ChristianMatch
 


Forum

fabeltjeskrant
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 11:41
 
Hallo, lieve Cmertjes, waar waren we alweer gebleven. De noordelingen waren veilig aangekomen en ze werden begroet door de Wolf, die meteen op zijn accordeon wilde spelen. Mevrouw de Uil stak daar een stokje voor en ze gingen allemaal rustig op hun plaats zitten.
Rustig, nee integendeel. Als snel was er een kakofonie aan geluiden te horen. Laten we een lezen naar wat ze allemaal tegen elkaar vertelden.

Er schijnen wurgslangen opgedoken in het grote CM bos. Sommige dieren hebben er zelfs foto's van gemaakt. Veel stelletjes in een wurggreep en ze schijnen zelfs tegen elkaar op te bieden. Lowieke schudde meewarig zijn hoofd, een relatie, leuk ja, maar een verwurging?????
Hans de slang is ook zeer actief. Deze slang doet zich voor als heel aardig, maar is eigenlijk op zoek naar onschuldige vrouwtjes, om ze te vangen en vast te houden....

En Carla de kat mocht ook niet ontbreken. Een lief poesje dat zomaar onverwacht van zich afkrabt en anderen verwondt als ze niet doen wat ze zegt. Maar goed, wat kun je van katten verwachten??
Vooral De Mier was nogal boos op haar, ze werd er nog drukker van dan anders. tuut tut tut tuuuut, tutt tuut tut tuuuuutttttt! Ze werd er helemaal zenuwachtig van. Ik had haar eens meegenomen in mijn auto, kreeg ik later te horen dat ze het helemaal niet fijn vond en deed ze heel lelijk tegen mij.
Nou, zei Zoef, ik rij er binnen een kwartier naar toe....niks is mij te ver. Mijn Chrysler komt er altijd wel.
Wheee ik moet weer plassen, klonk het opeens vanachter de tafel.

Het eten werd opgediend, De Wolf pakte zn accordeon, omdat hij wilde gaan zingen. De ogen van Mevr. de Uil waren al voldoende. Langzaam legde hij zijn accordeon weer aan de kant.
Opeens klonk er een vreselijk gekraak. De vloer leek te bewegen, wat was dat? Was er een aardbevind? Stond het huis op instorten? Verschrikt keken de dieren elkaar aan, wat was er aan de hand?
En dat lieve Cm ertjes vertellen we de volgende keer...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 25 januari 2012, 12:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 17:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Hallo, lieve Cmertjes, waar waren we alweer gebleven. De noordelingen waren veilig aangekomen en ze werden begroet door de Wolf, die meteen op zijn accordeon wilde spelen. Mevrouw de Uil stak daar een stokje voor en ze gingen allemaal rustig op hun plaats zitten.
Rustig, nee integendeel. Als snel was er een kakofonie aan geluiden te horen. Laten we een lezen naar wat ze allemaal tegen elkaar vertelden.

Er schijnen wurgslangen opgedoken in het grote CM bos. Sommige dieren hebben er zelfs foto's van gemaakt. Veel stelletjes in een wurggreep en ze schijnen zelfs tegen elkaar op te bieden. Lowieke schudde meewarig zijn hoofd, een relatie, leuk ja, maar een verwurging?????
Hans de slang is ook zeer actief. Deze slang doet zich voor als heel aardig, maar is eigenlijk op zoek naar onschuldige vrouwtjes, om ze te vangen en vast te houden....

En Carla de kat mocht ook niet ontbreken. Een lief poesje dat zomaar onverwacht van zich afkrabt en anderen verwondt als ze niet doen wat ze zegt. Maar goed, wat kun je van katten verwachten??
Vooral De Mier was nogal boos op haar, ze werd er nog drukker van dan anders. tuut tut tut tuuuut, tutt tuut tut tuuuuutttttt! Ze werd er helemaal zenuwachtig van. Ik had haar eens meegenomen in mijn auto, kreeg ik later te horen dat ze het helemaal niet fijn vond en deed ze heel lelijk tegen mij.
Nou, zei Zoef, ik rij er binnen een kwartier naar toe....niks is mij te ver. Mijn Chrysler komt er altijd wel.
Wheee ik moet weer plassen, klonk het opeens vanachter de tafel.

Het eten werd opgediend, De Wolf pakte zn accordeon, omdat hij wilde gaan zingen. De ogen van Mevr. de Uil waren al voldoende. Langzaam legde hij zijn accordeon weer aan de kant.
Opeens klonk er een vreselijk gekraak. De vloer leek te bewegen, wat was dat? Was er een aardbevind? Stond het huis op instorten? Verschrikt keken de dieren elkaar aan, wat was er aan de hand?
En dat lieve Cm ertjes vertellen we de volgende keer...


beste chatuliem(ook wel Hans genoemd) je bent een waar talent,je kan zo de echte fabeltjeskrant gaan schrijven denk ik.
ik kijk alweer met spanning uit naar de volgende fabeltjeskrant...

Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 18:36
 
BERT168 schreef:
beste chatuliem(ook wel Hans genoemd) je bent een waar talent,je kan zo de echte fabeltjeskrant gaan schrijven denk ik.
ik kijk alweer met spanning uit naar de volgende fabeltjeskrant...

Clown smiley Clown smiley

Bert pas op! Prive-namen mogen niet op het forum is mij (niet zo zachtjes) verweten.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 20:35
 
MARRY942 schreef:
Bert pas op! Prive-namen mogen niet op het forum is mij (niet zo zachtjes) verweten.... Knipoog smiley

marry, zit toch eens niet zo te zieken op al die verwijten die jezelf ooit hebt gekregen. het lijkt wel alsof je er een dagtaak aan hebt. zonde meid, het leven is zonder dat veel leuker Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 20:58
 
JOLAN931 schreef:
marry, zit toch eens niet zo te zieken op al die verwijten die jezelf ooit hebt gekregen. het lijkt wel alsof je er een dagtaak aan hebt. zonde meid, het leven is zonder dat veel leuker Knipoog smiley

Het lijkt net of je er alles van weet Jolan..van voorgaande periodes...
Die verwijten....ennog wel meer dan dat....
Maar je was er niet bij....misschien beter om te zwijgen dan he? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 21:08
 
MARRY942 schreef:
Het lijkt net of je er alles van weet Jolan..van voorgaande periodes...
Die verwijten....ennog wel meer dan dat....
Maar je was er niet bij....misschien beter om te zwijgen dan he? Knipoog smiley
ff on topic dames. Dit hoeft geen klaagtopic te worden hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:21
 
CHATULIEM619 schreef:
ff on topic dames. Dit hoeft geen klaagtopic te worden hoor.

Chat je weet toch als geen ander, dat er in het bedrijfsleven altijd een man op zoveel vrouwen moet zijn om enigszins wat rust in de tent te verkrijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:26
 
CHATULIEM619 schreef:
ff on topic dames. Dit hoeft geen klaagtopic te worden hoor.

dat kan er nog bij, Chat. een onzin-topic is het al, dus klagen kan ook nog wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:30
 
GRIFFIN748 schreef:
dat kan er nog bij, Chat. een onzin-topic is het al, dus klagen kan ook nog wel

onzin of geen onzin ....als we alles zouden verwijderen betreffende onzin-topics blijft er bar weinig over Griffin Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:36
 
LEONARD480 schreef:
onzin of geen onzin ....als we alles zouden verwijderen betreffende onzin-topics blijft er bar weinig over Griffin Smiley met dichtgeplakte mond

beter dan het gezever van Chat in dit topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:58
 
GRIFFIN748 schreef:
beter dan het gezever van Chat in dit topic
Ja, joh. je komt echt wel aan de beurt hoor. Ik zit alleen maar te denken welke rol ik je zou moeten geven. Door je geklaag ben je natuurlijk een uitstekende Bor de Wolf, maar die rol is al vergeven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 09:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Ja, joh. je komt echt wel aan de beurt hoor. Ik zit alleen maar te denken welke rol ik je zou moeten geven. Door je geklaag ben je natuurlijk een uitstekende Bor de Wolf, maar die rol is al vergeven...

Succes met de volgende aflevering Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:01
 
Kunnen we het nog gezellig houden?

Klagen over gezever, geneuzel, offtopic gaan, onzin, heeft weinig zin.
Mensen blijven toch schrijven wat ze willen.

De fabeltjeskrant staat boordevol met onzin.
En sommige mensen genieten nou eenmaal van al die onzin.

We weten nu waar de fabeltjeskrant overgaat.
Dus mensen lees het topic dan niet.
Dat scheelt weer een spelletje mens erger je nieten.

Ja ook dat doen de fabeltjeskrantdieren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 11:35
 
Kom maar op met het vervolg chat ik geniet ervan houd wel van zoiets als onzin Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 11:39
 
Dag lieve CM ertjes. Hier komen de belevenissen uit het grote dierenbos van CM. En we hebben wat beleefd met elkaar. Maar om goed te kunnen vertellen, moeten we eerst de dieren aan jullie voorstellen.
Zoef de Haas (Bert168) had er gisteren wel zin in. Hij reed zo lekker in zijn kleine Chrysler over de weg, het maakte hem niks uit dat Lowieke de Vos (Chat) naast hem zat. Geen wonder dat ie de afslag miste en de schuld gaf aan zijn Garmin. H702, mevr. Ooievaar, riep nog weliswaar drommels dat gaat verkeerd, maar Zoef wist van geen ophouden. Lowieke riep nog, ik wil wel smikkelen en smullen, dus ik hoop dat we op tijd zijn. Gaan we ook de polka dansen vroeg Trijnie, de spin? Want dan moet ik wel eerst naar de WC....

Ondertussen, in het cafeetje stond men al met spanning te wachten. Tuttutututtuuuut waar blijven ze nu, zei Erika de mier. Zullen ze wel op tijd komen? Whoe zei Pieter de Wolf, volgens mij rijdt Zoef de haas zo het cafe voorbij.... Zal ik maar wat gaan zingen op mijn accordeon? Gelukkig was daar de wijze uil, Annette, die hem heel slim erop wees, dat ze alvast een kopje koffie konden bestellen...
Tja, Lieve Cm kijkbuiskinderen, zouden ze nog wel op tijd komen? Dat kunnen we morgen verder bekijken....

Daag lieve Cmertjes. Waar waren we gisteren gebleven? O ja, Zoef de Haas spoot in zijn chrysler over de weg om op tijd te komen in het cafeetje in het verre Duitsland. En dat was spannend. De weg leek kronkelig, het was aardedonker en ze wisten niet waar ze uit kwamen. Eindelijk kwamen ze in een stad aan, laat dat nu nog geen Kranenburg wezen, maar Kleve. Achterin de auto klonk het gejammer: zijn we er nog niet, ik moet zo nodig plassen.....
Gelukkig wist Garmin hen veilig te manouvreren naar het cafeetje...
Daar stonden De Wolf en De Uil al te wachten. Zenuwachtig kwam de Mier op ze af, tuut tuuut tut tuuuut, eindelijk zijn jullie er. Lowieke was al rustig gaan zitten, er was voetbal voor, hij voelde zich al meteen thuis. Met een sigaretje in de hand zat hij de laatste tijd te overdenken. Hij vond mevr. de Ooievaar wel heel vriendelijk te laatste tijd. Elke keer als hij naar zijn postbus ging, lag daar een anoniem briefje in. Dat kon toch niet, wat moest hij met een ooievaar...
Nee, laten we dan gewoon maar smikkelen en smullen, want daar zijn we toch voor???

Hallo, lieve Cmertjes, waar waren we alweer gebleven. De noordelingen waren veilig aangekomen en ze werden begroet door de Wolf, die meteen op zijn accordeon wilde spelen. Mevrouw de Uil stak daar een stokje voor en ze gingen allemaal rustig op hun plaats zitten.
Rustig, nee integendeel. Als snel was er een kakofonie aan geluiden te horen. Laten we een lezen naar wat ze allemaal tegen elkaar vertelden.

Er schijnen wurgslangen opgedoken in het grote CM bos. Sommige dieren hebben er zelfs foto's van gemaakt. Veel stelletjes in een wurggreep en ze schijnen zelfs tegen elkaar op te bieden. Lowieke schudde meewarig zijn hoofd, een relatie, leuk ja, maar een verwurging?????
Hans de slang is ook zeer actief. Deze slang doet zich voor als heel aardig, maar is eigenlijk op zoek naar onschuldige vrouwtjes, om ze te vangen en vast te houden....

En Carla de kat mocht ook niet ontbreken. Een lief poesje dat zomaar onverwacht van zich afkrabt en anderen verwondt als ze niet doen wat ze zegt. Maar goed, wat kun je van katten verwachten??
Vooral De Mier was nogal boos op haar, ze werd er nog drukker van dan anders. tuut tut tut tuuuut, tutt tuut tut tuuuuutttttt! Ze werd er helemaal zenuwachtig van. Ik had haar eens meegenomen in mijn auto, kreeg ik later te horen dat ze het helemaal niet fijn vond en deed ze heel lelijk tegen mij.
Nou, zei Zoef, ik rij er binnen een kwartier naar toe....niks is mij te ver. Mijn Chrysler komt er altijd wel.
Wheee ik moet weer plassen, klonk het opeens vanachter de tafel.

Het eten werd opgediend, De Wolf pakte zn accordeon, omdat hij wilde gaan zingen. De ogen van Mevr. de Uil waren al voldoende. Langzaam legde hij zijn accordeon weer aan de kant.
Opeens klonk er een vreselijk gekraak. De vloer leek te bewegen, wat was dat? Was er een aardbevind? Stond het huis op instorten? Verschrikt keken de dieren elkaar aan, wat was er aan de hand?
En dat lieve Cm ertjes vertellen we de volgende keer...

Zo weer alles bij elkaar en up dus maar weer! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 12:22
 
pff...begin jij nou ook al te raaskallen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 12:49
 
GRIFFIN748 schreef:
pff...begin jij nou ook al te raaskallen?

Neu ik plak alleen alles aan elkaar Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 12:51
 
ERIKA129 schreef:
Neu ik plak alleen alles aan elkaar Knipoog smiley


da's voor mij hetzelfde, in dezen

Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 13:05
 
ERIKA129 schreef:
Kom maar op met het vervolg chat ik geniet ervan houd wel van zoiets als onzin Knipoog smiley

Jij? Erika? houd van onzin??? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:03
 
COOTJE711 schreef:
Jij? Erika? houd van onzin??? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Kom er eerlijk voor uit Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:53
 
Even een opmerking tussendoor. Een fabel is één van de oudste stijlvormen in het NL. Op iedere lijst literatuur op school kon Van den Vos Reinaarde niet ontbreken. Dus onzin vertellen is heel wat anders, dan in een fabel vertellen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 18:25
 
MARRY942 schreef:
Bert pas op! Prive-namen mogen niet op het forum is mij (niet zo zachtjes) verweten.... Knipoog smiley

ik denk niet dat chatuliem daar een probleem van maakt,marry...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 18:32
 
BERT168 schreef:
ik denk niet dat chatuliem daar een probleem van maakt,marry...

ik hoop het voor je bert....wat ik allemaal voor mijn kiezen kreeg om één (echt heel perongeluk) typefoutje..... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:09
 
BERT168 schreef:
ik denk niet dat chatuliem daar een probleem van maakt,marry...
Ach Bert, je hebt me eens verweten dat ik soms te consistent ben. In mijn geval maakt het niet veel uit, omdat ik geen dwaze exen achter me aan heb, maar ik vind wel, dat ik hier op de site chatuliem ben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Ach Bert, je hebt me eens verweten dat ik soms te consistent ben. In mijn geval maakt het niet veel uit, omdat ik geen dwaze exen achter me aan heb, maar ik vind wel, dat ik hier op de site chatuliem ben...

Volegns mij is CM een grote Fabeltjes krant, want hier zijn ook katten. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 22:18
 
MAR907 schreef:
Volegns mij is CM een grote Fabeltjes krant, want hier zijn ook katten. Gefrustreerde smiley

Dan is het hele leven een Fabeltjeskrant, ook daar zijn overal katten Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 22:21
 
YELNIN491 schreef:
Dan is het hele leven een Fabeltjeskrant, ook daar zijn overal katten Clown smiley
Kattekoppen tenminste wel.... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 22:28
 
Hallo beste Cm ertjes. Daar zijn we weer. Waren jullie ook al zo in spanning wat daar nu gebeurde in het verre Duitsland? De vloer begon te bewegen, de borden begonnen te trillen op tafel, wat was daar nu aan de hand? Maar evenzo plotseling als het begon, hield het ook weer op. De dieren keken elkaar verschrikt aan, was dat een aardbeving? Gelukkig kwam er snel duidelijkheid. Want buiten even verderop, zagen ze dat De Mol boven gekomen was. Sorry, zei Mariska, ik was ff te vroeg naar boven gekomen. Hebben jullie een sigaartje voor mij? Ik ben die van mij vergeten.
Mevrouw Ooievaar zei nog, kind wat ben je vies, je zit helemaal onder de aarde en de modder....Kom maar lekker bij mij zitten. Dat was nu wel weer aardig van haar.
De telefoon van De Wolf ging, het was Carla, de kat. Zegge Wolf, kun je me ff van het station ophalen, ik heb de bus gemist. En mn oude krakkemikkige voetjes doen zo'n pijn. De Wolf keek De Uil aan en mevr. Uil zei: zeg kun je niet even wat spelen op je accordeon? En zo zaten ze daar allemaal, gezellig bij elkaar. Maar wat zou er nu met Carla de kat gebeuren? Zouden ze haar daar zomaar laten staan?


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 26 januari 2012, 22:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 16:17
 
Gaaaap, ik vroeg aan mama wanneer komt weer fabeltjekrant? Geschokte, onthutste smiley
Ikke vind leuk als mama dit voor mij leest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:43
 
HERMAN388 schreef:
Gaaaap, ik vroeg aan mama wanneer komt weer fabeltjekrant? Geschokte, onthutste smiley
Ikke vind leuk als mama dit voor mij leest.

In één ding heeft Chat gelijk: enorm slaapverwekkend! Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3