ChristianMatch
 


Forum

wonder? wonder!!!
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
detail, je begrijpt best wat ik bedoel te zeggen, jammer dat je dat dan negeert en wel op over een schrijffout valt......ik zie hier trouwens wel dramatischer fouten met het Nederlands...
maar gelukkig hebben we jou als verbeteraar.....ik las pas: ik leesde ergens......val je daar niet over?
Ja hoor, maar ik heb het idee dat we in cirkelredeneringen belanden. De argumenten zijn uitgewisseld en ik wil daar dus een punt achter zetten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:41
 
FILIA110 schreef:
Zo is dat Petra, die vrijheid heb je inderdaad en wat is er tegen om te bidden voor verbitterde mensen? Niets, helemaal niets...bidden is het beste en het mooiste wat je maar kunt doen tenslotte als Christen...een zeer machtig wapen in de strijd in de hemelse gewesten, waar overigens Jezus Christus op Golgotha de overwinning heeft behaald. Alle machten en krachten heeft Hij openlijk tentoongesteld daar. Hij alleen is overwinnaar, Hallelujah...Hij zij geprezen tot in alle eeuwigheid...Onze Heer en Heiland Jezus Christus.... Gods zegen ! Lachende smiley

AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Ja hoor, maar ik heb het idee dat we in cirkelredeneringen belanden. De argumenten zijn uitgewisseld en ik wil daar dus een punt achter zetten....


Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven.......jammer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:55
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven.......jammer...
Over je taalfout? Zoals je weet ben ik altijd precies in de spelling. Maar ik hou ook rekening met de persoon, die er achter zit. En idd, mijn tenen krommen vaak. En af en toe zeg ik er wat van, vooral als je woorden gebruikt, die een heel andere betekenis hebben....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Over je taalfout? Zoals je weet ben ik altijd precies in de spelling. Maar ik hou ook rekening met de persoon, die er achter zit. En idd, mijn tenen krommen vaak. En af en toe zeg ik er wat van, vooral als je woorden gebruikt, die een heel andere betekenis hebben....



Je weet best dat ik goed Nederlands schrijf en dit was een foutje van de spellingscontrole die het anders neerzet......dus om daar nu zo flauw over te doen......kijk naar de boodschap van het verhaal, veel belangrijker.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Ogenschijnlijk zag je niets aan hem. Hij speelde met andere jongens, hij lachte af en toe en je kon zien dat hij zich thuis voelde. Kees deed gewoon mee met de rest....wat had hij een plezier op het kamp.

Automatisch gingen mijn gedachten uit naar twee jaar geleden. Kees had PDD NOS hadden de ouders verteld. En ach, PDD NOS, er zijn variaties, ik haalde mn schouders op, zal wel.
Maar deze PDD NOS was ernstig, heel ernstig. De eerste middag begon het al. Binnen twee minuten liep hij bij zn groepje weg en was kwaad, heel kwaad. Er was geen land met hem te bezeilen. Na hem weer voorzichtig terug te brengen naar zn groepje, was het na een kwartiertje weer mis. En eigenlijk ging het die hele week zo door. Boze buien kwamen en gingen, en we legden ons erbij neer dat hij zo was....

Vorig jaar wilde hij weer mee. En het begon eigenlijk precies hetzelfde, hij wilde de bal hebben en kreeg hem niet. Boos liep hij weer weg. Ik weet niet waarom ik het deed, maar ik herkende iets in hem. Kinderen met PDD NOS zijn snel boos. Vooral als ze in een onveilige omgeving zijn. En die boosheid kan snel een gevangenis voor ze worden. Ze willen wel weer meedoen, maar ze kunnen het gewoonweg niet. Die boosheid houdt ze ahw gevangen. Ik nam zn beide handen en zei tegen hem: doe maar eens flink boos. Hij greep mn handen en begon er in te knijpen, begon te grommen, en na een tijdje zei hij: het is over. En hij kon weer gaan spelen in de groep. Ik merkte toen, dat die boze bui zelf het probleem was. Hij was boos, wilde weer normaal kunnen doen, maar zag geen weg meer terug. Nu had hij het middel gevonden om uit zijn boze buien te komen. Tijdens die week kwam hij naar ons toe als hij zich boos voelde worden, na het gebruikelijke gegrom kon hij weer met zn vriendjes gaan spelen. Zonder dat ik echt merkte dat er iets veranderd was, was er voor hem een heleboel gebeurd.
Zn ouders hadden al regelingen getroffen om naar een aparte school te gaan. Hij was niet meer te handhaven op een normale school. Toen hij terugkwam uit het kamp, was de verandering zo groot dat hij gewoon op de school kon blijven waar hij was.
Nu zag ik hem na een jaar weer. En zoals ik al eerder vermeldde, er was niets meer te zien van zijn boosheid, wat zo lang het kenmerk van zijn gedrag was geweest. Hij deed gewoon mee met alle spelletjes en met de bonte avond. Een gewone jongen op het kamp.
Ik wil niet zeggen dat hij genezen was van PDD NOS. Dat zou teveel zijn van het goede. Ook wil ik niet zeggen, dat wij ervoor gezorgd hadden dat hij beter om kon gaan met de nieuwe impulsen van zo'n kamp. Maar zelf vind ik dit het grootste wonder wat ik ooit gezien heb. Hoe een jongen, die zo onhandelbaar was, nu opeens kon luisteren en gewoon meedoen..niet alleen op het kamp., maar ook in zijn dagelijks leven. God is groot, en God verandert mensen..Halleluja

Geweldig!! Ik begrijp nu wat je bedoelt met "echte problemen"!

Quote:
Chatuliem: "ja, dat is jouw interpretatie. In het echt ben ik echt wel begaan met mensen met echte problemen. "

Ik had het in mijn onschuld over kids die:

- op 8-jarige leeftijd mij niet durven aankijken omdat ze denken dat ze zo gruwelijk 'slecht en verdorven' zijn; omdat hun eigen moeder en broers dat beweren;
- op 6 en 8-jarige leeftijd dagenlang met chips op de bank hangen omdat hun vader weg is en hun moeder aan het plafond hangt en zij niet weten wat zij daarmee aan moeten (en ik overdrijf niet);
- niet meer praten omdat ze dagelijks door hun moeder en zus in elkaar geslagen worden;
- op 6-jarige leeftijd alleen maar kunnen huilen omdat hun moeder wekenlang in het buitenland zit en zij alleen in huis achterblijven;
- geen contact hebben met hun (pedofiele) vader in de gevangenis; hun moeder rond de kerst hebben zien sterven, hun oudste broer in de gevangenis niet kunnen bezoeken, door de kinderbescherming niet alleen uit huis maar ook in het buitenland geplaatst worden zodat ze volledig ontheemd raken voor zover ze dat al niet waren;
- door vader, broers, zwagers, kennissen, vrienden, sexueel misbruikt worden;
- op 9-jarige leeftijd uit hun leefomgeving gerukt worden en vervolgens in hun koffer moeten leven van 'gastgezin naar gastgezin' waarbij contact met hun dierbaren onmogelijk is.

Ik kan nog wel doorgaan.

Maar heel fijn dat er iemand met een 'echt probleem' door jou geholpen is....


Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 28 augustus 2012, 10:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 10:08
 
CARMEN073 schreef:
Geweldig!! Ik begrijp nu wat je bedoelt met "echte problemen"!

Citaat: "ja, dat is jouw interpretatie. In het echt ben ik echt wel begaan met mensen met echte problemen. "

Ik had het in mijn onschuld over kids die:

- op 8-jarige leeftijd mij niet durven aankijken omdat ze denken dat zo gruwelijk 'slecht en verdorven' zijn; omdat hun eigen moeder en broers dat beweren;
- 6 en 8-jarige leeftijd dagenlang met chips op de bank hangen omdat hun vader weg is en hun moeder aan het plafond hangt en zij niet weten wat zij daarmee aan moeten (en ik overdrijf niet);
- niets meer praten omdat ze dagelijks door moeder en zusjes in elkaar geslagen worden;
- op 6-jarige leeftijd alleen maar kunnen huilen omdat hun moeder wekenlang in het buitenland zit en zij alleen in huis achterblijven;
- geen contact hebben met hun (pedofiele) vader in de gevangenis; hun moeder rond de kerst hebben zien sterven, hun oudste broer in de gevangenis niet kunnen bezoeken, door de kinderbescherming niet alleen uit huis maar ook in het buitenland geplaatst worden zodat ze volledig ontheemd raken voor zover ze dat al niet waren;
- door vader, broers, zwagers, kennisen, vrienden, sexueel misbruikt worden;
- op 9-jarige leeftijd uit hun leefomgeving gerukt worden en vervolgens in koffer moeten leven van 'gastgezin naar gastgezin' waarbij contact met hun dierbaren onmogelijk is.

Ik kan nog wel doorgaan.

Maar heel fijn dat er iemand met een 'echt probleem' door jou geholpen is....

Omdat er altijd wel iemand met een erger probleem is telt jouw probleem niet?
Zal het tegen mn zoon zeggen, zn rugzakje kan wel opgezegd en hij hoeft niet meer naar de psychiater voor hulp want hij heeft geen echt probleem .
Lijkt me niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 10:56
 
ROELANDE345 schreef:
Omdat er altijd wel iemand met een erger probleem is telt jouw probleem niet?
Zal het tegen mn zoon zeggen, zn rugzakje kan wel opgezegd en hij hoeft niet meer naar de psychiater voor hulp want hij heeft geen echt probleem .
Lijkt me niet

Ik heb juist het tegendeel beweerd en probeer ook nu duidelijk te maken dat
zo'n houding niet klopt.

Chat spreekt hier over een wonder in het leven van een klein kind; kennelijk ervaart hij de moeilijkheden van dit kind wel als 'echt probleem'.

De problemen die ik hierboven heb omgeschreven worden door hem geclassificeerd als "moeite hebben met je vaderbeeld".

En daar val ik over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:00
 
CARMEN073 schreef:
Ik heb juist het tegendeel beweerd en probeer ook nu duidelijk te maken dat
zo'n houding niet klopt.

Chat spreekt hier over een wonder in het leven van een klein kind; kennelijk ervaart hij de moeilijkheden van dit kind wel als 'echt probleem'.

De problemen die ik hierboven heb omgeschreven worden door hem geclassificeerd als "moeite hebben met je vaderbeeld".

En daar val ik over.

oke dat is in een ander topic las ik later,jouw reactie boven kwam een beetje vreemd over
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:03
 
ROELANDE345 schreef:
oke dat is in een ander topic las ik later,jouw reactie boven kwam een beetje vreemd over

Ik heb het aangepast; hopelijk is het nu wat duidelijker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:12
 
CARMEN073 schreef:
Ik heb juist het tegendeel beweerd en probeer ook nu duidelijk te maken dat
zo'n houding niet klopt.

Chat spreekt hier over een wonder in het leven van een klein kind; kennelijk ervaart hij de moeilijkheden van dit kind wel als 'echt probleem'.

De problemen die ik hierboven heb omgeschreven worden door hem geclassificeerd als "moeite hebben met je vaderbeeld".

En daar val ik over.
Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel....



Jij vind dat zo ,maar vinden ervaringsdeskundigen-kinderen- dat ook?
Je moet altijd oppassen om je eigen mening niet tot DE mening te verheffen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij vind dat zo ,maar vinden ervaringsdeskundigen-kinderen- dat ook?
Je moet altijd oppassen om je eigen mening niet tot DE mening te verheffen.

(sorry als ik voor mn beurt praat; je vraag was geadresseerd aan chat)

Nee; dat vinden ze niet. Het voert mij te ver om hier te gaan uitleggen hoe dit in de praktijk werkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:37
 
CARMEN073 schreef:
(sorry als ik voor mn beurt praat; je vraag was geadresseerd aan chat)

Nee; dat vinden ze niet. Het voert mij te ver om hier te gaan uitleggen hoe dit in de praktijk werkt.



Ik denk dat ze dat zeker wel vinden hoor......(ook praktijk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij vind dat zo ,maar vinden ervaringsdeskundigen-kinderen- dat ook?
Je moet altijd oppassen om je eigen mening niet tot DE mening te verheffen.

Ja en zeker als mensen op de een of andere manier beschadigd zijn er daardoor nu hulp nodig hebben. Je kunt toch niet voor een ander invoelen hoe erg zn leed is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:40
 
ROELANDE345 schreef:
Ja en zeker als mensen op de een of andere manier beschadigd zijn er daardoor nu hulp nodig hebben. Je kunt toch niet voor een ander invoelen hoe erg zn leed is?


Nee, en dan nog eens, je eigen leed is je eigen leed.....daar kan je niet aan denken in orde van de ander heeft het erger of minder erg.......
Op dat moment is het jouw verdriet en jouw leed en daar moet je wat mee.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij vind dat zo ,maar vinden ervaringsdeskundigen-kinderen- dat ook?
Je moet altijd oppassen om je eigen mening niet tot DE mening te verheffen.
Eerlijk gezegd vind ik dit eigenlijk onzin wat je neerschrijft. Ik heb duidelijk de contekst aangegeven waarin ik vind dat dit opgaat. Dat Carmen een andere contekst schildert doet niks af aan datgene wat ik vind over dat wat ik zie. Het gaat pas mis, als je mijn stelling toepast op een andere contekst...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel....

Waar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel....


Andere referentiekaders... okay... maar is meestal iets wat je aanschouwt en niet ondergaat vanuit een vader-kindrelatie. Je kunt dan wéten wat een goede vader in zou kunnen houden maar feit blijft dat een vader ontbrak of disfunctioneel was/is.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 28 augustus 2012, 12:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:20
 
JOL252 schreef:
Andere referentiekaders... okay... maar is meestal iets wat je aanschouwt en niet ondergaat vanuit een vader-kindrelatie. Je kunt dan wéten wat een goede vader in zou kunnen houden maar feit blijft dat een vader ontbrak of disfunctioneel was/is.
Je slaat precies de spijker op de kop. In het pastoraat kom je nogal eens de term tegen: ik weet niet wat een goede vader is, omdat mijn vader geen goede vader voor me was. (nu ik het zo opschrijf, zie ik de tegenstrijdigheid). Uiteindelijk heeft iedereen wel een bepaald beeld van een goede vader.... dat is het enige wat ik heb willen zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:43
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit eigenlijk onzin wat je neerschrijft. Ik heb duidelijk de contekst aangegeven waarin ik vind dat dit opgaat. Dat Carmen een andere contekst schildert doet niks af aan datgene wat ik vind over dat wat ik zie. Het gaat pas mis, als je mijn stelling toepast op een andere contekst...


Ik kan het maar niet bevatten dat jij soms niet begrijpt wat mensen schrijven en dat dan maar -heel onaardig- af doet als onzin.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:48
 
JOL252 schreef:
Andere referentiekaders... okay... maar is meestal iets wat je aanschouwt en niet ondergaat vanuit een vader-kindrelatie. Je kunt dan wéten wat een goede vader in zou kunnen houden maar feit blijft dat een vader ontbrak of disfunctioneel was/is.

Is dat wel ? Je kan altijd een goede vader hebben gehad en dus wel het voorbeeld van een goede vader......maar dingen kunnen veranderen en dan is het op dát moment niet meer een goede vader.....
Als ik met mijn broers en zussen over mijn vader praat lijkt het wel of we allemaal een verschillende vader hebben gehad dus de blik van kijken is en blijft altijd een heel persoonlijke......ook al heb je het over dezelfde vader....... verrassend soms om te horen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 00:16
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is dat wel ? Je kan altijd een goede vader hebben gehad en dus wel het voorbeeld van een goede vader......maar dingen kunnen veranderen en dan is het op dát moment niet meer een goede vader.....
Als ik met mijn broers en zussen over mijn vader praat lijkt het wel of we allemaal een verschillende vader hebben gehad dus de blik van kijken is en blijft altijd een heel persoonlijke......ook al heb je het over dezelfde vader....... verrassend soms om te horen......



Herkenbaar wel.. alsof je een heel andere jeugd hebt gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 01:06
 
Als ik aan mijn aardse vader denk???
Wat een lieve vader was het...streng maar rechtvaardig!!!!
En gelukkig denken mijn 3 broers en zussen...precies hetzelfde over hem....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 07:20
 
CHATULIEM619 schreef:
Je slaat precies de spijker op de kop. In het pastoraat kom je nogal eens de term tegen: ik weet niet wat een goede vader is, omdat mijn vader geen goede vader voor me was. (nu ik het zo opschrijf, zie ik de tegenstrijdigheid). Uiteindelijk heeft iedereen wel een bepaald beeld van een goede vader.... dat is het enige wat ik heb willen zeggen.


Ja okay, ik snap je punt maar dit is op het gebied van het verstand, het herkennen, het onderscheiden van. Er is nog een ander soort weten: het nooit ervaren en gezien hebben en dáárin dus niet weten hoe het voelt en hoe het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel....

tuurlijk die zijn er, voldoende referentie kaders, gelukkig maar.

Maar voordat je dat door hebt....eerst wordt je angstig als je ziet dat een kind rond een jaar of tien, meisjes heb ik 't over, met respect worden behandeld door ouders. Dat is tussen de 20 en 30, en rond je dertigste, dan is ook je intelligentie op zijn hoogst, dan pas, met wat geluk, goed psych. enzo, dan pas ga je dan krijgen met die referentiekaders inzien.

Maar...het is wel zo, ieder kind, hoe mishandeld ook, heeft ook goede tijden gekend, ook als volwassen en die momenten en tijden moet je vasthouden en gedenken.

Maar/en wat ik mij weleens afvraag er zijn zoveel mensen met zoveel verdriet...wat wordt daaraan gedaan.....vraag ik me zomaar ff af...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:58
 
ZEELAND736 schreef:
Als ik aan mijn aardse vader denk???
Wat een lieve vader was het...streng maar rechtvaardig!!!!
En gelukkig denken mijn 3 broers en zussen...precies hetzelfde over hem....

Gaat er niet om of iemand streng of rechtvaardig was maar hoe je als kind naar je jeugd kijkt.....Wil helemaal niet zeggen dat iemand dan niet aardig of goed was........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:00
 
JOL252 schreef:
Ja okay, ik snap je punt maar dit is op het gebied van het verstand, het herkennen, het onderscheiden van. Er is nog een ander soort weten: het nooit ervaren en gezien hebben en dáárin dus niet weten hoe het voelt en hoe het is.

Ja, dat bedoel ik dus....dat zie je met een beetje geluk pas rond je dertigste...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:02
 
WILLEMIJN232 schreef:
Gaat er niet om of iemand streng of rechtvaardig was maar hoe je als kind naar je jeugd kijkt.....Wil helemaal niet zeggen dat iemand dan niet aardig of goed was........

Ja, gaat erom of je liefde en respect kreeg....en niet alleen voor de buitenkant, als er mensen bij waren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
Gaat er niet om of iemand streng of rechtvaardig was maar hoe je als kind naar je jeugd kijkt.....Wil helemaal niet zeggen dat iemand dan niet aardig of goed was........

Hoe bedoel je dat Willemijn Zeeland schrijft over haar vader
lief streng en rechtvaardig en dat vinden haar broers en zussen ook.
Dan denk ik : goede vader dus, maar jij denkt dan iets anders????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4