ChristianMatch
 


Forum

Time managment...ofwel je tijd indelen...
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 17:50
 
Hai,

Ik heb, dat gevoel dat ik, voor mezelf, teveel hier op CM zit. Úren per dag. Vaak wel drie á vier uur....en dan niet eens alleen het typen maar ook het nadenken nu en dan van hoe ga ik het schrijven enzo.

Nou zit het zo, ik bekijk in principe per maand...en vandaag is mijn laatste dag, óf ik moet even enkele handelingen verrichten.

Kijk, ik werk momenteel niet, ja, vrijwilligerswerk wat ik niet doe, maar toch is dat ook erg belangrijk. Reden die ik daarvoor heb opgegeven was dat ik er even nog niet aan toe was om weer te werken.

Nou is het wel zo, dat hier lekker achter mijn schermpje typen en nadenken enzo, dat dat erg rustgevend werkt voor mij. ja, er was ff een uitzondering maar ja, dat is opgelost, en zelfs daartussen had ik er nog lol in en het is opbouwend vind ik, en het scherpt mijn gedachten.

Maar ja, zo komt er dus niets van werken
Want tis nu zo, het laatste wat ik doe 's avonds laat is hier iets neerzetten en het eerste wat ik doe als ik opsta is ook weer hier kijken.

En ja, ik heb dan het gevoel dat ik weer niet zoveel zelfdiscipline heb uit mezelf, dat ik toch weer ga werken, wat eigenlijk de bedoeling was, en wat mij ook erg goed zal doen.
Dat weet ik dus uit ervaring, en ik ben al enkele keren op het werk geweest de laatste weken en het is gewoon tof, zo met mensen en collega's van gedachten te wisselen.

Nou, nou hebben we het weer nu eventjes niet mee, hier is het al een week bewolkt.

Toen het mooi weer was, ja, het beïnvloed me toch, veel meer zin om uit me huis te gaan, lekker met de fiets naar mijn werk...

Ja, dus wat te doen, vraag ik mezelf af? Zelfdiscipline opbrengen, en doseren, dat schrijven hier?
Of, me 'zelfdiscipline' even een handje helpen door te zorgen dat als ik lees ik niet impulsief kan reageren omdat ik geen lid ben, tijdelijk natuurlijk.

Ja, dan sta ik op 'grijs'. Denken sommigen dat ik weg ben...

Ik weet het niet, ik vind het moeilijk.

Ik neig nu naar te zeggen van gewoon weer werken vanaf morgen, ja, ik kan meteen weer beginnen als ik dat wil.
En dan gewoon, voor ik wegga en als ik thuiskom eventjes op deze site.

Ja, ik denk dat ik het zó ga doen.


time managment...

Dit verhaal hierboven is een voorbeeld. Hoe gaan wij met onze tijd om? Er gaan 24 uur in een dag.

Je kan werk hebben en/of studie. Dan kan je ernaast hobby's hebben. Je kan bezig zijn met je huis op te knappen. Je kan veel achter de pc zitten om bijvoorbeeld te forummen.
Dan kan je familie en vrienden hebben met wie je contact wil onderhouden.
Je kan sporten elke week of elke dag.
Soms kan je moe zijn, dan wil je even Rust. Naar een of ander soap kijken op programma gemist, waar je niet téveel bij na hoeft te denken, oid.

In ieder geval, deze dingen zijn voor iedereen weer anders.

Maar ja, hoe deel je die tijd goed in? Zodat je toch bezig bent met je doelen te verwezenlijken, zonder dat door één bezigheid een andere bezigheid in het gedrang komt?

Zodat je de tijd goed gebruikt, en de tijd geen gebruik maakt van jou.
Zoals bijvoorbeeld bij verveling?

Je tijd op een goede verantwoorde manier indelen, dat wordt time managment genoemd.

Iemand ideeen?

Laterz! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 19:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 20:24
 
Ik zal zelf beginnen: het roken afschaffen.

Roken kost veel tijd. Stel je rookt er 15 per dag. Tien minuten per shaggie of sigaret, inclusief sigaretten/shag draaien, pakken en aansteken. Dat is al gauw 15 x 10 minuten = 150 minuten per dag. Dat is dus twee en een half uur per dag!

En dan heb ik het nog maar over 15 sigaretten/shaggies per dag. Stel je rookt er 20....20 x10 minuten =200 minuten per dag, wat je kwijt bent....
Dat is drie uur en 20 minuten!! Per dag, en ja, tijdens het roken kan je nadenken en tot rust komen. Maar ja, als tegenwoordig bijna niemand meer rookt is de lol er ook snel vanaf vind ik en kan het juist daardoor stress geven. Omdat je dan rookt bij iemand die is gestopt bijvoorbeeld.
En die er daardoor een grondige hekel aan heeft bijvoorbeeld. Degenen die nooit hebben gerookt hebben er ook een hekel aan door de negatieve publiciteit.
Dus roken is sowieso al niet leuk meer, vind ik op deze manier.

Nou, dit was alleen eventjes over het roken en de tijd die je bespaard als je dat niet doet.

Later meer.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 20:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 20:29
 
SHANITA130 schreef:
Ik zal zelf beginnen: het roken afschaffen.

Roken kost veel tijd.

(...)


Nou, dit was alleen eventjes over het roken en de tijd die je bespaard als je dat niet doet.

Later meer.



nou roken 'spaart' ook tijd...








je bent 'eerder' bij God.... Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond

(ps: niet 'dichter' bij... )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 20:42
 
[quote=BART347]nou roken 'spaart' ook tijd...

Haha, ja ik moest er even over nadenken: "roken "spaart" tijd....
Da's een goede. Lachende smiley



je bent 'eerder' bij God.... Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond

(ps: niet 'dichter' bij... )


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 20:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 20:48
 
SHANITA130 schreef:

nou roken 'spaart' ook tijd...

Haha, ja ik moest er even over nadenken: "roken "spaart" tijd....

Da's een goede.








het neemt 'stoppen' wel héél letterlijk....



(ik hoest er ook even over na denken....) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
BART347
op dinsdag 17 juli 2012, 20:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 21:59
 
SHANITA130 schreef:
Ik zal zelf beginnen: het roken afschaffen.

Roken kost veel tijd. Stel je rookt er 15 per dag. Tien minuten per shaggie of sigaret, inclusief sigaretten/shag draaien, pakken en aansteken. Dat is al gauw 15 x 10 minuten = 150 minuten per dag. Dat is dus twee en een half uur per dag!

En dan heb ik het nog maar over 15 sigaretten/shaggies per dag. Stel je rookt er 20....20 x10 minuten =200 minuten per dag, wat je kwijt bent....
Dat is drie uur en 20 minuten!! Per dag, en ja, tijdens het roken kan je nadenken en tot rust komen. Maar ja, als tegenwoordig bijna niemand meer rookt is de lol er ook snel vanaf vind ik en kan het juist daardoor stress geven. Omdat je dan rookt bij iemand die is gestopt bijvoorbeeld.
En die er daardoor een grondige hekel aan heeft bijvoorbeeld. Degenen die nooit hebben gerookt hebben er ook een hekel aan door de negatieve publiciteit.
Dus roken is sowieso al niet leuk meer, vind ik op deze manier.

Nou, dit was alleen eventjes over het roken en de tijd die je bespaard als je dat niet doet.

Later meer.

ha ha shanita,nooit niet bij na gedacht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1