ChristianMatch
 


Forum

Jezus sprak
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 maart 2012, 08:23
 
Jezus sprak: "Als uw leiders zeggen: ziet, het Koninkrijk is in de hemel, dan zullen de vogelen des velds u voorgaan. Als zij zeggen: het is in de zee, dan zullen de vissen u voorgaan. Maar het Koninkrijk is binnen in u en buiten u."
Als gij uzelf zult kennen, dan zult gij gekend worden, en gij zult beseffen dat gij zonen van de levende Vader zijt. Als gij uzelf echter niet zult kennen, dan zijt gij in armoede, en gij zijt zelf die armoede."

Verklaring:
Geloof de woorden van jullie leiders niet. Zij zeggen dat de hemel de beloning en de hel de straf na de dood is. De ware hel is de wereld van de doden, de onbewusten, de slapenden hier op aarde. De hemel is de toestand van de ontwaakten. Als je jezelf kent voel je je een met de hele schepping en met alle mensen. Als "Jezus" praat over het Koninkrijk en de Vader, probeert hij het onuitsprekelijke in een metafoor te vangen. Waarover je niet kunt praten, daarover moet je zwijgen. Het heeft geen zin om over het onuitsprekelijke einddoel te praten, het is voldoende om de weg te wijzen. Als je jezelf niet kent leid je maar een armetierig leven. Misschien rijk voor de wereld, maar arm voor jezelf.

Uit http://www.evangelievanthomas.net/


Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op dinsdag 6 maart 2012, 08:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 maart 2012, 16:17
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Jezus sprak: "Als uw leiders zeggen: ziet, het Koninkrijk is in de hemel, dan zullen de vogelen des velds u voorgaan. Als zij zeggen: het is in de zee, dan zullen de vissen u voorgaan. Maar het Koninkrijk is binnen in u en buiten u."
Als gij uzelf zult kennen, dan zult gij gekend worden, en gij zult beseffen dat gij zonen van de levende Vader zijt. Als gij uzelf echter niet zult kennen, dan zijt gij in armoede, en gij zijt zelf die armoede."

Verklaring:
Geloof de woorden van jullie leiders niet. Zij zeggen dat de hemel de beloning en de hel de straf na de dood is. De ware hel is de wereld van de doden, de onbewusten, de slapenden hier op aarde. De hemel is de toestand van de ontwaakten. Als je jezelf kent voel je je een met de hele schepping en met alle mensen. Als "Jezus" praat over het Koninkrijk en de Vader, probeert hij het onuitsprekelijke in een metafoor te vangen. Waarover je niet kunt praten, daarover moet je zwijgen. Het heeft geen zin om over het onuitsprekelijke einddoel te praten, het is voldoende om de weg te wijzen. Als je jezelf niet kent leid je maar een armetierig leven. Misschien rijk voor de wereld, maar arm voor jezelf.

Uit http://www.evangelievanthomas.net/
Idd, een gnostische versie van het evangelie. En in mijn ogen dus verwerpelijk. Zeker niet de woorden van Jezus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: woensdag 7 maart 2012, 14:12
 
CHATULIEM619 schreef:
Idd, een gnostische versie van het evangelie. En in mijn ogen dus verwerpelijk. Zeker niet de woorden van Jezus...

Chatuliem,

Is het zo simpel voor jou, het is een gnostische versie van het evangelie dus verwerpelijk.

Ik luister liever naar de inhoud en ervaar wat het met mij doet.

Vraag mij af, hoe zeker kun je werkelijk zijn dat het geen woorden van jezus zijn.


Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op woensdag 7 maart 2012, 14:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIANA556





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: woensdag 7 maart 2012, 17:15
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Chatuliem,

Is het zo simpel voor jou, het is een gnostische versie van het evangelie dus verwerpelijk.

Ik luister liever naar de inhoud en ervaar wat het met mij doet.

Vraag mij af, hoe zeker kun je werkelijk zijn dat het geen woorden van jezus zijn.


Als je gelooft in God en Jezus Zijn Zoon lees je Gods Woord, de Bijbel en deze woorden komen daar zeker niet in voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 7 maart 2012, 19:57
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Chatuliem,

Is het zo simpel voor jou, het is een gnostische versie van het evangelie dus verwerpelijk.

Ik luister liever naar de inhoud en ervaar wat het met mij doet.

Vraag mij af, hoe zeker kun je werkelijk zijn dat het geen woorden van jezus zijn.
Leg mij eens uit waar Jezus mensen oproept tot zelfonderzoek?? De Bijbel laat mij een andere weg zien, niet door zelfonderzoek, maar door het afleggen van je oude leven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: woensdag 7 maart 2012, 23:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Leg mij eens uit waar Jezus mensen oproept tot zelfonderzoek?? De Bijbel laat mij een andere weg zien, niet door zelfonderzoek, maar door het afleggen van je oude leven...

Beste Chatuliem,

Jezus persoonlijk laat mij teksten lezen op internet die mij juist aansporen om de bijbel eens kritisch tegen het licht te houden.

We leven nu anno 2012, het is voor mij wel zeker een tijd van zelfonderzoek.

Tijd voor een bijbel update

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 7 maart 2012, 23:13
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Beste Chatuliem,Tijd voor een bijbel update

Lachende smiley



Verraste, verbaasde smiley



.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 7 maart 2012, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: donderdag 8 maart 2012, 00:30
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Jezus persoonlijk laat mij teksten lezen op internet die mij juist aansporen om de bijbel eens kritisch tegen het licht te houden.
Tijd voor een bijbel update

Jij hebt volgens mij toch wel een heel bijzonder lijntje met boven.
Misschien zou je dat lijntje van jou eens kritisch tegen het licht aan moeten houden. Zelfonderzoek of alle lijntjes wel goed lopen is nooit verkeerd.

Tijd voor een lijntjes update.

Als jij Gods Woord echt serieus neemt zou jij deze dingen niet zeggen.
En zeker niet dat Jezus Zichzelf zou tegen spreken. Want Jezus is het Woord.
Maar goed, je zegt het wel en dat geeft al genoeg te denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: donderdag 8 maart 2012, 12:05
 
KATHY142 schreef:
Jij hebt volgens mij toch wel een heel bijzonder lijntje met boven.
Misschien zou je dat lijntje van jou eens kritisch tegen het licht aan moeten houden. Zelfonderzoek of alle lijntjes wel goed lopen is nooit verkeerd.

Tijd voor een lijntjes update.

Als jij Gods Woord echt serieus neemt zou jij deze dingen niet zeggen.
En zeker niet dat Jezus Zichzelf zou tegen spreken. Want Jezus is het Woord.
Maar goed, je zegt het wel en dat geeft al genoeg te denken.

Kathy,

In deze wereld met zoveel lijntjes is het zeker waardevol om een 'lijntjes' update te doen.

Denk wel dat een denk lijntje niet echt het juiste lijntje is.

Het denklijntje is zo slim is steeds antwoordt te geven op wat hij hier leest.

In een wereld van het denken is de juiste afstemming vinden nog niet zo'n eenvoudige opgave.

Door zelfonderzoek kan ik meer dat denk lijntje waarnemen.

Engeltje smiley


Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op donderdag 8 maart 2012, 12:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 8 maart 2012, 18:39
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Beste Chatuliem,

Jezus persoonlijk laat mij teksten lezen op internet die mij juist aansporen om de bijbel eens kritisch tegen het licht te houden.

We leven nu anno 2012, het is voor mij wel zeker een tijd van zelfonderzoek.

Tijd voor een bijbel update

Lachende smiley
Kijk daar ga je nu echt helemaal de mist in. Persoonlijke ervaringen met God gaan nooit boven Zijn Woord uit en zijn ook niet in tegenspraak met Zijn woord. En wat betreft die update: ga maar eens eerst goed de Bijbel lezen, dan zul je zien dat die helemaal niet aan een update toe is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: donderdag 8 maart 2012, 18:43
 
CHATULIEM619 schreef:
En wat betreft die update: ga maar eens eerst goed de Bijbel lezen, dan zul je zien dat die helemaal niet aan een update toe is...

Amen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: donderdag 8 maart 2012, 23:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk daar ga je nu echt helemaal de mist in. Persoonlijke ervaringen met God gaan nooit boven Zijn Woord uit en zijn ook niet in tegenspraak met Zijn woord. En wat betreft die update: ga maar eens eerst goed de Bijbel lezen, dan zul je zien dat die helemaal niet aan een update toe is...

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 14:21
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Kathy,

In deze wereld met zoveel lijntjes is het zeker waardevol om een 'lijntjes' update te doen.

Denk wel dat een denk lijntje niet echt het juiste lijntje is.

Het denklijntje is zo slim is steeds antwoordt te geven op wat hij hier leest.

In een wereld van het denken is de juiste afstemming vinden nog niet zo'n eenvoudige opgave.

Door zelfonderzoek kan ik meer dat denk lijntje waarnemen.

Engeltje smiley
Denklijntje en openstaan voor Gods Geest kan keurig hand in hand samen gaan. Je kunt nl. gemakkelijk ontsporen als je ervaring boven denken stelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 16:20
 
CHATULIEM619 schreef:
Denklijntje en openstaan voor Gods Geest kan keurig hand in hand samen gaan. Je kunt nl. gemakkelijk ontsporen als je ervaring boven denken stelt.

Chatuliem,

Ik lees nu waar we afwijken.

Jij steld ervaring boven het denken.

Ik stel ervaring boven het denken.

Zonder steeds nieuwe ervaringen zou ik niet kunnen groeien.

In Jezus naam
Amen


Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op zaterdag 10 maart 2012, 16:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 16:57
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Chatuliem,

Ik lees nu waar we afwijken.

Jij steld ervaring boven het denken.

Ik stel ervaring boven het denken.

Zonder steeds nieuwe ervaringen zou ik niet kunnen groeien.

In Jezus naam
Amen
Ik stel niks boven iets anders. Ze houden wat mij betreft elkaar in evenwicht. Ze kunnen niet zonder elkaar nl. Ervaring zonder Gods Woord wordt sektarisch en Gods Woord zonder ervaring wordt wettisch...Een balans tussen Woord en Geest zeggen we dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1