ChristianMatch
 


Forum

Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:51
 
TESSYBEAR731 schreef:
Laat ik nou bij Frank's laatste eindtijdstudie geweest zijn en hier met een kennis over gesproken hebben die wél onderzoek gedaan heeft. Er blijken inderdaad bepaalde gegevens te zijn die niet kloppen. Toch moeten we ons afvragen waar het hier om draait. Natuurlijk is het niet goed wanneer iemand ons bewust een verdraaide waarheid op de mouwen spelt om een mooi kloppend verhaal te krijgen, maar we dragen ook een eigen verantwoordelijkheid omtrent het 'klakkeloos' aannemen van informatie. "Onderzoek alle dingen en behoud de goede"!
Misschien is het goed om niet meteen weer naar elkaar te gaan scheren en te onthouden dat rook vaak ook vuur betekent. En wanneer we willen weten waar dat vuurtje dan precies zit dan staat het ons vrij daar zelf onderzoek naar te doen.

Het filmpje en rapport op deze pagina zijn wellicht een goed begin:
http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=23165

Hoi Tess, leuk dat je er weer bent! Ik wil toch even ingaan op je door mij vetgedrukte zin hierboven. Natuurlijk moet je kritisch lezen maar het wordt wel geschreven voor een publiek dat mogelijk wel erg ontvankelijk is voor de boodschap van een geestelijk leider. En als er dan aantoonbaar onjuiste dingen worden verteld: wetenschappers vinden het een doodzonde.
Op het moment dat christelijke godsdienst wordt gekoppeld aan geld, dan moet je zeker kritisch zijn. In Amerika is dat vaker uit de hand gelopen met tv-domoinees.. Dat soort dingen en schandalen zijn slecht voor het christendom en dan stralen we niet de goede dingen uit als gelovigen. Bovendien heb ik vaak wat moeite met het zo stellig zijn over de eindtijd. Als God het alleen weet, zoals ik in de Bijbel lees, zou Hij dan wel echt de zekere tekenen geven? Ik kijk er ook naar vanauit mijn vakgebied en denk dan dat het in de geschiedenis het er wel eens slechter voor heeft gestaan, waarbij hetzelfde gezegd is en toen gebeurde het ook niet.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 20:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:12
 
THOMAS968 schreef:
Hoi Tess, leuk dat je er weer bent! Ik wil toch even ingaan op je door mij vetgedrukte zin hierboven. Natuurlijk moet je kritisch lezen maar het wordt wel geschreven voor een publiek dat mogelijk wel erg ontvankelijk is voor de boodschap van een geestelijk leider. En als er dan aantoonbaar onjuiste dingen worden verteld: wetenschappers vinden het een doodzonde.

Thomas

Dank je! Ik ben er nog tot morgenavond denk ik zo... Lachende smiley

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik begrijp wel dat er genoeg mensen zijn die inderdaad ontvankelijk zijn voor dit soort boodschappen maar dat moet geen excuus zijn om niet te onderzoeken. Ervan uitgaan dat iemand de waarheid wel zal vertellen omdat hij zegt een dienaar Gods te zijn is zoiets als ontkennen dat de duivel invloed kan hebben op mensen en gebeurtenissen in mijn ogen.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de 'eindtijd' wel degelijk al plaats vind, maar probeer juist daarom wel onderscheid te maken in werkelijkheid en 'complottheorieën'. Zelfs Frank geeft tijdens zijn studies meermaals aan dat alleen God de tijd en het uur weet en deze niet te voorspellen is. Hij (Frank) spoort zelfs aan om zelf onderzoek te doen! Lijkt me goed dat we dat dus ook doen, bij alles!...

En het goede behouden...


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 12 juli 2012, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:57
 
ROELANDE345 schreef:
Een ding weet ik zeker Shanita Wat Frank Ouweneel drijft is echt niet geld. Hij komt als je hem uitnodigt om te spreken gewoon voor niks, onkosten vergoeding. Tenminste bij ons in de gemeente ik ken hem echt al jaren (40ong)heb een aantal keer met hem gesproken. Hoewel ik absoluut geen fan van hem ben heb ik toch sterk de indruk dat hij wil leven tot Gods eer. En dat hij zelf geloofd wat hij zegt. Volgens mij is het iemand die nogal gecompliceerd in elkaar zit. Van Willem weet ik zeker dat het een integer persoon is die probeert te leven naar Gods eer. En ook hij komt voor noppes!. Benny Hinn ken ik niet maar ook hij heeft boeken geschreven waar zeer waardevolle dingen instaan. Dus tis wat Xabia zei niet het kind met het badwater weggooien.

Hai Roelande,

Een aantal keren met hem gesproken. Wat kan zo'n man aardig overkomen he?
Iig er was een jaar of tien geleden al ge..over hem, voor mij heeft ie afgedaan.
Ik ken mannen, o, die komen zo aardig over, zó áárdig....
Maar iemand moest eens wéten.....(ik kan daar nu wel op ingaan, heeft te maken met dat ik niet werd gelooft(inzake kindermishandeling) oa.., door buren, pas toen mijn moeder zei dat ze 'm nooit meer wou zien toen ik 30 was, ja, toen zei die vrouw zo van ja, 'je moeder wou hem ook nooit meer zien..', dus maw, moet dan toch wel waarheid in zitten....Ja, hij was zo aaaaardig...

Niet alles is wat het lijkt, zou ik zeggen tegen mensen die pas geloven opdat ze niet dezelfde fouten maken als ik.

Kind met badwater, ach, misschien zij onze situaties zó anders. veel kinderen, geen kinderen....dat alleen al.
Als ik veel kinderen zou hebben (gehad) in mijn leven, (wat ik wel heel graag had gewild), dan zou ik mij daar ongetwijfeld minder mee bezig hebben gehouden. Aardig, en verder heb ik andere zaken aan mijn hoofd, ja, zo zou ik denken.

En dat voor niets naar die seminars, ene keer kost het iets andere keer gratis, ik doel op wat mensen die erin geloven in de collecte dumpen en ik was ook zo had een tijd veel geld en wat je er dan ingooid is best veel...

Roelande: ik heb mijn mening, en zoals je al vroeg ik ben behoorlijk g... daadoor.

En verder niet met jou persoonlijk natuurlijk niet. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:10
 
CHATULIEM619 schreef:
zo Shanita, en waar zijn je bewijzen dan dat hij dingen uit zijn duim zuigt? Heb je er zelf onderzoek naar gedaan en heb jij met duidelijke conclusies zijn theorieën weerlegd?
Of is dit gewoon weer je oude wantrouwen ten opzichte van mensen uit de evangelische wereld? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je per definitie naar die sites toe gaat waarvan je weet dat ze kotsen op de evangelische beweging.....Of is dit alleen voor bevestiging van je eigen wantrouwen?

Heeee, wat leuk dat je er weer bent Gefrustreerde smiley

Geintje, echt gezellig Knipoog smiley

Bewijzen voor Mij:
De artikelen, Nederlands Dagblad!!, GG, Missie GG, en CIP nota bene!!!

Hoe zou mijn oude wantrouwen nu zijn gekomen als ik juist eerst vol van vertrouwen was?
Antwoord: zelf achter dingen gekomen, dingen klopten niet werkten niet, zie boek Otte de Bruine, Ooit evangelisch...bespaart mij een paar a4tjes volschrijven ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:14
 
CHATULIEM619 schreef:
zo Shanita, en waar zijn je bewijzen dan dat hij dingen uit zijn duim zuigt? Heb je er zelf onderzoek naar gedaan en heb jij met duidelijke conclusies zijn theorieën weerlegd?
Of is dit gewoon weer je oude wantrouwen ten opzichte van mensen uit de evangelische wereld? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je per definitie naar die sites toe gaat waarvan je weet dat ze kotsen op de evangelische beweging.....Of is dit alleen voor bevestiging van je eigen wantrouwen?


hey Chatuliem,

poos niet gezien he?
ben blij dat er eindelijk weer eens iemand op het forem eens even flink tegengas geeft op dit soort berichten!

helaas zijn we het niet altijd eens over sommige dingen,maar over het algemeen genomen kan ik wel zeggen :

CHATULIEM ,WELKOM TERUG!


groet, Bert


Laatst aangepast door
BERT168
op donderdag 12 juli 2012, 22:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:21
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dank je! Ik ben er nog tot morgenavond denk ik zo... Lachende smiley

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik begrijp wel dat er genoeg mensen zijn die inderdaad ontvankelijk zijn voor dit soort boodschappen maar dat moet geen excuus zijn om niet te onderzoeken. Ervan uitgaan dat iemand de waarheid wel zal vertellen omdat hij zegt een dienaar Gods te zijn is zoiets als ontkennen dat de duivel invloed kan hebben op mensen en gebeurtenissen in mijn ogen.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de 'eindtijd' wel degelijk al plaats vind, maar probeer juist daarom wel onderscheid te maken in werkelijkheid en 'complottheorieën'. Zelfs Frank geeft tijdens zijn studies meermaals aan dat alleen God de tijd en het uur weet en deze niet te voorspellen is. Hij (Frank) spoort zelfs aan om zelf onderzoek te doen! Lijkt me goed dat we dat dus ook doen, bij alles!...

En het goede behouden...

Ha, Tess!

Hoe zou iemand als ik nou moeten onderzoeken. Mijn intuïtie zei jaren terug dat er dingen niet kloppen. En dat werd toen al, bevestigd door artikelen van Journalisten die wel onderzochten.

Moet ik inflitreren met een verborgen camera, daar heb ik toch geen faciliteiten voor, voor dat soort dingen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:33
 
SHANITA130 schreef:
Hai Roelande,

Een aantal keren met hem gesproken. Wat kan zo'n man aardig overkomen he?
Iig er was een jaar of tien geleden al ge..over hem, voor mij heeft ie afgedaan.
Ik ken mannen, o, die komen zo aardig over, zó áárdig....
Maar iemand moest eens wéten.....(ik kan daar nu wel op ingaan, heeft te maken met dat ik niet werd gelooft(inzake kindermishandeling) oa.., door buren, pas toen mijn moeder zei dat ze 'm nooit meer wou zien toen ik 30 was, ja, toen zei die vrouw zo van ja, 'je moeder wou hem ook nooit meer zien..', dus maw, moet dan toch wel waarheid in zitten....Ja, hij was zo aaaaardig...

Niet alles is wat het lijkt, zou ik zeggen tegen mensen die pas geloven opdat ze niet dezelfde fouten maken als ik.

Kind met badwater, ach, misschien zij onze situaties zó anders. veel kinderen, geen kinderen....dat alleen al.
Als ik veel kinderen zou hebben (gehad) in mijn leven, (wat ik wel heel graag had gewild), dan zou ik mij daar ongetwijfeld minder mee bezig hebben gehouden. Aardig, en verder heb ik andere zaken aan mijn hoofd, ja, zo zou ik denken.

En dat voor niets naar die seminars, ene keer kost het iets andere keer gratis, ik doel op wat mensen die erin geloven in de collecte dumpen en ik was ook zo had een tijd veel geld en wat je er dan ingooid is best veel...

Roelande: ik heb mijn mening, en zoals je al vroeg ik ben behoorlijk g... daadoor.

En verder niet met jou persoonlijk natuurlijk niet. Knipoog smiley

Ik ken de beiden mannen eter dan alleen even vluchtig spreken Shanita
we komen uit de zelfde gemeente de vergadering van gelovigen en dat was een vrij close groep. Dus weet wie ze zijn en hoe ze zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:41
 
SHANITA130 schreef:
Heeee, wat leuk dat je er weer bent Gefrustreerde smiley

Geintje, echt gezellig Knipoog smiley

Bewijzen voor Mij:
De artikelen, Nederlands Dagblad!!, GG, Missie GG, en CIP nota bene!!!

Hoe zou mijn oude wantrouwen nu zijn gekomen als ik juist eerst vol van vertrouwen was?
Antwoord: zelf achter dingen gekomen, dingen klopten niet werkten niet, zie boek Otte de Bruine, Ooit evangelisch...bespaart mij een paar a4tjes volschrijven ;)

als je die bronnen noemt,kun je dan even wat duidelijk uitleggen wat dan precies niet klopt?
ik bedoel dus..ouweneel zegt dit..maar het blijkt dat...

ik vind het heel jammer dat je in de links naar een site verwijst die een satire maakt van het christelijk geloof,cq.kotsen zoals chat al zei(GGG)het is toch logisch dat die site alles wat christelijk is of ook maar iets met het geloof te maken heeft,door het slijk wil halen?

verder is is het hier al meer gezegd,dat je het kind met het badwater weggooit.
je kunt zo te horen totaal niet het één van het ander onderscheiden,je hebt zelf wat meegemaakt in het verleden,dus gooi je alles maar op een hoop?

dat jij in het verleden in misleidende praatjes getrapt bent van mensen die je al noemde is toch zeker jouw eigen schuld?
er staat zelfs in de bijbel dat Jezus al waarschuwd dat er 'velen zullen komen in mijn naam,maar ik heb ze niet gekend!'

die misleiders zijn er altijd al geweest,zoals jij het uitlegt zijn er maar 2 mogelijkheden:ze zijn goed of ze zijn slecht,daarbij vergeet je dat er genoeg gezegt wordt door- wat jij noemt misleiders- wat gewoon wel waar is.
om te zeggen dat frank Ouweneel alles uit zijn dikke duim zuigt,is dus wel ERG kort door de bocht,of jij dat nou zegt of iemand anders.
hoeveel van wat hij heeft gezegd klopt dan niet?
helemaal niks,dus allemaal sprookjes?

je wilt toch niet zeggen dat je zelf alle teksten na heb zitten lezen in de bijbel,dat je hier dus kunt laten zien wat niet klopt?
vergeet niet dat ouweneel ook veel griekse woorden gebruikt,om dingen te weerleggen wat de bijbel bedoelt.

ik ben het met je eens dat Frank Ouweneel soms wat ver gaat,maar dat wil niet zeggen dat hij alles zit te fantaseren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:57
 
ROELANDE345 schreef:
Ik ken de beiden mannen eter dan alleen even vluchtig spreken Shanita
we komen uit de zelfde gemeente de vergadering van gelovigen en dat was een vrij close groep. Dus weet wie ze zijn en hoe ze zijn.

Ja, dat geloof ik.

Maar, weet je ook hoe hij prive is, als niemand kijkt....

Er zijn mensen met 2 gezichten, ben er mee opgegroed.

Als er visite was bijvoorbeedl, zat ik altijd met stomheid van verbazing te kijken hoe mijn ouders inene veranderden in hele lieve mensen...
Ik had dan niet door dat ik dat spelletje mee moest spelen.

Nou, dat had ik geweten als die visite weer weg was....

Waar rook is is vuur. en tuurlijk, als jij hem aardig wil blijven vinden prima toch. leven in een vrij land....Ik ga jou niet beoordelen omdat jij hem aardig vind.

Maar ja, ik voel me dus behoorlijk g... door die gasten en nu dus weer Ouweneel.

Ik had al desillusies in mij juegd als kind, kom ik tot geloof, blijken die gasten dus ook al niet te vertrouwen zijn, dus teleurstelling op teleurstelling.

Ja, nu na wat jaren heb ik wel geleerd om alleen op God te vertrouwen.
Maar ik geloofde hun...boodschappers van God, kom je erachter dat ze liegen...
Ik wil dat gevoel wat dat geeft besparen aan mensen die pas geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:15
 
BERT168 schreef:
als je die bronnen noemt,kun je dan even wat duidelijk uitleggen wat dan precies niet klopt?
ik bedoel dus..ouweneel zegt dit..maar het blijkt dat...

ik vind het heel jammer dat je in de links naar een site verwijst die een satire maakt van het christelijk geloof,cq.kotsen zoals chat al zei(GGG)het is toch logisch dat die site alles wat christelijk is of ook maar iets met het geloof te maken heeft,door het slijk wil halen?

verder is is het hier al meer gezegd,dat je het kind met het badwater weggooit.
je kunt zo te horen totaal niet het één van het ander onderscheiden,je hebt zelf wat meegemaakt in het verleden,dus gooi je alles maar op een hoop?

dat jij in het verleden in misleidende praatjes getrapt bent van mensen die je al noemde is toch zeker jouw eigen schuld?
er staat zelfs in de bijbel dat Jezus al waarschuwd dat er 'velen zullen komen in mijn naam,maar ik heb ze niet gekend!'

die misleiders zijn er altijd al geweest,zoals jij het uitlegt zijn er maar 2 mogelijkheden:ze zijn goed of ze zijn slecht,daarbij vergeet je dat er genoeg gezegt wordt door- wat jij noemt misleiders- wat gewoon wel waar is.
om te zeggen dat frank Ouweneel alles uit zijn dikke duim zuigt,is dus wel ERG kort door de bocht,of jij dat nou zegt of iemand anders.
hoeveel van wat hij heeft gezegd klopt dan niet?
helemaal niks,dus allemaal sprookjes?

je wilt toch niet zeggen dat je zelf alle teksten na heb zitten lezen in de bijbel,dat je hier dus kunt laten zien wat niet klopt?
vergeet niet dat ouweneel ook veel griekse woorden gebruikt,om dingen te weerleggen wat de bijbel bedoelt.

ik ben het met je eens dat Frank Ouweneel soms wat ver gaat,maar dat wil niet zeggen dat hij alles zit te fantaseren!

Wat er niet klopt: Nou, om te beginnen dat ie alles uit zijn grote dikke duim zuigt.

Andere links, Nederlands Dagblad, CIP, kerknieuws, etc. etc. etc.

Missie GG

Quote:
je kunt zo te horen totaal niet het één van het ander onderscheiden,je hebt zelf wat meegemaakt in het verleden,dus gooi je alles maar op een hoop?

Ja, dat doe ik dan maar...dus.... Smiley die vol vragen zit je dit en je dat en daarom je zus en je zo.....vind jij dat normaal om zo te communiceren?

Jou mening als ik maar weet dat ik dat kan. Ik heb begrijpelijk lezen gehad op de lagere school.

Dat was als antwoord op Roelande; verleden.

Verder, zie linken.

Quote:
ik ben het met je eens dat Frank Ouweneel soms wat ver gaat,maar dat wil niet zeggen dat hij alles zit te fantaseren!

Nee Ouweneel zit niet alles te fantaseren, er zou ook weleens iets zijn wat echt is zo nu en dan..


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 12 juli 2012, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:23
 
shanita, ik begrijp je wantrouwen, weet waar je over schrijft, als mensen 2 gezichten hebben, niet alle mensen zijn zo he
er zijn ook eerlijke en echt lieve mensen gelukkig in de wereld.

waar rook is is vuur, vind ik net zo,n stom gezegde trouwens als waar 2 vechten hebben 2 schuld, want dat is niet altijd zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:33
 
PIETER619 schreef:
God de Vader zal weten wanneer onze Heer terug komt op de wolken.
Het boek openbaring staat niet voor niets in de Bijbel. Als men niet de Bijbel mag gebruiken om mensen te waarschuwen dat het einde naderd, kunne we dus de waarheid van de rest van de Bijbel ook aan de kant zetten.

Tekenen des tijds moeten we wel op letten, er staan er veel profetieën over, zowel in het Oude als Nieuwe Testament. Als iemand op grond van de Bijbel zegt dat we in de barensweeën der eindtijd zitten en uitlegt waarom hij dat zegt, is het wel zaak om allert te blijven en dus het goede pad te behouden.

Velen zijn in principe bang voor de eindtijd, maar wat zal het een Feest zijn, Gods Feest. Jezus als Koning van nieuwe Hemel en Nieuwe Aarde wordt, wereld Vrede overal. Geen sores meer om wat wel of niet waar is, geen sores meer om aardse zaken, en gebreken meer zowel op fysiek als mentaal.

Ouweneel ken ik niet hen ook niets van hem gehoord of gelezen, maar het gaat om de intensie waar iemand mee bezig is, gelijk ook een Benny Hinn dat doet. Het gaat niet om in wat voor naam men het doet, maar met welke intensie, is het eigen belang of is het daadwerkelijk ter meerdere eer en glorie van God.

Er zal bijvoorbeeld genezne worden in Jezus naam, waarvan Jezus later zal zeggen ik heb u niet gekend, terwijl er wel genezen word, gelijk Hij aangeeft.
Misschien zijn sommigen, gelijk Hinn wel ooit goed begonnen, nu hebben ze gebed nodig om de Waarheid weer onder ogen te zien in hun hart.
Jezus wil niet dat er mesne verloren gaan du sals wij mesnsen kenne die niet goed bezig zijn is ipv te gaan afkatten op die personen, ons gebed voor hen is zo nodig.

Gods Geest kan en wil heel veel, kunnen wij ons laten leiden door Hem?

Amen! Mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:36
 
PETRA944 schreef:
shanita, ik begrijp je wantrouwen, weet waar je over schrijft, als mensen 2 gezichten hebben, niet alle mensen zijn zo he
er zijn ook eerlijke en echt lieve mensen gelukkig in de wereld.

waar rook is is vuur, vind ik net zo,n stom gezegde trouwens als waar 2 vechten hebben 2 schuld, want dat is niet altijd zo.

Het Nederlands dagblad, kerknieuws, CIP en GG gaan niet ff zomaar iets schrijven als dat niet eerst grondig onderzocht is.

Is mijn menig.

Waar 2 vechten heben 2 schuld. Maar waar gepest wordt heeft er een schuld, namelijk de pester.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:55
 
Reactie Ouweneel

Voor degenen die het aankunnen Knipoog smiley

En nu Slapende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 00:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 01:17
 
nou heb het filmje bekeken van hoe heet het kerknieuws ofzo en het verweer, ik weet niet wat ik ervan moet denken shanita, dezelfde schrijvers die trin overspoelden met kritiek,dus die komen dan op mij ook niet geloofwaardig over.
beter houd ik me eraan om zelf dingen te onderzoeken.

en zoals iemand hier eerder schreef, de mensen waar in dit topic kritiek op is,kunnen zich zelf niet verweren hier. das een slechte zaak
ergens....
begrijp dat je het doet om ons te waarschuwen.
toch vind ik dit topic niet echt leuk, kritiek op mensen die zich zelf niet kunnen verdediggen hier,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 08:35
 
SHANITA130 schreef:
Het Nederlands dagblad, kerknieuws, CIP en GG gaan niet ff zomaar iets schrijven als dat niet eerst grondig onderzocht is.

Is mijn menig.

Waar 2 vechten heben 2 schuld. Maar waar gepest wordt heeft er een schuld, namelijk de pester.


Quote:
Waar 2 vechten heben 2 schuld. Maar waar gepest wordt heeft er een schuld, namelijk de pester

Even off topic... de zwijgende/negerende/wegkijkende/niet ingrijpende meerderheid ook...


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 13 juli 2012, 08:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 10:33
 
JOL252 schreef:
Even off topic... de zwijgende/negerende/wegkijkende/niet ingrijpende meerderheid ook...

Hai Jol,

Ja, dan denk ik weer van dat doen 'ze' niet expres...ze denken of 'wat overdreven dáár ga je toch niet op in', (dat dacht ik een tijdje, voordat..), of, ze denken echt niet belangrijk...

Nou ja, je had wel gelijk over dat pesten, toen je dat de 1ste keer zei dacht ik van "ja maar hoe kan dat dan, pesten is toch vaak met zijn allen tegen één"....In dit geval was dat dus niet zo....ja, je hebt een zwijgende wegkijkende meerderheid....

I know, net als een leraar op de lagere school die schijnbaar iets helemaal niet door heeft...waarvan ik dacht dat kán niet..

Het is vaak wel zo dat leiding enzo aanvankelijk helemaal niet door heeft hoé ernstig...of überhaupt niet, als pesten op een chr. site wordt verpakt in bijbelteksten...

Ja, de waarheid ís de waarheid....

Fijne Dag!!!! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 11:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:36
 
PETRA944 schreef:
nou heb het filmje bekeken van hoe heet het kerknieuws ofzo en het verweer, ik weet niet wat ik ervan moet denken shanita, dezelfde schrijvers die trin overspoelden met kritiek,dus die komen dan op mij ook niet geloofwaardig over.
beter houd ik me eraan om zelf dingen te onderzoeken.

en zoals iemand hier eerder schreef, de mensen waar in dit topic kritiek op is,kunnen zich zelf niet verweren hier. das een slechte zaak
ergens....
begrijp dat je het doet om ons te waarschuwen.
toch vind ik dit topic niet echt leuk, kritiek op mensen die zich zelf niet kunnen verdediggen hier,

Zij hebben bronnen zat, als ze een jounalist bellen, staat ie over tien minuten bij hun op de stoep...en twitter, hyves, facebook, eigen sites, enz. enz. enz. Lachende smiley

en ze kunnen lid worden....ze hebben/zeggen ook dingen die waar zijn, de zalen moeten goed gevuld blijven....dit is mijn mening die ik onderbouw met stukken uit kranten en sites.
als iemand anders denkt, ja, wat mij betreft beste vrienden hoor, zó bedoel ik het niet...natuurlijk....
En als ik riskeer dat men mij niet mag, jammer, maar ik ga toch mijn mond niet houden nu niet en in de toekomst niet....heeft mij teveel schade toegebracht...en ik wil voorkomen dat anderen pasgelovigen als ik toen was ook....in een grote teleurstelling raken...

De een gelooft het de ander niet....maar ja, ik heb kranten en sites mee anders had ik het anders gebracht denk ik...meer subtieler.

Want in de tijd dat ik begon te twijfelen aan veel dingen van groepen en alles eromheen, ja, toen was er nog geen een bericht gebubliceert...

Dat kwam later als een soort bevestiging op waar ik al zelf was achtergekomen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 11:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 12:05
 
Ik vind je er niet minder aardig om hoor shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 12:08
 
PETRA944 schreef:
Ik vind je er niet minder aardig om hoor shanita

Gelukkig, ik jou ook niet, is gewoon een verschil van mening, gelukkig... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:26
 
Hai Petra,

Weet je wat het ook is?

Nou een paar jaar geleden was er een site met een forum, dat précies leek op dit forum. Het heette OneWay en is al enkele jaren uit de lucht.

Daar waren ook Onderwerpen zoals hier, 'Vriendschap en relaties', 'Christelijk leven' etc.
Maahaar er was ook een "kopje" ' Nieuws en Actualiteiten'.
Daar kon je dus berichten uit de krant en sites, neerzetten en erover discussiëren.
Nu kan dat ook, maar dan moet je het onder een ander kopje zetten. Knipoog smiley
Maar ja, dit is natuurlijk ook een datingsite...en dat was dat andere niet. ja, en om heel eerlijk te zijn, mijn hoofd staat nu op dit moment ff niet naar daten wel naar schrijven. Kan veranderen hoor, na enkele maanden ofzo.
Komt bij, er zitten hier al enkelen tussen met wie ik best wel zou willen daten hoor, maar ja, tis al zo chaotisch in mijn hoofd nu en dan....
Dus, ja, dan kies ik iig nu ff voor de Rust...

Ik vind het heerlijk om gedachten en meningen op papier te zetten, juist ómdat het hier christelijk is. Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 15:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:14
 
begrijp je,ik vind het ook leuk om van andere cristenen hun mening te lezen en zo. das ook de reden dat ik hier nog ben want dat daten Smiley die vol vragen zit
en ieder is vrij ook omzijn mening te geven, dat maakt het ook interesant, alleen natuurlijk geef ik tegengas als ik woorden als trinprofessor lees en linken van goedgelovig enzo die trin erg bekritiseren.
of jan zijlstra,heb er hele mooie ervaringen.
Ik zelf vind het jammer dat jij die niet hebt,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:30
 
PETRA944 schreef:
begrijp je,ik vind het ook leuk om van andere cristenen hun mening te lezen en zo. das ook de reden dat ik hier nog ben want dat daten Smiley die vol vragen zit
en ieder is vrij ook omzijn mening te geven, dat maakt het ook interesant, alleen natuurlijk geef ik tegengas als ik woorden als trinprofessor lees en linken van goedgelovig enzo die trin erg bekritiseren.
of jan zijlstra,heb er hele mooie ervaringen.
Ik zelf vind het jammer dat jij die niet hebt,

Ik vind het juist heel goed dat jij tegengas geeft!!!
Getuigd van karakter Lachende smiley

Kijk, het ís ook vaak én, én...bijvoorbeeld, mijn kritiek op 'groepen', vind ik terecht, maar...ik heb daar wel veel opwekkingsliedjes uit mijn hoofd geleerd, die ik nu nog vaak zing in huis, op de fiets etc.
En, het hele enthousiaste over het geloof ansich en dat uiten, ja, dat heb ik ook eraan overgehouden.
Ik kan zo blij en zo enthousiast zijn over het geloof, en dat zou ik misschien weer niet bij de traditionele hebben gevonden, want ja, die hebben zoiets van het geloof is heel normaal, net zoals de zon op en ondergaat, daar ga je ook niet de gehele dag verwonderd over doen, zoiets...

Dus als ik groepen afwijs op enkelen punten, wijs ik die groepen niet in zijn geheel af natuurlijk.
net zoals hier Xabia pas iemand schreef toets alles en behoud het goede.
En het kind niet met het badwater weggooien, wat oa Roelande ook aanhaalde.

Ach ja, en iemand dacht dat ik zulke stukken als deze neerzette om degene totaal finaal af te branden.(wat ik niet doe, ik zet een stuk uit een krant neer of uit een site', en degene die met valse feiten komt brand zijn eigen af(God ziet dat toch ook denk ik dan?)

Ik zet(te) het neer, omdat ik niet tegen onrecht kan. En me slachtoffer voel(de).
En dat bedoelde ik toen er eerst op een ander forum wat precies leek op deze ook een kopje was voor 'nieuws en actualiteiten'.

Maar/en ik weet zeker dat de overeenkomsten die velen als christenen hier hebben wel de doorslag geven, zoals het evangelie: oa een ieder die in Mij gelooft heeft eeuwig leven....zo mooi niet in woorden uit te drukken.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 15:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 08:24
 
Ik heb dat filmpje net gezien, schokkend wat een leugens.

Ik zal 't eens aan een nichtje van mijn ex vragen die heeft veel gestudeerd en gewerkt bij de Nasa.

Ik had er gisteren nog eventjes met mijn ex over, de énige die ik echt voor 100% vertrouw van de iets oudere mannen in de christelijke wereld dat is Andries Knevel.(ja, de enige die nu eventjes in me opkomt bedoel ik dan)
Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....58% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 37% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.

Waar staat dat ook alweer: zeer weinigen zullen ingaan..?

Eigenlijk goed, ook voor Ouweneel dat dat is uitgekomen, kan tie zich nog bekeren..

En vandaag, ga ik maar es aan mijn eigen zondes denken, wat ik daaraan ga doen.. alhoewel dat zijn meer zwakheden, maar toch...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 14 juli 2012, 08:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 08:34
 
- Het vliegtuig waar Ouweneel het over heeft, zou volgens hem informatie doorsturen naar een grote antenne in de VS. De radiotelescoop in Green Bank ontvangt geen enkele informatie van vliegtuigen, aldus de onderzoekers. De telescoop kan gereserveerd worden door astronomen en bekijkt objecten in het heelal. Het doel van de telescoop bevat onder andere het onderzoeken naar water op de maan, zwaartekracht golven van pulsars, de structuur van ons melkwegstelsel.
De telescoop heeft niets met vliegtuigen te maken.

Ja, mijn nichtje heeft gewerkt met die telescopen van de Nasa, om sterren te bestuderen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 08:36
 
De kaart die Ouweneel gebruikt om te laten zien hoe radioactief de zee is (na metingen van het vliegtuig), is in werkelijkheid een kaart waar het zoutgehalte van de zee zichtbaar wordt.

Dit is toch om te huilen, hoe ver ben je dan...een zoutkaart!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 08:40
 
Ik hou erover op....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 09:15
 
SHANITA130 schreef:
Ik hou erover op....

had die dingen ook gelezen, bedacht me zou de man met opzet liegen, of zelf ook verkeerde informatie hebben en het zelf echt geloven shanita?
Want het is wel walgelijk als iemand met opzet zit te liegen en dat aan andere mensen vertelt in een kerk. enfin ik ga ont cmmen, een week me computer uit laten. fijne week toegewenst, geniet van je rust. met gods armen dicht omje heen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:38
 
PETRA944 schreef:
had die dingen ook gelezen, bedacht me zou de man met opzet liegen, of zelf ook verkeerde informatie hebben en het zelf echt geloven shanita?
Want het is wel walgelijk als iemand met opzet zit te liegen en dat aan andere mensen vertelt in een kerk. enfin ik ga ont cmmen, een week me computer uit laten. fijne week toegewenst, geniet van je rust. met gods armen dicht omje heen Lachende smiley

Hai Petra Lachende smiley

Ja, ik heb dat ook weleens gedaan, dan was mijn abbonement afgelopen en dan nam ik eventjes express geen vervolg abbonement, maar dan liet ik het even een paar dagen/weken zo. Want ja, er ging bij mij ook best veel tijd inzitten. en ja, als je geen lid bent kán je niet reageren.

Dan moet je tóch eerst even wat handelingen verrichten en kan je niet spontaan daar en daarop reageren.

Het kan voor wat rust en wat meer tijd zorgen ;)

Maar ja, de laatste tijd had ik, elke keer als ik dacht van, nou zometeen loopt mijn abbonement af, ik verleng niet, ja dan kwam er nét eventjes ervoor iets tussen ;), zodat ik dus toch weer verlengde. ja, ik doe 't per maand.

Maar...er zit een wijsheid in, om fftjes een tijd niet (te kunnen) reageren.

Veel wijsheid!

En ja tis ook waar wat je zegt, sommigen die anderen misleiden worden zelf misleid....:(

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:55
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb dat filmpje net gezien, schokkend wat een leugens.

Ik zal 't eens aan een nichtje van mijn ex vragen die heeft veel gestudeerd en gewerkt bij de Nasa.

Ik had er gisteren nog eventjes met mijn ex over, de énige die ik echt voor 100% vertrouw van de iets oudere mannen in de christelijke wereld dat is Andries Knevel.(ja, de enige die nu eventjes in me opkomt bedoel ik dan)
Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....58% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 37% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.

Waar staat dat ook alweer: zeer weinigen zullen ingaan..?

Eigenlijk goed, ook voor Ouweneel dat dat is uitgekomen, kan tie zich nog bekeren..

En vandaag, ga ik maar es aan mijn eigen zondes denken, wat ik daaraan ga doen.. alhoewel dat zijn meer zwakheden, maar toch...



Hoi Shanita,

Ik las een stukje in de krant dat Ouweneel" slachtoffer" is geworden van het letterlijk citeren van de Bijbel....Bepaalde groepen willen dat horen en daar win je aanhang mee en win je dus aan populariteit...
En dat klopt ook wel als ik alleen maar kijk hoe vaak zijn broer hier op CM geciteerd is....


Is toch ook met Jan Zijlstra, als je de knip maar in de hand houdt kan er veel genezen worden.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 17 Volgende
Pagina 2 van 17