ChristianMatch
 


Forum

Jezelf zijn.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 19:46
 
Jezelf zijn.

Hoe moeilijk of makkelijk is het om jezelf te zijn, naar je werkever, naar je kennissen, naar je vrienden, naar je familie. dus gewoon dingen te doen en op een manier te doen waar je je prettig bij voelt, zonder dat het schade aan anderen toebrengt natuurlijk, en zonder dat het tegen God's geboden ingaat natuurlijk.
En zonder dat je dingen doet of laat omdat een ander dat liever wel of niet ziet, dus dat je ook eigenlijk iets tegen je wil indoet om een ander te plezieren, maar waardoor je jezelf tekort doet.
(Hiemee bedoel ik natuurlijk geen vrienden dienst, zoals iets praktisch doen voor een ander wat hij zelf niet kan, of even boodschappen doen zolang een ander ziek is oid).

Wat ik moeilijk vind, ik heb een paar vrienden(vriendinnen dus ook).
en sommigen zijn bijvoorbeeld gewent dat ik elke week een avond met ze doorbreng. Maar ja, ik weet nog van vroeger, met een nichtje van mij, daar had ik een heel erg goede band mee. De ene keer zag ik haar bijvoorbeeld drie weken lang elke dag, dan weer een periode dat we elkaar drie maanden niet zagen. dus niet via een vast patroon wat móet, maar gewoon, net hoe 't haar en mij uitkwam. spontaan.

Nou merk ik dat ik dat soms gewoon moeilijk vind. Dan ben ik bezig met best wel veel dingen en heb ik eventjes niet zoiets van dat ik die en die elke week wil zien nu, omdat ik nu eventjes gewoon met andere dingen bezig ben.
En ja, ik doe vrijwlilligerswerk, maar ja, ook tijden niet. Ja, ben afgekeurd voor 80-100% dus als ik alle afspraken zou kunnen nakomen en ook altijd mijn vrijwilligerswerk zou kunnen doen, ja, dan zou ik ook gewoon kunnen werken.

Dus ik heb tijden dat ik het heel erg tof vind om veel af te spreken, en tijden dat ik het gevoel heb dat ik eventjes niet elke week wil afspreken met die en die. Dan heb ik het gevoel, dat er enkele dingen spelen en dat het te zwaar voor mij zou worden die verplichtingen van elke week.
Dan wil ik eigenlijk zeggen tegen diegene dat dat te zwaar is nu, want ben hiermee bezig, ook daarmee en daarmee en ik wil gewoon even een paar weken niets afspreken. Dan Heb ik die tijd alleen ook echt nodig om orde te scheppen in mijn geest, waar nu en dan wanorde heerst.

Dan bedoel ik niet een vriend die naast me woont, die kan gewoon even komen buurten en dan na een uurtje weer weggaan, want het is 2 minuten lopen voor hem.
Ik doel op mensen die verder wonen en/of een hele avond met me willen doorbrengen, terwijl ik gewoon periodes heb, dat ik eventjes echt met andere dingen bezig ben, en daarbij dingen aan het verwerken ben, en aan het uitzoeken hoe het beste om te gaan met verdriet enzo. die periodes kunnen weken duren...

En tuurlijk ik ben ontzettend blij met enkele vrienden waar ik heerlijk een weekend mee kan doorbrengen, want ik had ook tijden dat ik echt elk weekend alleen zat...

alleen ik heb dus ook periodes dat ik het wel oke vond zo veel alleen.

En nu heb ik ook tijden dat ik gewoon voorlopig tijdelijk voor enkele weken even niets wil afspreken, ja bellen is wel gezellig.

En dan vind ik dat zo moelijk om dat te zeggen en uit te leggen.

Maar ja, doe ik dat niet, loop ik mezelf voorbij.

Herkent iemand dit, of is dit een luxe probleem, of ziet iemand juist de noodzaak vanjezelf kunnen zijn met alles in?

Ik hoor het graag als er bij iemand zoiets speelt of iets wat erop lijkt en als iemand er iets over kwijt wil hier.

Groetjes,

Shanita

Ps: ik heb een ernstige post traumatische stress stoornis, dat speelt natuurlijk heel erg mee....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 19:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 20:36
 
grenzen aangeven shanita. uitleg en grenzen aangeven en als het echt vrienden van je zijn moeten ze dat accepteren zoals je bent.

Ik ben genezen van posttraumatische stress, toen ik het had,had ik ook graag tijd voormezelf,rust. had genoeg aan me gezin verzorgen en mezelf.
na de zoveelste verhuizing, weer opnieuw beginnende in een nieuwe woonplaats heb ik echt heel lang behoefte gehad om geen nieuwe vriendschappen op tebouwen. dus lees wel wat herkening in je schrijven.
heb nu inmiddels 2 lieve vriendinnen, sinds kort een derde, ze zijn fijn, zelf hebben ze ook een druk leven dus soms zien we elkaar,soms niet en als ik geen zin heb, zeg ik het gewoon dat ik te moe ben. en dat accepteren ze. is heel fijn.
wanneer iemand me gaat claimen en iedere week wil ik tijd voor die persoon maak, nee das niks voor mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 06:53
 
PETRA944 schreef:
grenzen aangeven shanita. uitleg en grenzen aangeven en als het echt vrienden van je zijn moeten ze dat accepteren zoals je bent.

Ik ben genezen van posttraumatische stress, toen ik het had,had ik ook graag tijd voormezelf,rust. had genoeg aan me gezin verzorgen en mezelf.
na de zoveelste verhuizing, weer opnieuw beginnende in een nieuwe woonplaats heb ik echt heel lang behoefte gehad om geen nieuwe vriendschappen op tebouwen. dus lees wel wat herkening in je schrijven.
heb nu inmiddels 2 lieve vriendinnen, sinds kort een derde, ze zijn fijn, zelf hebben ze ook een druk leven dus soms zien we elkaar,soms niet en als ik geen zin heb, zeg ik het gewoon dat ik te moe ben. en dat accepteren ze. is heel fijn.
wanneer iemand me gaat claimen en iedere week wil ik tijd voor die persoon maak, nee das niks voor mij.

Hai Petra!

Bedankt voor je reactie. Wel een reactie gehad, maar gelijk van een hele goede en een hele goede!

Quote:
wanneer iemand me gaat claimen en iedere week wil ik tijd voor die persoon maak, nee das niks voor mij.

Ja, inderdaad...ja, en ik héb wel een tijdje terug gezegd van 'we' kunnen elkaar wel elke week zien, 2 avonden', maar ja ben daar op terug gekomen.
Dat moet mijns inziens kunnen hoor. Mensen veranderen nu eenmaal. tis geen werk, waar je gewoon maar heb te verschijnen. Ja, en het kan zijn dat ik degene kwets. Maar dan niet expres hoor, jeetje, ik heb er ook niet om gevraagd hoor, om ptss.

Maar ja, anders loop ik er straks bij als een automaat. Als ik ga doen wat die wil en die ook.

Ja, en wat ik ook heb, ik kán júist erg goed alleen zijn, en zeker op deze momenten.


Ja, en als ik me dan heel erg goed voel, bijna in een roes, kan ik zeggen van 'we kunnen elkaar wel elke week 2 avonden zien'.
Maar ja, ik kwam er nu net dus achter dat ik dat nú even niet wil en hoelang dát duurt weet ik niet van te voren hoor, ben niet helderziend.
Het gaat ook om de kwaliteit en niet kwantiteit.

S. die graag onder de mensen is, maar nu eventjes een tijd alleen wil zijn.
En ze weet niet hoelang dat duurt.

Bedankt Petra, voor je reactie doet me goed, juist van jou!!!!
Knipoog smiley

Nb: mensen moeten, of ik zou het fijn vinden als, ze begrijpen dat ik het nu en dan erg moeilijk kan hebben, dat ik dat niet van te voren aan voel komen, dus als ik ineens even verander, en die tijd alleen echt nodig heb, dan is dat zo. en hoelang, weet ik niet van te voren.

Ik ga wel eventjes naar mijn behandelaar zo spoedig mogelijk, maak gelijk maandag een afspraak. Knipoog smiley

Ik voel me gelijk stukken beter, door je reactie, gewoon dat er iemand is die me precies aanvoelt!! Bedankt!! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 14 juli 2012, 07:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 10:27
 
Zo Update,

Nou zo moeilijk is en was het dus niet om ff te zeggen van voorlopig geen afspraken, wel bellen.

Tis ook niet dat ik iemand af wil poeieren, juist niet, gewoon begrip dat ik ff voorlopig paar weken of maanden ff niets wil afspreken omdat ik genoeg aan mezelf heb nu.

Ja, ik snap dat die ander dat niet leuk vind, maar tis niet anders....

Moet en wil ff wat dingen doen, uitwerken, overdenken, en op orde krijgen letterlijk en figuurlijk. En Rust...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 10:34
 
ben blij dat je er blij mee was.
weet je dat al onze haren op ons hoofd geteld zijn? dat houd in dat god, die onverstelbare groote god, die alles prachtig heeft gemaakt,
een engel bij ons zet als we gaan douchen, en die telt effe opnieuw, kijkende naar hoeveel haren er in het afvoerputje zijn gevallen.
en zo weet god ook alles over jou shanita, hij houd zelfs bij hoeveel haren je hebt... en ben ik ervan overtuigd dat zijn armen heeeel dicht om je heen zijn en je helpt in je moeilijke momenten. koester zijn liefde in de momenten dat je het moeilijk hebt want hij houd heel veel van jou en begrijpt jou. met twijfel of ik dit zal schrijven, maar heb het op me hart om je dit te schrijven. en ik bid voor je . voor steeds meer genezing voor jou. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 10:36
 
SHANITA130 schreef:
Zo Update,

Nou zo moeilijk is en was het dus niet om ff te zeggen van voorlopig geen afspraken, wel bellen.

Tis ook niet dat ik iemand af wil poeieren, juist niet, gewoon begrip dat ik ff voorlopig paar weken of maanden ff niets wil afspreken omdat ik genoeg aan mezelf heb nu.

Ja, ik snap dat die ander dat niet leuk vind, maar tis niet anders....

Moet en wil ff wat dingen doen, uitwerken, overdenken, en op orde krijgen letterlijk en figuurlijk. En Rust...

goed gedaan,je grenzen aangegeven Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 10:38
 
PETRA944 schreef:
ben blij dat je er blij mee was.
weet je dat al onze haren op ons hoofd geteld zijn? dat houd in dat god, die onverstelbare groote god, die alles prachtig heeft gemaakt,
een engel bij ons zet als we gaan douchen, en die telt effe opnieuw, kijkende naar hoeveel haren er in het afvoerputje zijn gevallen.
en zo weet god ook alles over jou shanita, hij houd zelfs bij hoeveel haren je hebt... en ben ik ervan overtuigd dat zijn armen heeeel dicht om je heen zijn en je helpt in je moeilijke momenten. koester zijn liefde in de momenten dat je het moeilijk hebt want hij houd heel veel van jou en begrijpt jou. met twijfel of ik dit zal schrijven, maar heb het op me hart om je dit te schrijven. en ik bid voor je . voor steeds meer genezing voor jou. liefs

Dank je wel lieve meid, doet me goed dit stukje.

En ook je stukje hiervoor.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 10:38
 
PETRA944 schreef:
goed gedaan,je grenzen aangegeven Lachende smiley

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 10:44
 
SHANITA130 schreef:
Knipoog smiley

ik heb in mijn keuken nog steeds staan wat ik ooit geschreven heb;
bij mezelf blijven, wat wil ik?
dat hielp bij mij ooit om grenzen aan te geven bij mensen,
soms knok ik daar ook nog mee met grenzen aangeven, maar lukt steeds beter.

bij jou zijn vroeger heel veel grenzen overschreden, darom is het zo moeilijk omje grenzen aan te geven. herkenbaar iets bij slachtoffers van misbruik. liefs ik ga es opruimen hier, en geniet van je rust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 10:51
 
PETRA944 schreef:
ik heb in mijn keuken nog steeds staan wat ik ooit geschreven heb;
bij mezelf blijven, wat wil ik?
dat hielp bij mij ooit om grenzen aan te geven bij mensen,
soms knok ik daar ook nog mee met grenzen aangeven, maar lukt steeds beter.

bij jou zijn vroeger heel veel grenzen overschreden, darom is het zo moeilijk omje grenzen aan te geven. herkenbaar iets bij slachtoffers van misbruik. liefs ik ga es opruimen hier, en geniet van je rust.

Ja, dat zei hulpverlener ook.

Juist omdat men vroeger als kind over mijn grenzen heenging, kan ik ze nu moeilijk aangeven.

Ik weet het wel theoretisch.

Doordat ik reakties krijg voel ik me gesteund!

Bedankt! Lachende smiley

Ja, "bij mezelf blijven en wát wil ík?" Heel belangrijk...om daar bij stil te staan...Ik denk dat mensen die niet precies weten waar we het over hebben deze zin niet altijd zullen begrijpen...geeft niet, is wel begrijpelijk..


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 14 juli 2012, 10:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 11:41
 
als ik mij zelf niet bent naar de ander toe,kan een ander niet naar mij zichzelf zijn denk ik..

het is geen mening;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 12:25
 
theorie en praktijk, in de praktijk zo moeilijk, ook al weet je het wel, het begin is de theorie, en dan toepassen in de praktijk.
IK had die tekst niet voor niets met grote letters in me keuken ogehangen,zodat ik het meerdere keren per dag las, het hielp om het in de praktijk toe te passen.

mezelf zijn, als mensen problemen er mee hebben hoe ik ben, is dat hun probleem,niet die van mij.
en als mensen over mij oordelen, eh es kijken hoe die mensen in het leven staan als ze mijn leven hebben geleefd.
en ergens voel ik me soms eenzaam, veel mensen omje heen weten niet hoe het is,hoe het is als je postraumatische stress krijgt, maar dat is anders om ook,je loopt op straat in amsterdam en je komt veel mensen tegen, je ziet het niet aan de buitenkant,maar als we hun verhaal,hun binnenkant zouden kunnen zien, de een is misschien, depressief, de ander is misschien ernstig ziek, de ander heeft misschien net een kind verloren.etc. enfin gewoon wat gedachten.....allemaal mensjes,zoals jij en ik,ieder met hun eigen verhaal.

en wij mensen zijn sociale wezens,worden graag lief gevonden door andere mensen,maar als dat inhoud dat we ons te veel aanpassen aan die mensen om maar lief te worden gevonden,dan verliezen we ons zelf.
vaak zijn de mensen waarbij je het niet goed doet, ook wel mensen waarbij wat je ook doet, er altijd wel iets is,wat hun niet goed vinden. ha ha volgens mij ligt het aan die mensen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 13:13
 
HEIDE115 schreef:
als ik mij zelf niet bent naar de ander toe,kan een ander niet naar mij zichzelf zijn denk ik..

het is geen mening;)

Precies, wat een inzicht

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 14:50
 
[quote=PETRA944]theorie en praktijk, in de praktijk zo moeilijk, ook al weet je het wel, het begin is de theorie, en dan toepassen in de praktijk.
Ja, idd. Het begin is moeilijk, maar ja, oefening baart kunst, ja hoe vaker je iets doet wat best moeilijk is hoe makkelijk het gaat en hoe beter je het doet. Gaat voor alles op, stoppen met roken, snoepen, schilderen, huishouden, op tijd de deur uit om te werken etc.
IK had die tekst niet voor niets met grote letters in me keuken ogehangen,zodat ik het meerdere keren per dag las, het hielp om het in de praktijk toe te passen.
Idd, een erg mooie en zeker wijze tekst!!! "bij mezelf blijven" én "Wat wil ík". slim hoor, om dat ergens in het zicht op te hangen, ja, dan word je er nog veel meer bij bepaald...

mezelf zijn, als mensen problemen er mee hebben hoe ik ben, is dat hun probleem,niet die van mij.
Jahaa, zo is dat.. als iemand bij mij iets afzegd, zeg ik altijd heel hartelijk van nou meid, ik begrijp je volkomen, doe maar lekker rustig aan en ik hoor het wel als het weer wat beter gaat en je kan komen".
Bijvoorbeeld zoiets dergelijks.

Ach ja, ik had er gisteren even moeite mee, maar ja bij mij werkt 't zo, als ik het opschrijf en ik weet dat anderen het lezen, ja, dan is het een voldongen feit, in dit geval: ik kan niet afspreken voorlopig en vind het vervelend als ik het gevoel heb dat ik dat toch moet doen, om mensen een teleurstelling te besparen, en dat zou me zoveel energie kosten, dat ik helemaal meer nergens aan toe kom, behalve de schijn ophouden...

Ja, en als ik dan zo'n mooie reactie als jij gaf krijg, ja, dan voel ik me veel beter en heb ik weer veel meer moed en zelfvertrouwen, om te zeggen hoe ik me voel en wat ik voel tegen anderen. En dan natuurlijk ook alleen dingen, die ik kwijt wil.

Ik ben ook niet ongelukkig ofzo; ik heb gewoon de behoefte om even alleen te zijn voorlopig, om alles even te evalueren, en op een rij te zetten.

en als mensen over mij oordelen, eh es kijken hoe die mensen in het leven staan als ze mijn leven hebben geleefd.
ja, es kijken hoe hun zouden doen als ze hetzelfde hadden meegemaakt..
Ik heb iets onthouden, namelijk bij 'De kreet van de week', Djes: Wat wij liefde noemen binnen een relatie(vriendschap)
is vaak niets meer dan iemand hebben
die zich op een manier gedraagt waar wij ons goed bij voelen.
En als hij/zij dat niet doet
grijpen we alles aan om macht over hem/haar uit te oefenen
en hem/haar te veranderen
.


Ja, die neiging hebben sommigen, en die neiging zal ik ook wel hebben onbewust dan natuurlijk. Of anderen doen dat omdat ze dat bijvoorbeeld al jaren gewent zijn en er helemaal niet meer bij stilstaan.
Zeker als dat een christen is, dus de wil heeft om dingen naar Gods wil te doen, kan je hem daarop aanspreken, is mijn ervaring.

Ja, ik heb mijn ene vriend nu al 2 keer aan de telefoon gehad, en hij accepteert het volkomen dat ik voorlopig niets wil afspreken. En dát doet mij dan zó goed. Gewoon, ik was duidelijk, zei dat 't niet aan hem persoonlijk ligt, natuurlijk niet, ik heb 't ook bij anderen.

Uitzondering is dus iemand, die 2 minuten van mij vandaan woont op loopafstand, er zit alleen zo'n klein winkelcentrumpie tussen, met een parkeerplaatsie.
Ja, en als die ff komt buurten, ja, dan kan ik gewoon na een half uur ofzo zeggen van dat 't me nu ff teveel wordt. Want ja, die zit niet vier uur in het openbaar vervoer om bij me te komen..
.


en ergens voel ik me soms eenzaam, veel mensen omje heen weten niet hoe het is,hoe het is als je postraumatische stress krijgt, maar dat is anders om ook,je loopt op straat in amsterdam en je komt veel mensen tegen, je ziet het niet aan de buitenkant,maar als we hun verhaal,hun binnenkant zouden kunnen zien, de een is misschien, depressief, de ander is misschien ernstig ziek, de ander heeft misschien net een kind verloren.etc. enfin gewoon wat gedachten.....allemaal mensjes,zoals jij en ik,ieder met hun eigen verhaal.

Ja, dat eenzame had ik wel, dat is weer bij mij genezen...Ik heb wel een heel groot verdriet, dat ik mijn moeder niet zie, en ik hou heel erg veel van mijn moeder...Dat wil ik ook een plek geven, ermee omgaan, de pijn daarvan gaat nooit weg...

Maar idd, je kan je alleen voelen staan, zei ook een begeleider van mij, "een blauwe plek op je arm kan je zien, en een psychische beschadiging niet". Ik kan, ondanks dat vele triggers zijn opgelost, nog steeds getriggerd worden, zomaar onverwachts, door een muziekje op een verkeerd moment, zoiets.

Ja, zo denk ik ook vaak hoor, als ik in de stad loop, van die zou ook wel dit of dat kunnen hebben meegemaakt ofzoiets. En dan relativeer ik weer wat, dat ik niet de enige ben, gebroken wereld enzo
.


en wij mensen zijn sociale wezens,worden graag lief gevonden door andere mensen,maar als dat inhoud dat we ons te veel aanpassen aan die mensen om maar lief te worden gevonden,dan verliezen we ons zelf.

Ja, helemaal mee eens. Als men je niet accepteerd hoe je bent en dan met name vrienden, ja, dan zijn het geen echte vrienden. Dan houdt dat lief zijn als je doet wat zij willen ook niet echt veel in...
En jezelf verliezen door jezelf niet te zijn is heel erg, net wat Heide zei, dan kan de ander ook nooit zichzelf bij je zijn
.


vaak zijn de mensen waarbij je het niet goed doet, ook wel mensen waarbij wat je ook doet, er altijd wel iets is,wat hun niet goed vinden. ha ha volgens mij ligt het aan die mensen....

Haha, ja die heb je ook, wát je ook doet, het zal nóóit helemaal goed zijn, altijd wel iéts aan te merken. Ja, en dan moet je heel goed oppassen, ik bedoel heel goed je grenzen aan blijven geven, dat zegt namelijk veel over hun...En ja, daar heeft God ons ons gevoel voor gegeven, om dat te gebruiken in combinatie met ons verstand, en de geboden en verboden Gods, en de beloften van God natuurlijk.

De een heeft gewoon veel meer grenzen en duidelijkheid en conseqeuntheid nodig dan een ander. Ja, en daar heeft iemand weer zijn intuïtie voor.


In ieder geval, samenvattend zou ik willen zeggen: Het is van levensbelang, om je grenzen aan te geven aan vrienden.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 14 juli 2012, 15:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 16:52
 
HEIDE115 schreef:
als ik mij zelf niet bent naar de ander toe,kan een ander niet naar mij zichzelf zijn denk ik..

het is geen mening;)



Voor iemand die geen deel meer neemt aan het forum ben je toch nog wel vaak aanwezig Heide....
Knipoog smiley
Heb er geen last van maar valt me gewoon op...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 19:11
 
WILLEMIJN232 schreef:
Voor iemand die geen deel meer neemt aan het forum ben je toch nog wel vaak aanwezig Heide....
Knipoog smiley
Heb er geen last van maar valt me gewoon op...... Engeltje smiley

Hij heeft zich bedacht, denk ik Knipoog smiley

Vind het wél fijn Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 19:28
 
WILLEMIJN232 schreef:
Voor iemand die geen deel meer neemt aan het forum ben je toch nog wel vaak aanwezig Heide....
Knipoog smiley
Heb er geen last van maar valt me gewoon op...... Engeltje smiley

En wat is het nut ervan om dit te vermelden?
fijn heide, je toch nog een beetje deelneemt aan het forum Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 19:33
 
PETRA944 schreef:
En wat is het nut ervan om dit te vermelden?
fijn heide, je toch nog een beetje deelneemt aan het forum Lachende smiley

Hai Petra Lachende smiley

Willemijn geeft een knipoogje Knipoog smiley

Ben nog steeds zo blij met je bijdrage Petra!!!!
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 20:04
 
PETRA944 schreef:
En wat is het nut ervan om dit te vermelden?
fijn heide, je toch nog een beetje deelneemt aan het forum Lachende smiley


Dat vraag ik me van andere bijdragen ook wel eens af Petra, wat is het nut.....
Gelukkig kan iedere forum schrijver dat zelf bepalen......Fijn toch?
En wat is het nut dat je er een opmerking over maakt? Vraag ik me af????
Want ik schreef nog: ik bedoel er niets mee???????????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 21:31
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat vraag ik me van andere bijdragen ook wel eens af Petra, wat is het nut.....
Gelukkig kan iedere forum schrijver dat zelf bepalen......Fijn toch?
En wat is het nut dat je er een opmerking over maakt? Vraag ik me af????
Want ik schreef nog: ik bedoel er niets mee???????????????

dan is het goed als je er niets mee bedoelt. sorry was effe bang dat het anders bedoelt was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 22:41
 
PETRA944 schreef:
dan is het goed als je er niets mee bedoelt. sorry was effe bang dat het anders bedoelt was.


Kan zijn maar met je opmerking wek je wel die suggestie richting mij.......
en of jij het nu wel of niet goed vind, we hebben allemaal een vrijheid van plaatsen van onze stukjes......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:00
 
WILLEMIJN232 schreef:
Kan zijn maar met je opmerking wek je wel die suggestie richting mij.......
en of jij het nu wel of niet goed vind, we hebben allemaal een vrijheid van plaatsen van onze stukjes......

klopt ik kan er alleen niet zo goed tegen meer als ik merk, of het gevoel krijg, dat mensen hier niet met respect met elkaar omgaan op het forum.
je zet woorden neer,die op mij overkwamen met een groot vraagteken, vandaar me vraag naar jou toe die ik deed. Dan kan jij ook weer reageren en schrijven dat het niet verkeerd bedoeld is, is misschien alleen beter,voor meerdere mensen dit lezen en hetzelfde denken als ik.
want onrust hebben we genoeg op dit forum gehad, en vooral op een topic als dit, als mensen het gevoel krijgen dat er hier niet met respect voor elkaar word omgegaan, kunnen mensen zich minder vrij voelen om wat te schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:03
 
PETRA944 schreef:
klopt ik kan er alleen niet zo goed tegen meer als ik merk, of het gevoel krijg, dat mensen hier niet met respect met elkaar omgaan op het forum.
je zet woorden neer,die op mij overkwamen met een groot vraagteken, vandaar me vraag naar jou toe die ik deed. Dan kan jij ook weer reageren en schrijven dat het niet verkeerd bedoeld is, is misschien alleen beter,voor meerdere mensen dit lezen en hetzelfde denken als ik.
want onrust hebben we genoeg op dit forum gehad, en vooral op een topic als dit, als mensen het gevoel krijgen dat er hier niet met respect voor elkaar word omgegaan, kunnen mensen zich minder vrij voelen om wat te schrijven.

Je doet wel weer aardig moeite om onrust te kweken dan......en ik wil je adviseren, vul niet zo in wat de ander bedoelt en als je twijfelt mail diegene dan even......je vult nu voor jezelf en anderen in wat ik bedoel......onnodig en het schept alleen maar wrevel....over respect gesproken....
Als je op ieder schrijfsel commentaar krijgt of mensen het wel goed bedoelen kan je je ook niet vrij voelen om te schrijven!


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 14 juli 2012, 23:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:23
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je doet wel weer aardig moeite om onrust te kweken dan......en ik wil je adviseren, vul niet zo in wat de ander bedoelt en als je twijfelt mail diegene dan even......je vult nu voor jezelf en anderen in wat ik bedoel......onnodig en het schept alleen maar wrevel....over respect gesproken....
Als je op ieder schrijfsel commentaar krijgt of mensen het wel goed bedoelen kan je je ook niet vrij voelen om te schrijven!

sommigge dingen heb je gelijk in, zal de volgende keer mailen,das een goeie tip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 21:28
 
Ja, da's zeker een goede tip, heb ik ook weleens gehad, en dan bleek diegene het heel anders te bedoelen dan dat ik dacht...

Ja, zo zie je maar weer...iets vragen of checken hoe het is bedoeld kan opheldering geven.

Zo, en straks lekker mijn nestje in... Slapende smiley

Welterusten en Fijne Avond! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:13
 
Als je wilt weten of je zelf bent,vraag het dan gewoon
Kijk dan naar de antwoorden die je krijgt.

heide
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:23
 
HEIDE115 schreef:
Als je wilt weten of je zelf bent,vraag het dan gewoon
Kijk dan naar de antwoorden die je krijgt.

heide

Ja, inderdaad, je moet goed naar je eigen hart luisteren.

When your heart speaks take good notes! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 16 juli 2012, 23:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:27
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dat zei hulpverlener ook.

Juist omdat men vroeger als kind over mijn grenzen heenging, kan ik ze nu moeilijk aangeven.

Ik weet het wel theoretisch.

Doordat ik reakties krijg voel ik me gesteund!

Bedankt! Lachende smiley

Ja, "bij mezelf blijven en wát wil ík?" Heel belangrijk...om daar bij stil te staan...Ik denk dat mensen die niet precies weten waar we het over hebben deze zin niet altijd zullen begrijpen...geeft niet, is wel begrijpelijk..

Nou ik begrijp het heel goed.

En het moelijkst zijn ze aan te geven bij mensen die heel dicht bij je staan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:31
 
HEIDE115 schreef:
Als je wilt weten of je zelf bent,vraag het dan gewoon
Kijk dan naar de antwoorden die je krijgt.

heide

Ja Heide je heb gelijk!


Laatst aangepast door
NICKY298
op maandag 16 juli 2012, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:36
 
PETRA944 schreef:
klopt ik kan er alleen niet zo goed tegen meer als ik merk, of het gevoel krijg, dat mensen hier niet met respect met elkaar omgaan op het forum.
je zet woorden neer,die op mij overkwamen met een groot vraagteken, vandaar me vraag naar jou toe die ik deed. Dan kan jij ook weer reageren en schrijven dat het niet verkeerd bedoeld is, is misschien alleen beter,voor meerdere mensen dit lezen en hetzelfde denken als ik.
want onrust hebben we genoeg op dit forum gehad, en vooral op een topic als dit, als mensen het gevoel krijgen dat er hier niet met respect voor elkaar word omgegaan, kunnen mensen zich minder vrij voelen om wat te schrijven.

Hier heb ik ook last van gehad , wist niet meer wat ik moest denken .

En niet alleen ik ben ik inmiddels achter. wilde zelfs mijn foto niet meer zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2