ChristianMatch
 


Forum

het zieken...
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
En ik denk dat het er altijd om gaat wat er niet geschreven wordt maar wel zo onderling gedaan wordt......of die verborgen boodschappen die je wel op het forum ziet.......is dat eigenlijk niet veel erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen?

SHANITA130: Ja, dás vele malen erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen, die verborgen boodschappen....wat er niet geschreven wordt en hoe er wel gedaan wordt. Als het ware tussen de regels, of iets omgekeerd zeggen. Juist omdat dat niet (meteen) zichtbaar is voor mensen die er niet echt op hebben gelet, cq, sommigen dingen niet echt op de voet hebben gevolgd. Ik had het eerst ook niet door. Ik dacht van, nou het zijn toch bijbelteksten, die 'hij' tussen zijn postings schrijft, en dan die profielfoto, 'onschuldig lachend'. Ik dacht in het begin ook van waar máákt men zich druk over...

Ja, totdat ie mij begon te stalken hier, met zijn zieke teksten en misselijkmakende "verliefde smileys".
En via mail. Ik dacht eerst nog van die 'aardige mails', zijn zijn manier van 'het' goedmaken, van bepaald negatief gedrag. Dat was nog vóór het gedoe met Yes.
Dus ik ging gewoon in op die mails, door het terugschrijven van eenvoudige dagelijkse dingen, op een vriendelijke toon.

WAAROM ZOU IEMAND ZO BLIJVEN ZIEKEN, EN HERHALINGEN VAN VERVELENDE POSTST
DE GEEST VAN ZIEKEN? EEN PLAAGGEEST? DAT HOORDE IK VROEGER OP DE KLEUTERSCHOOL, ZATEN SOMMIGEN KINDEREN ELKAAR UIT TE SCHELDEN VOOR PLAAGGEEST. HEB T ALTIJD EEN DOM WOORD GEVONDEN, MAAR NU SNAP IK DE HERKOMST.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:44
 
SHANITA130 schreef:
WILLEMIJN232 schreef:
En ik denk dat het er altijd om gaat wat er niet geschreven wordt maar wel zo onderling gedaan wordt......of die verborgen boodschappen die je wel op het forum ziet.......is dat eigenlijk niet veel erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen?

SHANITA130: Ja, dás vele malen erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen, die verborgen boodschappen....wat er niet geschreven wordt en hoe er wel gedaan wordt. Als het ware tussen de regels, of iets omgekeerd zeggen. Juist omdat dat niet (meteen) zichtbaar is voor mensen die er niet echt op hebben gelet, cq, sommigen dingen niet echt op de voet hebben gevolgd. Ik had het eerst ook niet door. Ik dacht van, nou het zijn toch bijbelteksten, die 'hij' tussen zijn postings schrijft, en dan die profielfoto, 'onschuldig lachend'. Ik dacht in het begin ook van waar máákt men zich druk over...

Ja, totdat ie mij begon te stalken hier, met zijn zieke teksten en misselijkmakende "verliefde smileys".
En via mail. Ik dacht eerst nog van die 'aardige mails', zijn zijn manier van 'het' goedmaken, van bepaald negatief gedrag. Dat was nog vóór het gedoe met Yes.
Dus ik ging gewoon in op die mails, door het terugschrijven van eenvoudige dagelijkse dingen, op een vriendelijke toon.

WAAROM ZOU IEMAND ZO BLIJVEN ZIEKEN, EN HERHALINGEN VAN VERVELENDE POSTST
DE GEEST VAN ZIEKEN? EEN PLAAGGEEST? DAT HOORDE IK VROEGER OP DE KLEUTERSCHOOL, ZATEN SOMMIGEN KINDEREN ELKAAR UIT TE SCHELDEN VOOR PLAAGGEEST. HEB T ALTIJD EEN DOM WOORD GEVONDEN, MAAR NU SNAP IK DE HERKOMST.....

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:55
 
IK HEB 'T OVER Herman968. zijn reactie in oa het topic over Haantjes in Zwijndrecht.

Je weet wel, in het blauwe geschreven, en weer met dezelfde teksten over waterdragers etc., dingen suggereren.

En dát snap ik dus niet. Waarom begint iemand weer opnieuw als tie zelfs een ban heeft gehad? Hij is al enkele dagen nadat ie terug was van zijn ban weer begonnen met zieken, van de week ook in het topic over Homo's....

Maar ja, ik moet nu eventjes het een en ander doen, Fijne Dag!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 4 juli 2012, 11:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20
 
SHANITA130 schreef:
IK HEB 'T OVER Herman968. zijn reactie in oa het topic over Haantjes in Zwijndrecht.

Je weet wel, in het blauwe geschreven, en weer met dezelfde teksten over waterdragers etc., dingen suggereren.

En dát snap ik dus niet. Waarom begint iemand weer opnieuw als tie zelfs een ban heeft gehad? Hij is al enkele dagen nadat ie terug was van zijn ban weer begonnen met zieken, van de week ook in het topic over Homo's....

Maar ja, ik moet nu eventjes het een en ander doen, Fijne Dag!



Ik denk dat dat hier wel door meer mensen gebeurd Shanita....Mensen met lappen tekst uit de Bijbel en ondertussen is het vriendelijk omzien naar je medemens een (te) groot begrip.. Ik werd al betitelt als een ouwe zeikerd.... En natuurlijk, je kan me niet mogen maar dit soort dingen kunnen echt niet....En dat was ook net waarom ik dat stukje schreef....je kan beter direct naar iemand zijn dan al die verborgen boodschappen.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 4 juli 2012, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:31
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat dat hier wel door meer mensen gebeurd Shanita....Mensen met lappen tekst uit de Bijbel en ondertussen is het vriendelijk omzien naar je medemens een (te) groot begrip.......En dat was ook net waarom ik dat stukje schreef....je kan beter direct naar iemand zijn dan al die verborgen boodschappen.......

heb je gelijk aan Willemijn, maar soms helpt direct-zijn ook niet.....dan krijg je ook de meest waanzinnige dingen terug.
Dus, nee, dat doe ik dan niet, ik negeer.....werkt veel beter

ik ben uitgeziekt


Laatst aangepast door
TINK100
op woensdag 4 juli 2012, 12:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat dat hier wel door meer mensen gebeurd Shanita....Mensen met lappen tekst uit de Bijbel en ondertussen is het vriendelijk omzien naar je medemens een (te) groot begrip.. Ik werd al betitelt als een ouwe zeikerd.... En natuurlijk, je kan me niet mogen maar dit soort dingen kunnen echt niet....En dat was ook net waarom ik dat stukje schreef....je kan beter direct naar iemand zijn dan al die verborgen boodschappen.......

Hai Willemijn,

Ja, het gebeurd door meerdere, maar wat ik bedoel is, wat je ook zei, die verborgen boodschappen, dat is sneaky, die begrijp iemand dan alleen als ie alles heeft bijgehouden...

Ja, en natuurlijk, ik zou zwaar beledigd zijn als iemand ouwe zeikerd tegen mij zei, maar dan nog, hij deed dat niet stiekum, sneaky, en hij heeft 't weggehaald....ja, da's geen excuses....

Ik heb een vriend van mij een tijdje terug ook heel erg boos 'teringlijer'
genoemd....daar hád ik toch een spijt van, gelijk al, maar ja, ik had het ff heel moeilijk met andere zaken...dat heb ik hem ook méteen daarna uitgelegd dat het niet naar hem persoonlijk was, maar naar de dingen waar ik het op dat moment erg moeilijk mee had, en vergeving gevraagd....toen was het ook goed. En me voorgenomen, om dan van te voren te zeggen/vragen of tie even stil wil zijn omdat ik 't erg moeilijk heb...die afspraak hebben we gemaakt, dat ik dat dan even zeg vantevoren..

Ik blijf erbij...teksten met verborgen boodschappen: "wat er niet geschreven wordt maar wel zo onderling gedaan wordt......of die verborgen boodschappen die je wel op het forum ziet.......is dat eigenlijk niet veel erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen?".

Dat was jou tekst, en je raakt het in de kern vind ik.

Maar ja, ik keur het niet goed hoor, om oude zeikerd te zeggen. Maar...hij zegt 't wel recht in je gezicht, en niet sneaky, stiekum met verborgen boodschappen in postst.(en hij had 't weggehaald, nou, als ik iets meen, ga ik het echt niet weghalen hoor...) Was gewoon irritatie, denk ik.

En ook fanatiekelingen met hele stukken tekst(lappen), die zijn ook niet achterbaks. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar ze lopen niet onderhuids met verborgen boodschappen te treiteren. Dát bedoel ik....
Ze zijn iig eerlijk, en zeggen zonder aanziens des persoons hun mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 14:18
 
TINK100 schreef:
heb je gelijk aan Willemijn, maar soms helpt direct-zijn ook niet.....dan krijg je ook de meest waanzinnige dingen terug.
Dus, nee, dat doe ik dan niet, ik negeer.....werkt veel beter

ik ben uitgeziekt




Ja, als je direct bent met mensen met een nogal uitgesproken(rigide?) mening, dan kan je eigenlijk al van te voren weten dat als je daar iets van zegt, dat je gewoon weer dezelfde mening krijgt, geen nuancering.

Als je weet dat iemand heel fanatiek uiterst rechts is, vvd, ja, dan kan je wel over de sp beginnen, maar ja, eigenlijk weet je dan vantevoren wat je te horen krijgt...;)
Soms heb ik dat ik een hele kleine opening zie, en die kans pak ik dan, met de hoop op een genuanceerd antwoord.
En vaak heb ik wel veel gemeenschappelijk met zo iemand bijvoorbeeld het geloof an sich...niet liegen, niet stelen, geen achterbaks gedrag etc. En natuurlijk bovenal zijn we het dan eens over het Evangelie van Christus Jezus. en met het 'tuchtigen van het lichaam'', wat ik al enkele keren voorbij had zien komen, kan ik me ook wel in vinden. Ik heb dat bv met roken en (te) veel snoepen... dit zijn gewoon enkele voorbeelden.
En andere hekele punten, ja, die laat ik dan, ik respecteer dan in feite dat iemand daar zo over denkt. Zeker als ik merk dat degene mij ook resecteerd.
Komt bij dat ik toen ik pas gelovig was ook van zulke rigide denkbeelden had, ik zei dezelfde dingen. Ook bijvoorbeeld, dat als ik niet waarschuw, dat God mij dan verantwoordelijk houdt, zulke dingen zei ik precies hetzelfde.
Ja, zo erg was ik (ook?) gehersenspoelt, toen ik gelovig werd, wist ik niets, maar dan ook helemaal niets van de bijbel. Openbare scholen, etc.
Ik heb mij serieus(niet lachen aub..) elke jaar weer af lopen vragen, mijn gehele kindertijd, wat kerst in 's Hemelsnaam te betekenen had.....
Ja, dus 'ze' konden me vanalles wijsmaken, naief alsdat ik was..Ook bijvoorbeeld dat de traditionele kerken 'dood' waren, een dood geloof hebben.
Ooooh, wat vond ik dát erg, toen ik erachter kwam dat er heel veel niet deugde in 'vrije groepen', ja zo noem ik het even, ik wil geen namen noemen, want ja, 'het' is natuurlijk niet óveral zo, in elke vrije groep.....
Er zitten dus ook groepen bij met integere leiders!!!
En toen mijn Reformatorische psycholoog mij doorverwees van een evangelische gemeente naar de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk.
Wat was dat een openbaring! die mensen hadden zo'n diep oprecht mooi geloof!
Alleen, ze zaten er niet de gehele dag over te zeuren, zoals in groepen, het hóórde bij hun leven, net zoals bijvoorbeeld de zon ondergaat en weer opkomt, daar ga je toch ook niet de gehele dag over zitten te zeiken...Dát ís gewoon zo, een wonder....Dát hoort bij het leven, net als God en het geloof bij het leven horen.

Ja, er gebeurde dingen in mijn leven waardoor die heilige huisjes niet meer overeind bleven en scheuren begonen te vertonen, waardoor de Waarheid naar binnen kon sijpelen. En ik niet meer als een robot zonder gevoel, ja, want gevoel, kwam van de boze, zo was mij wijsgemaakt...
dingen letterlijk zat na te praten die ik hoorde. En ik zélf weer begon na te denken.

Ja, ik weidde enigzins uit, was eventjes belangrijk voor mij, tussendoor...

Maar ik snap je wel, je krijgt soms de meest waanzinnige dingen terug als je direct iets zegt. Maar, than again, eigenlijk kán je dat dan al weten van te voren....
En dat vind ik dan wel iets heel anders als stiekum gedoe, dubbelzinnige boodschappen, veroordelingen, En wat Willem618 erover zei: "De duivel praat nog met meer respect over Gods Woord, dat jij( Herman968) hier doet."
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:08, in 'Sex voor het huwelijk'.

Nou, als Willem618 dát zegt, dan is iemand heel erg ver gegaan.....

Ik kan me ook de reacties van Marsjg370 héél erg goed indenken!! (ook al was er van mijn kant eventjes sprake van een misverstand...nog mijn excuses...had ik kunnen weten....)

Ik ben ook uitgeziekt...;)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 4 juli 2012, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 17:06
 
ik heb besloten om me niets meer van het zieken aan te trekken, maar naar de leuke bijdrages te kijken. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 17:48
 
PETRA944 schreef:
ik heb besloten om me niets meer van het zieken aan te trekken, maar naar de leuke bijdrages te kijken. Lachende smiley

Een goed besluit! Lachende smiley

En ook een gebod: Fil 4

8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.

En als je dat doet volgt daarop een belofte: en de God des vredes zal met u zijn.

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1