ChristianMatch
 


Forum

Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 10:47
 
Soms is het zo in het leven dat je bent gescheiden, of een relatie had.

Dan kan het zo zijn dat die beeïndigt wordt door veel verschillende uiteenlopende redenen. Ik wil het niet over de redenen hebben die kunnen zo divers zijn en zo verschillend, het kan wel.

Ik bedoel, na een beeïndiging relatie kan iemand dagenlang een gevoel van verlies hebben, ook al weet je dat het zo wel beter en verstandiger is.

Neemt niet weg, 'scheiden doet lijden' ook voor degene die uiteindelijk de beslissing heeft genomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 11:04
 
SHANITA130 schreef:
Soms is het zo in het leven dat je bent gescheiden, of een relatie had.

Dan kan het zo zijn dat die beeïndigt wordt door veel verschillende uiteenlopende redenen. Ik wil het niet over de redenen hebben die kunnen zo divers zijn en zo verschillend, het kan wel.

Ik bedoel, na een beeïndiging relatie kan iemand dagenlang een gevoel van verlies hebben, ook al weet je dat het zo wel beter en verstandiger is.

Neemt niet weg, 'scheiden doet lijden' ook voor degene die uiteindelijk de beslissing heeft genomen.

Dagenlang???
Zeg maar gerust...jarenlang...
Ik heb het er in ieder geval nog steeds moeilijk mee...al nam IK...de beslissing....
Maar die beslissing duurde wel 8 jaar...
En toch...bijna 30 jaar huwelijk...is niet niks...
Kan nu na 2 jaar wel zeggen...hier is mijn plaats...ik voel het nu pas als mijn ""home"" maar soms kan het ineens op me vallen....en huil ik er om...
Maar dat mag...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 11:49
 
ZEELAND736 schreef:
Dagenlang???
Zeg maar gerust...jarenlang...

Ik heb het er in ieder geval nog steeds moeilijk mee...soms kan het ineens op me vallen....en huil ik er om...

misschien is het wel een stukje bagage dat je levenslang met je mee zult dragen, zeeland............?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 12:01
 
HANNAH810 schreef:
misschien is het wel een stukje bagage dat je levenslang met je mee zult dragen, zeeland............?

Ja dat denk ik ook Hannah,
Ik ben nu 7 jaar gescheiden na een huwelijk van 28 jaar. Bij mij kwam die beslissing als een donderslag bij een niet zo erg heldere hemel. Het huwelijk is alleen de eerste 12jaar maar goed geweest. Weet niet of dat iets uit maakt voor de verwerking. Heb nu pas een jaar dat ik kan zeggen en het ook voel het is goed zo


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 23 juli 2012, 12:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 12:04
 
HANNAH810 schreef:
misschien is het wel een stukje bagage dat je levenslang met je mee zult dragen, zeeland............?

Gelijk Hannah...ik denk het ook...!!!
Juist omdat het ook...deels...goede jaren zijn geweest...
Pas...was er wat met de kinderen...en hun vader....
Ik moest( maar wilde dat ook) het opnemen voor mijn ex...en heb een brief geschreven...(bellen is te moeilijk en gaat fout)
Juist dan...wordt het zo gevoeld...hoe moeilijk dat is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 12:52
 
ZEELAND736 schreef:
Gelijk Hannah...ik denk het ook...!!!
Juist omdat het ook...deels...goede jaren zijn geweest...
Pas...was er wat met de kinderen...en hun vader....
Ik moest( maar wilde dat ook) het opnemen voor mijn ex...en heb een brief geschreven...(bellen is te moeilijk en gaat fout)
Juist dan...wordt het zo gevoeld...hoe moeilijk dat is...


Ik lees je stukje met verbazing.....Je hebt toch volwassen kinderen?
Als mijn kinderen wat met hun vader hebben is dat niet mijn zaak maar de zaak van mijn kinderen, hoe vervelend ook....en daar moeten zijzelf mee om leren gaan....Ik neem het niet op voor mijn ex en ik val hem ook niet af.....en ga hem zeker geen brief schrijven......
Het vormt je kinderen op weg naar de volwassenheid als je dat soort dingen zelf laat doen hoewel het als moeder moeilijk is dat stukje uit handen te geven.....Maar kinderen en juist als ze wat ouder zijn moeten leren hun eigen neus te stoten en niet die van jou.....
En als ik jou tekst lees, Ik moest het opnemen voor mijn ex? Van wie moet dat??? Van jezelf? Je bent toch niet meer met hem getrouwd en je kinderen hebben een leeftijd dat dat ook niet meer hoeft??


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 23 juli 2012, 12:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 15:24
 
ZEELAND736 schreef:
Dagenlang???
Zeg maar gerust...jarenlang...
Ik heb het er in ieder geval nog steeds moeilijk mee...al nam IK...de beslissing....
Maar die beslissing duurde wel 8 jaar...
En toch...bijna 30 jaar huwelijk...is niet niks...
Kan nu na 2 jaar wel zeggen...hier is mijn plaats...ik voel het nu pas als mijn ""home"" maar soms kan het ineens op me vallen....en huil ik er om...
Maar dat mag...

Ja, ik las je posting en ik herkende....

Ook jarenlang verdriet gehad van scheiding....

Ja, ik heb soms dan herinnerd mij iets eraan en dan word ik ook zó verdrietig eventjes...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 15:28
 
ZEELAND736 schreef:
Gelijk Hannah...ik denk het ook...!!!
Juist omdat het ook...deels...goede jaren zijn geweest...
Pas...was er wat met de kinderen...en hun vader....
Ik moest( maar wilde dat ook) het opnemen voor mijn ex...en heb een brief geschreven...(bellen is te moeilijk en gaat fout)
Juist dan...wordt het zo gevoeld...hoe moeilijk dat is...


Ja, Zeeland je schrijft wat ik denk...

Juist omdat je ook deels goede tijden hebt gehad, dat maakt het een dubbelgevoel voor mij en kan voor mij verwarrend werken.

Maar ja, wat niet werkt werkt niet..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 15:46
 
Wat ik ook heb gehad, is 2 jaar geleden een relatie met iemand, van ongeveer 2 en een halve maand.

Die relatie ging uit.

We besloten vrienden te blijven, maar dat werkt(te) niet voor mij, want zo werd ik er elke keer mee geconfronteerd en kwam ik niet aan verwerken toe.

Dus mijn conclusie, en die conclusie heb ik vaker gehoord, vrienden blijven na een relatie te hebben gehad werkt niet.
Misschien wel voor de een maar voor de ander niet...

En ja, vanochtend had ik even erg veel verdriet, dat is nu weer even over, omdat ik herkenning las, en ook door de afleiding van naar buiten te zijn geweest, en dingen gedaan in dit mooie weer.

En ook omdat ik met een zuster heb gemailt eventjes.

Dus nu gaat het weer, God zij Dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 17:14
 
SHANITA130 schreef:
Wat ik ook heb gehad, is 2 jaar geleden een relatie met iemand, van ongeveer 2 en een halve maand.

Die relatie ging uit.

We besloten vrienden te blijven, maar dat werkt(te) niet voor mij, want zo werd ik er elke keer mee geconfronteerd en kwam ik niet aan verwerken toe.

Dus mijn conclusie, en die conclusie heb ik vaker gehoord, vrienden blijven na een relatie te hebben gehad werkt niet.
Misschien wel voor de een maar voor de ander niet...

En ja, vanochtend had ik even erg veel verdriet, dat is nu weer even over, omdat ik herkenning las, en ook door de afleiding van naar buiten te zijn geweest, en dingen gedaan in dit mooie weer.

En ook omdat ik met een zuster heb gemailt eventjes.

Dus nu gaat het weer, God zij Dank!

Denk dat dit voor ieder persoonlijk is.
Jij kan het niet aan dat je je ex bleef zien en je kwam niet aan verwerken toe dan is het lijkt mij idd beter hem niet meer te zien en definitief te breken.

Maar je hoort idd vaak zat dat men wel goed met elkaar overweg blijven kunnen. Maar is dit ook zo na een scheiding??
Denk dat het dan over het algemeen anders ligt want je hebt vaak jaren lief en leed gedeelt, maar ik heb misschien makkelijk praten heb er geen ervaring mee. Het is van mij uit een denken/meedenken gissen tja hoe men het ook wil noemen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 17:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik lees je stukje met verbazing.....Je hebt toch volwassen kinderen?
Als mijn kinderen wat met hun vader hebben is dat niet mijn zaak maar de zaak van mijn kinderen, hoe vervelend ook....en daar moeten zijzelf mee om leren gaan....Ik neem het niet op voor mijn ex en ik val hem ook niet af.....en ga hem zeker geen brief schrijven......
Het vormt je kinderen op weg naar de volwassenheid als je dat soort dingen zelf laat doen hoewel het als moeder moeilijk is dat stukje uit handen te geven.....Maar kinderen en juist als ze wat ouder zijn moeten leren hun eigen neus te stoten en niet die van jou.....
En als ik jou tekst lees, Ik moest het opnemen voor mijn ex? Van wie moet dat??? Van jezelf? Je bent toch niet meer met hem getrouwd en je kinderen hebben een leeftijd dat dat ook niet meer hoeft??

Kijk...juist...dat was jouw mening...ik had de mijne...en we hoeven het niet eens te zijn met elkaar he???
Bovendien is er hier meer aan de hand...wat ik hier niet wil neerschrijven....
En weet je...dan komt er ook een stukje wat naastenliefde heet....
Als ik zie...of hoor...dat mensen elkaar verdriet en pijn doen met woorden...of daden...kan ik het niet nalaten om er wat van te zeggen....
Of dat nu mijn kinderen zijn...of niet mijn kinderen...of ik het nu opneem voor mijn grootste vijand...(die ik niet heb) als het om onrecht gaat zal ik mijn mond open doen...
Kan dat niet van gezicht tot gezicht ...laat ik het iemand weten via de telefoon...en als dat allemaal niet kan...dan blijft er het schrijven over...

En kijk...dat is nu weer het fijne..ik heb wel gehoord dat hij er blij mee was...Hij hoeft niet zwart gemaakt geworden...als hij niet zwart is...!!!!

Ik had zelfs een vriendin...die alles van me weet...en die zei...Meid als dat voor jouw rust geeft moet je dat zeker doen!!!!
Ze zijn volwassen??? Ja...wat de leeftijd betreft wel, maar 3 met een handicap...dus een blijvende zorg...ook al zijn ze niet meer thuis...Ook dat maakt het anders...maar dat moet je meegemaakt hebben...

En tsja...we blijven mensen...weet je nog???
Allemaal verschillend...en das maar goed ook!!!!


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 23 juli 2012, 17:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 18:12
 
ERIKA129 schreef:
Denk dat dit voor ieder persoonlijk is.
Jij kan het niet aan dat je je ex bleef zien en je kwam niet aan verwerken toe dan is het lijkt mij idd beter hem niet meer te zien en definitief te breken.

Maar je hoort idd vaak zat dat men wel goed met elkaar overweg blijven kunnen. Maar is dit ook zo na een scheiding??
Denk dat het dan over het algemeen anders ligt want je hebt vaak jaren lief en leed gedeelt, maar ik heb misschien makkelijk praten heb er geen ervaring mee. Het is van mij uit een denken/meedenken gissen tja hoe men het ook wil noemen...


Het is denk ik bij ieder "koppel" anders.
Voor mij was het letterlijk en figuurlijk de deur op slot houden.
Met mijn kinderen is er de afspraak dat ze met mij niet over hun vader spreken en met hem niet over hun moeder.
De pijn blijft er evengoed wel zitten.
Als er een afstudeerfeest of bruiloft is is het een feest van de kinderen en vind ik dat je je als ouder hebt te gedragen zodat het voor het kind een goeden herinnering wordt.
Mijn lief heeft wel contact met zijn voormalig vrouw over de zoon waar ze co-ouderschap over hebben maar verjaardagen blijven moeilijk.
Het is natuurlijk nooit de bedoeling geweest om te trouwen en dan te scheiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 18:45
 
ERIKA129 schreef:
Denk dat dit voor ieder persoonlijk is.
Jij kan het niet aan dat je je ex bleef zien en je kwam niet aan verwerken toe dan is het lijkt mij idd beter hem niet meer te zien en definitief te breken.

Maar je hoort idd vaak zat dat men wel goed met elkaar overweg blijven kunnen. Maar is dit ook zo na een scheiding??
Denk dat het dan over het algemeen anders ligt want je hebt vaak jaren lief en leed gedeelt, maar ik heb misschien makkelijk praten heb er geen ervaring mee. Het is van mij uit een denken/meedenken gissen tja hoe men het ook wil noemen...

Ja, dat is bij iedereen anders. ik kwam niet aan verwerken toe, en dat hoor je vaker, mensen voor wie 'vrienden zijn' niet werkt.
En dan moet je idd definitief breken.

Bedankt voor je reaktie!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 23 juli 2012, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 19:05
 
Soms zijn mensen zó verschillend van elkaar, en zijn ogenschijnlijk dezelfde dingen die ze hebben meegemaakt, zó anders. ook de ogenschijnlijke zelfde situaties kunnen zo verschillen van elkaar...

Dan kan je eigenlijk alleen zeggen van ik zou het zo en zo doen, of ik doe het zo en zo.

Knipoog smiley

Ja, en als ik dan beide versies lees dan kan ik mezelf in beide versies invoelen. Ja, gewoon wat ik denk hoor....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 23 juli 2012, 19:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 01:05
 
een jarenlange relatie, of een relatie van een paar maanden, in beide gevallen is het moeilijk om het verbreken van die relatie een plek te geven. Vooral wanneer je samen de verantwoordelijkheid voor kinderen deelt. Juist dan kom je nooit los van elkaar. Ik ben blij dat ik na mijn scheiding na een lang en goed huwelijk samen, mijn ex kan zien als een soort broer, waarmee je een deel van je leven hebt gedeeld.
Het is "geven om", maar geen "houden van" meer. En vanuit dat "geven om"kan ik in gesprek blijven, ook wanneer het om de kinderen gaat, ondanks de geringe band die mijn kinderen hebben met hun vader.
Zo heel af en toe denk ik: jammer dat het zo gelopen is, maar ik blijf daar niet in hangen. Ik wil niet stil blijven staan, maar vooruit kijken. Ik denk dat dat het beste is wanneer je een bagage mee hebt te dragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 04:41
 
[quote=WILMA729]een jarenlange relatie, of een relatie van een paar maanden, in beide gevallen is het moeilijk om het verbreken van die relatie een plek te geven.
Klopt.
Vooral wanneer je samen de verantwoordelijkheid voor kinderen deelt. Juist dan kom je nooit los van elkaar. Ik ben blij dat ik na mijn scheiding na een lang en goed huwelijk samen, mijn ex kan zien als een soort broer, waarmee je een deel van je leven hebt gedeeld.
Het is "geven om", maar geen "houden van" meer.
Het is idd een 'geven om' en 'geen houden' van meer.
En vanuit dat "geven om"kan ik in gesprek blijven, ook wanneer het om de kinderen gaat, ondanks de geringe band die mijn kinderen hebben met hun vader.
Jij kan ondanks de geringe band die je kinderen met hun vader hebben, in gesprek blijven ook wanneer het om de kinderen gaat, vanuit dat 'geven om'. het is fijn als er een band is voor de kinderen die je samen wilt opvoeden, maar ja als die kinderen er dus niet zijn, wat is het nut? Behalve dat ik niet aan verwerking toekom.... Iemand blijven zien omdat hij dat wil vanuit een 'geven om', en ik het gevoel heb dat ik eraan onderdoor ga psychisch?
Je kan niet ff zomaar een relatie en dan ach ben niet verliefd op je, en dan wel verder vanuit een 'geven om'. Dat zou kunnen als die relatie er niet was geweest...

En ik kan mezelf vanalles voorspiegelen, maar ik merk idd dat het alleen een 'geven om' is. Terwijl ik echt dacht dat er sprake was van een 'houden van'. Dan is het voor mezelf beter om contact te verbreken, want de situatie is ongelijk dan.
Zo heel af en toe denk ik: jammer dat het zo gelopen is, maar ik blijf daar niet in hangen. Ik wil niet stil blijven staan, maar vooruit kijken. Ik denk dat dat het beste is wanneer je een bagage mee hebt te dragen.
Ja je hebt kinderen dus mooi dat er een 'geven om' is dan.
Maar voor mij, ik heb geen kinderen, wat is voor mij het nut om om te blijven gaan vanuit een 'geven om'? Ik hoef die 'bagage' dus niet mee te dragen. Het zou voor mij betekenen ook dat ik nooit aan verwerken toekom.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 juli 2012, 04:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 08:18
 
ZEELAND736 schreef:
Kijk...juist...dat was jouw mening...ik had de mijne...en we hoeven het niet eens te zijn met elkaar he???
Bovendien is er hier meer aan de hand...wat ik hier niet wil neerschrijven....
En weet je...dan komt er ook een stukje wat naastenliefde heet....
Als ik zie...of hoor...dat mensen elkaar verdriet en pijn doen met woorden...of daden...kan ik het niet nalaten om er wat van te zeggen....
Of dat nu mijn kinderen zijn...of niet mijn kinderen...of ik het nu opneem voor mijn grootste vijand...(die ik niet heb) als het om onrecht gaat zal ik mijn mond open doen...
Kan dat niet van gezicht tot gezicht ...laat ik het iemand weten via de telefoon...en als dat allemaal niet kan...dan blijft er het schrijven over...

En kijk...dat is nu weer het fijne..ik heb wel gehoord dat hij er blij mee was...Hij hoeft niet zwart gemaakt geworden...als hij niet zwart is...!!!!

Ik had zelfs een vriendin...die alles van me weet...en die zei...Meid als dat voor jouw rust geeft moet je dat zeker doen!!!!
Ze zijn volwassen??? Ja...wat de leeftijd betreft wel, maar 3 met een handicap...dus een blijvende zorg...ook al zijn ze niet meer thuis...Ook dat maakt het anders...maar dat moet je meegemaakt hebben...

En tsja...we blijven mensen...weet je nog???
Allemaal verschillend...en das maar goed ook!!!!

zoist C
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 10:34
 
Een beeïndiging vriendschap kan ook pijn doen.

En weer, ook al ben jij degene die het heeft beeïndigt....

Ja, kwam zomaar in me op geen reactie specifiek op iemand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:31
 
Je hebt gelijk Shanita, in jouw geval lijkt het mij beter om in ieder geval het contact voorlopig even op nul te zetten. Even afstand nemen, omdat je dat gewoonweg zelf nodig hebt. Ik weet, dat is lastig, maar volgens mij beter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 02:31
 
Bij welke tegenslag dan ook in je leven ken ik maar een heel goed medicijn en dat is het bestuderen van de Bijbel, zodat het Woord expansie maakt in je hoofd en dan juist al die nare dingen worden vervangen door het goede.

God doet immers alles medewerken ten goede!!

En om dan een tippie op te lichten... ja ik weet heel goed wat het is als je aan het eind van je latijn bent en dat, omdat je het zo spuug en spuugzat bent in staat bent om je leven te beëindigen. Maar ook daaruit heb ik geleerd dat Hij je niet boven vermogen zal laten verzoeken noch dat Hij je boven je vermogen zal beproeven. Knoop die goed in je oren. Velen van mijn vrienden zijn er niet meer omdat zeven van hun zelfmoord hebben gepleegd.. en ik zal niet in detail gaan hoe of ze zich hebben omgebracht, want dan zul je hier veel teiltjes nodig hebben. Om maar te zwijgen wat ik over mijn netvlies heb zien gaan dat jonge kinderen tot snot werden gereden op de autoweg, of dat de autobahn bezaaid lag met torso's, ledematen en hoofden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 09:19
 
TALLGUY817 schreef:
Bij welke tegenslag dan ook in je leven ken ik maar een heel goed medicijn en dat is het bestuderen van de Bijbel, zodat het Woord expansie maakt in je hoofd en dan juist al die nare dingen worden vervangen door het goede.

God doet immers alles medewerken ten goede!!

En om dan een tippie op te lichten... ja ik weet heel goed wat het is als je aan het eind van je latijn bent en dat, omdat je het zo spuug en spuugzat bent in staat bent om je leven te beëindigen. Maar ook daaruit heb ik geleerd dat Hij je niet boven vermogen zal laten verzoeken noch dat Hij je boven je vermogen zal beproeven. Knoop die goed in je oren. Velen van mijn vrienden zijn er niet meer omdat zeven van hun zelfmoord hebben gepleegd.. en ik zal niet in detail gaan hoe of ze zich hebben omgebracht, want dan zul je hier veel teiltjes nodig hebben. Om maar te zwijgen wat ik over mijn netvlies heb zien gaan dat jonge kinderen tot snot werden gereden op de autoweg, of dat de autobahn bezaaid lag met torso's, ledematen en hoofden.

tot snot werden gereden,misschien kun je leren om je wat beter te verwoorden,want vind dit zeer respectloos toe naar ouders die een kindje hebben verloren door een ongeluk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 09:41
 
PETRA944 schreef:
tot snot werden gereden,misschien kun je leren om je wat beter te verwoorden,want vind dit zeer respectloos toe naar ouders die een kindje hebben verloren door een ongeluk.
Jij bent respectloos naar mij toe! ik heb dolgraag kinderen gewild maar ben steriel waar ik NIKS aan kan doen... en dan loop jij te emmeren dat ik respectloos ben? Heb je het voor je eigen ogen ooit zien gebeuren? Ik heb een vrouw voor ogen gezien hoe of zij uiteen gereten werd voor de trein, en haar lange haar met een deel van het schedeldak lag in mijn nabijheid, door haar dikke jas die ze aanhad is haar torso deels intact gebleven, maar haar onderlichaam, benen en het gezicht waren niet meer als zodanig te herkennen. Zal ik nog even doorgaan? Wil je de trauma's beleven die daarmee gepaard gaan. Wil je de continue stroom van nachtmerries beleven waar ik in het heden soms nog last van heb?

Ik heb ooit een waarzegster getoetst die mijn hand las, en met recht kan ik zeggen dat ze "waarzegster" was, want ze zei dat ik heel veel met de dood te maken zou krijgen. En mijn God, het leek wel alsof ik er een abonnement op had. Dat zijn mensen in verpleegtehuizen ook, maar die weten dat wanneer ze daar gaan werken dat het 't eindstation is van die mensen, maar toen ik vrachtwagenchauffeur werd heb ik nooit geweten dat ik zoveel over mijn netvlies zou krijgen, want dan had ik kok geworden, dan zie je ook uiteen gereten vlees... oeps, nu beledig ik alle uitbeners van Nederland en daarbuiten, maar dat is voor consumptie, maar als je op het uitvaagsel van een kind staat wat je een paar minuten daarvoor hebt zien veranderen in een levend wezen tot in wat het straatbeeld van hem weergaf...dan kan ik concluderen dat je alleen gefocust bent om de ander hoe dan ook een wet op te leggen, waar ik nou juist van ben verlost, en wat je maakt tot een religieus mensch waar ik zo een enorme afkeer van heb dat ik die mensen hun bloed wel kan drinken. Vandaar dat de Here Jezus Christus tegen dat soort mensen zegt:"Rev_3:16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit KOTSEN!!"


Laatst aangepast door
TALLGUY817
op woensdag 25 juli 2012, 09:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:12
 
TALLGUY817 schreef:
Jij bent respectloos naar mij toe! ik heb dolgraag kinderen gewild maar ben steriel waar ik NIKS aan kan doen... en dan loop jij te emmeren dat ik respectloos ben? Heb je het voor je eigen ogen ooit zien gebeuren? Ik heb een vrouw voor ogen gezien hoe of zij uiteen gereten werd voor de trein, en haar lange haar met een deel van het schedeldak lag in mijn nabijheid, door haar dikke jas die ze aanhad is haar torso deels intact gebleven, maar haar onderlichaam, benen en het gezicht waren niet meer als zodanig te herkennen. Zal ik nog even doorgaan? Wil je de trauma's beleven die daarmee gepaard gaan. Wil je de continue stroom van nachtmerries beleven waar ik in het heden soms nog last van heb?

Ik heb ooit een waarzegster getoetst die mijn hand las, en met recht kan ik zeggen dat ze "waarzegster" was, want ze zei dat ik heel veel met de dood te maken zou krijgen. En mijn God, het leek wel alsof ik er een abonnement op had. Dat zijn mensen in verpleegtehuizen ook, maar die weten dat wanneer ze daar gaan werken dat het 't eindstation is van die mensen, maar toen ik vrachtwagenchauffeur werd heb ik nooit geweten dat ik zoveel over mijn netvlies zou krijgen, want dan had ik kok geworden, dan zie je ook uiteen gereten vlees... oeps, nu beledig ik alle uitbeners van Nederland en daarbuiten, maar dat is voor consumptie, maar als je op het uitvaagsel van een kind staat wat je een paar minuten daarvoor hebt zien veranderen in een levend wezen tot in wat het straatbeeld van hem weergaf...dan kan ik concluderen dat je alleen gefocust bent om de ander hoe dan ook een wet op te leggen, waar ik nou juist van ben verlost, en wat je maakt tot een religieus mensch waar ik zo een enorme afkeer van heb dat ik die mensen hun bloed wel kan drinken. Vandaar dat de Here Jezus Christus tegen dat soort mensen zegt:"Rev_3:16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit KOTSEN!!"

denk jij dat je de enige bent op deze site die wel es wat moeilijks heeft meegemaakt?
heb je ook de ogen van de ouders gezien van een kind die word aangereden? Dus ja is respectloos om een aangereden kind zo te omschrijven,
verder we maken allemaal moeilijke dingen mee in het leven, de een word er een beter mens van de ander kan het niet aan en trapt om zich heen beheerst alleen door zijn eigen pijn.
beter lees je de bijbel iets beter inplaats van je frustratie hier te lozen , terwijl je anderen mensen kwetst hier en sommigge zelf probeert een onveilig gevoel te geven.
das niet echt jezus in je hart hebben zoals je bezig bent.je begrijpt de bijbel niet echt goed merk ik,dus vraag jezus es omwijsheid voor je gaat lezen en ga met je nachtmerries na jezus, want die kent je het beste en geneest nog steeds mensen. ook met het verwerken van traumatische ervaringen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:26
 
TALLGUY817 schreef:
Jij bent respectloos naar mij toe! ik heb dolgraag kinderen gewild maar ben steriel waar ik NIKS aan kan doen... en dan loop jij te emmeren dat ik respectloos ben? Heb je het voor je eigen ogen ooit zien gebeuren? Ik heb een vrouw voor ogen gezien hoe of zij uiteen gereten werd voor de trein, en haar lange haar met een deel van het schedeldak lag in mijn nabijheid, door haar dikke jas die ze aanhad is haar torso deels intact gebleven, maar haar onderlichaam, benen en het gezicht waren niet meer als zodanig te herkennen. Zal ik nog even doorgaan? Wil je de trauma's beleven die daarmee gepaard gaan. Wil je de continue stroom van nachtmerries beleven waar ik in het heden soms nog last van heb?

Ik heb ooit een waarzegster getoetst die mijn hand las, en met recht kan ik zeggen dat ze "waarzegster" was, want ze zei dat ik heel veel met de dood te maken zou krijgen. En mijn God, het leek wel alsof ik er een abonnement op had. Dat zijn mensen in verpleegtehuizen ook, maar die weten dat wanneer ze daar gaan werken dat het 't eindstation is van die mensen, maar toen ik vrachtwagenchauffeur werd heb ik nooit geweten dat ik zoveel over mijn netvlies zou krijgen, want dan had ik kok geworden, dan zie je ook uiteen gereten vlees... oeps, nu beledig ik alle uitbeners van Nederland en daarbuiten, maar dat is voor consumptie, maar als je op het uitvaagsel van een kind staat wat je een paar minuten daarvoor hebt zien veranderen in een levend wezen tot in wat het straatbeeld van hem weergaf...dan kan ik concluderen dat je alleen gefocust bent om de ander hoe dan ook een wet op te leggen, waar ik nou juist van ben verlost, en wat je maakt tot een religieus mensch waar ik zo een enorme afkeer van heb dat ik die mensen hun bloed wel kan drinken. Vandaar dat de Here Jezus Christus tegen dat soort mensen zegt:"Rev_3:16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit KOTSEN!!"





Misschien zijn gesprekken met een trauma psychiater een tip voor je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:32
 
TALLGUY817 schreef:
Jij bent respectloos naar mij toe! ik heb dolgraag kinderen gewild maar ben steriel waar ik NIKS aan kan doen... en dan loop jij te emmeren dat ik respectloos ben? Heb je het voor je eigen ogen ooit zien gebeuren? Ik heb een vrouw voor ogen gezien hoe of zij uiteen gereten werd voor de trein, en haar lange haar met een deel van het schedeldak lag in mijn nabijheid, door haar dikke jas die ze aanhad is haar torso deels intact gebleven, maar haar onderlichaam, benen en het gezicht waren niet meer als zodanig te herkennen. Zal ik nog even doorgaan? Wil je de trauma's beleven die daarmee gepaard gaan. Wil je de continue stroom van nachtmerries beleven waar ik in het heden soms nog last van heb?

Ik heb ooit een waarzegster getoetst die mijn hand las, en met recht kan ik zeggen dat ze "waarzegster" was, want ze zei dat ik heel veel met de dood te maken zou krijgen. En mijn God, het leek wel alsof ik er een abonnement op had. Dat zijn mensen in verpleegtehuizen ook, maar die weten dat wanneer ze daar gaan werken dat het 't eindstation is van die mensen, maar toen ik vrachtwagenchauffeur werd heb ik nooit geweten dat ik zoveel over mijn netvlies zou krijgen, want dan had ik kok geworden, dan zie je ook uiteen gereten vlees... oeps, nu beledig ik alle uitbeners van Nederland en daarbuiten, maar dat is voor consumptie, maar als je op het uitvaagsel van een kind staat wat je een paar minuten daarvoor hebt zien veranderen in een levend wezen tot in wat het straatbeeld van hem weergaf...dan kan ik concluderen dat je alleen gefocust bent om de ander hoe dan ook een wet op te leggen, waar ik nou juist van ben verlost, en wat je maakt tot een religieus mensch waar ik zo een enorme afkeer van heb dat ik die mensen hun bloed wel kan drinken. Vandaar dat de Here Jezus Christus tegen dat soort mensen zegt:"Rev_3:16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit KOTSEN!!"


je hebt de dood in al zijn gruwelijkheden gezien... en je bent al je grenzen voorbij, hebt je gevoelens moeten blocken en voelt daardoor ook niet meer de ander in en aan... .. hier en daar voel ik jouw vlammende protest tegen al wat je hebt gezien, dwars door alles heen. Ik wens jou heel veel heling toe en kalmering van binnen en hoop ondertussen dat de redactie zal kiezen voor rust op CM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:33
 
TALLGUY817 schreef:
Jij bent respectloos naar mij toe! ik heb dolgraag kinderen gewild maar ben steriel waar ik NIKS aan kan doen... en dan loop jij te emmeren dat ik respectloos ben? Heb je het voor je eigen ogen ooit zien gebeuren? Ik heb een vrouw voor ogen gezien hoe of zij uiteen gereten werd voor de trein, en haar lange haar met een deel van het schedeldak lag in mijn nabijheid, door haar dikke jas die ze aanhad is haar torso deels intact gebleven, maar haar onderlichaam, benen en het gezicht waren niet meer als zodanig te herkennen. Zal ik nog even doorgaan? Wil je de trauma's beleven die daarmee gepaard gaan. Wil je de continue stroom van nachtmerries beleven waar ik in het heden soms nog last van heb?

Ik heb ooit een waarzegster getoetst die mijn hand las, en met recht kan ik zeggen dat ze "waarzegster" was, want ze zei dat ik heel veel met de dood te maken zou krijgen. En mijn God, het leek wel alsof ik er een abonnement op had. Dat zijn mensen in verpleegtehuizen ook, maar die weten dat wanneer ze daar gaan werken dat het 't eindstation is van die mensen, maar toen ik vrachtwagenchauffeur werd heb ik nooit geweten dat ik zoveel over mijn netvlies zou krijgen, want dan had ik kok geworden, dan zie je ook uiteen gereten vlees... oeps, nu beledig ik alle uitbeners van Nederland en daarbuiten, maar dat is voor consumptie, maar als je op het uitvaagsel van een kind staat wat je een paar minuten daarvoor hebt zien veranderen in een levend wezen tot in wat het straatbeeld van hem weergaf...dan kan ik concluderen dat je alleen gefocust bent om de ander hoe dan ook een wet op te leggen, waar ik nou juist van ben verlost, en wat je maakt tot een religieus mensch waar ik zo een enorme afkeer van heb dat ik die mensen hun bloed wel kan drinken. Vandaar dat de Here Jezus Christus tegen dat soort mensen zegt:"Rev_3:16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit KOTSEN!!"

Al jou reacties lezend kan ik maar 1 ding zeggen!!
GA naar een instelling en laat je eens goed helpen!!!
Niemand op aarde is als Jezus echt niemand!!!!
En dan je uitdrukkingen wordt er echt kotsmisselijk van zoals je dingen durf op te schrijven!!!
Je kwetst zo onnoemelijk veel mensen en jij noemt jezelf een Christen???
Als je de bijbel zo goed kent als je durft te beweren ga er dan na leven!!!!
Hoop oprecht dat je eens de rust mag vinden! Dat gun ik een ieder, maar hoop ook dat cm kiest voor de site om vrede en rust! Discussie prima soms een aanvaring prima maar je gaat alle perken te buiten!!

Toch God's zegen gewenst want die zal je hard nodig hebben!!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 25 juli 2012, 10:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:34
 
INGE721 schreef:
Misschien zijn gesprekken met een trauma psychiater een tip voor je?

Als deze man niet voor een ander spreekt.
Heeft hij denk ik al wat fases hierin doorlopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:58
 
HEIDE115 schreef:
Als deze man niet voor een ander spreekt.
Heeft hij denk ik al wat fases hierin doorlopen.
En dus ook de waarde van zogenaamde geneesheren (shrinks) kennende, dat zij niets waard zijn, dat zij in grote mate zelf deskundig zijn in wat of ze hebben meegemaakt maar worden getriggerd en daardoor respectievelijk beginnen te huilen, hyperventileren of letterlijk de kamer uitvlucht om zijn of haar emoties niet te durven laten zien.

ik spreek geheel en al voor mij zelf, en zij die suggereren dat ik de Bijbel niet versta zou ik op dezelfde shrink-manier tegemoet komen: REFLECTIE!!

En dat gel.. over dat andere mensen ook nare dingen meemaken is de zoveelste dooddoener die geen enkele genezing oplevert, het maakt alleen maar dat iemand - en dan met name - christenen zich niet aan de Schrift houden - dan enkel wet natuurlijk - dat geschreven staat: 1Co 12:26 En hetzij dat een lid lijdt, zo lijden al de leden mede; hetzij dat een lid verheerlijkt wordt, zo verblijden zich al de leden mede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 11:59
 
Tallguy, je schrijft ergens hierboven: "en ik zal niet in detail gaan", doe dat dan ook niet. Ik snap dat het behoorlijk ingrijpend is,dat het iets is wat erin hakt en een beeld dat je niet zomaar kwijt raakt. Maar moeten wij dat op hier op het forum lezen?
Op deze manier? Beschreven tot in een aantal onsmakelijk details ?
Naast het feit dat dit off-topic is, vind ik het behoorlijk schokkend.

Je schrijft eerder dat door de Bijbel te lezen de zorgen in je hoofd plaats maken voor de mooie boodschap die in de Bijbel staat. Een lief en goed advies aan een ander, en ik geef jou dat advies bij deze even terug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 12:14
 
WILMA729 schreef:
Tallguy, je schrijft ergens hierboven: "en ik zal niet in detail gaan", doe dat dan ook niet. Ik snap dat het behoorlijk ingrijpend is,dat het iets is wat erin hakt en een beeld dat je niet zomaar kwijt raakt. Maar moeten wij dat op hier op het forum lezen?
Op deze manier? Beschreven tot in een aantal onsmakelijk details ?
Naast het feit dat dit off-topic is, vind ik het behoorlijk schokkend.

Je schrijft eerder dat door de Bijbel te lezen de zorgen in je hoofd plaats maken voor de mooie boodschap die in de Bijbel staat. Een lief en goed advies aan een ander, en ik geef jou dat advies bij deze even terug.

Ja, dank je Wilma. Maar je zult ongetwijfeld mijn standpunt begrijpen jegens die mensen die er op uit zijn mij monddood te maken, in die zin zijn zij gelijk aan Gen 11:6 .

Het gaat niet om waar hier over gesproken wordt, maar het gaat om wat ik gepubliceerd heb en met name het laatste artikel getiteld: Die in de schuilplaats des Allerhoogsten is gezeten..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 19 Volgende
Pagina 1 van 19