ChristianMatch
 


Forum

Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:16
 
PETRA944 schreef:
niet alle evangelische gemeenten zijn hetzelfde, zo kan ik ook wel hele ladingen kritiek schrijven over katholieke kerk en noem maar op,wat voor kerk,mensen die zich daar beschadigt voelen door leiders in die kerk.
er zijn ook mensen die in klinieken zijn geweest, daar geen genezing vinden en wel in de kerk.

in iedere kerk lopen wolven in schaapskleren, daar waarschuwt de bijbel zelfs voor.

en in iedere kerk kun je ook mensen vinden die oprecht met geloof bezig zijn, wonderen.

wist je dat er ook een katholieke priester is die net zoals jan zijlstra rond gaat en mensen daar genezen worden?
emiliano tardif, in het ziekenhuis toen hij zelf ziek was kwamen enkele katholieke leken voor hembidden, er trad meteen genezing in. tardif orieenteerde zich met betrekking tot de charamatische vernieuwing en in het bijzonder de dienst van de genezing. eenmaal terug in de domicaanse republiek bemerkte hij dat god ook hem gebruikte voor soms heel spectaculaire genezingen. Hij reist op alle contunenten.
heb een boek van hem, jezus geneest, weet niet of de man nu nog rondtrekt ofzo, maar staat vol met getuigenissen. toen ik dat mijn katholieke moeder liet lezen,die na vraag deed bij haar pastoor die zeer enthousiast over hem reageerde, had ik wel goedkeuring om na jan zijlstra te gaan, want jan zijlstra komt uit evangelische kring....mensen die het vooral om geld doen.eerlijk gezegd ben iknog nooit in een kerk geweest die geen collecte houd.
als mijn moeder trouwens voor een ziek familielid wil laten bidden,dan zegt de pastoor tijdens de mis laten we bidden voor bla bla bla, dan moet ze daar voor betalen. jan zijlstra bad voor mij zonder dat ik hem daarvoor hoefde te betalen.
zo kunnen we op dit topic heele lange discussie gaan houden over de fouten van kerken, fouten die kerkelijke leiders hebben gemaakt, beter als gelovigge denk jezelf ook na, volg jeniet klakkeloos leiders,maar lees je ook niet klakkeloos alle kritiek en neemt die maar aan voor waarheid.
omwat voorkerk hetnou ook gaat, van gereformeerden tot evangelische,

maar ja in charamatische bewegingen gebeuren nog weles wonderen, net zoals bij jezus in die tijd en dat zorgt voor kritiek,net zoals in jezus tijd.
wat een ophef,jezus op een zondag genas... en jee dit verhaal dan,jezus komt ergens geneest een erg krankzinnigge en vervolgens stort er een kudde zwijnen vanaf het rafijn, de mensen uit het dorp wouden dat jezus verder liep. kun je hun reactie voorstellen?
En waar leefde jezus van? Hij trok rond,maar werkte hij eigenlijk? moeten zeker mensen hebben gedacht, profiteur....

Enfin laat het topic verder aan jou over shanita, met dit topic verschillen we van mening en vind jenog steeds lief hoor,voordat je mijn tegengas verkeert oppakt

Hai! Petra,

Ik vat je kritiek niet verkeerd op.

Het zijn gewoon mijn ervaringen en van mensen die ik ken, vrienden, en ook mensen die heel dicht bij me staan.

En nu de christelijke kranten en christelijke sites ermee komen, ja, gerechtigheid in mijn ogen. Eindelijk..

En ja, er zitten heel veel integere eerlijke christenen in die organisaties.
Die zijn ook slachtoffer, mijns inziens.

En mensen die alleen maar goede ervaringen met die oranisaties hebben, Prijs de Heer! In mijn ogen moet dat ook, anders zou 'het' niet werken met alleen negatieve ervaringen.
Er moeten ook waarheden verkondigt worden, voor de geloofwaardigheid.

Maar ja helaas hebben velen er slechte ervaringen mee, zie boek: "ooit evangelisch".

Groetjes!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 16 juli 2012, 15:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:25
 
[quote=SHANITA130]


feiten??? ik ga zelf naar trin,kom die feiten daar niet tegen.
jammer zoals jij teleurgesteld bent in sommigge cristenen,
begrijp dat je bedoeling goed is, maar zieke mensen waarschuwen omdan maar niet naar jan zijlstra te gaan? Jammer als ze door jouw waarschuwingen genezing mis lopen. want feit blijft dat er mensen worden genezen.
en ja er worden ook mensen niet genezen, en die zullen zeker teleurgesteld zijn. ik weet ook niet het warom.maar wat hebben mensen te verliezen?
Zo bekijk ik het,zo ben ik zelf er ook na toegegaan.
eh is het allemaal spygisch?mensen die genezen? dan doen dokters enzo het verkeerd,kunnen ze beter de meeste mensen naar een spygiater sturen .
vast ook spygisch iets voetexzeem....had hele erge, had er nog geneens niet gebed voor gevraagd, maar was weg,niet meer terug gekomen. maar als dat spygisch is,warom dan nog zalf er voor uitschrijven als dokter? warom zegt een dokter niet dan eh petra ga naar een sygiater, die kan je voetexzeem genezen,das de oorzaak spygisch.

enfin houd er over op,jij jouw mening,ikmijn mening Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:29
 
[quote=PETRA944]
en we kruisen elkaar, ha ha iedere keer als ik wat neerzet,zie ik jij weer wat geschreven hebt.

en weet ook wel dat er in evangelische kringen verkeerde kerken zitten die zelfs erg sekte achtig zijn, toen ik tot geloof kwam op me 20ste ben ik die tegen gekomen, heeft ervoor gezorgd ik jaren niet meer na een kerk ben geweest. Maar ze zijn niet allemaal het zelfde. en nu ga ik es opruimen... ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 17:02
 
Ja Knipoog smiley , dan kan je weleens hebben, dat als je iets schrijft de ander al iets heeft geschreven en andersom.

Toch wil ik wel serieus op je postings ingaan, want ik neem jou serieus!

Maar ja, ik moet nu ook het een en ander doen, laterz! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 17:22
 
SHANITA130 schreef:
Ja Knipoog smiley , dan kan je weleens hebben, dat als je iets schrijft de ander al iets heeft geschreven en andersom.

Toch wil ik wel serieus op je postings ingaan, want ik neem jou serieus!

Maar ja, ik moet nu ook het een en ander doen, laterz! Lachende smiley

neem die van jou ook sereius en begrijp je wel,
jammer alleen dat je met het onkruid ook het koren uittrekt. zo denk ik erover
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:17
 
feiten??? ik ga zelf naar trin,kom die feiten daar niet tegen.
Dat kan, zoals ik eerder zei(ja, onze postings kruisden elkaar)er zitten ook integere christenen tussen en goede delen van zo'n organistatie die wel goed werken omdat die mensen gewoon christelijk zijn, anders ga je daar niet werken in de eerste plaats.jammer zoals jij teleurgesteld bent in sommigge cristenen,
Ja, dat vind ik ook erg jammer, en ook de mensen met mij die ik ken uit de ggz, die ervoor worden behandeld...Zie vorige posting ook....die elkaar hebben gekruist..begrijp dat je bedoeling goed is, maar zieke mensen waarschuwen omdan maar niet naar jan zijlstra te gaan? Jammer als ze door jouw waarschuwingen genezing mis lopen. want feit blijft dat er mensen worden genezen.
Ja, en hier verschillen we van mening, ik denk gewoon ja, nu en dan es eentje, wat ook feiten zijn, maar ja dan krijg ik hier een Jan-Zijlstra linken topic, kan wel hoor, maar ja...die was hier al een keer...en moet ik weer dingen opzoeken enzo Knipoog smiley
Trouwens, tegen veel mensen die ziek zijn/waren werd gezegd van nou dan moet je naar zijlstra gaan, want die geneest mensen en dan werden ze niet genezen en zwaar teleurgesteld en ook nog toendertijd, met verwijt dat het aan hun lag want hun geloof zou wel niet groot genoeg zijn, en/of ze zullen wel zonden hebben in hun leven anders had Jezus, door Zeilstra wel genezen, die mensen hielden daar echt een geloofstwijfel aan over....
en ja er worden ook mensen niet genezen, en die zullen zeker teleurgesteld zijn. ik weet ook niet het warom.maar wat hebben mensen te verliezen?
Ja, zo kan je denken, maar ja, paar jaren terug werd dat zo niet gebracht, meer van dat het aan de mensen hun geloof lag enzo, en...in het gewonen leven worden ook mensen genezen van zelfs kanker..Zo bekijk ik het,zo ben ik zelf er ook na toegegaan.
eh is het allemaal spygisch?mensen die genezen? dan doen dokters enzo het verkeerd,kunnen ze beter de meeste mensen naar een spygiater sturen .
Nou ja, er zijn nu eenmaal veelziekten die zijn oorsprong hebben in een of meerdere psychische problemen die hun terugslag hebben op het lichaam, een goed voorbeeld is migraine..slikstoornis, en sommigen spierziektes, maar ja dan zou ik de video van die psychiater op moeten zoeken die bij de eo te gast was om dat uit te leggen...vast ook spygisch iets voetexzeem....had hele erge, had er nog geneens niet gebed voor gevraagd, maar was weg,niet meer terug gekomen. maar als dat spygisch is,warom dan nog zalf er voor uitschrijven als dokter? warom zegt een dokter niet dan eh petra ga naar een sygiater, die kan je voetexzeem genezen,das de oorzaak spygisch.
Ja, dat hebben zwemmers vaak dat is een soort bacterie, mooi dat God de onderzoekers de wijsheid heeft gegeven om er een zalf voor te ontwikkelen.enfin houd er over op,jij jouw mening,ikmijn mening Knipoog smiley

Mee eens, anders komt er geen einde aan Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 16 juli 2012, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 08:38
 
daar ben ik het helemaal mee eens shanita alsmensen word gezegd je word niet genezen want...blabla bla.
Zo maken nog steeds veel cristenen fouten die mensen inderdaad beschadigt.
ha ha ikging na een evangelische gemeente op me 20ste, me man en ik werkten bij een muziekband. dus ik kom naar de dienst opeen dag en daar hangt een papier, waar de mensen eerst altidj samen zaten en koffie daarna dronken. stond metgrote letters, muziek van de duivel, nr 1, ja ja de band waar we naar toegingen en iedereen keek me aan en zei niets. na de dienst negeerde weer iedereen me, maar ik bleef komen en dacht als jezus leefde zou hij nou net hun ozoeken,daar zou hij naar toe gaan. enfin de voorganger heeft me vriendelijk aangesproken dat hijvond dat ik beter een andere kerk kon zoeken.
ik heb ze nu vergeven,wetende dat het maar mensjes zijn die in mijn ogen verkeerd dachten. heb daarna nog een andere gemeente bezocht,daar warenze meer met de boze bezig leek het wel dan met jezus, was voormij genoeg om jaren niet meer na de kerk te gaan.
maar gelukkig laat god niet los en wat ikniethad gedacht toch weer charamatische beweging waar ikmethuis voel. maar deze zijn gelukkig anders Knipoog smiley enfin en nu moet ik echt aan me afwas van gisteren beginnen, warom heb ik hem laten staan Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 12:51
 
[quote=PETRA944]daar ben ik het helemaal mee eens shanita alsmensen word gezegd je word niet genezen want...blabla bla.Ja, dat bedoel ik..Zo maken nog steeds veel cristenen fouten die mensen inderdaad beschadigt.
ha ha ikging na een evangelische gemeente op me 20ste, me man en ik werkten bij een muziekband. dus ik kom naar de dienst opeen dag en daar hangt een papier, waar de mensen eerst altidj samen zaten en koffie daarna dronken. stond metgrote letters, muziek van de duivel, nr 1, ja ja de band waar we naar toegingen en iedereen keek me aan en zei niets. Ja, die ken ik ook nog wel, popmuziek is van de duivel, helemaal onderbouwd met theorieen en teksten. Terwijl er zoveel goede nummers zijn, ook nu waar je gewoon blij van wordt.na de dienst negeerde weer iedereen me, maar ik bleef komen en dacht als jezus leefde zou hij nou net hun ozoeken,daar zou hij naar toe gaan. enfin de voorganger heeft me vriendelijk aangesproken dat hijvond dat ik beter een andere kerk kon zoeken.
ik heb ze nu vergeven,wetende dat het maar mensjes zijn die in mijn ogen verkeerd dachten. heb daarna nog een andere gemeente bezocht,daar warenze meer met de boze bezig leek het wel dan met jezus, was voormij genoeg om jaren niet meer na de kerk te gaan.Ja en deze dingen heb ik dus ook meegemaakt, bij mij heeft dat er flink ingehakt..maar gelukkig laat god niet los en wat ikniethad gedacht toch weer charamatische beweging waar ikmethuis voel. maar deze zijn gelukkig anders Knipoog smiley enfin en nu moet ik echt aan me afwas van gisteren beginnen, warom heb ik hem laten staan Smiley die vol vragen zit
Knipoog smiley Ja dat heb ik nu met de PKN.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 18 juli 2012, 13:08
 
Als ik dit topic een beetje doorlees, kijk naar de argumenten dan denk ik dat het probleem niet F. Ouweneel is, maar het onderwerp "de eindtijd".

Er zijn mensen die alles wat met de "eindtijd" te maken heeft afdoen als "onzin", alleen God kent de tijd en het uur ...
Er zijn mensen die zich actief bezig houden met de "eindtijd", door bijbelstudie en/of actualiteiten naast de bijbel te leggen en deze te benoemen als "tekenen der tijden".

..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 18 juli 2012, 16:09
 
CROSSROAD317 schreef:
Als ik dit topic een beetje doorlees, kijk naar de argumenten dan denk ik dat het probleem niet F. Ouweneel is, maar het onderwerp "de eindtijd".

Er zijn mensen die alles wat met de "eindtijd" te maken heeft afdoen als "onzin", alleen God kent de tijd en het uur ...
Er zijn mensen die zich actief bezig houden met de "eindtijd", door bijbelstudie en/of actualiteiten naast de bijbel te leggen en deze te benoemen als "tekenen der tijden".

..

Het is eenvoudig om iets als een teken der tijd te beschouwen. Als ik vanuit mijn achtergrond kijk, zijn de tijden met de daarbij behorende tekenen der tijden wel eens veel duidelijker geweest. Maar het bleek telkens de eindtijd niet aan te kondigen. . Waarom zou dat dan nu wel het geval zijn in een vanuit historisch oogpunt eerder een tijd met minder tekenen. Ik ben het op dit punt wel met Chat eens: Het llijkt een scheiding te geven van wij lekker wel en zij lekker niet. Het lijkt eerder een oproep tot bekering te zijn samen met het aanpraten van veel angst voor het einde der tijden. Dat maakt altijd wel indruk op onzekere mensen. Ik neem wel aan dat die komt maar als God het alleen weet, hoeven we er als mensen niet naar te gaan raden, ook niet met lastig te ibegrijpen bijbelteksten. Ten tijde van de pestepidemie en de Holocaust waren de tekenen er ook en naar mijn idee mogelijk duidelijker. Het is ook een bepaald soort mensen dat zich zo vreselijk met de eindtijd bezighoudt. En of Ouweneel nu een goed christen is of niet, hij mag geen leugens verspreiden om zijn mening kracht bij te zetten. Dan heb je dus geen argumenten genoeg kennelijk. Dat is altijd ongeloofwaardig en dat is Ouweneel dus ook.

Thomas, Alle energie die in angst gaat zitten is niet meer inzetbaar voor de medemens.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 juli 2012, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 18 juli 2012, 22:08
 
THOMAS968 schreef:
Het is eenvoudig om iets als een teken der tijd te beschouwen. Als ik vanuit mijn achtergrond kijk, zijn de tijden met de daarbij behorende tekenen der tijden wel eens veel duidelijker geweest. Maar het bleek telkens de eindtijd niet aan te kondigen. . Waarom zou dat dan nu wel het geval zijn in een vanuit historisch oogpunt eerder een tijd met minder tekenen. Ik ben het op dit punt wel met Chat eens: Het llijkt een scheiding te geven van wij lekker wel en zij lekker niet. Het lijkt eerder een oproep tot bekering te zijn samen met het aanpraten van veel angst voor het einde der tijden. Dat maakt altijd wel indruk op onzekere mensen. Ik neem wel aan dat die komt maar als God het alleen weet, hoeven we er als mensen niet naar te gaan raden, ook niet met lastig te ibegrijpen bijbelteksten. Ten tijde van de pestepidemie en de Holocaust waren de tekenen er ook en naar mijn idee mogelijk duidelijker. Het is ook een bepaald soort mensen dat zich zo vreselijk met de eindtijd bezighoudt. En of Ouweneel nu een goed christen is of niet, hij mag geen leugens verspreiden om zijn mening kracht bij te zetten. Dan heb je dus geen argumenten genoeg kennelijk. Dat is altijd ongeloofwaardig en dat is Ouweneel dus ook.

Thomas, Alle energie die in angst gaat zitten is niet meer inzetbaar voor de medemens.

angst door de eindtijd profetieen? Ik zie het anders, god heeft ons profetieen gegeven over de eindtijd in de bijbel,zodat wanneer wij in die moeilijke tijd zitten, denken, god had het ons al voorspeld, en warom voorspelde hij dat,? opdat we weten dat we niet te bang moeten zijn,god het ons alheeft voorspeld zodat we weten dat god nog steeds alles onder controle heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 01:27
 
Petra: stond met grote letters, muziek van de duivel..

Ik weet nog wel al die foldertjes: homofielie in het licht van de bijbel
astrologie in het licht van de bijbel,
Popmuziek in het licht van de bijbel
samenwonen in het licht van de bijbel
Israel in het licht van de bijbel
sprookjes in het licht van de bijbel

Etc.

En er zaten achteraf ook wel dingen tussen die waar waren, maar achteraf gezien ook een hoop onzin. Vind ik en denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 01:43
 
THOMAS968 schreef:
Het is eenvoudig om iets als een teken der tijd te beschouwen. Als ik vanuit mijn achtergrond kijk, zijn de tijden met de daarbij behorende tekenen der tijden wel eens veel duidelijker geweest. Maar het bleek telkens de eindtijd niet aan te kondigen. . Waarom zou dat dan nu wel het geval zijn in een vanuit historisch oogpunt eerder een tijd met minder tekenen. Ik ben het op dit punt wel met Chat eens: Het llijkt een scheiding te geven van wij lekker wel en zij lekker niet. Het lijkt eerder een oproep tot bekering te zijn samen met het aanpraten van veel angst voor het einde der tijden. Dat maakt altijd wel indruk op onzekere mensen. Ik neem wel aan dat die komt maar als God het alleen weet, hoeven we er als mensen niet naar te gaan raden, ook niet met lastig te ibegrijpen bijbelteksten. Ten tijde van de pestepidemie en de Holocaust waren de tekenen er ook en naar mijn idee mogelijk duidelijker. Het is ook een bepaald soort mensen dat zich zo vreselijk met de eindtijd bezighoudt. En of Ouweneel nu een goed christen is of niet, hij mag geen leugens verspreiden om zijn mening kracht bij te zetten. Dan heb je dus geen argumenten genoeg kennelijk. Dat is altijd ongeloofwaardig en dat is Ouweneel dus ook.

Thomas, Alle energie die in angst gaat zitten is niet meer inzetbaar voor de medemens.

Quote:
En of Ouweneel nu een goed christen is of niet, hij mag geen leugens verspreiden om zijn mening kracht bij te zetten. Dan heb je dus geen argumenten genoeg kennelijk. Dat is altijd ongeloofwaardig en dat is Ouweneel dus ook.

Als iemand leugens verspreid is tie geen christen

Die bijbeltekst: "en de leugen is in hem niet" zoiets, zal 'm later ff opzoeken.

1 Joh 2
26 Dit heb ik u geschreven over hen, die u misleiden. 27 En wat u betreft, de zalving, die gij van Hem ontvangen hebt, blijft op u, en gij hebt niet van node, dat iemand u lere; maar, gelijk zijn zalving u leert over alle dingen, en waarachtig is en geen leugen, blijft in Hem, gelijk zij u geleerd heeft.


Bijbelteksten in het NT waaruit blijkt dat liegen niet kan...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 19 juli 2012, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 12:06
 
SHANITA130 schreef:
Als iemand leugens verspreid is tie geen christen

Die bijbeltekst: "en de leugen is in hem niet" zoiets, zal 'm later ff opzoeken.

1 Joh 2
26 Dit heb ik u geschreven over hen, die u misleiden. 27 En wat u betreft, de zalving, die gij van Hem ontvangen hebt, blijft op u, en gij hebt niet van node, dat iemand u lere; maar, gelijk zijn zalving u leert over alle dingen, en waarachtig is en geen leugen, blijft in Hem, gelijk zij u geleerd heeft.


Bijbelteksten waaruit blijkt dat liegen niet kan...

Volgens mij kun je niet de ene keer geen christen zijn en de andere keer wel. Ik ben een christen en ik heb wel eens gelogen/lieg wel eens. Is niet goed maar het gebeurt
Verlegen lachende smiley
sterker nog ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die helemaal nooit liegen. Liegen is gewoon een zonde das waar maar zonder zonde zijn we helaas nog niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 12:24
 
ROELANDE345 schreef:
Volgens mij kun je niet de ene keer geen christen zijn en de andere keer wel. Ik ben een christen en ik heb wel eens gelogen/lieg wel eens. Is niet goed maar het gebeurt
Verlegen lachende smiley
sterker nog ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die helemaal nooit liegen. Liegen is gewoon een zonde das waar maar zonder zonde zijn we helaas nog niet

Och...en zo zijn er zovelen...
Wat denken we van egoïsme??( dat niet alleen hoor...)
We struikelen dagelijks in vele....
En als er iemand is die zegt...Ik leef geheel volgens de regels...
Dan vind ik dat moeilijk te geloven...
Maar kijk...daar moeten we natuurlijk niet in berusten....en heerlijk in meegaan...(sorry zeggen en vervolgens weer op de oude voet doorgaan...)
En...wie van U zonder zonde is...werpt de eerste steen....
De discipelen dropen beschaamd af...toen Jezus deze woorden sprak...
Het ware nota bene discipelen!!!! (maar wel mensen van gelijke bewegingen als jij en ik)
Als Jezus het tegen mij zou zeggen...droop ik ook af...
Dus die steen....MAG ik niet gooien...en ZOU ik niet gooien...
Niet KUNNEN gooien....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 14:22
 
ROELANDE345 schreef:
Volgens mij kun je niet de ene keer geen christen zijn en de andere keer wel. Ik ben een christen en ik heb wel eens gelogen/lieg wel eens. Is niet goed maar het gebeurt
Verlegen lachende smiley
sterker nog ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die helemaal nooit liegen. Liegen is gewoon een zonde das waar maar zonder zonde zijn we helaas nog niet

Ik zeg het ook verkeerd, mijn excuses. Het had moeten zijn: "volgens mij istie geen christen". Denk ik, vind ik, mijns inziens.

Ik heb ook wel eens een keertje een leugentje om bestwil gehad. Moet ik wel heel lang nadenken hoor, kan er nu niet zo snel een bedenken Engeltje smiley

Maar ja een hele eindtijd studie uit je duim zuigen...dát vind ik eventjes iets anders, mijns inziens, denk ik, vind ik.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 19 juli 2012, 14:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 14:31
 
ZEELAND736 schreef:
Och...en zo zijn er zovelen...
Wat denken we van egoïsme??( dat niet alleen hoor...)
We struikelen dagelijks in vele....
En als er iemand is die zegt...Ik leef geheel volgens de regels...
Dan vind ik dat moeilijk te geloven...
Maar kijk...daar moeten we natuurlijk niet in berusten....en heerlijk in meegaan...(sorry zeggen en vervolgens weer op de oude voet doorgaan...)
En...wie van U zonder zonde is...werpt de eerste steen....
De discipelen dropen beschaamd af...toen Jezus deze woorden sprak...
Het ware nota bene discipelen!!!! (maar wel mensen van gelijke bewegingen als jij en ik)
Als Jezus het tegen mij zou zeggen...droop ik ook af...
Dus die steen....MAG ik niet gooien...en ZOU ik niet gooien...
Niet KUNNEN gooien....

zo is het zeeland
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 15:37
 
SHANITA130 schreef:
Ik zeg het ook verkeerd, mijn excuses. Het had moeten zijn: "volgens mij istie geen christen". Denk ik, vind ik, mijns inziens.

Ik heb ook wel eens een keertje een leugentje om bestwil gehad. Moet ik wel heel lang nadenken hoor, kan er nu niet zo snel een bedenken Engeltje smiley

Maar ja een hele eindtijd studie uit je duim zuigen...dát vind ik eventjes iets anders, mijns inziens, denk ik, vind ik.

Zucht!
Dat blijf je zeggen he.
Nou misschien moet God even aan Shanita vragen of iemand wel een christen is. Voor dat Hij hem /haar tot Zijn kinderen rekent.
Jij weet dat blijkbaar het beste jouws insziens


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 19 juli 2012, 15:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 16:03
 
SHANITA130 schreef:
Ik zeg het ook verkeerd, mijn excuses. Het had moeten zijn: "volgens mij istie geen christen". Denk ik, vind ik, mijns inziens.

Ik heb ook wel eens een keertje een leugentje om bestwil gehad. Moet ik wel heel lang nadenken hoor, kan er nu niet zo snel een bedenken Engeltje smiley

Maar ja een hele eindtijd studie uit je duim zuigen...dát vind ik eventjes iets anders, mijns inziens, denk ik, vind ik.


ROELANDE345
schreef:

Zucht!
Dat blijf je zeggen he.
Nou misschien moet God even aan Shanita vragen of iemand wel een christen is. Voor dat Hij hem /haar tot Zijn kinderen rekent.
Jij weet dat blijkbaar het beste jouws insziens

Er is een groot verschil denk ik, in zeggen van iemand ís geen christen want dit en dat, óf "ik vínd dat iemand geen christen is want dit en dat".

In het tweede zegt iemand zijn mening, in het eerste voorbeeld zegt iemand iets als een voldongen feit.


Roelande: Nou misschien moet God even aan Shanita vragen of iemand wel een christen is. Voor dat Hij hem /haar tot Zijn kinderen rekent.
Jij weet dat blijkbaar het beste jouws insziens

Smiley die vol vragen zit

Ik zet hier mijn mening en ja, ik wil opletten dat ik niet zeg van iets ís zo, als ik beter kan zeggen van ik denk dat iets zo is.

Want anders is het geen mening meer, en denk ik hier eventjes de waarheid te kunnen vertellen, wat de bedoeling niet is.

Iedereen mag op een nette manier zijn mening geven.

De een denkt dat iets nog wel zo is de ander niet
.

Wat mij betreft, ik heb niet iets tegen iemand die over iets anders denkt dan ik.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 19 juli 2012, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 17:42
 
Ik ben gewoon ontzettend verontwaardigt, een eindtijdbijbelstudie gebaseerd op leugens, die overal door heel het land wordt gegeven.

Waar boeken en dvd's van worden verkocht even los ervan wat mensen die het wat breed hebben wel niet in enveloppies doen en in collectes.

Da's iets heel anders dan een leugentje om bestwil, van dat je even zegt dat je hoofdpijn hebt, omdat je niet naar de tandarts durft, zoiets.
Daar worden geen honderdduidzenden euries mee verdiend....

Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 18:02
 
ROELANDE345 schreef:
Volgens mij kun je niet de ene keer geen christen zijn en de andere keer wel. Ik ben een christen en ik heb wel eens gelogen/lieg wel eens. Is niet goed maar het gebeurt
Verlegen lachende smiley
sterker nog ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die helemaal nooit liegen. Liegen is gewoon een zonde das waar maar zonder zonde zijn we helaas nog niet

Ik vind dat je mooi haar hebt en dan lieg ik niet...heb er al dikwijls naar gekeken gisteren en vandaag... Verlegen lachende smiley

Verder ben ik iemand die echt voor geen meter deugd...je zit dus nu dat ik ook wel eens lieg...

Moet er over de eindtijd wel een studie gemaakt worden? Natuurlijk heb je mensen die een studie maken maar die het goed kunnen onderbouwen. Dat deed F Ouweneel dus niet. Zo blijkt uit de links die Shanita op dit topic heeft gezet. Sommige (dwaal-)leraren willen nu eenmaal inspelen op een publiek dat erg beinvloedbaar is. Dat lukt hen nog gedeeltelijk ook. Enige kritiek of vragenstellerij wat betreft hun 'stuidie' of overtuiging wimpelen ze meestal af. Bij hen gaat het meer om het verkondigen, opdringen van kromme gedachten. In Matteüs 24 staat toch mooi beschreven wat de eindtijd inhoud en hoe die aangekondigd wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 18:51
 
Smiley die vol vragen zit

Ik zet hier mijn mening en ja, ik wil opletten dat ik niet zeg van iets ís zo, als ik beter kan zeggen van ik denk dat iets zo is.

Want anders is het geen mening meer, en denk ik hier eventjes de waarheid te kunnen vertellen, wat de bedoeling niet is.

Iedereen mag op een nette manier zijn mening geven.

De een denkt dat iets nog wel zo is de ander niet
.

Wat mij betreft, ik heb niet iets tegen iemand die over iets anders denkt dan ik.[/quote]


He Shanita ik ook niet hoor.

Wat ik alleen wel lastig vind dat er hier toch aardig wat mensen jou een andere ,beter kant van de genoemde groepen Trin/Jan Zijlstra en Frank Ouweneel laten zien. vertellen dat ze deze mensen persoonlijk kennen. weten dat deze mensen dat wat ze doen voor God willen doen. En jij toch steeds hetzelfde blijft zeggen. Dat het alleen om geld gaat en dat Frank alles uit zn duim zuigt. Beide dingen zijn niet waar. Natuurlijk zullen ze geld verdienen en blijkbaar zijn een aantal bronnen van Frank Ouweneel op zn minst twijfelachtig. En ik begrijp dat jij iemand bent die ernstige schade in haar leven heeft opgelopen dus voor jou zullen deze dingen misschien erger zijn. Maar nogmaals gooi niet het kind met het badwater weg


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 19 juli 2012, 19:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 19:06
 
FRANKT627 schreef:
Ik vind dat je mooi haar hebt en dan lieg ik niet...heb er al dikwijls naar gekeken gisteren en vandaag... Verlegen lachende smiley

dank je
Verlegen lachende smiley
Verder ben ik iemand die echt voor geen meter deugd...je zit dus nu dat ik ook wel eens lieg...

jokkebrok (natuurlijk deug jij wel)


Moet er over de eindtijd wel een studie gemaakt worden? Natuurlijk heb je mensen die een studie maken maar die het goed kunnen onderbouwen. Dat deed F Ouweneel dus niet. Zo blijkt uit de links die Shanita op dit topic heeft gezet. Sommige (dwaal-)leraren willen nu eenmaal inspelen op een publiek dat erg beinvloedbaar is. Dat lukt hen nog gedeeltelijk ook. Enige kritiek of vragenstellerij wat betreft hun 'stuidie' of overtuiging wimpelen ze meestal af. Bij hen gaat het meer om het verkondigen, opdringen van kromme gedachten. In Matteüs 24 staat toch mooi beschreven wat de eindtijd inhoud en hoe die aangekondigd wordt.
Verlegen lachende smiley

ik denk dat er in de bijbel nog wel meer over de eindtijd te vinden is dan dat wat in Matheus 24 staat. Ook in de brieven van Paulus en Petrus en Openbaringen natuurlijk zijn hier interessante dingen over te vinden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 22:17
 
Ik zet hier mijn mening en ja, ik wil opletten dat ik niet zeg van iets ís zo, als ik beter kan zeggen van ik denk dat iets zo is.

Want anders is het geen mening meer, en denk ik hier eventjes de waarheid te kunnen vertellen, wat de bedoeling niet is.

Iedereen mag op een nette manier zijn mening geven.

De een denkt dat iets nog wel zo is de ander niet.

Wat mij betreft, ik heb niet iets tegen iemand die over iets anders denkt dan ik.


He Shanita ik ook niet hoor.

Wat ik alleen wel lastig vind dat er hier toch aardig wat mensen jou een andere ,beter kant van de genoemde groepen Trin/Jan Zijlstra en Frank Ouweneel laten zien.

Ik doel niet op de oranisaties tuurlijk zitten daar veel integere christenen in, mi. Trouwens 'integere christenen' kan niet mi, da's net zoiets als 'nat water'. Feit dat iemand christen is, impliceert al dat ie niet de boel bedonderd mi. vertellen dat ze deze mensen persoonlijk kennen Ja, dat ken ik, sommigen als ze met degene in dezelfde kerk zaten of enkele keren met degenen hebben gesproken, daar bedoelen ze al dat ze degenen goed kennen, en misschien is dat ook wel zo, wie ben ik om te zeggen dat dat niet zo is. weten dat deze mensen dat wat ze doen voor God willen doen. En jij toch steeds hetzelfde blijft zeggen. Klopt ik blijf hetzelfde zeggen, Zijlstra bedonderd de boel met oa dvd's waar zogenaamde genezingen te zien zijn, verder onderzoek wees uit dat al die mensen op die dvd's weer doodziek waren, maar ondertussen werden die dvd's nog wel verkocht. Gezien op actualiteiten programma van de EO met Tijs van de Brink, Andries Knevel...!!! Ik zoek de link van het programma later op. Nu ff te weinig tijd.Dat het alleen om geld gaat en dat Frank alles uit zn duim zuigt. Beide dingen zijn niet waar.Frank zuigt wel alles over de eindtijd uit zijn duim, en ik denk wel dat het om geld gaat zoals zoveel groepen.
Nouhou, mensen doen veel voor de Mammon...maar ja jij kent 'Frank en Willem' veel beter dan mij...Zo ook broer Willem loog over zogenaamde genezen blinde kindertjes

Natuurlijk zullen ze geld verdienen en blijkbaar zijn een aantal bronnen van Frank Ouweneel op zn minst twijfelachtig. En ik begrijp dat jij iemand bent die ernstige schade in haar leven heeft opgelopen dus voor jou zullen deze dingen misschien erger zijn. Maar nogmaals gooi niet het kind met het badwater weg Nou dit heeft daar niets mee te maken, omdat ik schade heb opgelopen zou ik mij dit meer aantrekken, om je heel eerlijk te zijn, het hele gebeuren interesseert me geen barst, ik wil pas gelovigen waarschuwen dat ze niet zelfde fout maken als ik....Dát interesseert me...En het is zelf zo, ik zie helemaal geen kind, alleen veel leugens, als je een beetje algemene ontwikkleling hebt kan je al zien dat dingen niet kloppen, zoals dat informatie wordt verzonden naar telescopen. die dingen worden gebruikt om het heelal te bestuderen en zijn geen ontvangers......

En dan zijn dit nog dingen die 'toevallig' aan het licht zijn gekomen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 09:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 22:51
 
Link over Zijlstra met nepgenezingen...

Één vandaag, uitleg van een psychiater hoe het kan dat mensen met een lichamelijke ziekte, veroorzaakt door iets psychisch, kunnen genezen. In en buiten een genezingsdienst..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juli 2012, 23:45
 
Hier nog een "WONDERBAARLIJKE GENEZING" MAAR NIET HEUS

Kijk en zie hoe een invalide man wordt genezen doordat hij door een paar medewerkers van het genezingsteam uit zijn rolstoel wordt gehezen...

En hoe 'de genezing' nog een keertje, zógénaamd voor de camera wordt overgedaan, omdat die camera zogenaamd niet draaide tijdens die 'genezing'.


Een genzing die wordt 'overgedaan'.


Eigenlijk is dit geen stijl..zo ga je niet met mensen om, waar is het respect!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 00:33
 
Nog een keertje voor de liefhebbers, eindtijd studie waar geen barst van klopt.

Trouwens een belediging om te zeggen dat hij voor de Heer werkt....je beledigd God daarmee. Zieke smiley

Bronnen Ouweneel vernietigt

En,

Je kan zeggen en geloven wat je wil. Zelfs ik geloof nu en dan iets niet, maar als je dit niet gelooft, ben je geen christen, maar een 'zogenaamde' christen, of een 'kritische' christen'.
Het gaat oa over een Ufo door Ouweneel gezien.




Naschrift: Ouweneel heeft met zijn uitgever afgesproken om een zevendelige studie over UFO’s en engelen te gaan schrijven.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 02:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 11:07
 
In de verdrukking, in de verleiding, W. Ouweneel

Niet gebeurde genezingen, reactie W. Ouweneel in gesprek met Andries Knevel


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 juli 2012, 11:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 11:33
 
Natuurlijk mag je je mening geven....( Shanita..)
Maar ...laat het ook eens even rusten misschien???

Ga er mee om...maar ga er niet in onder...
Ik denk nu wel dat het duidelijk is voor iedereen...toch???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 12:02
 
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

ik geef het op ik lees deze topic niet meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 17 Volgende
Pagina 4 van 17