ChristianMatch
 


Forum

Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:06
 
SHANITA130 schreef:
Huh....welke ander?

nou in dit topic Frank Ouweneel volgens jou bijvoorbeeld, maar als jij dat dan doet over hem dan geeft het niet??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:21
 
goedgelovig:

goedgelovig bijv.naamw.Uitspraak: [xutx??lov?x] als je bijna alles gelooft wat tegen je gezegd wordt Voorbeeld: `We luisterden goedgelovig naar zijn ellendige verhaal en gaven hem 100 euro. Nu blijkt hij een oplichter.` ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/goedgelovig

:/ :? 0)


Nou, en daar kan je van maken: "wij luisterden goedgelovig naar zijn eindtijdstudie, en nu blijkt hij het uit zijn duim te hebben gezogen".

Ik kan er gewoon erg slecht tegen, tegen dit soort gasten, die dan ook nog es doorgaan en vrij rondlopen....soort rechtvaardigheidsgevoel van mij...
En dat ze zeggen christenen te zijn maakt het er alleen nog maar erger op.
Ik kan niet denken van, ja, de wereld, daar kan je onrecht verwachen...
---
Maar ja, aan de andere kant, Ik heb er ook helemaal niets (meer) mee en ik denk maar zo, dat moeten mensen helemaal zelf weten.

Zolang ze mij maar niet meer hun mening opdringen......


Gode zij dank!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 5 oktober 2012, 14:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:55
 
Ach Shanita ik denk vast dat je het allemaal heel goed bedoeld
en verder Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 15:30
 
Een cognitie (Latijn: cognoscere = weten of kennen) kan staan voor kennis, idee of overtuiging die zich in de geest van een of meerdere personen bevindt. Cognitie kan ook staan voor de mentale activiteit die de processen van leren, waarnemen, herinneren, denken, interpreteren, geloven en probleem-oplossen bevat.

In de communicatiewetenschap speelt het begrip cognitie
een belangrijke rol. Als mensen communiceren kan de verzender van informatie cognities overdragen aan de ontvanger. De verzender kan echter niet controleren in welk kader de ontvanger deze informatie plaatst. De ontvanger kan deze informatie immers verbinden met andere informatie.
Bovendien kan er sprake zijn van cognitieve dissonantie waarbij er (al dan niet schijnbaar) tegenspraak is tussen de ontvangen cognities en de cognities die de ontvanger al in zijn hoofd heeft.

Cognitieve dissonantie is een term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:12
 
Ja, natuurlijk bedoel ik het goed. wij zijn beide gelovig....

Voorbeeld van hierboven: Het is voor familie van een slachtoffer kindermishandeling veel makkelijker te denken van 'het kind verzint het', dan de waarheid onder ogen moeten zien en zich realiseren dat men er (onbewust) ook nog eens aan heeft meegewerkt.

En je moet als slachtoffer echt een klik of helder moment krijgen, want je kan er zelf ook zo over gaan denken en twijfelen aan jezelf.

En...zoiets brengt normaal gesproken niemand naar buiten, tenzij...hij/zij er 100% zeker van is....én diegene door de kindermishandeling al zoveel schade heeft geleden, dat hij/zij eigenlijk niet anders kan, dan de waarheid naar buiten brengen.

Zelfde gaat bij mij op voor de vrije groepen. Ik ben vrij jong gaan geloven, en dit heeft mij 7 jaar van mijn leven gekost.
Ik bedoel, dat ik 7 jaar in die groep kwam.
En leugens van mensen die je aanvankelijk geloofd en respecteerd en waar je Kussende smiley bewondering voor hebt, ja, die zijn schadelijk.

Maar ja, net hoe Willemijn zo wijs zegt: Ik heb er ook helemaal niets (meer) mee dat weet je wel.....maar ik denk maar zo, moeten mensen helemaal zelf weten toch? Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen......

"(meer)"heb ik geschreven.

En zo is het.

Ik heb er niets meer mee, mensen moeten zelf weten wie en wat ze geloven en wie en wat ze bedriegen, moeten ze helemaal zelf weten.
Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen.

En dan kan ik/je wel denk(en), ja maar die verloren jaren, eerst me jeugd, daarna nog 7 jaar in die groepen.
Maar ja, dan denk ik aan de engelse uitdruking: "Don't cry over spilled milk".
It means what happened has happened,
that it's no use worrying about unfortunate events which have already happened and which cannot be changed and that you should not get upset over things that you cannot (or can no longer) influence.

Vertaling: Huil niet over verspilde/gemorste melk. Het betekend wat gebeurd is is gebeurd.
Het heeft geen zin je druk te maken over spijtige gebeurtenissen die al zijn gebeurd en die niet veranderd kunnen worden. En dat je niet van streek raakt door dingen waar je geen invloed(meer) over hebt/die je niet (langer) kan beïnvloeden, en door dingen waar je niet langer door beïnvloed kan worden.


Instead we should simply clean up the mess and get on with it.

In plaats daarvan zouden we simpel de rommel op moeten ruimen en verdergaan.


This saying comes from the days when dairy animals were milked by hand into a pail. Milk does get spilled occasionally when the pail is tipped over, and then there simply is no getting it back into the pail. Like many other times in life, crying or complaining won't help at all, and it's better not to waste the time or energy and instead just get back to the task at hand.

Dit gezegde komt van de tijd waar koeien of geiten nog met de hand werden gemolken. Nu en dan werd melk verspild als een emmer met melk omviel, en het is simpelweg niet mogelijk die melk terug in de emmer te krijgen. Net zoals vele andere dingen en tijden in het leven, zal huilen of klagen helemaal niet helpen, en is het beter geen tijd of energie eraan te verspillen
en in plaats daarvan (bereikbare) dingen te doen die voor de hand liggen.


Herman van Veen zei een tijdje terug: "Als je ouder wordt kom je erachter dat je elke keer opnieuw kan beginnen."


En nu ga ik dingen doen. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 5 oktober 2012, 17:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:22
 
SHANITA130 schreef:
Een cognitie (Latijn: cognoscere = weten of kennen) kan staan voor kennis, idee of overtuiging die zich in de geest van een of meerdere personen bevindt. Cognitie kan ook staan voor de mentale activiteit die de processen van leren, waarnemen, herinneren, denken, interpreteren, geloven en probleem-oplossen bevat.

In de communicatiewetenschap speelt het begrip cognitie
een belangrijke rol. Als mensen communiceren kan de verzender van informatie cognities overdragen aan de ontvanger. De verzender kan echter niet controleren in welk kader de ontvanger deze informatie plaatst. De ontvanger kan deze informatie immers verbinden met andere informatie.
Bovendien kan er sprake zijn van cognitieve dissonantie waarbij er (al dan niet schijnbaar) tegenspraak is tussen de ontvangen cognities en de cognities die de ontvanger al in zijn hoofd heeft.

Cognitieve dissonantie is een term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag.


Pfff...ik ben Ineke...(eenvoudig mens dus)

Want doen we toch vreselijk ingewikkeld en moeilijk hierover he???
Allerlei dure woorden...is dat nu nodig???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:42
 
Ach, ik probeer te verklaren waarom je er niets van mag zeggen als hoogeplaatste figuren die heel veel hebben betekend in de christelijke wereld Zieke smiley de hele boel bij mekaar liegen. En daar nog grof geld mee verdienen ook.

Meer niet, en verder....

Ik heb er ook helemaal niets mee.....moeten mensen helemaal zelf weten... Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen......

Interesseert het me niet..



En nu ga ik écht wat doen Slapende smiley

Laterz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 18:09
 
SHANITA130 schreef:
Nee. da's waar, hij fantaseert niet álles, kijk dit is bijvoorbeeld weer wel waar, en als je dit niet gelooft, ben je geen christen, maar een 'zogenaamde' christen, of een 'kritische' christen'.




Dit is natuurlijk een ander plaatje, bewijsmateriaal was vernietigd, maar zo(zie foto hierboven) ziet de straal eruit, waarin Ouweneel werd meegezogen.....

Tis wat... Verraste, verbaasde smiley

dit blijf ik grappig vinden dat je dat destijds echt geloofde. het is natuurlijk niet echt grappig, maar zit met een glimlach hier achter de pc en denk, daar heb je shanita weer met haar boze gevoel tegen over alle cristenen die haar zo teleurgesteld hebben. Alles wat gg bv schrijft neem je in eerste instantie serieus, ik heb de hele lading kritiek gelezen op trin, ze persoonlijk kennend, vind ik de kritiek van gg waardeloos. hoe het met ouweneel zit weet ik niet. Zou ik het liever wat verder willen onderzoeken , aangezien ik gemerkt heb hoe jopurnlisten soms cristenen echt de grond inschrijven onterecht. liefs en gelukkig stelt jezus ons nooit teleur, cristenen wel, ze maken ook wel es fouten of dwalen af, ook de cristenen waar sommigge zo tegen op kijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 02:13
 
Knipoog smiley

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 21:52
 
Kritiek op mijn studie is bewijs eindtijd:

Ruim drie maanden na zijn coming-out als Fantast des Heren heeft Frank Ouweneel zijn stilzwijgen doorbroken. Niet om een inhoudelijke reactie te geven, maar om de satanskaart nogmaals naar Goedgelovig en het ND te schuiven. Tegenover CIP liet hij weten zich goed te kunnen vinden in de opmerking van een Surinaamse fan: “Nederland is zich aan het vervelen. Als iedereen alle uren die ze aan deze onzin [Frank Ouweneel bekritiseren] hebben besteed nu had besteed aan evangeliseren, dan was half Nederland tot geloof gekomen.” Ouweneel voegde daar nog aan toe: “Als er één bewijs is van de eindtijd dan is het de kritiek op mijn studie.” GG en het ND zijn volgens Ouweneel ”een soort Story en Privé voor de christelijke wereld. De liefde bedekt alles, zegt 1 Korinthe 13. Jullie [de media] openen alles.” Om aan het eind van het gesprek te besluiten: “Neem mij niet kwalijk dat ik zo heftig reageer.”


Hij krijgt steun van de Levensstroom-afsplitsing Gods Orginal Design in Leiden. Deze kerk geeft Ouweneel bij monde van voorganger Arno van der Knaap “het voordeel van de twijfel”. Van der Knaap erkent de commotie, maar zegt hierover: “Hij heeft veel goede dingen, maar sommige zaken zijn wat overtrokken. Voor nu geven we hem het voordeel van de twijfel. Als blijkt dat hij echt niet integer is, dan trekken we onze conclusies.” Hoe dat nog zou moeten blijken nadat al is aangetoond dat Frank Ouweneel 100% van zijn bronnen heeft verzonnen, is de grote vraag. Sommige sympathisanten beroepen zich erop dat Ouweneel weliswaar geen begenadigd onderzoeker is, maar wel een betrouwbare bijbelleraar. Dat die veronderstelling geen enkele basis heeft zal Goedgelovig in het eerstvolgende bericht over Frank Ouweneel aantonen.

Bron: Hier

Ik denk niet dat mijn ongelovige vrienden zich aangesproken zullen voelen door leugens.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 16 oktober 2012, 21:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:12
 
Even een toepasselijk liedje. Precies, ik herken.

Niet rínkelen, maar rítselen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:33
 
hahaha, mooi lied Shanita, de tienden van vandaag zijn idd niets anders dan het spekken van de visie van de kerk, nou ja, laat ik spreken over de kerk waar ik zelf naartoe ging. Je moet 10% van je brutoloon geven, werd er gezegd, anders loop je Gods zegen mis. Dit is flauwekul van de bovenste plank. Ik heb het gelukkig maar een half jaar gedaan, maar ik ken iemand die het 10 jaar heeft gedaan, en die verdiende heel wat meer dan ik...
Dat je God berooft door niet "de tienden" (wat heel iets anders is dan 10% van je inkomen, dat heeft de kerk verzonnen) te geven is klinkklare onzin.
Wat ik dan denk is, zou zo'n voorganger dat nou echt zelf geloven? Is hij zover van de waarheid afgedwaald dat ie deze nonsens preekt? En dat is dan nog maar één aspect van wat er gezegd wordt, kun je nagaan.......

Ik hoop dat je spoedig vrede en rust krijgt met alles wat je hebt meegemaakt Shanita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 06:02
 
Ik hoop dat je spoedig vrede en rust krijgt met alles wat je hebt meegemaakt Shanita.

Dank je Rolf. Morgen loopt mijn abbonement hier af, en ik laat dat eventjes een tijdje zo.
Ja, ik had dagen dat ik 4 tot 6 uur, alleen achter cm zat, ja, inclusief mailen en het eea opzoeken als ik een link wou zetten of iets kopieeren.

Ik heb hier erg veel van geleerd. Ook van postings van anderen.

En ook, het grote mysterie: "Waarom worden slachtoffers van kindermishandeling massaal niet gelooft door familie, ook als bewijzen levensgroot voor ze staan?"Die vraag heb ik hier voor mezelf kunnen beantwoorden.
Dat komt ook omdat de familie dan is verworden tot narcisten die het hun niet goed uitkomt, deze wetenschap, bijvoorbeeld een broer die erg veel geld krijgt van de dader, regelmatig....
Maar ook cognitieve dissonantie
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.

Met name de onderstreepte zinnen hebben mij het eea doen begrijpen, en kunnen plaatsen.

En, dit zelfde, het niet geloven van negatieve feiten terwijl ze levensgroot voor je staan, ja, dat was ook zo met evangelische dingen bijvoorbeeld, waarom, als er overtuigend waterdicht bewijs is dat ze hebben gelogen, waarom blijven mensen hun steunen, en ook hun leugens geloven....Ik kreeg voor mijn gevoel hier nu en dan nét geen ruzie, omdat ik, verontwaardigt als ik al was als 'ooit evangelische' dingen poste, dingen die er in de 1ste plaats voor zorgde dat ik die beweging verliet.

Nou zijn er dus wel heel veel evangelische bewegingen en kerken en gemeentes die wel integer zijn!!!

Iig: het niet geloven van feiten als ze overduidelijk zijn, in de evangelische wereld bijvoorbeeld, en dan de vergelijking met het niet gelooft worden door eigen familie, als de bewijzen voor het oprapen liggen zelfs...

Ja, daar ben ik nu uit.
Het enige wat ik wel betreur, dat ik zolang heb gewacht met breken met moeder en broer(vader zie ik al 20 jaar niet), dat inzicht had mij een hoop ellende bespaart...want je wordt steeds behandeld als de gestoorde die dingen verzint en ja, da's niet bevordelijk.
Ja, en het ongeloof, dát je niet wordt gelooft, en het meteen moeten vergeven als het wel zo mocht zijn..Ja, en je blijft tegen beter weten in hoop houden.....

Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen".
En dat is ook zo..

Iig, ik heb ontzettend veel gehad aan het posten hier. Ben de redactie heel dankbaar dat zij mij hebben laten posten.
En ook
ben ik de enige date die ik hier had, wat tot een korte relatie uitmonde dankbaar voor wat ik heb geleerd.
Ook al zie ik hem niet meer, maar dat zou te pijnlijk zijn voor mij.

Dus ja, wij christenen zeggen altijd tot ziens zei eens een christelijke verpleegkundige, omdat we elkaar zien in de hemel.

Bedankt!!!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 17 oktober 2012, 06:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:26
 
SHANITA130 schreef:
Ik hoop dat je spoedig vrede en rust krijgt met alles wat je hebt meegemaakt Shanita.

Dank je Rolf. Morgen loopt mijn abbonement hier af, en ik laat dat eventjes een tijdje zo.
Ja, ik had dagen dat ik 4 tot 6 uur, alleen achter cm zat, ja, inclusief mailen en het eea opzoeken als ik een link wou zetten of iets kopieeren.

Ik heb hier erg veel van geleerd. Ook van postings van anderen.

En ook, het grote mysterie: "Waarom worden slachtoffers van kindermishandeling massaal niet gelooft door familie, ook als bewijzen levensgroot voor ze staan?"Die vraag heb ik hier voor mezelf kunnen beantwoorden.
Dat komt ook omdat de familie dan is verworden tot narcisten die het hun niet goed uitkomt, deze wetenschap, bijvoorbeeld een broer die erg veel geld krijgt van de dader, regelmatig....
Maar ook cognitieve dissonantie
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.

Met name de onderstreepte zinnen hebben mij het eea doen begrijpen, en kunnen plaatsen.

En, dit zelfde, het niet geloven van negatieve feiten terwijl ze levensgroot voor je staan, ja, dat was ook zo met evangelische dingen bijvoorbeeld, waarom, als er overtuigend waterdicht bewijs is dat ze hebben gelogen, waarom blijven mensen hun steunen, en ook hun leugens geloven....Ik kreeg voor mijn gevoel hier nu en dan nét geen ruzie, omdat ik, verontwaardigt als ik al was als 'ooit evangelische' dingen poste, dingen die er in de 1ste plaats voor zorgde dat ik die beweging verliet.

Nou zijn er dus wel heel veel evangelische bewegingen en kerken en gemeentes die wel integer zijn!!!

Iig: het niet geloven van feiten als ze overduidelijk zijn, in de evangelische wereld bijvoorbeeld, en dan de vergelijking met het niet gelooft worden door eigen familie, als de bewijzen voor het oprapen liggen zelfs...

Ja, daar ben ik nu uit.
Het enige wat ik wel betreur, dat ik zolang heb gewacht met breken met moeder en broer(vader zie ik al 20 jaar niet), dat inzicht had mij een hoop ellende bespaart...want je wordt steeds behandeld als de gestoorde die dingen verzint en ja, da's niet bevordelijk.
Ja, en het ongeloof, dát je niet wordt gelooft, en het meteen moeten vergeven als het wel zo mocht zijn..Ja, en je blijft tegen beter weten in hoop houden.....

Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen".
En dat is ook zo..

Iig, ik heb ontzettend veel gehad aan het posten hier. Ben de redactie heel dankbaar dat zij mij hebben laten posten.
En ook
ben ik de enige date die ik hier had, wat tot een korte relatie uitmonde dankbaar voor wat ik heb geleerd.
Ook al zie ik hem niet meer, maar dat zou te pijnlijk zijn voor mij.

Dus ja, wij christenen zeggen altijd tot ziens zei eens een christelijke verpleegkundige, omdat we elkaar zien in de hemel.

Bedankt!!!!!

He Shanita,
Ik was het niet altijd met je eens maar ik geloofde je wel altijd. Soms keken we op een andere manier tegen iets aan he
Het moet vreselijk zijn als het gezin waarin je opgroeit je zoveel vreselijke dingen aandoet. En dit dan nu ontkent. Das verraad van de bovenste plank.
Mooi dat je hier wat antwoorden hebt gevonden.
Hoop dat je er nog veel meer gaat vinden en bovenal Zijn vrede.!
Jij ook bedankt
Shalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:19
 
ROELANDE345 schreef:
He Shanita,
Ik was het niet altijd met je eens maar ik geloofde je wel altijd. Soms keken we op een andere manier tegen iets aan he
Het moet vreselijk zijn als het gezin waarin je opgroeit je zoveel vreselijke dingen aandoet. En dit dan nu ontkent. Das verraad van de bovenste plank.
Mooi dat je hier wat antwoorden hebt gevonden.
Hoop dat je er nog veel meer gaat vinden en bovenal Zijn vrede.!
Jij ook bedankt
Shalom

Hai Roelande,

Ja, het was zo belangrijk voor mij; ik kon steeds me verhaal kwijt.
Daarom heb ik het een stuk kunnen verwerken, heel stuk...Kijk, op mijn werk, bij mensen die ik ken, vrienden, ja, kan mezelf zijn.

Maar ja me moeder, ik mocht niet op haar verjaardag komen....want ik was anders...Ja, eigenlijke reden, ze heb lopen lullen en dat zou dan uitkomen.

En als ik naar d'r toeging, altijd gezeur dat ik nu zo en zo oud ben en nog steeds niets bereikt heb, opleiding...
Ja, en als ik dan probeerde van ja, zit al jaren in therapie, en op een dag activiteiten centrum, ja, dan werd ze boos, er wás tenslotten niets met me aan de hand; ik wilde aandacht op die manier, zei ze.

Ja, en nu ik er echt definitief een punt achter heb gezet, achter contact met me moeder en broer, ja, opluchting, wel spijt; had ik véél eerder moeten doen, maar ik bleef hopen.
En da's achteraf, 'het is onzinnig te huilen over verspilde melk', en ja, Herman van Veen met ze "je kan altijd opnieuw beginnen".

En ja, ik ben lang niet de enige: nou heeft 't wel wat dubbels hoor, om daar me troost uit te halen: kindermishandeling is zo gruwelijk, wás ik eigenlijk maar de enige.

Maar ja, men weet wat ik bedoel....en ja dat is een feit, dat ik lang niet de enige ben, anderen ook moeten zien te overleven met gruwelijke, onmenselijke herinneringen.
En dan kan je wel of geen kinderen hebben, wel of geen goede baan oid, het psychisch lijden is hetzelfde.

Ik heb God's vrede allang gevonden.

En ja, het is frappant, of juist niet: nu ik tijdje terug alle contact met familie heb verbroken voel ik weer een diepe vrede en zelfs geluk.

En dan zeggen sommigen; ja, maar tis wel je moeder, vader, broer, etc.
Jahhaaa, dát maakt het juist ze verschrikkelijk, wáren het maar onbekenden, dan kon je nog terecht bij familie.

Dus die vlieger van ja maar tis wel familie gaat dus helemaal niet op.
Zo van; ooh, tis familie, jaaa, dan mogen en kunnen ze je alles aandoen, ja zo komt dat dan over.

Ik hoop voor jou ook het beste, lieve Roelande, met je acht kinderen, en kleinkinderen, wat een wonder!!! Lachende smiley

Ja, ik ga even een hele tijd niet meer posten, ja, en toevallig loopt mijn abbonement af.

Zegens!!!!! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 17 oktober 2012, 11:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:33
 
SHANITA130 schreef:
Hai Roelande,

Ja, het was zo belangrijk voor mij; ik kon steeds me verhaal kwijt.
Daarom heb ik het een stuk kunnen verwerken, heel stuk...Kijk, op mijn werk, bij mensen die ik ken, vrienden, ja, kan mezelf zijn.

Maar ja me moeder, ik mocht niet op haar verjaardag komen....want ik was anders...Ja, eigenlijke reden, ze heb lopen lullen en dat zou dan uitkomen.

En als ik naar d'r toeging, altijd gezeur dat ik nu zo en zo oud ben en nog steeds niets bereikt heb, opleiding...
Ja, en als ik dan probeerde van ja, zit al jaren in therapie, en op een dag activiteiten centrum, ja, dan werd ze boos, er wás tenslotten niets met me aan de hand; ik wilde aandacht op die manier, zei ze.

Ja, en nu ik er echt definitief een punt achter heb gezet, achter contact met me moeder en broer, ja, opluchting, wel spijt; had ik véél eerder moeten doen, maar ik bleef hopen.
En da's achteraf, 'het is onzinnig te huilen over verspilde melk', en ja, Herman van Veen met ze "je kan altijd opnieuw beginnen".

En ja, ik ben lang niet de enige: nou heeft 't wel wat dubbels hoor, om daar me troost uit te halen: kindermishandeling is zo gruwelijk, wás ik eigenlijk maar de enige.

Maar ja, men weet wat ik bedoel....en ja dat is een feit, dat ik lang niet de enige ben, anderen ook moeten zien te overleven met gruwelijke, onmenselijke herinneringen.
En dan kan je wel of geen kinderen hebben, wel of geen goede baan oid, het psychisch lijden is hetzelfde.

Ik heb God's vrede allang gevonden.

En ja, het is frappant, of juist niet: nu ik tijdje terug alle contact met familie heb verbroken voel ik weer een diepe vrede en zelfs geluk.

En dan zeggen sommigen; ja, maar tis wel je moeder, vader, broer, etc.
Jahhaaa, dát maakt het juist ze verschrikkelijk, wáren het maar onbekenden, dan kon je nog terecht bij familie.

Dus die vlieger van ja maar tis wel familie gaat dus helemaal niet op.
Zo van; ooh, tis familie, jaaa, dan mogen en kunnen ze je alles aandoen, ja zo komt dat dan over.

Ik hoop voor jou ook het beste, lieve Roelande, met je acht kinderen, en kleinkinderen, wat een wonder!!! Lachende smiley

Ja, ik ga even een hele tijd niet meer posten, ja, en toevallig loopt mijn abbonement af.

Zegens!!!!! Knipoog smiley


Tsja... het eert uw vader en uw moeder... je hoeft ze niet te eren waarin ze geen liefdevolle vader en moeder waren maar in tegendeel...

Alle goeds Shanita. Je bent behalve stem voor jezelf ook stem voor zovelen onder en rondom ons. Fight the good fight.

x
Jo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:43
 
SHANITA130 schreef:
Ik hoop dat je spoedig vrede en rust krijgt met alles wat je hebt meegemaakt Shanita.

Dank je Rolf. Morgen loopt mijn abbonement hier af, en ik laat dat eventjes een tijdje zo.
Ja, ik had dagen dat ik 4 tot 6 uur, alleen achter cm zat, ja, inclusief mailen en het eea opzoeken als ik een link wou zetten of iets kopieeren.

Ik heb hier erg veel van geleerd. Ook van postings van anderen.

En ook, het grote mysterie: "Waarom worden slachtoffers van kindermishandeling massaal niet gelooft door familie, ook als bewijzen levensgroot voor ze staan?"Die vraag heb ik hier voor mezelf kunnen beantwoorden.
Dat komt ook omdat de familie dan is verworden tot narcisten die het hun niet goed uitkomt, deze wetenschap, bijvoorbeeld een broer die erg veel geld krijgt van de dader, regelmatig....
Maar ook cognitieve dissonantie
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.

Met name de onderstreepte zinnen hebben mij het eea doen begrijpen, en kunnen plaatsen.

En, dit zelfde, het niet geloven van negatieve feiten terwijl ze levensgroot voor je staan, ja, dat was ook zo met evangelische dingen bijvoorbeeld, waarom, als er overtuigend waterdicht bewijs is dat ze hebben gelogen, waarom blijven mensen hun steunen, en ook hun leugens geloven....Ik kreeg voor mijn gevoel hier nu en dan nét geen ruzie, omdat ik, verontwaardigt als ik al was als 'ooit evangelische' dingen poste, dingen die er in de 1ste plaats voor zorgde dat ik die beweging verliet.

Nou zijn er dus wel heel veel evangelische bewegingen en kerken en gemeentes die wel integer zijn!!!

Iig: het niet geloven van feiten als ze overduidelijk zijn, in de evangelische wereld bijvoorbeeld, en dan de vergelijking met het niet gelooft worden door eigen familie, als de bewijzen voor het oprapen liggen zelfs...

Ja, daar ben ik nu uit.
Het enige wat ik wel betreur, dat ik zolang heb gewacht met breken met moeder en broer(vader zie ik al 20 jaar niet), dat inzicht had mij een hoop ellende bespaart...want je wordt steeds behandeld als de gestoorde die dingen verzint en ja, da's niet bevordelijk.
Ja, en het ongeloof, dát je niet wordt gelooft, en het meteen moeten vergeven als het wel zo mocht zijn..Ja, en je blijft tegen beter weten in hoop houden.....

Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen".
En dat is ook zo..

Iig, ik heb ontzettend veel gehad aan het posten hier. Ben de redactie heel dankbaar dat zij mij hebben laten posten.
En ook
ben ik de enige date die ik hier had, wat tot een korte relatie uitmonde dankbaar voor wat ik heb geleerd.
Ook al zie ik hem niet meer, maar dat zou te pijnlijk zijn voor mij.

Dus ja, wij christenen zeggen altijd tot ziens zei eens een christelijke verpleegkundige, omdat we elkaar zien in de hemel.

Bedankt!!!!!

Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen".
En dat is ook zo..

Echt waar???
Je blijft dus een kind dat valt en opstaat en nooit leert lopen!!! Volgens Herman.

Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en
weer doorgaan.
Ik kan nu niet blijven, ik kan nu niet langer blijven staan.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 17 oktober 2012, 17:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:05
 
Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen".
En dat is ook zo..

Echt waar???
Je blijft dus een kind dat valt en opstaat en nooit leert lopen!!! Volgens Herman.

Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en
weer doorgaan.
Ik kan nu niet blijven, ik kan nu niet langer blijven staan.


elke dag kent een begin en een einde.
een nieuwe dag is weer een begin van een nieuwe dag.
als je veel hebt meegemaakt lijkt het vaak alsof je weer opnieuw begint, omdat je eerst een rouwproces hebt moeten afronden waarbij je ahw niet verder hebt kunnen werken aan je ontwikkeling. Je bent zeg maar stil blijven staan. Hierdoor heb je echter belangrijke dingen geleerd waardoor je in bepaalde opzichten juist verder bent in je ontwikkeling dan anderen. Alleen werelds gezien, uiterlijk, kan het lijken alsof je een achterstand hebt vanwege bijv. werk dat niets past bij je niveau, onafgemaakte opleidingen, geen relatie, kinderen.

Dat je een kind blijft dat niet leert lopen dat is wat jij haalt uit deze tekst. Net zoals iedereen iets anders uit bijbelteksten haalt, gezien er meer dan 100 denominaties zijn, kun je ook anders naar deze tekt kijken van Herman van Veen. Hoewel het belangrijkste me lijkt, wat bedoelde hij er zelf mee.

Je kunt er zoveel over zeggen, maar net wat je wil. Jezus zegt bijv. dat we als kinderen moeten worden anders gaan we het Koninkrijk niet binnen en verders een kind kan al lopen volgens mij.

Maar goed, zo ver Rolf die zijn gedachten er even over liet gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:44
 
ROLF230 schreef:
Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen".
En dat is ook zo..

Echt waar???
Je blijft dus een kind dat valt en opstaat en nooit leert lopen!!! Volgens Herman.

Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en
weer doorgaan.
Ik kan nu niet blijven, ik kan nu niet langer blijven staan.


elke dag kent een begin en een einde.
een nieuwe dag is weer een begin van een nieuwe dag.
als je veel hebt meegemaakt lijkt het vaak alsof je weer opnieuw begint, omdat je eerst een rouwproces hebt moeten afronden waarbij je ahw niet verder hebt kunnen werken aan je ontwikkeling. Je bent zeg maar stil blijven staan. Hierdoor heb je echter belangrijke dingen geleerd waardoor je in bepaalde opzichten juist verder bent in je ontwikkeling dan anderen. Alleen werelds gezien, uiterlijk, kan het lijken alsof je een achterstand hebt vanwege bijv. werk dat niets past bij je niveau, onafgemaakte opleidingen, geen relatie, kinderen.

Dat je een kind blijft dat niet leert lopen dat is wat jij haalt uit deze tekst. Net zoals iedereen iets anders uit bijbelteksten haalt, gezien er meer dan 100 denominaties zijn, kun je ook anders naar deze tekt kijken van Herman van Veen. Hoewel het belangrijkste me lijkt, wat bedoelde hij er zelf mee.

Je kunt er zoveel over zeggen, maar net wat je wil. Jezus zegt bijv. dat we als kinderen moeten worden anders gaan we het Koninkrijk niet binnen en verders een kind kan al lopen volgens mij.

Maar goed, zo ver Rolf die zijn gedachten er even over liet gaan.


"Jezus zegt bijv. dat we als kinderen moeten worden anders gaan we het Koninkrijk niet binnen "

Dat lees ik anders, namelijk geestelijk. Daar gaat het om als een kind veranderen in ons denken. Het geloof aanvaarden als een kind.
zoals Johannes, lucas het verwoordt.

Joh_3:3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
Luk_18:17 Voorwaar, zeg Ik u: Zo wie het Koninkrijk Gods niet zal ontvangen als een kindeken, die zal geenszins in hetzelve komen.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 17 oktober 2012, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 09:34
 
Hai Rolf,

Dat heb ik een keer gehoord in een interview op tv, in zijn huis. Hij heeft een tweede huwelijk/relatie, met daaruit een tweede dochter.

Beide zijn dochters waren er ook.

Iig hij zij dat als je ouder wordt dat je dan leert dat je steeds opnieuw kan beginnen. Wat ik bemoedigend vind klinken.

Dus niet zo van mwah, ben 40 :( , neehee, juist van ben pas 40, (bijvoorbeeld he), en kan stoppen met roken, kan met me huis doen wat ik wil, kan werken, vrijwillig of regulier, en kan cursussen doen.
Kan weer ter Zijner tijd naar een kerkje gaan.

Maw, kan weer genieten van die dingen, ja, want je kan toch niets doen met het verleden behalve dingen van leren. Toekomst is er ook. Maar in het nu leven is belangrijk.

Nou ja, ik mag Herman van Veen wel, en ik vond dat gewoon een bemoedigende uitspraak. Da's alles.

--

We raken hier wel off topic zo.

Als F. Of O. Ouweneel(ja, aan die achternaam kunnen ze niets doen), bijvoorbeeld op tv, en public hun excuses zouden aanbieden(kindertjes die weer konden zien, niet dus, en voor verzonnen eindtijdstudie), ja, ik ben de allereerste die meteen zou zeggen vergeven, weg ermee.

Maar ja, nou kom ik op iets wat Jol een keer zei(sorry Jol, geen zoekmachne, dus doe 't ff uit me hoofd).
Dat in vaak evangelische gemeentes een cultuur heerst van wij zondigen niet meer, ja, dus als dat dan wel gebeurd, wordt het onder tafel geveegd, zoiets.(als je het anders zei hoor ik het wel, iig zo zit 't in me geheugen, zoiets.)

Nou, en dat kan ik weer vergelijken als je in een gezin zit waar dat ook zo is, en zeker voor de buitenwereld, van 'we zijn zulke goede ouders',
moeder die de boel verdringt, om maar 't eea te kunnen geloven, vader die narcist is...

Iig, door die vergelijking door te trekken van 'we zijn een perfect gezin', krijg je dus hetzelfde, blijkt er later een grote rotte appel onder te zitten, ja, ontkenning, net als in die gemeentes.

Kijk, zo'n Ouweneel, als die zegt, ja, wel eindtijdstudies verzonnen, ja, dan krijgt ie een hoop over zich heen, woede ook, (ook al geeft ie zijn excuses), maar in de 1ste intantie dus veel woede.

Ja, daar voelt de man zich te ver verheven voor.

Zo trek ik dat door naar mijn vader; die zal ook nooit één fout toegeven, voelt zich te ver verheven boven anderen.

En dan: 'Ja, maar hij is zo aaaaaardig, ja, me vader ook', tuurlijk zijn ze zo aardig....Daar zijn het narcisten voor.

Zo, en nu ga ik, jaahaa, werken Knipoog smiley

S, die blij is met de inzichten die ze hier verwerft.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 23 oktober 2012, 09:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:40
 
SHANITA130 schreef:
Hai Rolf,

Dat heb ik een keer gehoord in een interview op tv, in zijn huis. Hij heeft een tweede huwelijk/relatie, met daaruit een tweede dochter.

Beide zijn dochters waren er ook.

Iig hij zij dat als je ouder wordt dat je dan leert dat je steeds opnieuw kan beginnen. Wat ik bemoedigend vind klinken.

Dus niet zo van mwah, ben 40 :( , neehee, juist van ben pas 40, (bijvoorbeeld he), en kan stoppen met roken, kan met me huis doen wat ik wil, kan werken, vrijwillig of regulier, en kan cursussen doen.
Kan weer ter Zijner tijd naar een kerkje gaan.

Maw, kan weer genieten van die dingen, ja, want je kan toch niets doen met het verleden behalve dingen van leren. Toekomst is er ook. Maar in het nu leven is belangrijk.

Nou ja, ik mag Herman van Veen wel, en ik vond dat gewoon een bemoedigende uitspraak. Da's alles.

--

We raken hier wel off topic zo.

Als F. Of O. Ouweneel(ja, aan die achternaam kunnen ze niets doen), bijvoorbeeld op tv, en public hun excuses zouden aanbieden(kindertjes die weer konden zien, niet dus, en voor verzonnen eindtijdstudie), ja, ik ben de allereerste die meteen zou zeggen vergeven, weg ermee.

Maar ja, nou kom ik op iets wat Jol een keer zei(sorry Jol, geen zoekmachne, dus doe 't ff uit me hoofd).
Dat in vaak evangelische gemeentes een cultuur heerst van wij zondigen niet meer, ja, dus als dat dan wel gebeurd, wordt het onder tafel geveegd, zoiets.(als je het anders zei hoor ik het wel, iig zo zit 't in me geheugen, zoiets.)

Nou, en dat kan ik weer vergelijken als je in een gezin zit waar dat ook zo is, en zeker voor de buitenwereld, van 'we zijn zulke goede ouders',
moeder die de boel verdringt, om maar 't eea te kunnen geloven, vader die narcist is...

Iig, door die vergelijking door te trekken van 'we zijn een perfect gezin', krijg je dus hetzelfde, blijkt er later een grote rotte appel onder te zitten, ja, ontkenning, net als in die gemeentes.

Kijk, zo'n Ouweneel, als die zegt, ja, wel eindtijdstudies verzonnen, ja, dan krijgt ie een hoop over zich heen, woede ook, (ook al geeft ie zijn excuses), maar in de 1ste intantie dus veel woede.

Ja, daar voelt de man zich te ver verheven voor.

Zo trek ik dat door naar mijn vader; die zal ook nooit één fout toegeven, voelt zich te ver verheven boven anderen.

En dan: 'Ja, maar hij is zo aaaaaardig, ja, me vader ook', tuurlijk zijn ze zo aardig....Daar zijn het narcisten voor.

Zo, en nu ga ik, jaahaa, werken Knipoog smiley

S, die blij is met de inzichten die ze hier verwerft.

Wat is nu precoes de bedoeling van deze topic, een discusie over de eindtijd, of over Frank Ouweneel die verkeerd bezig zou zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:42
 
ja en er worden ook nog 2 Ouwenelen door elkaar besproken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:06
 
ingewikkeld he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:11
 
ROLF230 schreef:
ingewikkeld he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ja mij te ingewikkeld(en te negatief)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:30
 
ROLF230 schreef:
ingewikkeld he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Knipoog smiley LOL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:37
 
PIETER619 schreef:
Wat is nu precoes de bedoeling van deze topic, een discusie over de eindtijd, of over Frank Ouweneel die verkeerd bezig zou zijn?

zou zijn? IS.

En voor de eindtijd: dvd's genoeg daarover in Ouwneel zijn webshop op internet, ook de laatste Knipoog smiley

Roelande: ja, het is nu eenmaal niet positief, en het schaad mensen in hun vertrouwen, het heeft mensen geschaad, en die oplichtingen zou áltijd mensen blijven schaden.


En het komt voor in gemeentes, en in gezinnen. Ik zie overeenkomsten.

Zo, en nu ff koffie maken Knipoog smiley

Ps: en dan zijn deze zaken nog toevallig aan het licht gekomen, maar hoeveel zaken dus niet, denk ik dan.

S. veranderd van goedgelovig in 'nadenken' Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 13:17
 
SHANITA130 schreef:
zou zijn? IS.

En voor de eindtijd: dvd's genoeg daarover in Ouwneel zijn webshop op internet, ook de laatste Knipoog smiley

Roelande: ja, het is nu eenmaal niet positief, en het schaad mensen in hun vertrouwen, het heeft mensen geschaad, en die oplichtingen zou áltijd mensen blijven schaden.


En het komt voor in gemeentes, en in gezinnen. Ik zie overeenkomsten.

Zo, en nu ff koffie maken Knipoog smiley

Ps: en dan zijn deze zaken nog toevallig aan het licht gekomen, maar hoeveel zaken dus niet, denk ik dan.

S. veranderd van goedgelovig in 'nadenken' Knipoog smiley

Geen antwoord op mijn vraag.
Gaan we hier verder om Ouweneel Frank of Willem in de zeik te zetten met een gigantische balk in het oog, proberend de splinter weg te halen. en is "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" niet van toepassing?

Beste lieve Shanita, je hebt heel veel meegemaakt , en dat is gigantische bagage, heb jij alles wel bij het kruis neergelegd, gezien vele reacties hier op het forum niet. Al hoeveel hulp je hebt gekregen, Jezus kan heel veel meer zelfs je helpen met vergeven. https://www.youtube.com/watch?v=BH-XPMpKTJU kheb deze clip al ergens anders ook neergezet, kunne we veel van leren, zij was ook maar eens mens die erge dingen mee heeft gemaakt.


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 26 oktober 2012, 17:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 17:38
 
SHANITA130 schreef:
zou zijn? IS.

En voor de eindtijd: dvd's genoeg daarover in Ouwneel zijn webshop op internet, ook de laatste Knipoog smiley

Roelande: ja, het is nu eenmaal niet positief, en het schaad mensen in hun vertrouwen, het heeft mensen geschaad, en die oplichtingen zou áltijd mensen blijven schaden.


En het komt voor in gemeentes, en in gezinnen. Ik zie overeenkomsten.

Zo, en nu ff koffie maken Knipoog smiley

Ps: en dan zijn deze zaken nog toevallig aan het licht gekomen, maar hoeveel zaken dus niet, denk ik dan.

S. veranderd van goedgelovig in 'nadenken' Knipoog smiley


Shanita, als ik alles van jou reactie's zou gaan uitvergroten..... sla jij ook zelf net zo als Frank Ouweneel de plank mis....

Hou deze dingen bij jezelf, dan kost het ook geen energie om je daar druk over te maken....

Vergis je niet er zijn meerdere mensen welke mischien nog wel ergere dingen in hun leven hebben meegemaakt dan jezelf. Boze smiley


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 26 oktober 2012, 17:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 17:48
 
MARITIME853 schreef:
Shanita, als ik alles van jou reactie's zou gaan uitvergroten..... sla jij ook zelf net zo als Frank Ouweneel de plank mis....

Hou deze dingen bij jezelf, dan kost het ook geen energie om je daar druk over te maken....

Vergis je niet er zijn meerdere mensen welke mischien nog wel ergere dingen in hun leven hebben meegemaakt dan jezelf. Boze smiley

Op de schaal van menselijke maatstaven zul je kunnen aantonen dat er mensen zijn die gruwelijker en erger dingen meemaken dan een ander.
Toch .... het blijft iemands persoonlijke verhaal, iemands persoonlijke beleving en hoe dat in die persoon iets aanricht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 18:28
 
JOL252 schreef:
Op de schaal van menselijke maatstaven zul je kunnen aantonen dat er mensen zijn die gruwelijker en erger dingen meemaken dan een ander.
Toch .... het blijft iemands persoonlijke verhaal, iemands persoonlijke beleving en hoe dat in die persoon iets aanricht.



Er zijn altijd mensen die ergere dingen meemaken maar je eigen leed is je eigen leed vind ik altijd.....En Shanita heeft leed gehad en dat deelt ze met ons. Daar kan je het niet mee eens zijn of het onzin vinden maar het is haar persoonlijk verhaal en hoe zij dat ervaren heeft en met die blik moeten we het ook lezen......Dat moet toch ook op CM kunnen?
Het zijn inderdaad wat andere verhalen en niet grappig en lollig maar ik heb altijd veel respect voor haar verhaal en hoe ze dat verwoordt.......en zeker met kennis van zaken.....
En ook zie je in haar verhaal hoe zaken in iemands leven fout kunnen gaan en lopen, ook binnen kerkelijke gemeenten......
Dus Jol, ik ben het helemaal met je eens!


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 26 oktober 2012, 18:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 Volgende
Pagina 7 van 17