ChristianMatch
 


Forum

topic naar aanleiding van opmerking in agenda over stappen g
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 10:41
 
In de topic stappen in groningen werd er een opmerking gemaakt over dat alle paarden dood gaan en dat je er dan niks meer aan hebt.
nou is mijn vraag naar aanleiding van 2 koningen 2 vers 1-18 hoe het dan kan dat je van deze paarden niet weet of ze wel of niet dood waren toen ze elia in een getrokken wagen naar de Hemel voeren.
Graag jullie mening zonder off topic te gaan a.u b.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 11:09
 
DANIEL777 schreef:
In de topic stappen in groningen werd er een opmerking gemaakt over dat alle paarden dood gaan en dat je er dan niks meer aan hebt.
nou is mijn vraag naar aanleiding van 2 koningen 2 vers 1-18 hoe het dan kan dat je van deze paarden niet weet of ze wel of niet dood waren toen ze elia in een getrokken wagen naar de Hemel voeren.
Graag jullie mening zonder off topic te gaan a.u b.

Waren dit echte paarden? Of was het een beeld gelijkend op paarden? Als je af en toe naar een mooie wolkenlucht aan het kijken bent, kun je in de wolken allerlei vormen herkennen. Maar het blijven beelden van datgene wat jij erin ziet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 11:18
 
HENK710 schreef:
Waren dit echte paarden? Of was het een beeld gelijkend op paarden? Als je af en toe naar een mooie wolkenlucht aan het kijken bent, kun je in de wolken allerlei vormen herkennen. Maar het blijven beelden van datgene wat jij erin ziet...
Henk
dan zit ik ik met de volgende vraag
Hoe verklaar je dan dat elisa getuige was van de opname van elia in de Hemel?
Zou elisa dan volgens jou moeten hallucineren?

tweede gedeelte op henks reactie
Als Elisa idd zou hallucineren hoe kan dat hij door geloof toch de dubbele Gezagsauthoriteit van God krijgen die hij wenste na de hemelopvaring van elia?


Laatst aangepast door
DANIEL777
op vrijdag 29 januari 2010, 11:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 16:05
 
Quote:
In de topic stappen in groningen werd er een opmerking gemaakt over dat alle paarden dood gaan en dat je er dan niks meer aan hebt.
nou is mijn vraag naar aanleiding van 2 koningen 2 vers 1-18 hoe het dan kan dat je van deze paarden niet weet of ze wel of niet dood waren toen ze elia in een getrokken wagen naar de Hemel voeren.
Graag jullie mening zonder off topic te gaan a.u b.

Ik denk niet dat dat een vraag is waar we ons als mensen mee hoeven bezig te houden.
God kan een mens, dus ook Eliza) laten zien wat Hij wil.
Ik geloof in de bijbel als Gods woord en de waarheid. Dus dat het echt gebeurt is staat voor mij vast. En of die paarden dood of levend waren, en of het enkel een beeld was dat God aan Eliza liet zien, dat weet God alleen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 16:53
 
ach, een dood paard kun je altijd ook slachten he.. paardebiefstuk, niks mis mee. Lachende smiley
dus die opmerking over dooie paarden waar je niets aan hebt in dat topic, is sowieso misplaatst.

maar goed, diverse lezertjes gaan deze bijdrage van mij ook weer misplaatst en off topic vinden Geschokte, onthutste smiley

het zij zo Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 20:26
 
DANIEL777 schreef:
Henk
dan zit ik ik met de volgende vraag
Hoe verklaar je dan dat elisa getuige was van de opname van elia in de Hemel?
Zou elisa dan volgens jou moeten hallucineren?

tweede gedeelte op henks reactie
Als Elisa idd zou hallucineren hoe kan dat hij door geloof toch de dubbele Gezagsauthoriteit van God krijgen die hij wenste na de hemelopvaring van elia?

Jezus werd ook opgenomen bij de leerlingen weg. Dus ja, Elisa kan ook prima getuige geweest zijn van dit tafereel. God heeft Zich blijkbaar op bijzondere wijze gemanifesteerd bij deze opname, zoals Hij Zich eeuwen later ook bijzonder manifesteerde met de tongen als van vuur op de hoofden van de leerlingen. En net zoals zij ook een bijzondere gave meekregen op dat moment, zo kreeg Elisa dat ook in de autoriteit die hij ontving.

En wie weet, Pieter, heeft hij wel een lekker paardenbiefstukje gegeten nadien Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 29 januari 2010, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1