ChristianMatch
 


Forum

Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 20:57
 
TALLGUY817 schreef:
Toets de Bijbel zou ik zeggen..

je zou kunnen beginnen met 1 Kor. 3.. hetgeen ik hier al meermalen heb geciteerd, maar bijvoorbeeld ook Galaten 5 vers 19 tot en met 21.

Of:

Hebreeën 11



waarom heb jij behoefte mij teksten door te geven uit de bijbel? waarom wijs jij voortdurend buiten je zelf naar anderen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 20:57
 
JOL252 schreef:
jouw mond ja
Van het Woord ja.. wat ik uit jouw straatje nog niet heb gehoord dan enkel de wet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 20:58
 
TALLGUY817 schreef:
Toets de Bijbel zou ik zeggen..

je zou kunnen beginnen met 1 Kor. 3.. hetgeen ik hier al meermalen heb geciteerd, maar bijvoorbeeld ook Galaten 5 vers 19 tot en met 21.

Of:

Hebreeën 11

Alle mensen zeg heb je niks anders te doen dan iemand die je totaal niet kent zo neer te zetten??
Ik zou zeggen ga de bijbel eens echt goed bestuderen!!! neem daarvoor ruim de tijd wordt het tenminste weer gezellig op cm!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 20:59
 
TALLGUY817 schreef:
Van het Woord ja.. wat ik uit jouw straatje nog niet heb gehoord dan enkel de wet.


zo... volgens mij kom jij met een en al argumenten door teksten te citeren vanuit de bijbel om jezelf vrij te pleiten van alles wat jij denkt te mogen zeggen tegen anderen. Oftewel jij stelt je eigen wet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 20:59
 
TALLGUY817 schreef:
Van het Woord ja.. wat ik uit jouw straatje nog niet heb gehoord dan enkel de wet.

Enne waar kwam de wet ook alweer vandaan???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 21:00
 
was dubbel 20:59 uur

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 25 juli 2012, 21:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 21:00
 
JOL252 schreef:
waarom heb jij behoefte mij teksten door te geven uit de bijbel? waarom wijs jij voortdurend buiten je zelf naar anderen?

Waarom doe jij dat dan niet?

Omdat je de Schrift niet kent?

Of omdat je weet dat het Woord|:

Heb 4:12 Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.

tweesnijdend is en omdat je jezelf er ook fiks aan kunt snijden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 21:04
 
JOL252 schreef:
zo... volgens mij kom jij met een en al argumenten door teksten te citeren vanuit de bijbel om jezelf vrij te pleiten van alles wat jij denkt te mogen zeggen tegen anderen. Oftewel jij stelt je eigen wet en gebruikt (misbruikt) hiervoor Gods woord.

Daar is maar 1 manier om dat te weten te komen, en dat is rechtstreeks tot Christus te bidden en te vragen of Hij de Waarheid omtrent mijn persoontje vrijgeeft.

Hij zal horen, dat weet ik zeker. Maar als je niet bid dan weet je ook niks en dan kun je alleen maar murmureren jegens hen die het Woord wél kennen en onderzoeken.

Als het Woord "AUW" doet, dan geeft het Woord te kennen wat of je moet doen. Wat is het Woord? Joh 1:1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 21:06
 
TALLGUY817 schreef:
Waarom doe jij dat dan niet?

Omdat je de Schrift niet kent?

Of omdat je weet dat het Woord|:

Heb 4:12 Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.

tweesnijdend is en omdat je jezelf er ook fiks aan kunt snijden!

Ik heb geen behoefte om voortdurend met teksten te strooien. Ik ken mijn bijbel maar mensen zitten niet te wachten op ellenlange lijsten met teksten, dat is de afgelopen tijd uit en te treure al gedaan.
Verder interpreteer je mijn manier van reageren maar zoals jij dat denkt te moeten doen in jouw eigen waan- en wijsheid..... zolang mensen zich niet interesseren voor de ander en hoe hun eigen houding en woorden over kunnen komen bij hun omgeving is er geen sprake van echte communicatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 21:07
 
TALLGUY817 schreef:
Daar is maar 1 manier om dat te weten te komen, en dat is rechtstreeks tot Christus te bidden en te vragen of Hij de Waarheid omtrent mijn persoontje vrijgeeft.

Hij zal horen, dat weet ik zeker. Maar als je niet bid dan weet je ook niks en dan kun je alleen maar murmureren jegens hen die het Woord wél kennen en onderzoeken.

Als het Woord "AUW" doet, dan geeft het Woord te kennen wat of je moet doen. Wat is het Woord? Joh 1:1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.



zie mijn vorige reactie. Jij bent God niet en het Woord niet. Kijk maar uit ... voor hoe je dat gebruikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 21:08
 
TALLGUY817 schreef:
Daar is maar 1 manier om dat te weten te komen, en dat is rechtstreeks tot Christus te bidden en te vragen of Hij de Waarheid omtrent mijn persoontje vrijgeeft.

Hij zal horen, dat weet ik zeker. Maar als je niet bid dan weet je ook niks en dan kun je alleen maar murmureren jegens hen die het Woord wél kennen en onderzoeken.

Als het Woord "AUW" doet, dan geeft het Woord te kennen wat of je moet doen. Wat is het Woord? Joh 1:1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

jij oordeelt en veroordeelt een ieder die hier uberhaupt maar reageert waar dan op!!!!
WIe ben jij om je zo boven de anderen verheven te voelen???
en dan zeg je dat in dit geval Jol maar moet bidden of ze het licht mag zien over jou persoon???

Pfff jij durft nogal wat!! Ik zou zeggen zoek vrijwilligerswerk en ga wat doen aan je huis en tuin!! Ipv hier zo te zieken en je wil op te leggen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 21:11
 
[quote=ERIKA129]jij oordeelt en veroordeelt een ieder die hier uberhaupt maar reageert waar dan op!!!!WIe ben jij om je zo boven de anderen verheven te voelen???
en dan zeg je dat in dit geval Jol maar moet bidden of ze het licht mag zien over jou persoon???quote]

En dit is nu net de reden waarom ik maar niet meer reageer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 21:13
 
[quote=JOSINA022]


Je hebt gelijk Josina!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 22:52
 
JOL252 schreef:
Ik heb geen behoefte om voortdurend met teksten te strooien. Ik ken mijn bijbel maar mensen zitten niet te wachten op ellenlange lijsten met teksten, dat is de afgelopen tijd uit en te treure al gedaan.
Vanwege hun ongeloof.
Quote:
Verder interpreteer
hoeveel keer moet ik nog zeggen dat de Heilige Geest ons in heel de Waarheid leidt en dat er sprake is van interpretatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 22:54
 
JOL252 schreef:
zie mijn vorige reactie. Jij bent God niet en het Woord niet. Kijk maar uit ... voor hoe je dat gebruikt.

Waarom moest Mozes een bedekking voor zijn gezicht doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 22:56
 
JOSINA022 schreef:
En dit is nu net de reden waarom ik maar niet meer reageer...

Goed zo... word je toch nog verstandig.. althans in die zin dat je toch lauw of koud bent en dat Christus van je KOTST!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 22:58
 
ERIKA129 schreef:
Je hebt gelijk Josina!!!
Als jij dit evenredig doet.. dan bestaat er toch nog een mogelijkheid dat de gezelligheid terug kan keren. Aan mij zal het niet liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 23:37
 
TALLGUY817 schreef:
Goed zo... word je toch nog verstandig.. althans in die zin dat je toch lauw of koud bent en dat Christus van je KOTST!



Josina, ik gooi niet snel met bijbelteksten maar :

jesaja 54 : 15 Valt men heftig aan, dan gaat dat van Mij niet uit; wie u aanvalt, zal over u vallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 00:25
 
JOL252 schreef:
Josina, ik gooi niet snel met bijbelteksten maar :

jesaja 54 : 15 Valt men heftig aan, dan gaat dat van Mij niet uit; wie u aanvalt, zal over u vallen.

Wat hanteer jij voor een vertaling?

Isa 54:14 Gij zult door gerechtigheid bevestigd worden; wees verre van verdrukking, want gij zult niet vrezen; en verre van verschrikking, want zij zal tot u niet naken.
Isa 54:15 Ziet, zij zullen zich zekerlijk vergaderen, doch niet uit Mij; wie zich tegen u vergaderen zal, die zal om uwentwil vallen.
Isa 54:15 Ziet, zij zullen zich zekerlijk vergaderen, doch niet uit Mij; wie zich tegen u vergaderen zal, die zal om uwentwil vallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 00:31
 
TALLGUY817 schreef:
Wat hanteer jij voor een vertaling?

Isa 54:14 Gij zult door gerechtigheid bevestigd worden; wees verre van verdrukking, want gij zult niet vrezen; en verre van verschrikking, want zij zal tot u niet naken.
Isa 54:15 Ziet, zij zullen zich zekerlijk vergaderen, doch niet uit Mij; wie zich tegen u vergaderen zal, die zal om uwentwil vallen.
Isa 54:15 Ziet, zij zullen zich zekerlijk vergaderen, doch niet uit Mij; wie zich tegen u vergaderen zal, die zal om uwentwil vallen.

een prachtig bijbelgedeelte uit jesaja;
je zou dit gedeelte eens kunnen lezen naast psalm 37, die ingaat op hoe je met mensen om kunt gaan die je onrechtvaardig behandelen; je zou dan vrij veel paralellen tegenkomen.
vooral vers 8 en 10 vind ik in dit verband wel passend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 00:33
 
TALLGUY817 schreef:
Wat hanteer jij voor een vertaling?

Isa 54:14 Gij zult door gerechtigheid bevestigd worden; wees verre van verdrukking, want gij zult niet vrezen; en verre van verschrikking, want zij zal tot u niet naken.
Isa 54:15 Ziet, zij zullen zich zekerlijk vergaderen, doch niet uit Mij; wie zich tegen u vergaderen zal, die zal om uwentwil vallen.
Isa 54:15 Ziet, zij zullen zich zekerlijk vergaderen, doch niet uit Mij; wie zich tegen u vergaderen zal, die zal om uwentwil vallen.




het is de NBV...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 01:06
 
Het gaat hier al lang niet meer over "hoe verder na en scheiding of beëindiging relatie" , open een nieuw topic, of blijf bij het onderwerp, dat is wel zo netjes en respectvol voor degene die dit topic is begonnen lijkt mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 01:08
 
SHANITA130 schreef:
Soms is het zo in het leven dat je bent gescheiden, of een relatie had.

Dan kan het zo zijn dat die beeïndigt wordt door veel verschillende uiteenlopende redenen. Ik wil het niet over de redenen hebben die kunnen zo divers zijn en zo verschillend, het kan wel.

Ik bedoel, na een beeïndiging relatie kan iemand dagenlang een gevoel van verlies hebben, ook al weet je dat het zo wel beter en verstandiger is.

Neemt niet weg, 'scheiden doet lijden' ook voor degene die uiteindelijk de beslissing heeft genomen.



Je hebt helemaal gelijk Wilma, hierbij de eerste tekst gequote...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 01:42
 
WILMA729 schreef:
Het gaat hier al lang niet meer over "hoe verder na en scheiding of beëindiging relatie" , open een nieuw topic, of blijf bij het onderwerp, dat is wel zo netjes en respectvol voor degene die dit topic is begonnen lijkt mij.
Klopt.. als die wettischen mensen hun wafelijzer hadden gehouden dan zouden we nog steeds on-topic zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 01:45
 
Mee eens Shanita....
Even niet over mijn scheiding...dat vind ik te moeilijk...
Maar heb wel net een verbroken relatie van een jaar achter de rug...
Die man verbrak de relatie...terwijl ik toch ook wist...dat het niet goed zat..
Mij deed het meer verdriet dan hem...
Maar toch was dat niet eerlijk van mij...ik durfde het niet te zeggen...
Ook daar hebben we later weer over kunnen praten...
Het werd een broer-zus verhouding...
Precies zoals mijn huwelijk eindigde...dus kon dat niet goed zijn...
Maar ik ben wel blij dat we als goede vrienden uit elkaar gegaan zijn...
We zien elkaar nog regelmatig...en helpen elkaar indien nodig...
Dat is toch fijn...ik kan er nu ook beter in berusten...en het is goed zo...

Een ding was er...waar ik heel blij mee was...en altijd heb gemist in mijn huwelijk...PRATEN!!!!!!!!

En toch...ondanks dat praten...er was genegenheid, maar op het laatst geen ECHTE liefde....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 01:52
 
ZEELAND736 schreef:
Een ding was er...waar ik heel blij mee was...en altijd heb gemist in mijn huwelijk...PRATEN!!!!!!!!
Een veel gehoorde kreet... als er geen communicatie is dan enkel en alleen langs elkander praten, dan is er geen sprake van relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 01:54
 
TALLGUY817 schreef:
Klopt.. als die wettischen mensen hun wafelijzer hadden gehouden dan zouden we nog steeds on-topic zijn.

lekker positief ben je tallguy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 06:58
 
WILMA729 schreef:
lekker positief ben je tallguy
Die conclusie is gauw genoeg vastgesteld... als ik mijn broeders en zusters in het geloof hier zou uitnodigen, dan zullen ze dat in 1 oogopslag zien dat het hier vol zit met religieuze (niet-gelovige) mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:00
 
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Qm_LKpDmy_k" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

geloof of religie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 12:18
 
ZEELAND736 schreef:
Mee eens Shanita....
Even niet over mijn scheiding...dat vind ik te moeilijk...
Maar heb wel net een verbroken relatie van een jaar achter de rug...
Die man verbrak de relatie...terwijl ik toch ook wist...dat het niet goed zat..
Mij deed het meer verdriet dan hem...
Maar toch was dat niet eerlijk van mij...ik durfde het niet te zeggen...
Ook daar hebben we later weer over kunnen praten...
Het werd een broer-zus verhouding...
Precies zoals mijn huwelijk eindigde...dus kon dat niet goed zijn...
Maar ik ben wel blij dat we als goede vrienden uit elkaar gegaan zijn...
We zien elkaar nog regelmatig...en helpen elkaar indien nodig...
Dat is toch fijn...ik kan er nu ook beter in berusten...en het is goed zo...

Een ding was er...waar ik heel blij mee was...en altijd heb gemist in mijn huwelijk...PRATEN!!!!!!!!

En toch...ondanks dat praten...er was genegenheid, maar op het laatst geen ECHTE liefde....

Ja, ik had iemand leren kennen die gaf de indruk dat het serieus was,
ja en dat later wel vrienden, ja was voor mij te moeilijk uiteindelijk, omdat ik dus wel een hele tijd had aangenomen dat het serieus was.

En ook omdat degene zo ver weg woont dat het uren rijden is, dus dan blijf je slapen. gebeurt dan niets, maar ja, toch blijft dat intiem bij iemand slapen...en da's verwarrend voor mij.

Had ik nooit een relatie gehad met hem, ja dan was het een ander verhaal, weer iets geleerd.
En toch is dan zo'n beeïndiging vriendschap moeilijk en verdrietig voor mij, want hoe dan ook, mensen raken gehecht aan elkaar. als je elkaar regelmatig ziet en spreekt.

Effe nu en dan effe langskomen en weer gaan even later is iets heel anders. Als iemand dichtbij woont en het komt niet uit, ja, dan zeg ik dat gewoon. Degene is toch zo weer huis. Andere keer blijft degene langer.
Andersom geldt dat ook.

In ieder geval, zo kwam ik niet aan verwerken toe, doordat slapen zie je elkaar steeds best veel uren achter elkaar..

En nu ben ik op een punt dat ik ook niet moet bellen met degene, of over drie maanden iets afspreken, op neutraal terrein, wat eerst een idee was van mij.

Want dan kom ik niet aan verwerken en dus aan mezelf toe.
En jezelf verliezen is het ergste wat kan gebeuren.

(Daar bedoel ik niet de bijbeltekst mee van je leven verliezen om Mijnentwil...die zal het behouden..., voor de zekerheid...

En idd er was genegenheid, maar aanvakelijk geen verliefdheid van zijn kant, ook al gaf hij wel die signalen af door dingen, in het begin.
En ja dan moest ik stoppen, omdat even langs komen nu en dan geen optie was vanwege de afstand.

En dat is verdrietig, maar ik kom nu wel aan mezelf toe, Ondanks dat ik regelmatig wel verdrietig ben, dat is moeilijk uit te leggen dat is een gevoel.

En, maar dat had ik al een paar jaar hoor, ik kan leven met het idee dat ik geen partner zou vinden. alleen zijn is iets heel anders als geen partner hebben. vind ik.
Mijn eigen plekkie, een handjevol vrienden, wat collega's, en wat dingen die ik leuk vind, en ja ik voel me best.

Ja, deze dingen horen nu ook eenmaal bij het leven...relaties die uitgaan, vriendschappen die voorbij gaan, verdiet daardoor....

Alleen wat ik merk, ik ben nooit een hele dag verdrietig, kan ook lachen als ik aan iets grappigs denk, kan er ook even niet aan denken als ik een serie bekijk..

Ik laat het voorlopig hierbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 19 Volgende
Pagina 3 van 19