ChristianMatch
 


Forum

rijkdom
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 11:53
 
2 teksten in Openbaringen spreken over rijkdom:

Op 2: 9 "Ik weet uw verdrukking en armoede, hoewel gij rijk zijt..."
Op 3: 17 " Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte, raad Ik u aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is, opdat gij rijk moogt worden, en witte klederen, opdat gij die aandoet en de schande uwer naaktheid niet zichtbaar worde; en ogenzalf om uw oogleden te bestrijken, opdat gij zien moogt."

(Ik weet het; ik mag geen bijbelteksten aan elkaar plakken, maar anders wordt ut zo'n lap tekst. Het tussenliggende stuk zit ergens achter in je bijbel. Engeltje smiley

In de 1e tekst spreekt Jezus tegen mensen die hoewel in materiele zaken arm, in geestelijke zaken rijk zijn.
In de 2e tekst lijkt het omgekeerde aan de hand te zijn.

Wat ik mij afvraag is, vooropgesteld dat je geestelijke rijkdom apprecieert, hoe verkrijg je die? Welke keuzes maak je in het leven van iedere dag waarbij je denkt aan je (toekomstige) geestelijke rijkdom? Waar en voor wie leef je eigenlijk?

Of; om met CM taal te spreken: welke doelen of dromen streef je na in je leven?


Laatst aangepast door
CARMEN073
op zaterdag 25 augustus 2012, 16:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:45
 
CARMEN073 schreef:
2 teksten in Openbaringen spreken over rijkdom:

Op 2: 9 "Ik weet uw verdrukking en armoede, hoewel gij rijk zijt..."
Op 3: 17 " Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte, raad Ik u aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is, opdat gij rijk moogt worden, en witte klederen, opdat gij die aandoet en de schande uwer naaktheid niet zichtbaar worde; en ogenzalf om uw oogleden te bestrijken, opdat gij zien moogt."

(Ik weet het; ik mag geen bijbelteksten aan elkaar plakken, maar anders wordt ut zo'n lap tekst. Het tussenliggende stuk zit ergens achter in je bijbel. Engeltje smiley

In de 1e tekst spreekt Jezus tegen mensen die hoewel in materiele zaken arm, in geestelijke zaken rijk zijn.
In de 2e tekst lijkt het omgekeerde aan de hand te zijn.

Wat ik mij afvraag is, vooropgesteld dat je geestelijke rijkdom apprecieert, hoe verkrijg je die? Welke keuzes maak je in het leven van iedere dag waarbij je denkt aan je (toekomstige) geestelijke rijkdom? Waar en voor wie leef je eigenlijk?

Of; om met CM taal te spreken: welke doelen of dromen streef je na in je leven?

Er is een spreuk: God geef mij moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en rust om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, en wijsheid om tussen deze 2 onderscheid te maken.

Nou goed, sommige dingen kan ik niet veranderen, hoog sensitief oa, dus ik kan niet tegen drukte, en ik kan meestal alleen mezelf zijn met mensen die ik al jaren ken.

Ja, dus bijvoorbeeld, zo'n CM uitje, ja, dan hou ik me een week rustig spreek bijna niets af, slaap extra veel, en dan toch lukt dat me niet.

Andere dingen lukt me wel, mijn huis schilderen, naar mijn vrijwilligerswerk gaan.

Goede films kijken goede boeken lezen. Met mensen omgaan die ik al heel lang ken, voor het vertrouwde gevoel.

Werelds gezien stel ik niet veel voor, als iemand geen redenen weet, in de wao, veel rusten, geen kinderen...

Maar ja, God bestaat, dat is voor mij letterlijk dus ook mijn redding.
Ik kan van dingen genieten, als ik naar mijn werk fiets, als ik een stukje in de buurt loop, films kijk, lezen..
En schilderen wil ik weer oppakken. Nou kan de een beter schilderen dan de ander, en ik kan het een beetje, maar oefening baart kunst, en hoe vaker je oefent en het doet hoe beter het gaat.

Ja, en ik ben ook al 40, en ja, een gezin opbouwen zie ik niet zitten, kan ook geen kinderen krijgen.
Dus eigenlijk zit ik nu én te leven, en me voor te bereiden op mijn verdere leven.
En ik vind het ontzettend jammer dat ik niet regulier kan werken, maar ja, vrijwilligerswerk, na een tijdje heb je niet meer door dat dat anders is, je moet ook op tijd komen, dingen doen en mensen om je heen.

Fijne Avond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 19:28
 
CARMEN073 schreef:
2 teksten in Openbaringen spreken over rijkdom:

Op 2: 9 "Ik weet uw verdrukking en armoede, hoewel gij rijk zijt..."
Op 3: 17 " Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte, raad Ik u aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is, opdat gij rijk moogt worden, en witte klederen, opdat gij die aandoet en de schande uwer naaktheid niet zichtbaar worde; en ogenzalf om uw oogleden te bestrijken, opdat gij zien moogt."

(Ik weet het; ik mag geen bijbelteksten aan elkaar plakken, maar anders wordt ut zo'n lap tekst. Het tussenliggende stuk zit ergens achter in je bijbel. Engeltje smiley

In de 1e tekst spreekt Jezus tegen mensen die hoewel in materiele zaken arm, in geestelijke zaken rijk zijn.
In de 2e tekst lijkt het omgekeerde aan de hand te zijn.

Wat ik mij afvraag is, vooropgesteld dat je geestelijke rijkdom apprecieert, hoe verkrijg je die? Welke keuzes maak je in het leven van iedere dag waarbij je denkt aan je (toekomstige) geestelijke rijkdom? Waar en voor wie leef je eigenlijk?

Of; om met CM taal te spreken: welke doelen of dromen streef je na in je leven?

Mooi topic... Maar moet er even rustig mijn gedachten over laten gaan..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:32
 
CARMEN073 schreef:
2 teksten in Openbaringen spreken over rijkdom:

Op 2: 9 "Ik weet uw verdrukking en armoede, hoewel gij rijk zijt..."
Op 3: 17 " Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte, raad Ik u aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is, opdat gij rijk moogt worden, en witte klederen, opdat gij die aandoet en de schande uwer naaktheid niet zichtbaar worde; en ogenzalf om uw oogleden te bestrijken, opdat gij zien moogt."

(Ik weet het; ik mag geen bijbelteksten aan elkaar plakken, maar anders wordt ut zo'n lap tekst. Het tussenliggende stuk zit ergens achter in je bijbel. Engeltje smiley

In de 1e tekst spreekt Jezus tegen mensen die hoewel in materiele zaken arm, in geestelijke zaken rijk zijn.
In de 2e tekst lijkt het omgekeerde aan de hand te zijn.

Wat ik mij afvraag is, vooropgesteld dat je geestelijke rijkdom apprecieert, hoe verkrijg je die? Welke keuzes maak je in het leven van iedere dag waarbij je denkt aan je (toekomstige) geestelijke rijkdom? Waar en voor wie leef je eigenlijk?

Of; om met CM taal te spreken: welke doelen of dromen streef je na in je leven?


Je kunt veel geld hebben en geestelijk arm zijn.
Je kunt veel geld hebben en geestelijk rijk zijn.
Je kunt weinig geld hebben en geestelijk arm zijn.
Je kunt weinig geld hebben en geestelijk rijk zijn.

Het is makkelijk te wijzen naar christenen die geld hebben en dan te zeggen dat ze geen christen zijn maar de Mammon dienen. Tuurlijk is in deze tijd geld een 'verslavend' iets. Kijk naar de huidige economie hoe alles aan elkaar hangt van geld en macht. De vraag is op je er slaaf van bent. Richt je je in je rijkdom of in je armoede tot God of tot het geld.

In de bijbel zijn er ook zat voorbeelden van rijke mensen die mannen naar Gods hart waren.
Abraham, echt niet arm
David, ontbrak het ook niet aan iets
en ga zo maar door.
Ook zij hadden hun zwakheden, maar wisten toch elke keer weer waar zij hun kracht vandaan moesten halen.

Maar ja, alles makkelijker gezegd dan gedaan, als ik eerlijk moet zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:58
 
SHANITA130 schreef:
Er is een spreuk: God geef mij moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en rust om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, en wijsheid om tussen deze 2 onderscheid te maken.

Nou goed, sommige dingen kan ik niet veranderen, hoog sensitief oa, dus ik kan niet tegen drukte, en ik kan meestal alleen mezelf zijn met mensen die ik al jaren ken.

Ja, dus bijvoorbeeld, zo'n CM uitje, ja, dan hou ik me een week rustig spreek bijna niets af, slaap extra veel, en dan toch lukt dat me niet.

Andere dingen lukt me wel, mijn huis schilderen, naar mijn vrijwilligerswerk gaan.

Goede films kijken goede boeken lezen. Met mensen omgaan die ik al heel lang ken, voor het vertrouwde gevoel.

Werelds gezien stel ik niet veel voor, als iemand geen redenen weet, in de wao, veel rusten, geen kinderen...

Maar ja, God bestaat, dat is voor mij letterlijk dus ook mijn redding.
Ik kan van dingen genieten, als ik naar mijn werk fiets, als ik een stukje in de buurt loop, films kijk, lezen..
En schilderen wil ik weer oppakken. Nou kan de een beter schilderen dan de ander, en ik kan het een beetje, maar oefening baart kunst, en hoe vaker je oefent en het doet hoe beter het gaat.

Ja, en ik ben ook al 40, en ja, een gezin opbouwen zie ik niet zitten, kan ook geen kinderen krijgen.
Dus eigenlijk zit ik nu én te leven, en me voor te bereiden op mijn verdere leven.
En ik vind het ontzettend jammer dat ik niet regulier kan werken, maar ja, vrijwilligerswerk, na een tijdje heb je niet meer door dat dat anders is, je moet ook op tijd komen, dingen doen en mensen om je heen.

Fijne Avond!


En voel jij je rijk Shanita?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:00
 
ANNA415 schreef:
Je kunt veel geld hebben en geestelijk arm zijn.
Je kunt veel geld hebben en geestelijk rijk zijn.
Je kunt weinig geld hebben en geestelijk arm zijn.
Je kunt weinig geld hebben en geestelijk rijk zijn.

Het is makkelijk te wijzen naar christenen die geld hebben en dan te zeggen dat ze geen christen zijn maar de Mammon dienen. Tuurlijk is in deze tijd geld een 'verslavend' iets. Kijk naar de huidige economie hoe alles aan elkaar hangt van geld en macht. De vraag is op je er slaaf van bent. Richt je je in je rijkdom of in je armoede tot God of tot het geld.

In de bijbel zijn er ook zat voorbeelden van rijke mensen die mannen naar Gods hart waren.
Abraham, echt niet arm
David, ontbrak het ook niet aan iets
en ga zo maar door.
Ook zij hadden hun zwakheden, maar wisten toch elke keer weer waar zij hun kracht vandaan moesten halen.

Maar ja, alles makkelijker gezegd dan gedaan, als ik eerlijk moet zijn.

Ik ben wel benieuwd naar wat jij dan makkelijker gezegd vindt dan gedaan. Kun je specifieke terreinen aanwijzen waarin je moeite ervaart? Welke rijkdom zoek jij (als je die zoekt)?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:28
 
CARMEN073 schreef:
En voel jij je rijk Shanita?

Ja, door de band genomen wel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:37
 
CARMEN073 schreef:
Ik ben wel benieuwd naar wat jij dan makkelijker gezegd vindt dan gedaan. Kun je specifieke terreinen aanwijzen waarin je moeite ervaart? Welke rijkdom zoek jij (als je die zoekt)?

Geld geeft geen echte rijkdom, geestelijke rijkdom is het belangrijkst.
Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik een prima loon heb. Dat is iets om dankbaar voor te zijn. Maar ik werk er hard voor, dus dan heb ik het toch verdiend, dus dan vergeet je snel dankbaar er voor te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 17:46
 
Geld is goed indien gezond verstand regeert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 18:52
 
SVEN797 schreef:
Geld is goed indien gezond verstand regeert.


aan die voorwaarde voldoet Nederland niet, emigreren dus Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 19:00
 
PIETER649 schreef:
aan die voorwaarde voldoet Nederland niet, emigreren dus Lachende smiley

jaja laat me raden allemaal naar duitsland zeker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 19:25
 
PIETER649 schreef:
aan die voorwaarde voldoet Nederland niet, emigreren dus Lachende smiley

Jij mag er blijven...maar of wij komen.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:00
 
ZEELAND736 schreef:
Jij mag er blijven...maar of wij komen.... Knipoog smiley


asteblief zeg Verraste, verbaasde smiley blijf lekker daar!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1