom ;)
Geldt ook andersom, ik wil ook niet over een ander zijn grenzen gaan, maar ja, ik ben niet helderziend en dat voel ik ook niet altijd even goed aan.
Daarom is het ook zo belangrijk dat de ander ook zijn grenzen aangeeft, en nog belangrijker, dat ik die signalen oppak. Net zo goed als ik dat andersom ook wil.
En heel erg duidelijk zijn, dat kan ook. Respect voor elkaar, ook al begrijp je nu en dan iemand niet altijd meteen.
Juist in die ruimte die je elkaar geeft in een vriendschap, kan je groeien en jezelf blijven ontwikkelen. En dan heb je ook een klimaat waarin je rustig jezelf kan zijn, omdat je wéét dat de ander je respecteerd. En dat is dan wederzijds, waardoor je dat gevoel van rust en vertrouwen en blijdschap bij elkaar versterkt.

Lachende smiley

God geeft vrienden, daarom wil ik vrienden ook behandelen als zijnde kostbaar. Zonder daarbij ook maar iemand over mijn grenzen te laten gaan, want dan zou ik mijn vrienden ook tekort doen. Dan zouden zij niet weten waar zij aan toe zijn met mij.

Knipoog smiley

wauwww mooi geschreven shanita en helemaal mee eens.bij echte vrienden kun je je grenzen aangeven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:34
BerichtOnderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?
 
ERIKA129 schreef:
je gaat ons toch niet verlaten he Verraste, verbaasde smiley
Nie doen hoor... Ook hier zijn vriendschappen ontstaan en blijven bestaan Lachende smiley Dus lekker blijven Knipoog smiley

begin steeds meer te twijfelen, alleen had hem al opgezegd..., es kijken of ik het ongedaan kan maken. ik kan alleen niet zo goed er tegen als ik lees hoe sommigen elkaar kwetsen hier en jee weet niet goed wat ik met sommigge reacties van mannen moet.. of het wel echt slim is via internet, misschien beter in het echt iemand ontmoeten? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 14:57
BerichtOnderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?
 
NICKY298 schreef:
Helemaal waar! En er is niks mooier dan je zelf ontwikkelen

klopt, darom is het belangrijk om in vriendschappen ook je grenzen te bewaken, dan blijft de vriendschap mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 11:55
BerichtOnderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?
 
FRANKT627 schreef:
In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen:
samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen,
samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn,
het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering,
zoals men het oneens kan zijn met zichzelf,
en dan met die zelden voorkomende onenigheid
de haast gestage eensgezindheid kruiden;
elkaar iets leren of van elkaar iets leren;
afwezigen met tegenzin missen
en de komenden met blijdschap ontvangen.
Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden,
waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden,
zodat vele harten tot één samensmolten.


Sint Augustinus

ha ha,had me lidmaatschap al opgezegd maar ben er nog..., heel mooi
alleen er had nog een regel tussen gemoeten vind ik en dat is elkaar ook vrijlaten, geen claim op elkaar leggen
zodat je je vrij kan voelen,jezelf kan blijven ontwikkellen en vriendschappen je niet belemmeren,doordat mensen je gaan claimen en je niet meer aan je zelf toekomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 1 juli 2012, 21:46
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
CANADIAN073 schreef:
Je hebt gelijk wat dat negatieve betreft Petra, tenminste het viel mij ook op en ik/wij zijn daarin niet alleen denk ik. Maar ja als mensen zich aangevallen voelen krijg je wel eens een overreactie Woedende smiley , maar om je dan gelijk terug te trekken zou ik niet aanraden, er komen en zijn ook veel Lachende smiley goede en Lachende smiley met blinkend witte tanden positieve reacties.

Dat is ook wel zo,maar word er verdrietig van als ik zie hoe sommigge andere mensen kwetsen. en internet daten vind ik maar moeilijk.dus heb vandaag me abbonement opgezegd en wou alle leuke mensen effe groeten en hoop dat jullie vinden wat jullie zoeken. met gods zegen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 1 juli 2012, 21:13
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
over dat we onze ogen op jezus gericht moeten houden, hoe onze omstandigheden ook zijn

paulus en silas werden in de gevangenis gestopt,en hielden hun ogen op jezus gericht,
jozef in de gevangenis,
stefanus die gestenigd werd en onderhand zijn ogen had gericht op jezus
en job.
job 31 vers 1: ik had met mijn ogen een verbond gesloten

als je een verbond met god hebt, is dat voor eeuwig.

job10 vers 12:
leven en genade hebt ge mij geschonken
en uw zorg heeft mijn geest bewaakt.

dit schreef hij nadat hij van alles had verloren, zijn kinderen, zijn rijkdom, ziek werd

als je de keuze hebt gemaakt,je ogen gesloten ,gericht op jezus, hoe je omstandigheden ook zijn, ondanks alles richt je ogen op jezus

en als je je ogen gericht op jezus houd worden de diepste putten uit je leven promotie artikelen voor god.

over diepe putten gesproken, de voorganger vertelde hoe mooi hij de getuigenis van me kinderen met de doopdienst vond, die vertelden hoe ze tot geloof waren gekomen door dat ze zagen hoe god me hielp toen ik in een diepe put zat en voor me kinderen moest zien te zorgen.
En hij vroeg of ik na voren wou komen om wat te vertellen, dus ik stond daar voor in de kerk , met hartkloppingen... en zag velen ogen hoopvol kijkend naar me, en het was alsof jezus langs me stond, ik zag de mensen glimlachen toen ik wat vertelde, over dat god voor ons zorgt, zonder voorwaarden want zelf ben ik niet zo perfect, toen ik in mijn nood naar god ging hielp hij. en het voelde fijn om mensen te kunnen bemoediggen, hoeveel mensen zouden er tussen hebben gezeten die omstandigheden hadden en misschien niet meer wisten.. hoe verder?
Een ervaring die alshet me van te voren was gevraagd,had ik gedacht,neee dat durf ik niet. het was een bijzonder moment.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 23:55
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
naar gave dienst geweest met heel veel exmoslims,gaaf de eenheid onder elkaar samen tot jezus bidden met zoveel verschillende mensen,verschillende culturen.
en dan lees ik effe hier op het forum en jee lees weer communicatie tussen sommigge leden, dat ik denk,jee wat een negatief gedoe
Dus trek me terug van het forum , met dank voor alle mooie dingen die ik heb gelezen en de keren dat ik heb gelachen achter me lap.

mensen doe alsjeblieft wat liever tegen elkaar
zit hier een nr te luistern, how he loves us.... geweldig mooi nr,geweldig en geweldig hoe god van ons houd.
is het zo moeilijk hier om van elkaar een beetje te houden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 12:42
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
HERMA135 schreef:
In dit topic, alleen voor vrouwen, wil ik graag jullie mening weten over iets.
Als je patrner, van wie je veel houdt, soms veel verbaal geweld gebruikt, soms erg vernederd, voor je neus de playboy leest, en je geslagen heeft,
maar ook een ontzettend lieve kant heeft....wat zouden jullie doen en waarom doen mannen zoiets...
wat moet je doen, omdat je door je liefde voor hem ergens afhankelijk bent. je die liefde voor hem niet kunt wegbannen....

wel es gelezen over het stockholm syndroom?
Dat verklaart een beetje warom we soms blijven houden van mensen die ons niet goed behandelen, die eigenlijk onze liefde niet waard zijn.

eis dat hij naar een therapeut gaat en anders red jezelf en je kinderen, want het word een cirkel, geweld, sorry, geweld , sorry
en jij blijft hopen , voor de lieve dingen, met de hoop dat dit de laatste keer is, hij verandert niet,tenzij gods aanraking of een goede therapeut.
meer kans dat jij breekt, heel hard .....en je kinderen breken mee.

en in die cirkel, word het geweld steeds erger,want grenzen worden verlegd,wat begint met een klap eindigt nog wel es veel heftiger als een klap.

en warom doet hij zoiets? omdat hij niet lekker in zijn vel zit en zich afreageert op jou. En zijn liefde voor jou? Dat is geen echte liefde,meer een gebruiken van jou voor zijn belangen

Wat ikzou doen? I have been there.... tot het bittere eind,ik gebroken was, ik mezelf en me kinderen moest redden, ik heb het overleeft,gered, dankzij de genade van god.
vooral voorje kinderen,
de basis behoefte is dat ze veilig kunnen opgroeien en zich geborgen kunnen voelen. dus als hij niet verandert, red jezelf en je eventuele kinderen

sterkte, je mag me wel mailen als je wilt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 12:29
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nu de praktijk nog, is vaak wat weerbarstiger en moeilijker dan al die mooie woorden........

Verraste, verbaasde smiley

wanneer je die mooie woorden toe gaat passen in de praktijk, gaan die woorden levende woorden worden met kracht en ga je bijzondere dingen meemaken, maar ja inderdaad, moeilijk is de praktijk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 11:15
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
mooi topic is dit,kan moeilijk alle reacties quiten
maar mooi wat jullie schrijven Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 11:12
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
we zijn hier allemaal cristenen,we hebben verschillende meningen, gaan naar verschillende kerken maar;

het maakt niet uit welk ;hokje; het is.
we horen allemaal bij het koninkrijk van god
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 10:28
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
ZEELAND736 schreef:
Zo midden in de nacht...neem ik de woorden van je tot me...
Komt enerzijds de ...wat heb ik er een potje van gemaakt...
Ik weet...er is vergeving...altijd bij God geweest...

Dat doen we allemaal wel es een potje er van maken.
En we leven op een wereld die niet zo makkelijk is altijd,zolang we samen met jezus door alles maar gaan.
iedere dag zijn hand vast pakken,want samen met hem zijn we meer dan overwinnaar.
al lopen we soms nog door een diep dal,of gaan we blij over bergen.
samen met jezus komen we erdoor heen en een leven met jezus is niet saai,spannend, avontuurlijk Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 09:41
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
SHANITA130 schreef:
Gefeliciteerd!

Lachende smiley

dankje shanita, ha ha we hebbenhet gefilmd, zat het net effe terug te kijken Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA411
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
Pagina 1 van 8