ChristianMatch
 


Forum

Pre-Marriage Course en de Mariage Course
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PAULUS636





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 17:37
 
Beste Cm leden,

kennen jullie de Pre-Marriage Course en de Mariage Course?

De ene is bedoeld om je voor te bereiden op het huwelijk en de anders is voor groei in de relatie tussen getrouwde stellen.

Ik weet er zelf vrij weinig van, maar op deze twee websites is veel daar over te vinden:

http://www.premarriagecourse.nl/

http://www.marriagecourse.nl/

Ik heb er enige jaren iets over gehoord van iemand die beide cursissen gaf in leiden.

Groeten van Paulus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 17:50
 
Is dat wel zinvol?
Kan je gewoon zelf bedenken tegenover je partner


Laatst aangepast door
HERMAN388
op zaterdag 11 februari 2012, 17:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 18:43
 
HERMAN388 schreef:
Is dat wel zinvol?
Kan je gewoon zelf bedenken tegenover je partner


ook jij bent gescheiden herman, wellicht had n cursus, voordat je trouwde, geen overbodige luxe geweest...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 21:04
 
PIETER649 schreef:
ook jij bent gescheiden herman, wellicht had n cursus, voordat je trouwde, geen overbodige luxe geweest...

Krijg je ook praktijklessen bij zo,n cursus Smiley die vol vragen zit dan geef ik me ook op Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS636





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 21:10
 
GERRIT084 schreef:
Krijg je ook praktijklessen bij zo,n cursus Smiley die vol vragen zit dan geef ik me ook op Lachende smiley

Ik denk van wel, maar ik ben er niet zeker van.
Kijk maar op hun website, dan vind je denk ik wel een antwoord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 21:18
 
GERRIT084 schreef:
Krijg je ook praktijklessen bij zo,n cursus Smiley die vol vragen zit dan geef ik me ook op Lachende smiley

Praktijklessen? hoe bedoel je? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 22:52
 
MARIAN519 schreef:
Praktijklessen? hoe bedoel je? Smiley die vol vragen zit

Nou ja uh, kijk ik ben nog nooit gebonden geweest, verbonden wel, maar das anders, geloof ik.
En als ik al die ervaringen van hier op de korrel neem, gaat het hier en daar wel eens iets mis, en om dan maar eens goed beslagen ten ijs te gaan, lijkt mij dan wel voor de hand liggend.
Simpel voorbeeld, het rijbewijs, is eerst theorie en dan praktijk, of een dominee, die moet eerst studeren, dan gaat hij als kandidaat, en dan pas, als hij het goed doet, op de kansel.
Dus zo ongeveer bedoel ik het, perslot van rekening, moet wel alles goed zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 23:17
 
GERRIT084 schreef:
Nou ja uh, kijk ik ben nog nooit gebonden geweest, verbonden wel, maar das anders, geloof ik.
En als ik al die ervaringen van hier op de korrel neem, gaat het hier en daar wel eens iets mis, en om dan maar eens goed beslagen ten ijs te gaan, lijkt mij dan wel voor de hand liggend.
Simpel voorbeeld, het rijbewijs, is eerst theorie en dan praktijk, of een dominee, die moet eerst studeren, dan gaat hij als kandidaat, en dan pas, als hij het goed doet, op de kansel.
Dus zo ongeveer bedoel ik het, perslot van rekening, moet wel alles goed zitten.


Klinkt beetje als samenwonen, dat lijkt me de enige manier van de praktijk oefenen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 10:28
 
ANNETTE792 schreef:
Klinkt beetje als samenwonen, dat lijkt me de enige manier van de praktijk oefenen?

Wel nee, ook daar kan het mis gaan, daar wordt in de regel net zo veel gehuwd (het)als bij hen die getrouwd zijn.
Dus los van alles gezien, is Het, gerust niet het allerbelangrijkste binnen het getrouwd zijn.
Sommigen zien samenwonen, als een soort proef huwelijk, dat zou het kunnen zijn, als Het achterwegen was gebleven.
Dus ook binnen kringen van samen wonenden, wordt er wat af gehuwd(het) alleen zijn die dan niet getrouwd voor aardse begrippen.
Daar moet dan eerst het boterbriefje aan te pas komen, dus met andere woorden, (HET) huwen samen 1 worden, staat gelijk aan trouwen, maar dan zonder het befaamde boterbriefje.
Dus een cursus kan dan alleen, helaas, met droog zwemmen.... dus alleen samen leven zonder zwemmen, . Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 10:35
 
GERRIT084 schreef:
Wel nee, ook daar kan het mis gaan, daar wordt in de regel net zo veel gehuwd (het)als bij hen die getrouwd zijn.
Dus los van alles gezien, is Het, gerust niet het allerbelangrijkste binnen het getrouwd zijn.
Sommigen zien samenwonen, als een soort proef huwelijk, dat zou het kunnen zijn, als Het achterwegen was gebleven.
Dus ook binnen kringen van samen wonenden, wordt er wat af gehuwd(het) alleen zijn die dan niet getrouwd voor aardse begrippen.
Daar moet dan eerst het boterbriefje aan te pas komen, dus met andere woorden, (HET) huwen samen 1 worden, staat gelijk aan trouwen, maar dan zonder het befaamde boterbriefje.
Dus een cursus kan dan alleen, helaas, met droog zwemmen.... dus alleen samen leven zonder zwemmen, . Zieke smiley



la maar zitten dan..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 17:16
 
PAULUS636 schreef:
Beste Cm leden,

kennen jullie de Pre-Marriage Course en de Mariage Course?

De ene is bedoeld om je voor te bereiden op het huwelijk en de anders is voor groei in de relatie tussen getrouwde stellen.

Ik weet er zelf vrij weinig van, maar op deze twee websites is veel daar over te vinden:

http://www.premarriagecourse.nl/

http://www.marriagecourse.nl/

Ik heb er enige jaren iets over gehoord van iemand die beide cursissen gaf in leiden.

Groeten van Paulus


Tegenwoordig bestaan er meerdere van zulke cursussen. Ik denk dat deze waardevol zijn.
Sommigen hebben een goed voorbeeld gehad aan hun ouders. Maar in mijn beide huwelijken die zijn misgegaan, hebben zowel ik als mijn beide partners niet zo'n goed voorbeeld gehad.
Zo'n cursus kan dan toch een hulp zijn om een en ander in het goede licht te zien.
Vaak is het zo dat men cursussen als deze pas waardevol vindt als het misgegaan is of dat er problemen in het huwelijk zijn.
Beter is het van tevoren over deze dingen na te denken.
Conflicten zullen in elke relatie voorkomen, maar als men daar verstandig mee om kan gaan, zal dat zeker bijdragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1