ChristianMatch
 


Forum

Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 14:07
 
Wat is er mis?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 15:09
 
kan ook hier hele verslagen neer gaan zetten van spygiaters,dokters en chirurgen die getuigen jezus nog steeds soms mensen geneest van daag de dag.

das wat positiever.
cristenen zijn allemaal zoekende naar god, maken ook wel es fouten of dwalen af, of begrijpen verkeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 15:54
 
Het probleem is volgens mij dat veel evangelsichen bang zijn om kwaad te spreken. Daarmee doen ze de waarheid geweld aan. Daarnaast kunnen veel evangelischen gewoon niet geloven dat iemand die beweerd namens God of door God geïnspireerd spreekt Leugens verkondigd.

Jaren lang werd er door honderden- zo niet duizenden - predikanten beweerd dat een adelaar zijn jong uit het nest gooit om te leren vliegen. en dat ze het jong op haar rug/vleugels opvangt als het niet lukt.

Ik heb zelfs David Pawson op Opwekking horen beweren dat hij dit in een natuur documentaire heeft waargenomen.

Toen ik 16 was kon ik dit niet geloven omdat ik ook wel menig natuur documentaire over arenden gezien had. Dus heb ik het eens na gevraagd bij roofvogel deskundigen van diverse dierentuinen. Zij vertelden allemaal dat het niet kon kloppen.

Toen ik dat aan diverse christenen vertelde konden ze me niet geloven. Als die voorgangers dat zeggen is het toch zo!?

Een soort gelijk verhaal gaat over de song 'Hotel California' dingen over dat het over een satanskerk zou gaan enzo. Allemaal niet waar, maar evangelischen geloven het massaal.

Het gevolg is dat je als christen bij popmuziek kenners voor gek staat met je christelijke leugens... en de echte gevaren die in de popmuziek schuilgaan kun je dan niet meer geloofwaardig blootleggen.

Bron: Facebook

Herken me in dit verhaal....zeker over de zogenaamde gevaren in de popmuziek; Popmuziek in het licht van de bijbel, daar las ik dat ook in.
Blijkt gewoon een gaaf nummer te zijn, Hotel Calofornia....


Ach en iedereen maakt weleens een foutje...??? Smiley die vol vragen zit :

Niet-bestaande tijdschriften als bron aan dragen....


Frank Ouweneel houdt met zijn eindtijdstudies namelijk niet ook maar enigszins aannemelijke verhalen. Het gaat om hysterische en alarmistische verzinsels, die van een kilometer afstand stinken. Om een voorbeeld te noemen: in de onderzochte ‘studie’ zegt Ouweneel dat de oceanen zwaar vervuild zijn met nucleaire straling. Zo zwaar zelfs, dat er hele gebieden zijn waar contact met het water meestal dodelijk is. Zelfs een klein beetje gezond verstand is voldoende om meteen te snappen dat dat onzin is.

Maar Ouweneel mag gewoon opdraven. Filadelfia Centrum, Rotterdam. Vrije Baptistengemeente Wierden. Evangelische Gemeente Hoeksche Waard. Nehemiah Ministries, Zwijndrecht. Vrije Baptistengemeente Nehemia, Dokkum. Evangelische Gemeente Dieren. Pinkstergemeente De Schuilplaats, Spijkenisse. De lijst gaat door en door en door. Zo’n 40 plekken waar deze fantast jaar in jaar uit zijn verzinsels over de gemeente uit mag storten.

Je zou toch denken dat er in al die gemeenten wel wat mensen zouden zitten met een greintje gezond verstand? Je zou toch verwachten dat er overal wel iemand op zou staan die zou zeggen: Beste heer Ouweneel, we hebben ons vermaakt, maar ik geloof toch dat dit meer geschikt is voor een roman of een behandelkamer van de psychiater dan voor een kerkzaal?

Naar nu blijkt zijn er inderdaad verschillende mensen die hem gewezen hebben op de ongerijmdheden in zijn betoog. Dat is mooi, niet wanhopen aan de rationaliteit van deze wereld. Maar het maakte niets uit! Hij kon gewoon doorgaan. Hij bleef gewoon uitgenodigd worden.

Jaar in jaar uit kunnen de evangelischen naar de meest waanzinnige onzin luisteren als er maar een Bijbeltekst bijgehaald wordt en ze knikken vroom.

Bron: evangelist CIP


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 16:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 16:36
 
SHANITA130 schreef:
Wat is er mis?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

vind de poppetjes erbij geplaatst niet van respect getuigen shanita, tegen over andere cristenen die dit forum lezen, misschien zelf veel naar ouweneel zijn geweest en het nu misschien moeilijk hebben als ze al jouw kritiek lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 16:38
 
PETRA944 schreef:
kan ook hier hele verslagen neer gaan zetten van spygiaters,dokters en chirurgen die getuigen jezus nog steeds soms mensen geneest van daag de dag.

das wat positiever.
cristenen zijn allemaal zoekende naar god, maken ook wel es fouten of dwalen af, of begrijpen verkeerd.

en hier lees je over heen, zo verdiept in het onkruid, dat je het koren mee wegtrekt.

enfin succes met je topic verder....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 19:26
 
PETRA944 schreef:
vind de poppetjes erbij geplaatst niet van respect getuigen shanita, tegen over andere cristenen die dit forum lezen, misschien zelf veel naar ouweneel zijn geweest en het nu misschien moeilijk hebben als ze al jouw kritiek lezen

Hallooo,

Ik weet niet welke poppetjes.

Weet je wat ik niet van respect vind getuigen?(nee ben niet boos op jou natuurlijk)
Nou, iedereen, elke christen heeft zijn kruis te dragen. Ja, we hebben ook veel vrijheid in Christus, zie bijvoorbeeld de tekst: "Mijn juk is zacht en mijn last is licht..".

Maar ook, je kruis opnemen en Hem volgen.

Nou goed, als zo'n Ouweneel dan een loopje met de waarheid neemt, denk ik Waarom? Waarom zou je zoveel dingen verzinnen zowel W. als zijn broer F ?
Om een verhaal sluitend te maken, door alles uit je duim te zuigen? of door te liegen over jongetjes die genezen van blindheid zijn, maar het niet zijn.
Wat heeft dat liegen voor nut? Om de organisaties populair te maken? Nou nee, daar ga je je niet zoveel voor de hals op halen, denk ik.

Ik denk dat er hier sprake is van scam op grote schaal, dat vind ik een aanfluiting voor christelijk Nederland, en ik denk aan degenen die pas tot geloof zijn gekomen, en die hier, met dit bedrog te maken krijgen, en dan ook nog christenen zien die de broeders F. en W. blíjven verheerlijken.

En het risico is er, dat christenen die zwakker in hun schoenen staan, omdat ze bijvoorbeeld net gelovig zijn, gaan denken nou als zij zo de boel neppen, dan kan ik ook wel denken, van nou dan kan ik hasj roken, anderen leugens vertellen oid..!!! Ze neppen de boel en men verdedigt ze, ze liegen en men verdedigt ze, en als je uit grote verontwaardiging een hele topic met linken zet, heb jij het gedaan, zij niet, ben je gek... Smiley die vol vragen zit

Ik geloof echt dat hier sprake is van hele sommen geld.
Anders doet iemand dat niet, zo liegen en bedriegen.

Want ik vind dat gedrag, de leugens van F. en W. nou niet bepaald getuigen van een kruis dragen. Meer van zakken poen dragen.

Zo dit kwam recht uit mijn hart, en of je nu bepaalde smiley's niet van respect vind getuigen, kan kloppen dat heb ik wel voor jou maar niet voor de Ouweneels.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 20:42
 
PETRA944 schreef:
en hier lees je over heen, zo verdiept in het onkruid, dat je het koren mee wegtrekt.

enfin succes met je topic verder....


Shanita mag hier toch wel haar zorg en ongerustheid uiten? Het is niet jouw mening en niet jouw visie maar om dan gelijk haar maar te veroordelen???????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN303





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 20:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
Shanita mag hier toch wel haar zorg en ongerustheid uiten? Het is niet jouw mening en niet jouw visie maar om dan gelijk haar maar te veroordelen???????

Hopelijk mag er inderdaad van gedachten gewisseld worden zonder directe veroordeling. Het is tenslotte een christelijke site en christen zijn staat volgens mij ook voor respect naar elkaar en dus voor elkaars meningen. Goed om dat nog eens naar voren te halen, Willemijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 21:11
 
PETRA944 schreef:
vind de poppetjes erbij geplaatst niet van respect getuigen shanita, tegen over andere cristenen die dit forum lezen, misschien zelf veel naar ouweneel zijn geweest en het nu misschien moeilijk hebben als ze al jouw kritiek lezen

Hoe moeilijk moeten ze het dan niet hebben als ze de kranten lezen.

Ik ben maar een eenvoudig forumlid.


Ik vind liegen en bedriegen niet van respect getuigen.

Daar kunnen de meningen dan over verschillen doch ik blijf dit vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 21:50
 
SHANITA130 schreef:
Hoe moeilijk moeten ze het dan niet hebben als ze de kranten lezen.

Ik ben maar een eenvoudig forumlid.


Ik vind liegen en bedriegen niet van respect getuigen.

Daar kunnen de meningen dan over verschillen doch ik blijf dit vinden.

dat zullen sommigge mensen denk ik ook best moeilijk vinden als ze zulke krantenartikelen lezen, darom schrijf zo iets met iets meer respect en niet effe drie van die poppetjes erbij plaatsen.
wat betreft vrijheid van mening schrijven zonder te oordelen, er worden in dit topic mensen veroordeeld op basis van linken zonder zelf de personen te kennen, als mensen reageren ik ken die mensen persoonlijk,word er gereageerd met nog meer linken plaatsen en Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt , dat je nog meer linken plaatst met de bedoeling om mensen te waarschuwen omdat jij die linken allemaal klakkeloos aanneemt,oke maar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt nee, dan maak ik zelftoch ook een oordeel terug, op een topic waar niets anders als geoordeeld, veroordeelt word, want niet alle linken in dit topic zijn de waarheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:04
 
PETRA944 schreef:
dat zullen sommigge mensen denk ik ook best moeilijk vinden als ze zulke krantenartikelen lezen, darom schrijf zo iets met iets meer respect en niet effe drie van die poppetjes erbij plaatsen.
wat betreft vrijheid van mening schrijven zonder te oordelen, er worden in dit topic mensen veroordeeld op basis van linken zonder zelf de personen te kennen, als mensen reageren ik ken die mensen persoonlijk,word er gereageerd met nog meer linken plaatsen en Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt , dat je nog meer linken plaatst met de bedoeling om mensen te waarschuwen omdat jij die linken allemaal klakkeloos aanneemt,oke maar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt nee, dan maak ik zelftoch ook een oordeel terug, op een topic waar niets anders als geoordeeld, veroordeelt word, want niet alle linken in dit topic zijn de waarheid.

Is net hoe je het bekijkt Petra, ik ben ook wel eens bij zo'n genezingsdienst van Jan Zijlstra geweest en ik vond het een grote geldklopperij......Maar als jij dat anders beleefd, dat kan...maar dat zou dan inhouden dat ik mijn ervaring niet hier op het forum mag zetten omdat jij die goede man kent en er anders over denkt?????
Weet je, ik zit op yoga en daar zijn ook veel mensen op tegen, die vinden dat occult en die zetten dan ook allemaal linken neer die over yoga en occultheid gaan......Die lees ik en trek mijn eigen conclusies eruit......
En zo mag het toch ook bij deze mannen?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 20 juli 2012, 22:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:06
 
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:16 Petra: maar ja in charamatische bewegingen gebeuren nog weles wonderen, net zoals bij jezus in die tijd en dat zorgt voor kritiek,net zoals in jezus tijd.
wat een ophef,jezus op een zondag genas... en jee dit verhaal dan,jezus komt ergens geneest een erg krankzinnigge en vervolgens stort er een kudde zwijnen vanaf het rafijn, de mensen uit het dorp wouden dat jezus verder liep. kun je hun reactie voorstellen?
En waar leefde jezus van? Hij trok rond,maar werkte hij eigenlijk? moeten zeker mensen hebben gedacht, profiteur....

Ik heb geen kritiek op wonderen ik heb kritiek op hele dvd's van Zijlstra die vol staan met 'wonderen' die niet gebeurd zijn, waar mensen al meteen weer doodziek werden. en nog zijn.
Maar die mensen die staan nog wel op de promotie dvd's als zijnde genezen terwijl ze dat allang niet meer zijn, vaak enkele minuten later weer doodziek werden als ze terug liepen naar hun stoel.

En waar Zijlstra over de rug van die mensen duizenden euro's mee verdiend, door verkoop van die 'wonder dvd's'. + collecte, mensen die veel geld hebben geven erg veel, deed ik ook toen ik pas gelovig was en veel geld had....

En dat vergelijk jij met Jezus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:23
 
THOMAS968 schreef:
Het is eenvoudig om iets als een teken der tijd te beschouwen. Als ik vanuit mijn achtergrond kijk, zijn de tijden met de daarbij behorende tekenen der tijden wel eens veel duidelijker geweest. Maar het bleek telkens de eindtijd niet aan te kondigen. . Waarom zou dat dan nu wel het geval zijn in een vanuit historisch oogpunt eerder een tijd met minder tekenen. Ik ben het op dit punt wel met Chat eens: Het llijkt een scheiding te geven van wij lekker wel en zij lekker niet. Het lijkt eerder een oproep tot bekering te zijn samen met het aanpraten van veel angst voor het einde der tijden. Dat maakt altijd wel indruk op onzekere mensen. Ik neem wel aan dat die komt maar als God het alleen weet, hoeven we er als mensen niet naar te gaan raden, ook niet met lastig te ibegrijpen bijbelteksten. Ten tijde van de pestepidemie en de Holocaust waren de tekenen er ook en naar mijn idee mogelijk duidelijker. Het is ook een bepaald soort mensen dat zich zo vreselijk met de eindtijd bezighoudt. En of Ouweneel nu een goed christen is of niet, hij mag geen leugens verspreiden om zijn mening kracht bij te zetten. Dan heb je dus geen argumenten genoeg kennelijk. Dat is altijd ongeloofwaardig en dat is Ouweneel dus ook.

Thomas, Alle energie die in angst gaat zitten is niet meer inzetbaar voor de medemens.

Quote:
En of Ouweneel nu een goed christen is of niet, hij mag geen leugens verspreiden om zijn mening kracht bij te zetten. Dan heb je dus geen argumenten genoeg kennelijk. Dat is altijd ongeloofwaardig en dat is Ouweneel dus ook.

Ja, zelfs voor de heidenen(niet gelovigen) kan dit niet door de beugel, hele eindtijdstudies verzinnen, liegen over kindertjes die zogenaamd genezen zijn.

Mensen die zeggen dat het allemaal niet zo erg is, en dat ik ze niet ken,
Ik denk dat je/jullie ze ook niet kennen....

Anders zou je dit wel voorzien kunnen hebben.

Of denk je als je nu en dan es een paar woorden met de man of zijn broer hebt gewisseld omdat je in dezelfde kerk kwam, en je mag hem bij zijn voornaam noemen dat je hem gelijk ook kent?

Iemand kennen doe je pas als je jarenlang dagen per maand/week met iemand doorbrengt.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 22:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:25
 
SHANITA130 schreef:
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:16 Petra: maar ja in charamatische bewegingen gebeuren nog weles wonderen, net zoals bij jezus in die tijd en dat zorgt voor kritiek,net zoals in jezus tijd.
wat een ophef,jezus op een zondag genas... en jee dit verhaal dan,jezus komt ergens geneest een erg krankzinnigge en vervolgens stort er een kudde zwijnen vanaf het rafijn, de mensen uit het dorp wouden dat jezus verder liep. kun je hun reactie voorstellen?
En waar leefde jezus van? Hij trok rond,maar werkte hij eigenlijk? moeten zeker mensen hebben gedacht, profiteur....

Ik heb geen kritiek op wonderen ik heb kritiek op hele dvd's van Zijlstra die vol staan met 'wonderen' die niet gebeurd zijn, waar mensen al meteen weer doodziek werden. en nog zijn.
Maar die mensen die staan nog wel op de promotie dvd's als zijnde genezen terwijl ze dat allang niet meer zijn, vaak enkele minuten later weer doodziek werden als ze terug liepen naar hun stoel.

En waar Zijlstra over de rug van die mensen duizenden euro's mee verdiend, door verkoop van die 'wonder dvd's'. + collecte, mensen die veel geld hebben geven erg veel, deed ik ook toen ik pas gelovig was en veel geld had....

En dat vergelijk jij met Jezus...

je hebt niet alleen kritiek opjan zijlstra op meerderen. trin bv. ken ze zelf persoonlijk, zelf de genezende kracht van jezus door gebed daar ervaren, en hoe reageren mensen daarop? of met blijdschap en dankbaarheid of net zoals de farizeeers deden als jezus wonderen deed, met een kritieke geest. En dat vergelijk ikmet de bijbel ja,jezus deed wonderen en daar kwamen de farizeeen met kritiek.

effe vraagje aan jou, hebben ze in de kerk waar jij komt ook een collecte?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:39
 
PETRA944 schreef:
je hebt niet alleen kritiek opjan zijlstra op meerderen. trin bv. ken ze zelf persoonlijk, zelf de genezende kracht van jezus door gebed daar ervaren, en hoe reageren mensen daarop? of met blijdschap en dankbaarheid of net zoals de farizeeers deden als jezus wonderen deed, met een kritieke geest. En dat vergelijk ikmet de bijbel ja,jezus deed wonderen en daar kwamen de farizeeen met kritiek.

effe vraagje aan jou, hebben ze in de kerk waar jij komt ook een collecte?

Ik kom in een traditionele kerk, waar iedereen elke jaar een financieel jaaroverzicht krijgt. Hoeveel aan welke collecte's is binnengekomen.
De predikant krijgt een vast salaris via de cao die geldt.

Dus geen gesjoemel onderling. Dit is wat ie verdient niet meer en niet minder.

En..wat er vervolgens gedaan wordt met het geld: hoeveel er naar aflossing en rente van het gebouw gaat.
Hoeveel er naar de diaconie is gegaan.
Hoeveel geld er naar de zending gaat.
En ook hoeveel geld er nog over is.

Dus het is controleerbaar. De predikant krijgt een vast salaris, dat wordt gestort elke maand.

En bij de vrije groep, ik had nooit een fauw idee wat de voorgangers kregen. Er was en is geen controle. Een paar mensen gaan over het geld, soms maar eentje.

En dat vind ik erg tricky.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 22:47
 
Wat bijzonder toch om vast te moeten stellen dat degenen die het hardste roepen dat Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is, zich direct schuilhouden als ze de waarheid aan het licht komt.

Bron: Reakties GG.

Uit:

Stichtelijke blaadjes journalistiek


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 22:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:10
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 23:32
 
hmmm bedoel je zo,n traditionele kerk waar me moeder na toe gaat,eh wilt u in de mis een oproep doen voor me zieke zoon, ja hoor mevrouw wel eerst zoveel betalen, en we bidden wel om genezing maar echt geloven erin?
mensen die bij trin getuigen moeten trouwens eerst een dokters verklaring hebben nu van daag de dag.
iedere kerk maakt of heeft wel es zo zijn fouten shanita, blijft jammer je zo verbitterd over sommiggen bent. hoop dat jeniet op een dag ook verbitterd word over de kerk waar je nu bent.
trouwens en zijn ook charamatische bewegingen waar ze de financieen verantwoorden. enfin laat dit topic aan anderen over die goedgelovig, alle kritiek van g.g. aannemen,
laat je door g.g.goed gelovig niet alle kritiek aanpraten, goed gelovende denkende dat ze de waarheid schrijven, jammer als je daardoor ook koren gaat weggooien,inplaats van alleen onkruid


Laatst aangepast door
PETRA944
op vrijdag 20 juli 2012, 23:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 00:08
 
Goed gelovigen trappen overal in.

Betekenis:
1.goedgelovig
goedgelovig bijv.naamw. als je bijna alles gelooft wat tegen je gezegd wordt Voorbeeld: `We luisterden goedgelovig naar zijn ellendige verhaal en gaven hem 100 euro. Nu blijkt hij een oplichter.` ...

en: GOEDGELOVIG
1) Blind 2) Lichtgelovig 3) Niets kwaad vermoedend 4) Naïef 5) Onnozel 6)

en dan bedoel in niet de blinde kindertjes waarvan ouweneel zei dat ze zijn genezen, en na onderzoek bleek dat dat gelogen was.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 21 juli 2012, 00:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 00:09
 
PETRA944 schreef:
hmmm bedoel je zo,n traditionele kerk waar me moeder na toe gaat,eh wilt u in de mis een oproep doen voor me zieke zoon, ja hoor mevrouw wel eerst zoveel betalen, en we bidden wel om genezing maar echt geloven erin?
mensen die bij trin getuigen moeten trouwens eerst een dokters verklaring hebben nu van daag de dag.
iedere kerk maakt of heeft wel es zo zijn fouten shanita, blijft jammer je zo verbitterd over sommiggen bent. hoop dat jeniet op een dag ook verbitterd word over de kerk waar je nu bent.
trouwens en zijn ook charamatische bewegingen waar ze de financieen verantwoorden. enfin laat dit topic aan anderen over die goedgelovig, alle kritiek van g.g. aannemen,
laat je door g.g.goed gelovig niet alle kritiek aanpraten, goed gelovende denkende dat ze de waarheid schrijven, jammer als je daardoor ook koren gaat weggooien,inplaats van alleen onkruid

Verbitterd? Nee hoor, blij dat die oplichter ook is ontmaskerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 00:41
 
ROELANDE345 schreef:
Volgens mij kun je niet de ene keer geen christen zijn en de andere keer wel. Ik ben een christen en ik heb wel eens gelogen/lieg wel eens. Is niet goed maar het gebeurt
Verlegen lachende smiley
sterker nog ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die helemaal nooit liegen. Liegen is gewoon een zonde das waar maar zonder zonde zijn we helaas nog niet


Nou ik geloof er niets van dat 40 keer een eindtijdstudie houden geheel op leugens gebaseerd, dat dat een leugentje om bestwil is...maar ja, jij kent de man goed zeg je en ik ken hem niet....(gelukkig)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 00:50
 
CHATULIEM619 schreef:
Zeg Shanita, hoe denk je dat de Heer het zou vinden, dat je mensen zo veroordeelt, die in mijn ogen vanuit de liefde van Christus bezig zijn?
Stel je eens voor, dat ik op een andere site eens zou vertellen wat die Shanita over christenen durft te schrijven...Hoe zou jij je dan voelen? We praten nl. over oprechte mensen, die hun leven voor de Heer hebben gegeven en in liefde voor Hem bezig zijn...Wees voorzichtig met je uitspraken hier, want je kunt het ook gewoon mis hebben...





De Ouweneels en Zijlstra liegen de hele boel bij mekaar, en Frank uit zijn grote dikke duim, uit liefde voor de Heer?
En dat noem jij dan oprechte christenen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 00:53
 


Kapitein Haddock schrikt er ook van....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 02:07
 
stop nou maar mensen ,met reageren op Shanita,
want die is hier heel gedreven in,zo blijkt wel intussen.

gewoon Shanita aan het woord laten en niet weer reageren,dan houdt ze van zelf wel op.

nou jij weer Shanita,ga je gang, dit is jouw topic!



Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 02:14
 
BERT168 schreef:
stop nou maar mensen ,met reageren op Shanita,
want die is hier heel gedreven in,zo blijkt wel intussen.

gewoon Shanita aan het woord laten en niet weer reageren,dan houdt ze van zelf wel op.

nou jij weer Shanita,ga je gang, dit is jouw topic!



Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Dat is flauw Bert....het is best wel een zinnig onderwerp......en dan kan er wel op meer topics niet gereageerd worden......die gaan echt nergens over.......Of wordt dat de tendens op CM? Vooral over dingen praten die nergens over gaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 12:04
 
BERT168 schreef:
stop nou maar mensen ,met reageren op Shanita,
want die is hier heel gedreven in,zo blijkt wel intussen.

gewoon Shanita aan het woord laten en niet weer reageren,dan houdt ze van zelf wel op.

nou jij weer Shanita,ga je gang, dit is jouw topic!



Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kijk es hoe goed dat gelekend is, dat stukje van kuifje...

Nou was ik als kind helemaal verzot op strips.

Kuifje, ja die las ik niet zo veel, maar ja daar krijg ik nu wel zin in.

S. die gewoon mzzl heeft met een vriend die boekhandelaar is ;), en echt alles in huis heeft van alle strips, tot boeken over het geloof, literatuur, echt, noem 't maar op en hij heeft 't.

En ik mag alles lenen ;)

Weet je hoe heerlijk het is als je alles hebt gedaan, en je hebt een dagdeel of wat uurtjes voor jezelf, om dan heerlijk te gaan lezen?

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 13:13
 
Jesaja 5 20 Wee hun die het kwade goed noemen en het goede kwaad; die duisternis voorstellen als licht en licht als duisternis; die bitter doen doorgaan voor zoet en zoet voor bitter...


Deze tekst kwam inene in mij op, na het lezen van postings...Ja, dat heb je weleens he, dat teksten je te binnen schieten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 13:14
 
SHANITA130 schreef:
Kijk es hoe goed dat gelekend is, dat stukje van kuifje...

Nou was ik als kind helemaal verzot op strips.

Kuifje, ja die las ik niet zo veel, maar ja daar krijg ik nu wel zin in.

S. die gewoon mzzl heeft met een vriend die boekhandelaar is ;), en echt alles in huis heeft van alle strips, tot boeken over het geloof, literatuur, echt, noem 't maar op en hij heeft 't.

En ik mag alles lenen ;)

Weet je hoe heerlijk het is als je alles hebt gedaan, en je hebt een dagdeel of wat uurtjes voor jezelf, om dan heerlijk te gaan lezen?

Lachende smiley



ik heb eens even gekeken naar hoe goed Kuifje is geLekend...(zoals je zelf al zei)
en idd wat een een goeie tekenaar is die Hergé toch eingelijk!

zo zie je maar weer Shanita,dat je door een bapaald topic(die ik nu niet ga noemen)erachter komt dat je een groot liefhebber bent van Kuifje!
en eh..vergeet Bobbie niet he... Lachende smiley


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 21 juli 2012, 13:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 13:26
 
BERT168 schreef:
ik heb eens even gekeken naar hoe goed Kuifje is geLekend...(zoals je zelf al zei)
en idd wat een een goeie tekenaar is die Hergé toch eingelijk!

zo zie je maar weer Shanita,dat je door een bapaald topic(die ik nu niet ga noemen)erachter komt dat je een groot liefhebber bent van Kuifje!
en eh..vergeet Bobbie niet he... Lachende smiley


Haha, dat deed ik eerst wel, op elke klein typefoutje letten, nou ik vind het best...het moet wel leesbaar blijven, en "gelekend", bijna iedereen leest er overheen. Ook door het zinsverband:
"
Quote:
Kijk es hoe goed dat gelekend is, dat stukje van kuifje...

Veel mensen zou dat niet eens opvallen, maar, than again, iedereen maakt weleens een foutje(las ik hier ergens enkele keren), zelfs hele eindtijdstudies die voor geen meter kloppen.
Ach en als dat al "een foutje" wordt genoemd...

Kan je nagaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 13:35
 
SHANITA130 schreef:
Haha, dat deed ik eerst wel, op elke klein typefoutje letten, nou ik vind het best...het moet wel leesbaar blijven, en "gelekend", bijna iedereen leest er overheen. Ook door het zinsverband:
"

Veel mensen zou dat niet eens opvallen, maar, than again, iedereen maakt weleens een foutje(las ik hier ergens enkele keren), zelfs hele eindtijdstudies die voor geen meter kloppen.
Ach en als dat al "een foutje" wordt genoemd...

Kan je nagaan!



eindtijdstudie's?? wat zijn dat ???

vetel,vetel,vetel! vetel!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 17 Volgende
Pagina 5 van 17