ChristianMatch
 


Forum

Twaalf september stemmen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:08
 
CARMEN073 schreef:
Programmapunt 2: Alle drugs het land uit!


Koffie ook?
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:14
 
Jaja we gaan het rigoureus aanpakken! Niet meer met een zonnebril Coole smiley met zonnebril oplopen, we zien niks meer door de vingers, dus ook die koffie het land uit Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:17
 
MAMALOE463 schreef:
Jaja we gaan het rigoureus aanpakken! Niet meer met een zonnebril Coole smiley met zonnebril oplopen, we zien niks meer door de vingers, dus ook die koffie het land uit Boze smiley

Alleen nog fairtrade koffie.


en chocolade...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:20
 
CARMEN073 schreef:
Alleen nog fairtrade koffie.


en chocolade...


Clown smiley dan ben ik wel van de partij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:39
 
Ja alleen Max Havelaar producten komen het land in, en biologische groente en fruit, de euro gaat eruit en we gaan weer voor de Ruileconomie, of niet Carmen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:42
 
MAMALOE463 schreef:
Ja alleen Max Havelaar producten komen het land in, en biologische groente en fruit, de euro gaat eruit en we gaan weer voor de Ruileconomie, of niet Carmen Clown smiley



Daar gaat mn baan.
En dan daarna klagen zeker dat de groente , fruit en koffie zo duur zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:45
 
Nee er komt een ruileconomie, eerlijk is eerlijk, vroegahh komt weer terug, zucht.... Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:28
 
CARMEN073 schreef:
Wij gedogen niet.

Ook geen wiet.

Ja = ja en

Nee = nee.

Als er meer wiet gerookt zou worden zouden veel dingen verbeteren. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:36
 
Gerrit603 schreef:

Als er meer wiet gerookt zou worden zouden veel dingen verbeteren.


Ojaa, wat zou er dan volgens jou verbetert worden dan?
Ga je daar helderder van nadenken van die groene plantjes Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:41
 
MAMALOE463 schreef:
Gerrit603 schreef:

Als er meer wiet gerookt zou worden zouden veel dingen verbeteren.


Ojaa, wat zou er dan volgens jou verbetert worden dan?
Ga je daar helderder van nadenken van die groene plantjes Smiley die vol vragen zit

Er zou zeker meer verdraagzaamheid zijn, de gebruikers die ik ken worden niet helderder maar wel relaxter.

ps ik had er een knipoog bij gezet

extra ps ik denk weleens dat de hele politiek rot is, ik zie alleen maar zakkenvullers, hoe vaak zijn we al niet voorgelogen (griekenland, bankencrisis, eurocrisis)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:50
 
GERRIT603 schreef:
Er zou zeker meer verdraagzaamheid zijn, de gebruikers die ik ken worden niet helderder maar wel relaxter.

(...)



lijkt mij toch duidelijk dat verdraagzaamheid uit helder denken voor komt, en niet uit relaxt zijn, want dan gedoog je slechts iemand, wat achterbaks is... maw: ook jij zegt: alle drugs weg. prima idee, ik ben voor!

(hoera! vind ik ook!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:52
 
geen drugs, geen koffie, niet roken, geld wordt ruilhandel... kan het nóg beter???!!!! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:22
 
BART347 schreef:
lijkt mij toch duidelijk dat verdraagzaamheid uit helder denken voor komt, en niet uit relaxt zijn, want dan gedoog je slechts iemand, wat achterbaks is... maw: ook jij zegt: alle drugs weg. prima idee, ik ben voor!

(hoera! vind ik ook!)

Hier hebben we het over wiet, voor bv ms-patienten zeer heilzaam, noem jij dat ook drugs?
Alle harddrugs weg ben ik wel voor maar ik denk dat dat een utopie is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:52
 
GERRIT603 schreef:
Hier hebben we het over wiet, voor bv ms-patienten zeer heilzaam, noem jij dat ook drugs?
Alle harddrugs weg ben ik wel voor maar ik denk dat dat een utopie is.

dat vind ik ook.

voor MS patientien: ik heb mijn twijfels over de verschillende manieren van inname mbt de werkzaamheid....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:58
 
BART347 schreef:
geen drugs, geen koffie, niet roken, geld wordt ruilhandel... kan het nóg beter???!!!! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

en natuurlijk geen overheden, lastige instanties, of politiek! Coole smiley met zonnebril

op welke partij moet ik nu stemmen? Smiley die vol vragen zit






Smiley met dichtgeplakte mond <-- kijk: deze heeft geen stem... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:36
 
MAMALOE463 schreef:
Jaja we gaan het rigoureus aanpakken! Niet meer met een zonnebril Coole smiley met zonnebril oplopen, we zien niks meer door de vingers, dus ook die koffie het land uit Boze smiley

Lachende smiley Oke girl power I like that Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:41
 
Hebben we nog meer aandachtspunten voor onze nieuwe partij? GR.....
Carmen onze partijleider is even afwezig, moet ik nu deze moeilijke taak op me nemen of voelt iemand anders zich capabel genoeg als plaatsvervangend partijleider van GR?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:28
 
MAMALOE463 schreef:
Hebben we nog meer aandachtspunten voor onze nieuwe partij? GR.....
Carmen onze partijleider is even afwezig, moet ik nu deze moeilijke taak op me nemen of voelt iemand anders zich capabel genoeg als plaatsvervangend partijleider van GR?

Joh, prima dat jij partijleider wordt! Knipoog smiley Ik ambieer het iig niet, maar wil wel schaduwfractielid zijn hoor Knipoog smiley

En wat puntjes?
- alle rijbevoegde inwoners een gratis "groen" vervoermiddel naar keuze
- weg met alle bureaucratie rond asielaanvragen etc. Gewoon samen kijken of diegene veilig is in zijn/haar thuisland of niet, en aan de hand daarvan beslissen.
- zondag wordt weer een verplichte rustdag voor iedereen (behalve voor wie zorg verleent), niet alleen op Bijbelse gronden, maar ook om alle stress in te perken.
- wettelijke vaststelling van een verdubbeling van vakantiedagen voor alle werknemers en mensen die werk ambiëren.
- dus ook verdubbeling van alle vakantiegelden
- BTW-vrije shopdagen voor vrouwen, minimiaal 1x per maand (of krijgen we dan RuilWaar-vrije shopdagen?)
- ehm.........

Clown smiley


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 13 augustus 2012, 11:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANOUSKA714





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:32
 
je bent lekker op dreef Steentje Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 20:05
 
Steentje jij ambieert geen functie als partijleider, maar ik geef het stokje graag over aan jou, je punten zijn helder en uitvoerbaar volgens mij Knipoog smiley
Ik heb ook nog wel een aandachtspunt en dat betreft de milieuvervuiling!
Vandaag liet ik mijn blik eens gaan over die mooie stille heide, maar het afval wat ik overal tegen kom dat mag en kan niet zo door gaan Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 20:21
 
STEENTJE178 schreef:
Joh, prima dat jij partijleider wordt! Knipoog smiley Ik ambieer het iig niet, maar wil wel schaduwfractielid zijn hoor Knipoog smiley

En wat puntjes?
- alle rijbevoegde inwoners een gratis "groen" vervoermiddel naar keuze
- weg met alle bureaucratie rond asielaanvragen etc. Gewoon samen kijken of diegene veilig is in zijn/haar thuisland of niet, en aan de hand daarvan beslissen.
- zondag wordt weer een verplichte rustdag voor iedereen (behalve voor wie zorg verleent), niet alleen op Bijbelse gronden, maar ook om alle stress in te perken.
- wettelijke vaststelling van een verdubbeling van vakantiedagen voor alle werknemers en mensen die werk ambiëren.
- dus ook verdubbeling van alle vakantiegelden
- BTW-vrije shopdagen voor vrouwen, minimiaal 1x per maand (of krijgen we dan RuilWaar-vrije shopdagen?)
- ehm.........

Clown smiley

Anders niks steen Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 20:49
 
Hij is weer online maar redelijk onbereikbaar, de stemwijzer.

http://www.stemwijzer.nl

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 augustus 2012, 20:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:14
 
Ok, fijn Thomas, ik had gisteren een andere test, k weet nie welke, maar die gaf aan dat ik het meest uitkwam bij SP maar daar voel ik me helemaal niet bij thuis, vond het erg gek en vroeg me af of die testen wel kloppen Boze smiley

Ik zal deze test eens gaan doen, kijken waar ik op uitkom....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:35
 
MAMALOE463 schreef:
Steentje jij ambieert geen functie als partijleider, maar ik geef het stokje graag over aan jou, je punten zijn helder en uitvoerbaar volgens mij Knipoog smiley
Ik heb ook nog wel een aandachtspunt en dat betreft de milieuvervuiling!
Vandaag liet ik mijn blik eens gaan over die mooie stille heide, maar het afval wat ik overal tegen kom dat mag en kan niet zo door gaan Gefrustreerde smiley

*houdt de handen stijf op elkaar achter de rug, zodat ze het stokje niet aan kan pakken* Clown smiley
En ehm.....je punt a.g. milieuvervuiling zal ik bij het partijprogramma erop zetten. Nu nog een partijleider (of -lijder? Verraste, verbaasde smiley.....Clown smiley) vinden!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:58
 
MAMALOE463 schreef:
Ok, fijn Thomas, ik had gisteren een andere test, k weet nie welke, maar die gaf aan dat ik het meest uitkwam bij SP maar daar voel ik me helemaal niet bij thuis, vond het erg gek en vroeg me af of die testen wel kloppen Boze smiley

Ik zal deze test eens gaan doen, kijken waar ik op uitkom....

Het lijkt iedere keer alsof de Stemwijzer bepaalde punten als doorslaggevend pakt voor je keuze, terwijl je op veel andere punten met die partij kunt verschillen. Soms ook wel logisch, als je denkt aan bijv. levensovertuiging, levensbeëindiging, integratie, steun Griekenland/euro etc.
Voor mijn gevoel kom je daardoor wel eens uit bij een partij welke voor een groot deel niet past bij je verdere politieke voorkeuren......
(Zo kwam ik uit bij een betrekkelijk kleurloze partij waar ik echt niet op ga stemmen).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:48
 
Maar wat is eigenlijk het nut van de stemwijzer? Die gaat uit van de partijprogramma's of de specifieke speerpunten van de partijen. En we weten toch allemaal inmiddels dat van die programma's strax niets meer terecht komt. Dusz Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:14
 
Carmen073 schreef:
 
Maar wat is eigenlijk het nut van de stemwijzer? Die gaat uit van de partijprogramma's of de specifieke speerpunten van de partijen. En we weten toch allemaal inmiddels dat van die programma's strax niets meer terecht komt. Dusz


Psies Carmen dat vind ik nou ook, vandaar onze nieuwe partij, door jou bedacht GR Girls Reight Knipoog smiley Knipoog smiley

Wij moeten met doelstellingen komen die realiseerbaar uitvoerbaar zijn en geen gouden bergen die ze allemaal beloven maar niet waar maken Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:36
 
Ik denk dat nieuwe partijen kansloos zijn in de huidige televisie-democratie. De stemwijzer houdt ook geen rekening met traditioneel stemgedrag. Vrijgemaakten stemden vroeger grotendeels GPV en zullen nu vaak uit om die reden CU stemmen. Een deel van de bevindelijkheid stemt altijd SGP en ik denk dat veel stemmers op die partij het lang niet altijd met het partijprogramma eens zullen zijn. De traditionele aanhang van het CDA loopt weg of is aan het weglopen. Het zou wel eens dodelijk voor de eens zo grote partij kunnen zijn dat ze niet bij een van de debatten bij RTL4 zijn uitgenodigd. Het merendeel van de stemmers in Nederland is neo-liberaal (VVD,PVV, D'66). Veel traditioneel linkse stemmers die een meer sociaal beleid willen en de bezuinigingen op de modale en minderverdienende zat zijn, wenden zich nu tot de SP, terwijl die vroeger richting PVDA gingen. Aan de andere kant de VVD die de indruk zal wekken dat het gaat tussen VVD en SP. Wilders heeft na zijn debacle in het kabinet bij zijn aanhang ook vertrouwen verloren en de SP spint daar garen bij. Confessionele politiek is nauwelijks een issue. De campagne is maar drie weken en hoe het zich dan ontwikkelt is voor geen mens te voorspellen.
Bij de stemwijzer heb je wel de mogelijkheid bepaalde items als Europa of zo aan te vinken waardoor je keuze iets meer gewicht krijgt. Bedenk dat het een computerprogramma is dat gewoon punten geeft voor keuzes, en de programmeur heeft daarin behoorlijk invloed. Een stemwijzer is niet meer dan een indicatie en het is zeker niet zo dat je moet stemmen wat de stemwijzer aangeeft. Hij had ook wat uitgebreider moeten zijn. De standpunten van kleine partijen als bovengenoemde en de PvdD komen niet uit de verf.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 14 augustus 2012, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 14:22
 
1 van de meest herhaalde beloftes volgens mij is het: "Terugdringen van de bureaucratie!"

Als ik me niet vergis is deze alleen nog maar toegenomen. X op X.

Ons partijprogrammapunt wordt niet 'terugdringen' maar Afschaffen!

Hoe; dat weet ik nog niet. We vormen een denktank! Wie wil hierin zitting nemen?

De denktank gaat bij elkaar komen in een creativiteitsbevorderende omgeving. Whatever that may be. Dat moeten we dus eerst onderzoeken. Wie wil er in de onderzoekscommissie voor de Creativiteitsbevorderende Denktank Omgeving? (CDO)

Zodra de onderzoekscie een uitspraak heeft gedaan wordt er passend onderkomen gebouwd. Dat mag natuurlijk niet te duur worden; wil iemand aub uitrekenen voor welk budget dit het meest efficient kan?

Dan zoeken we nog iemand voor de fondsenwerving, een technisch team voor de benodigde communicatiemiddelen en een A-team (administratief team). Ik zal iemand zoeken die e.e.a. kan coordineren en iemand die een beetje over(ge)wicht heeft om de boel aan te sturen. Wellicht kunnen we wat besparen door de secretaresse ook alle notulen te laten maken.

Spijkers met Koppen!

GR Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:20
 
CARMEN073 schreef:
1 van de meest herhaalde beloftes volgens mij is het: "Terugdringen van de bureaucratie!"

Als ik me niet vergis is deze alleen nog maar toegenomen. X op X.

Ons partijprogrammapunt wordt niet 'terugdringen' maar Afschaffen!

Hoe; dat weet ik nog niet. We vormen een denktank! Wie wil hierin zitting nemen?

De denktank gaat bij elkaar komen in een creativiteitsbevorderende omgeving. Whatever that may be. Dat moeten we dus eerst onderzoeken. Wie wil er in de onderzoekscommissie voor de Creativiteitsbevorderende Denktank Omgeving? (CDO)

Zodra de onderzoekscie een uitspraak heeft gedaan wordt er passend onderkomen gebouwd. Dat mag natuurlijk niet te duur worden; wil iemand aub uitrekenen voor welk budget dit het meest efficient kan?

Dan zoeken we nog iemand voor de fondsenwerving, een technisch team voor de benodigde communicatiemiddelen en een A-team (administratief team). Ik zal iemand zoeken die e.e.a. kan coordineren en iemand die een beetje over(ge)wicht heeft om de boel aan te sturen. Wellicht kunnen we wat besparen door de secretaresse ook alle notulen te laten maken.

Spijkers met Koppen!

GR Lachende smiley met blinkend witte tanden

Onderzoekscommissie?! Het lijkt hier Den Haag wel! Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende
Pagina 2 van 11