ChristianMatch
 


Forum

Preek uit 5 woorden
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:23
 
Het kruikje te Sarfath..Amen

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 25 mei 2012, 10:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:35
 
HEIDE115 schreef:
Het kruikje te Sarfath..Amen

De preek van Jezus aan Mattheus

VOLG MIJ

Een erg korte preek, maar Jezus zag eerst de mens Mattheus aan, en daarna die preek, en gevolg was er meteen.

Is een even groot wonder als het kruikje, al was het kruikje voor het oog wonderlijker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:40
 
WILLEM618 schreef:
De preek van Jezus aan Mattheus

VOLG MIJ

Een erg korte preek, maar Jezus zag eerst de mens Mattheus aan, en daarna die preek, en gevolg was er meteen.

Is een even groot wonder als het kruikje, al was het kruikje voor het oog wonderlijker.

Zoist Willem..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:46
 
WILLEM618 schreef:
De preek van Jezus aan Mattheus

VOLG MIJ

Een erg korte preek, maar Jezus zag eerst de mens Mattheus aan, en daarna die preek, en gevolg was er meteen.

Is een even groot wonder als het kruikje, al was het kruikje voor het oog wonderlijker.

De vossen in de wijngaard". Hoe kleine foutjes hardnekkig kunnen blijven doorwerken en onze wijngaard kunnen blijven teisteren en de vruchten stukmaken.


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 25 mei 2012, 18:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:53
 
HEIDE115 schreef:
Het kruikje te Sarfath..Amen

wat vond je zo byzonder aan dat kruikje dat je het zo specifiek noemt, als ik vragen mag, heide?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 19:14
 
HANNAH810 schreef:
wat vond je zo byzonder aan dat kruikje dat je het zo specifiek noemt, als ik vragen mag, heide?

Dat is terug te vinden in de bijbel Hannah
De hele gebeurtenis rondom het kruikje zegmaar.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 25 mei 2012, 20:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 09:18
 
Maar Jezus antwoordde hem niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 09:24
 
YES356 schreef:
Maar Jezus antwoordde hem niet

Kun je wat meer context geven Yes, waar vinden we dit terug in de Bijbel?
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 11:50
 
Elia en de weduwe van Sarefat
7 Doch na verloop van tijd droogde de beek uit, omdat er geen regen in het land gevallen was. 8 Toen kwam het woord des HEREN tot hem: 9 Maak u gereed, ga naar Sarefat, dat aan Sidon behoort, en houd daar verblijf. Zie, Ik heb daar een weduwe geboden u te verzorgen. 10 Daarop maakte hij zich gereed en ging naar Sarefat. Toen hij bij de stadspoort kwam, zie, daar was een weduwe bezig hout te sprokkelen. Hij riep haar toe en zeide: Haal mij toch in een kruik een weinig water, opdat ik drinke. 11 Toen zij het ging halen, riep hij haar na en zeide: Breng mij ook een bete broods mee. 12 Daarop zeide zij: Zo waar de HERE, uw God, leeft, ik heb geen broodkoek, maar enkel een handvol meel in de pot en een weinig olie in de kruik.

En zie, ik ben bezig een paar stukken hout te sprokkelen. Dan wil ik het thuis voor mij en mijn zoon gaan bereiden, en als wij het gegeten hebben, moeten wij maar sterven. 13 Doch Elia zeide tot haar: Vrees niet, ga het thuis bereiden, zoals gij gezegd hebt, doch bereid mij daarvan eerst een kleine koek en breng mij die hier; voor u en uw zoon kunt gij het later bereiden. 14 Want zo zegt de HERE, de God van Israƫl: Het meel in de pot zal niet opraken, en de olie in de kruik zal niet ontbreken tot op de dag, waarop de HERE regen op de aardbodem geven zal. 15 Daarop ging zij heen en deed, zoals Elia gezegd had, en een tijdlang at zij, evenals hij, en haar huis. 16 Het meel in de pot raakte niet op, en de olie in de kruik ontbrak niet, naar het woord des HEREN, dat Hij door de dienst van Elia gesproken had.
17 Na deze gebeurtenissen werd de zoon van de vrouw des huizes ziek: ja, zijn ziekte werd zeer hevig, totdat er geen adem in hem overbleef. 18 Toen zeide zij tot Elia: Hoe heb ik het met u, man Gods? Gij hebt bij mij intrek genomen om mijn ongerechtigheid in herinnering te brengen, en te maken, dat mijn zoon sterft. 19 Daarop zeide hij tot haar: Geef mij uw zoon. Toen nam hij hem uit haar schoot, droeg hem naar het bovenvertrek, waar hij verblijf hield, en legde hem op zijn bed. 20 Daarop riep hij tot de HERE en zeide: HERE, mijn God! Doet Gij zelfs de weduwe, bij wie ik als vreemdeling vertoef, het onheil aan, haar zoon te laten sterven? 21 Toen strekte hij zich driemaal uit bovenop het kind en riep tot de HERE en zeide: HERE, mijn God! Laat toch de ziel van dit kind in hem terugkeren.

22 En de HERE hoorde naar de stem van Elia, en de ziel van het kind keerde in hem terug, zodat het levend werd. 23 Toen nam Elia het kind, droeg het uit het bovenvertrek naar beneden in huis en gaf het aan zijn moeder. En Elia zeide: Zie, uw zoon leeft. 24 Daarop zeide de vrouw tot Elia: Thans weet ik, dat gij een man Gods zijt, en dat het woord des HEREN in uw mond waarheid is.

1 Kon 17-7:24


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 juni 2012, 11:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:34
 
En Jezus zeide: Ga heen en zondig niet meer....

sorry.... 6 woorden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1