ChristianMatch
 


Forum

Vergeving
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik schreef dat ik het me afvroeg. Je komt wel over als iemand die de bijbel niet zo belangrijk vindt voor je dagelijkse leven. En jij vogelvrij verklaard? Vreemde voorstelling van zaken Willemijn. Ten eerste heb jij je persoonlijk betrokken in de discussie over yoga. Er was een algemene discussie gaande en die heb je naar jezelf toegetrokken. En je bent ook degene die voortdurend de discussie gaande wil houden en dan ook graag als slachtoffer. En je bent door niemand vogelvrij verklaard. En je veroorlooft daarmee ook, dat je anderen mensen kunt aanvallen. En dat is niet tegenover mij alleen, ik kan me een bijdrage herinneren, waarin je een ander drie keer beledigt.
Ik heb niet gereageerd op je bijdrage over bovennatuurlijke zaken. Dus ga dat nu niet gebruiken. Ik ging in op je litanie van klachten hoe je behandeld bent. Dat je er dan maar heel gemakkelijk overheen stapt hoe je anderen beledigd hebt vind ik buitengewoon laag.



Je moet je niet zoveel afvragen Chatuliem..... en niet zo veel invullen want je slaat de plank wel erg mis steeds..heel misschien jezelf eens spiegelen wat jij allemaal doet en zegt?
En verder heb ik geen zin meer om met jou in discussie te gaan, is volstrekt zinloos en kansloos...dus ik wil je vragen mij ook niet meer lastig te vallen met al die verhalen over mij wat jij je afvraagt.......
En ik zou het ook op prijs stellen als ik in de chatbox in een serieus gesprek heb over genade jij er niet de hele tijd tussen schrijft dat ik de Bijbel niet lees en ken, hoewel ? Ik negeer het gewoon....
Het twaalfde gebod stel ik wat jou betreft in werking........als jij dat ook doet hebben we geen last van elkaar.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 17 september 2012, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:55
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je moet je niet zoveel afvragen Chatuliem.....heel misschien jezelf eens spiegelen wat jij allemaal doet en zegt?
En verder heb ik geen zin meer om met jou in discussie te gaan, is volstrekt zinloos en kansloos...dus ik wil je vragen mij ook niet meer lastig te vallen met al die verhalen over mij wat jij je afvraagt.......
En ik zou het ook op prijs stellen als ik in de chatbox in een serieus gesprek ben over genade jij er niet de hele tijd tussen schrijft dat ik de Bijbel niet lees en ken, hoewel ? Ik negeer het gewoon....
Het twaalfde gebod stel ik wat jou betreft in werking........als jij dat ook doet hebben we geen last van elkaar.....
Jij bent degene die voortdurend de discussie aanhaalt Wmijn. Wat voor zin had het om op dit topic daarover te beginnen? En als je dan weer met beschudigingen begint, kun je verwachten dat je daar antwoord op krijgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:56
 
SHANITA130 schreef:
D

Net als met dat yoga, Occult roept een enkeling, hele vervolgingen, beschuldigingen alsof diegenen een kleuter is, en dan nog doe je zo niet is mijn mening, je berooft dan iemand van zijn integriteit wat nog veel erger is dan yoga.(voor zover yoga dan erg zou zijn natuurlijk), iig wat heel erg is....

Stel, je denk echt tis occult, dan heeft één keer iets duidelijk erover zeggen, als zijnde je mening, veel meer indruk als dat doorjengelen erover.

Heilige Geest overtuigd, of niet...



Als er iemand over Yoga begint dan is Shannita die de woord in de mond neemt we weten in hoe je daar tegen over staat als Willemijn het niet als kwaad en occult zien. Daar is een slotje op gekomen bij de topic christen en yoga door CM redactie.

Laat je als christen je niet op jutten om ermee in te haken Chatlium, Carmen en wie dan ook want dat is precies wat de duivel wil dat er strijd worden gevoerd.

Christian Match is een christelijke site met christelijke inhoud hoort dat erbij. Kan je niet achter staan na de C van Christelijk waarom zit je hier dan op deze site. Smiley die vol vragen zit

We mogen getuigenis geven alleen wil men het letter niet horen of zien word men meer blind en doof. Christus ziet het hart aan van de mens.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:58
 
ZWAAN995 schreef:
Als er iemand over Yoga begint dan is Shannita die de woord in de mond neemt we weten in hoe je daar tegen over staat als Willemijn het niet als kwaad en occult zien. Daar is een slotje op gekomen bij de topic christen en yoga door CM redactie.

Laat je als christen je niet op jutten om ermee in te haken Chatlium, Carmen en wie dan ook want dat is precies wat de duivel wil dat er strijd worden gevoerd.

Christian Match is een christelijke site met christelijke inhoud hoort dat erbij. Kan je niet achter staan na de C van Christelijk waarom zit je hier dan op deze site. Smiley die vol vragen zit

We mogen getuigenis geven alleen wil men het letter niet horen of zien word men meer blind en doof. Christus ziet het hart aan van de mens.

<><

Zwaan



Dat \zeg je mooi Zwaan: God ziet het hart aan van de mens........en niet de mensen zien dat aan........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat \zeg je mooi Zwaan: God ziet het hart aan van de mens........en niet de mensen zien dat aan........

Waarom pak je alleen het ene zin op want dat is wat mij regelmatig opvalt dat de inhoud uit het verband word gerukt en na eigen invulling word gegeven. Wat is de C voor jou van Christelijk zijn in Christus?
Wie is Jezus Christus voor jou in persoonlijk geloof Willemijn?

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:13
 
ZWAAN995 schreef:
Waarom pak je alleen het ene zin op want dat is wat mij regelmatig opvalt dat de inhoud uit het verband word gerukt en na eigen invulling word gegeven. Wat is de C voor jou van Christelijk zijn in Christus?
Wie is Jezus Christus voor jou in persoonlijk geloof Willemijn?

<><

Zwaan


Zullen we ons alsjeblieft met ons allen houden aan wat Christian Match nadrukkelijk heeft verzocht vorige week? Niet op de persoon spelen en niet aan elkaar lopen trekken.

Ik denk dat God God genoeg is om de mens te overtuigen van zaken die niet naar Zijn plan en wil zijn. Meningen mogen verschillen. Volgens mij en als het goed is belijden we hier met elkaar de waarheid dat Hij onze Maker is, een relatie met ons aan wil gaan en dat dit mogelijk is gemaakt door Zijn zoon. We mogen elkaar best herinneren aan wat er in het woord staat, en hoe je dit zelf verstaat, maar laten we elkaar zien als volwassenen die dit in hun eigen leven samen met God verder oppakken. En als je je echt ontzettend veel zorgen om de ander blijft maken... klop dan daarmee aan bij Hem en laat het verder aan Hem over.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 13:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:20
 
JOL252 schreef:
Zullen we ons alsjeblieft met ons allen houden aan wat Christian Match nadrukkelijk heeft verzocht vorige week? Niet op de persoon spelen en niet aan elkaar lopen trekken.

Ik denk dat God God genoeg is om de mens te overtuigen van zaken die niet naar Zijn plan en wil zijn. Meningen mogen verschillen. Volgens mij en als het goed is belijden we hier met elkaar de waarheid dat Hij onze Maker is, een relatie met ons aan wil gaan en dat dit mogelijk is gemaakt door Zijn zoon. We mogen elkaar best herinneren aan wat er in het woord staat, en hoe je dit zelf verstaat, maar laten we elkaar zien als volwassenen die dit in hun eigen leven samen met God verder oppakken. En als je je echt ontzettend veel zorgen om de ander blijft maken... klop dan daarmee aan bij Hem en laat het verder aan Hem over.

Vind ik een goed plan Jol! Hoewel de discussie die er nu ontstaan is ook erg interessant is; ik zal daar een nieuw topic over openen, dan kunnen we daar verder op dit onderwerp. Hoe om te gaan met de Bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:22
 
Dit was de laatste reactie die over het onderwerp Vergeving ging. Ik stel voor dat we hier nu proberen on topic te blijven.


Geplaatst: maandag 17 september 2012, 10:45

[[quote=SHANITA130]Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:45
Je gaat toch niet 'vergeven' om jezelf een plezier te doen, maar omdat je het meent...

CARMEN073
Dat hangt ervanaf wat je onder "het menen" verstaat. Ik versta onder vergeving: het afzien van wraak. Het overgeven aan God. Loslaten. En dat kun je doen vanuit de wetenschap dat God degene is die rechtvaardig oordeelt en dat je het met een gerust hart aan Hem kunt overlaten. Dit heeft niets te maken met gevoelens. Als er al gevoelens bijkomen dan is het medelijden omdat ik weet dat het niet misselijk is om door God gestraft te worden.

God houdt van zijn kinderen en zal (uiteindelijk) niet ongestraft laten degene die zijn kinderen kwaad doet. Ik heb hier ooit 1 staaltje van mogen meemaken hoe God op bijzondere en bovennatuurlijke wijze direct ingreep toen iemand mij te na kwam. Na die tijd twijfel ik er niet aan of God ziet alles, en zal ooit afrekenen met ieder individu persoonlijk.


SHANITA: Ik kan dat best heel goed begrijpen.
Alleen, dat ik dat niet kon, maar wel moest, anders werd ik gezien als paria's in evangelische en aanverwante kerken, ja, dát stoot me tegen het hoofd...zeg ik om iemand te antwoorden 'dit en dat', is het eerste wat ik hoor: 'ja maar je hebt toch zeker wel vergeven heee?'

Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc.
Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt.

Ik herken wel wat jij zegt Shanita en ik vind het ook een hele foute benadering. Je kunt pas zo vergeven als je hier zelf, samen met God de ruimte voor gevonden hebt.


Zo had ik graag gezien dat evangelische, pinkster, etc, mij ook zo in me waarde hadden gelaten, tis juist het wettische 'moeten' vergeven, wat van mensen robotten maakt...wat me tegenstaat, 'niet' dat iemand anders vergeeft als daar niet om is gevraagd.

In je waarde laten is nog het minste dat je kunt vragen Shanita. Ze hadden er voor je moeten zijn. Ze hadden begrip moeten opbrengen voor jouw pijn en ze hadden je geborgenheid en een veilige plek moeten bieden waar je genezing kunt ontvangen.

Zelfs al zou je iemand helemaal vergeven; dat betekent nog niet dat de wonden die in je ziel geslagen zijn op slag verdwenen zijn. Dit heeft tijd nodig, en liefde van mensen die je vertrouwt.


Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:27
 
JOL252 schreef:
Zullen we ons alsjeblieft met ons allen houden aan wat Christian Match nadrukkelijk heeft verzocht vorige week? Niet op de persoon spelen en niet aan elkaar lopen trekken.

Ik denk dat God God genoeg is om de mens te overtuigen van zaken die niet naar Zijn plan en wil zijn. Meningen mogen verschillen. Volgens mij en als het goed is belijden we hier met elkaar de waarheid dat Hij onze Maker is, een relatie met ons aan wil gaan en dat dit mogelijk is gemaakt door Zijn zoon. We mogen elkaar best herinneren aan wat er in het woord staat, en hoe je dit zelf verstaat, maar laten we elkaar zien als volwassenen die dit in hun eigen leven samen met God verder oppakken. En als je je echt ontzettend veel zorgen om de ander blijft maken... klop dan daarmee aan bij Hem en laat het verder aan Hem over.

Grote zorgen maak ik mij wel ja en bid dagelijks voor mijn mede mens dat er harten en ogen geopend mogen worden hun Jezus Christus zullen aannemen. Want als mens wil ik niet dat niemand niet verloren gaan maar dat men eeuwig leven erft de keuze is aan de mens zelf daar heb je gelijk in Jol.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:32
 
CARMEN073 schreef:
Vind ik een goed plan Jol! Hoewel de discussie die er nu ontstaan is ook erg interessant is; ik zal daar een nieuw topic over openen, dan kunnen we daar verder op dit onderwerp. Hoe om te gaan met de Bijbel.

Ben benieuwd Carmen na de nieuwe topic dan kunnen we daar verder praten aan de hand van de Bijbel.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 16:23
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat \zeg je mooi Zwaan: God ziet het hart aan van de mens........en niet de mensen zien dat aan........

Ja, dat zeg je mooi Zwaan, God ziet het hart aan....en niet mensen...


O ja, en als je iets quote wat ik zelf heb geschreven, dan graag de hele tekst en niet een stukje uit zijn verband, zoals je hiervoor deed.
Vast bedankt...!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 16:32
 
ZWAAN995 schreef:
Grote zorgen maak ik mij wel ja en bid dagelijks voor mijn mede mens dat er harten en ogen geopend mogen worden hun Jezus Christus zullen aannemen. Want als mens wil ik niet dat niemand niet verloren gaan maar dat men eeuwig leven erft de keuze is aan de mens zelf daar heb je gelijk in Jol.

<><

Zwaan


Mat 6:34
Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 16:43
 
Quote:
CARMEN073 schreef: Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc.
Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt.
]



Ik ervaar juist dat in de maatschappij hard wordt gesproken over daders en dan denk ik nog maar even aan de recente verkiezingscampagne met een zekere poster: "hard voor de daders" om daarmee in te spelen op het gedachtegoed binnen de samenleving. Natuurlijk is het zo dat ze met hun jatten van andermans lijf en goed moeten afblijven en zeker moet de wet toegepast worden, want misdaad is misdaad. God houdt mensen inderdaad verantwoordelijk maar ik geloof in Zijn formule waarmee Hij mensen benaderen wil ondanks alle verkeerde hartsinstelling en daden: BARMHARTIGHEID. En als de motivatie en de inzichten er zijn om te veranderen, al is het nog maar zo'n klein krom stukje denken van: ik wil niet meer vast komen te zitten, dan met dat kleine stukje helpen om te werken aan verandering. Mensen alleen maar afstraffen is het minst effectieve wat je doen kunt om het land te beschermen en vrij te houden van "daders".

(Jol... houdt van haar werk en de mensen die daarmee worden verder geholpen.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 17:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 18:23
 
JOL252 schreef:
]Ik ervaar juist dat in de maatschappij hard wordt gesproken over daders en dan denk ik nog maar even aan de recente verkiezingscampagne met een zekere poster: "hard voor de daders" om daarmee in te spelen op het gedachtegoed binnen de samenleving. Natuurlijk is het zo dat ze met hun jatten van andermans lijf en goed moeten afblijven en zeker moet de wet toegepast worden, want misdaad is misdaad. God houdt mensen inderdaad verantwoordelijk maar ik geloof in Zijn formule waarmee Hij mensen benaderen wil ondanks alle verkeerde hartsinstelling en daden: BARMHARTIGHEID. En als de motivatie en de inzichten er zijn om te veranderen, al is het nog maar zo'n klein krom stukje denken van: ik wil niet meer vast komen te zitten, dan met dat kleine stukje helpen om te werken aan verandering. Mensen alleen maar afstraffen is het minst effectieve wat je doen kunt om het land te beschermen en vrij te houden van "daders".

(Jol... houdt van haar werk en de mensen die daarmee worden verder geholpen.


Ik las zaterdag in de krant een uitgebreid interview hierover, daar werd geschreven dat je soms meer aan herstelrecht hebt dan aan straffen.....en dat zelfs slachtoffers zich niet druk maken over de hoogte van de straf maar meer erkenning zoeken voor hun rol als slachtoffer.......Andersom gebeurd natuurlijk ook, voor sommigen is geen straf te hoog.....
Je moet niet kwaad met kwaad vergelden schreef men. Sluit duidelijk niet aan bij de VVD leus: meeleven met slachtoffers en niet met daders, die dus duidelijk niet erg liefdevol kijkt.....
Het gaat er dus om-volgens dat stuk- dat je beter de band kan herstellen tussen dader, slachtoffer en samenleving die door de misdaad kapot is gemaakt......

Maar komt het er ook niet op neer wat jij ons probeert te vertellen? Dat hoe groot de daad ook is en altijd ruimte moet zijn voor hoop? Denk ik weer even aan de doos van Pandora....dat je nooit iemand zijn laatste stukje hoop mag ontnemen?
Maar dat kan natuurlijk ook een vrij lastige opdracht zijn als je wat aangedaan is ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 18:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik las zaterdag in de krant een uitgebreid interview hierover, daar werd geschreven dat je soms meer aan herstelrecht hebt dan aan straffen.....en dat zelfs slachtoffers zich niet druk maken over de hoogte van de straf maar meer erkenning zoeken voor hun rol als slachtoffer.......Andersom gebeurd natuurlijk ook, voor sommigen is geen straf te hoog.....
Je moet niet kwaad met kwaad vergelden schreef men. Sluit duidelijk niet aan bij de VVD leus: meeleven met slachtoffers en niet met daders, die dus duidelijk niet erg liefdevol kijkt.....
Het gaat er dus om-volgens dat stuk- dat je beter de band kan herstellen tussen dader, slachtoffer en samenleving die door de misdaad kapot is gemaakt......

Maar komt het er ook niet op neer wat jij ons probeert te vertellen? Dat hoe groot de daad ook is en altijd ruimte moet zijn voor hoop? Denk ik weer even aan de doos van Pandora....dat je nooit iemand zijn laatste stukje hoop mag ontnemen?
Maar dat kan natuurlijk ook een vrij lastige opdracht zijn als je wat aangedaan is ....


Ik moet even denken aan iets wat ik jaren geleden las in een krant of blad, weet ik niet precies. Het was een stuk over de toenmalige paus die de persoon bezocht die een aanslag had gepleegd op hem. Hij sprak met deze persoon, toonde belangstelling voor hem en sprak over vergeving. Dat maakte ontzettend veel indruk op deze gevangene... zou het ook niet meer een open weg (met en van hoop) geboden hebben om iets aan zichzelf te gaan doen? Sommige daders schrijven ook: "Ik wil hard werken aan mijzelf om het goed te maken, geef mij de kans dit te doen. Ik wil nuttig zijn, iets teruggeven, een goede vader en een goed voorbeeld zijn."
Er zijn echt mensen die hun excuus aanbieden in de hoop dat hun slachtoffers die willen aanvaarden.
Er zijn echt gesprekken binnen de gevangenis in het bijzijn van geestelijk verzorgers tussen daders en slachtoffers.
Er zijn echt mensen die zo ontzettend graag verder willen komen en inzien wat ze hebben stukgemaakt in de wetenschap dat dit reële schuld is.
Ik ken iemand die TBS dwangverpleging achter de rug heeft, zijn verhaal doet er even niet toe... maar hij is al jaren uit de klinieken vandaan, heeft een bewuste bekering meegemaakt, een nieuw leven opgebouwd.. maar als het over zijn delicten gaat word hij een heel klein mens waarin je de diepe pijn en gebrokenheid ziet... hij is eveneens een leven lang slachtoffer van wat hijzelf heeft gedaan. Daarom... moeten wij hoop brengen, laten zien dat er een weg is van vergeving en nieuwe kansen.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 18:59
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik las zaterdag in de krant een uitgebreid interview hierover, daar werd geschreven dat je soms meer aan herstelrecht hebt dan aan straffen.....en dat zelfs slachtoffers zich niet druk maken over de hoogte van de straf maar meer erkenning zoeken voor hun rol als slachtoffer.......Andersom gebeurd natuurlijk ook, voor sommigen is geen straf te hoog.....
Je moet niet kwaad met kwaad vergelden schreef men. Sluit duidelijk niet aan bij de VVD leus: meeleven met slachtoffers en niet met daders, die dus duidelijk niet erg liefdevol kijkt.....
Het gaat er dus om-volgens dat stuk- dat je beter de band kan herstellen tussen dader, slachtoffer en samenleving die door de misdaad kapot is gemaakt......

Maar komt het er ook niet op neer wat jij ons probeert te vertellen? Dat hoe groot de daad ook is en altijd ruimte moet zijn voor hoop? Denk ik weer even aan de doos van Pandora....dat je nooit iemand zijn laatste stukje hoop mag ontnemen?
Maar dat kan natuurlijk ook een vrij lastige opdracht zijn als je wat aangedaan is ....


Overigens een leus van de VVD die zeer kort door de bocht is. Ja er moet erkenning zijn voor de slachtoffers en een genoegdoening (het OT staat daar vol mee dus is bijbels zat). Maar ik blijf het zeggen, een groot deel van de daders hebben inderdaad een rot jeugd gehad, misbruik en mishandeling en er zijn kinderen die voor hun 8e jaar al leren wat hun moeder op de tippelzone doet en hoe je drank en drugs moet gebruiken (aangeboden door pa en ma). Hoe moet je dan ooit normaal leren kijken naar correct burgerschap.
Meeleven met de slachtoffers... ja en ook met de slachtoffer in de dader als hij of zij de straf uitzit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:01
 
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 16:43

Quote:
CARMEN073 schreef: Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc.
Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt.
]


JOL:
Ik ervaar juist dat in de maatschappij hard wordt gesproken over daders en dan denk ik nog maar even aan de recente verkiezingscampagne met een zekere poster: "hard voor de daders" om daarmee in te spelen op het gedachtegoed binnen de samenleving. Natuurlijk is het zo dat ze met hun jatten van andermans lijf en goed moeten afblijven en zeker moet de wet toegepast worden, want misdaad is misdaad. God houdt mensen inderdaad verantwoordelijk maar ik geloof in Zijn formule waarmee Hij mensen benaderen wil ondanks alle verkeerde hartsinstelling en daden: BARMHARTIGHEID. En als de motivatie en de inzichten er zijn om te veranderen, al is het nog maar zo'n klein krom stukje denken van: ik wil niet meer vast komen te zitten, dan met dat kleine stukje helpen om te werken aan verandering. Mensen alleen maar afstraffen is het minst effectieve wat je doen kunt om het land te beschermen en vrij te houden van "daders".

(Jol... houdt van haar werk en de mensen die daarmee worden verder geholpen.

Beide tendensen zijn er...

Ik weet echt zeker, als mensen die(eningzins?) pro dader zijn, dader kennen zoals mijn 1ste partner, 4 1/2 jaar van dichtbij....nou dan blijft er heel weinig pro dader over....verder hou ik me in, zeg al genoeg hiermee...

En weer: barmhartigheid, vergeving is als er oprecht berouw is.....mi.

Er kunnen situaties zijn waar je wel vergeeft als er niet direkt berouw is.


Ik ga later ff dat stukkie van Willem opzoeken ....

Het lullige is, Jol, de gemeenste sadistische daders zorgen er wel voor dat ze uit handen politie blijven, zijn namelijk ook erg slim, dus die krijg jij echt niet voor je, mi.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 september 2012, 19:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:12
 
ZWAAN995 schreef:
wist niet dat je plaatje kon wijzigen op internet Clown smiley
Bijdeze iedereen tevreden Knipoog smiley

Kussende smiley

<><

Zwaan

Dank voor je medewerking Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:32
 
SHANITA130 schreef:
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 16:43

Quote:
CARMEN073 schreef: Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc.
Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt.
]


JOL:
Ik ervaar juist dat in de maatschappij hard wordt gesproken over daders en dan denk ik nog maar even aan de recente verkiezingscampagne met een zekere poster: "hard voor de daders" om daarmee in te spelen op het gedachtegoed binnen de samenleving. Natuurlijk is het zo dat ze met hun jatten van andermans lijf en goed moeten afblijven en zeker moet de wet toegepast worden, want misdaad is misdaad. God houdt mensen inderdaad verantwoordelijk maar ik geloof in Zijn formule waarmee Hij mensen benaderen wil ondanks alle verkeerde hartsinstelling en daden: BARMHARTIGHEID. En als de motivatie en de inzichten er zijn om te veranderen, al is het nog maar zo'n klein krom stukje denken van: ik wil niet meer vast komen te zitten, dan met dat kleine stukje helpen om te werken aan verandering. Mensen alleen maar afstraffen is het minst effectieve wat je doen kunt om het land te beschermen en vrij te houden van "daders".

(Jol... houdt van haar werk en de mensen die daarmee worden verder geholpen.

Beide tendensen zijn er...

Ik weet echt zeker, als mensen die(eningzins?) pro dader zijn, dader kennen zoals mijn 1ste partner, 4 1/2 jaar van dichtbij....nou dan blijft er heel weinig pro dader over....verder hou ik me in, zeg al genoeg hiermee...

En weer: barmhartigheid, vergeving is als er oprecht berouw is.....mi.

Er kunnen situaties zijn waar je wel vergeeft als er niet direkt berouw is.


Ik ga later ff dat stukkie van Willem opzoeken ....

Het lullige is, Jol, de gemeenste sadistische daders zorgen er wel voor dat ze uit handen politie blijven, zijn namelijk ook erg slim, dus die krijg jij echt niet voor je, mi.

Dat klopt. Ik heb het ook over mensen die echt willen en het laten zien dat ze het echt menen en verder willen komen. Daar kunnen ook mensen tussen zitten die gemeen en sadistisch zijn geweest (en die krijg ik wél voor me). Feit is ook dat als je zelf slachtoffer bent je er heel anders in staat.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 19:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:40
 
JOL252 schreef:
Dat klopt. Ik heb het ook over mensen die echt willen en het laten zien dat ze het echt menen en verder willen komen. Daar kunnen ook mensen tussen zitten die gemeen en sadistisch zijn geweest (en die krijg ik wél voor me). Feit is ook dat als je zelf slachtoffer bent je er heel anders in staat.

Ja, kijk, tuurlijk, zijn zelf ook slachtoffers, maar dan..er zijn, individuele grenzen, zelfs al was die slachtoffer,....nee, te ver....
Ja, veel slachtoffers kunnen ook bedenken, was zelf slachtoffer, maar dan kan er over een grens zijn gegaan.....'de grens'....dan kan dát denken niet meer afdoende zijn als excuses...te ver, te veel, te dit, te dat, etc.

Misschien een milimeter begin maken met begrip, en dat pas na 40 jaar...en da's veel....om zelf te kunnen overleven, moet vaak de band helemaal worden verbroken....(ja, heb hier een reformatorische psycholoog achter....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:41
 
JOL252 schreef:
Dat klopt. Ik heb het ook over mensen die echt willen en het laten zien dat ze het echt menen en verder willen komen. Daar kunnen ook mensen tussen zitten die gemeen en sadistisch zijn geweest (en die krijg ik wél voor me). Feit is ook dat als je zelf slachtoffer bent je er heel anders in staat.

I see Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:47
 
SHANITA130 schreef:
Ja, kijk, tuurlijk, zijn zelf ook slachtoffers, maar dan..er zijn, individuele grenzen, zelfs al was die slachtoffer,....nee, te ver....
Ja, veel slachtoffers kunnen ook bedenken, was zelf slachtoffer, maar dan kan er over een grens zijn gegaan.....'de grens'....dan kan dát denken niet meer afdoende zijn als excuses...te ver, te veel, te dit, te dat, etc.

Misschien een milimeter begin maken met begrip, en dat pas na 40 jaar...en da's veel....om zelf te kunnen overleven, moet vaak de band helemaal worden verbroken....(ja, heb hier een reformatorische psycholoog achter....)


Het hangt, en zeker in jouw situatie(s!) ook af van de relatie die er was tussen dader en slachtoffer en de schade die is aangebracht. Daar kan alleen jij als slachtoffer iets over zeggen en het ligt ook geheel bij jou of je er verder ooit nog iets mee zou willen.

... nog even een kleine aanvulling óók uit eigen ervaring: vergeving hoeft nog niet in te houden vernieuwing van relaties.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:11
 
JOL252 schreef:
Het hangt, en zeker in jouw situatie(s!) ook af van de relatie die er was tussen dader en slachtoffer en de schade die is aangebracht. Daar kan alleen jij als slachtoffer iets over zeggen en het ligt ook geheel bij jou of je er verder ooit nog iets mee zou willen.

... nog even een kleine aanvulling óók uit eigen ervaring: vergeving hoeft nog niet in te houden vernieuwing van relaties.

Ik wou 22 jaar geleden aangifte doen, maar ja, 'God komt de wraak toe', zeiden de mensen van de groepen. dus ja, mijn natuurlijke rechtvaardigheidsgevoel werd ook ff de kop ingedrukt. 'Boosheid' was niet van de Here'. zo zeidden ze...Nu wil ik alsnog aangifte doen. Het was al erg genoeg vonden ze dat ik niet vergaf en wel meteen... Die arme dader, ja, de satan had grip op hem, ja, werd letterlijk gezegd...stelletje idioten achteraf, maar ja, ik was toen naief en labiel....en ging er in mee....(daarom ga ik deze week ff dat stuk van Willem opzoeken, over dat ook al 'komt
God de wraak toe', ons strafrecht ook door de overheid is ingesteld, daar ging het over...Dus geen misdaden verdoezelen...

Ik zei een keer, ja, stel je hebt een nieuwe auto en iemand rijdt er expres een deuk in, jahaa, maar dát was heéél wat anders....als je dan boos zou worden...Dát kon ik niet vergelijken....
Wat heb ik me een hoop onzin aan laten praten in groepen....en dat járenlang, ja....

Ja, daarom zei mijn reformatorische psych ook van: 'Gereformeerd Vrijgemaakt'...ja, en je weet, psychs adviseren nagenoeg nooit...ze willen dat je zelf al pratende achter dingen komt.
Ook 'nooit meer dader zien alle contact meteen verbreken', kwam ook van me christelijke psych.

Maar idd, wat je zegt, als iemand echt berouw heeft en verder wil....da's dan juist fijn.....en die zitten ertussen, dat weet ik...en die hebben ook mijn zegen, so to speak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:19
 
SHANITA130 schreef:
Ik wou 22 jaar geleden aangifte doen, maar ja, 'God komt de wraak toe', zeiden de mensen van de groepen. dus ja, mijn natuurlijke rechtvaardigheidsgevoel werd ook ff de kop ingedrukt. 'Boosheid' was niet van de Here'. zo zeidden ze...Nu wil ik alsnog aangifte doen. Het was al erg genoeg vonden ze dat ik niet vergaf en wel meteen... Die arme dader, ja, de satan had grip op hem, ja, werd letterlijk gezegd...stelletje idioten achteraf, maar ja, ik was toen naief en labiel....en ging er in mee....(daarom ga ik deze week ff dat stuk van Willem opzoeken, over dat ook al 'komt
God de wraak toe', ons strafrecht ook door de overheid is ingesteld, daar ging het over...Dus geen misdaden verdoezelen...

Ik zei een keer, ja, stel je hebt een nieuwe auto en iemand rijdt er expres een deuk in, jahaa, maar dát was heéél wat anders....als je dan boos zou worden...Dát kon ik niet vergelijken....
Wat heb ik me een hoop onzin aan laten praten in groepen....en dat járenlang, ja....

Ja, daarom zei mijn reformatorische psych ook van: 'Gereformeerd Vrijgemaakt'...ja, en je weet, psychs adviseren nagenoeg nooit...ze willen dat je zelf al pratende achter dingen komt.
Ook 'nooit meer dader zien alle contact meteen verbreken', kwam ook van me christelijke psych.

Maar idd, wat je zegt, als iemand echt berouw heeft en verder wil....da's dan juist fijn.....en die zitten ertussen, dat weet ik...en die hebben ook mijn zegen, so to speak.

Ja, dat van boosheid is niet van God ken ik... Dan hebben ze eea in de bijbel niet goed gelezen. Zo ontnamen ze je ook nog de mogelijkheid om in je woede jezelf bewust te worden van wat je niet wilt en waar je nee tegen zegt!
Ik zie woede als een pracht emotie ook al voelt het niet altijd even prettig. Zolang het jezelf en anderen niet beschadigt maar het doel dient om ergens uit te komen en grenzen te stellen is het een goed gebruik van een scheppingsgave, net zoals liefde, vreugde... etcetera. Ik vind het altijd zo mooi om te lezen hoe Jezus heel doelbewust een touw knoopte (daar deed Hij dus wel even over) en toen alsnog de boel overhoop gooide om Zijn punt duidelijk te maken.
Maar ik herken wat je zegt, woede is not done en een teken van niet vergeven volgens sommigen. Ik zeg: woede is een pracht kans om te gebruiken in je verwerking en in het stellen van jouw persoonlijke grenzen.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 21:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:41
 
JOL252 schreef:
Ja, dat van boosheid is niet van God ken ik... Dan hebben ze eea in de bijbel niet goed gelezen. Zo ontnamen ze je ook nog de mogelijkheid om in je woede jezelf bewust te worden van wat je niet wilt en waar je nee tegen zegt!
Ik zie woede als een pracht emotie ook al voelt het niet altijd even prettig. Zolang het jezelf en anderen niet beschadigt maar het doel dient om ergens uit te komen en grenzen te stellen is het een goed gebruik van een scheppingsgave, net zoals liefde, vreugde... etcetera. Ik vind het altijd zo mooi om te lezen hoe Jezus heel doelbewust een touw knoopte (daar deed Hij dus wel even over) en toen alsnog de boel overhoop gooide om Zijn punt duidelijk te maken.
Maar ik herken wat je zegt, woede is not done en een teken van niet vergeven volgens sommigen. Ik zeg: woede is een pracht kans om te gebruiken in je verwerking en in het stellen van jouw persoonlijke grenzen.

Dank voor je mooie goede reactie!

Later...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:57
 
JOL252 schreef:
Overigens een leus van de VVD die zeer kort door de bocht is. Ja er moet erkenning zijn voor de slachtoffers en een genoegdoening (het OT staat daar vol mee dus is bijbels zat). Maar ik blijf het zeggen, een groot deel van de daders hebben inderdaad een rot jeugd gehad, misbruik en mishandeling en er zijn kinderen die voor hun 8e jaar al leren wat hun moeder op de tippelzone doet en hoe je drank en drugs moet gebruiken (aangeboden door pa en ma). Hoe moet je dan ooit normaal leren kijken naar correct burgerschap.
Meeleven met de slachtoffers... ja en ook met de slachtoffer in de dader als hij of zij de straf uitzit.


Klopt wat je zegt, zie je bij incest ook vaak dat dat doorgaat in families omdat je niet beter weet dan dat dat hoort.......
Maar ik kan me ook voorstellen hoor dat vergeven een brug te ver is, ik zag een tijd geleden een docu op tv waarin ouders vertelden van hun dochter die met haar kindjes vermoordt was door haar man....Die mensen waren christenen en vertelden heel open over hun strijd......De moeder vertelde ook dat de moeder van die man ook vreselijk met hun meeleefde maar wat ze niet begreep was dat die moeder toch wel haar zoon opzocht in de gevangenis, dat hoorde niet vond ze.....en weet je? Vanuit haar kant kan ik me het nog voorstellen ook dat je zo denkt........maar vanuit die moeder van die man kan ik me het ook wel weer voorstellen......zo zie je maar het blijft een heikel punt vergeven.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 17 september 2012, 22:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 22:14
 
WILLEMIJN232 schreef:
Klopt wat je zegt, zie je bij incest ook vaak dat dat doorgaat in families omdat je niet beter weet dan dat dat hoort.......
Maar ik kan me ook voorstellen hoor dat vergeven een brug te ver is, ik zag een tijd geleden een docu op tv waarin ouders vertelden van hun dochter die met haar kindjes vermoordt was door haar man....Die mensen waren christenen en vertelden heel open over hun strijd......De moeder vertelde ook dat de moeder van die man ook vreselijk met hun meeleefde maar wat ze niet begreep was dat die moeder toch wel haar zoon opzocht in de gevangenis, dat hoorde niet vond ze.....en weet je? Vanuit haar kant kan ik me het nog voorstellen ook dat je zo denkt........maar vanuit die moeder van die man kan ik me het ook wel weer voorstellen......zo zie je maar het blijft een heikel punt vergeven.....

Inderdaad... zoals een vrouw in een documentaire van de EO eens zei: Gods genade is onbegrensd, mijn genade kent beperkingen... Een vrouw die al jaren jongens opving in de sloppenwijken van ik dacht Harlem, groot hart en ongelooflijk geduld.

Mooi dat die moeder haar zoon nog ging opzoeken.. het hoeft geen goedkeuring te betekenen van wat hij deed. Het gevoel van behoefte aan recht van de schoonmoeder is ook duidelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 22:18
 
JOL252 schreef:
Inderdaad... zoals een vrouw in een documentaire van de EO eens zei: Gods genade is onbegrensd, mijn genade kent beperkingen... Een vrouw die al jaren jongens opving in de sloppenwijken van ik dacht Harlem, groot hart en ongelooflijk geduld.

Mooi dat die moeder haar zoon nog ging opzoeken.. het hoeft geen goedkeuring te betekenen van wat hij deed. Het gevoel van behoefte aan recht van de schoonmoeder is ook duidelijk.


Prachtige uitspraak van die vrouw en zo is het ook denk ik......


Liefde van je kind gaat nooit over toch? Kan me dat wel voorstellen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Klopt wat je zegt, zie je bij incest ook vaak dat dat doorgaat in families omdat je niet beter weet dan dat dat hoort.......
Maar ik kan me ook voorstellen hoor dat vergeven een brug te ver is, ik zag een tijd geleden een docu op tv waarin ouders vertelden van hun dochter die met haar kindjes vermoordt was door haar man....Die mensen waren christenen en vertelden heel open over hun strijd......De moeder vertelde ook dat de moeder van die man ook vreselijk met hun meeleefde maar wat ze niet begreep was dat die moeder toch wel haar zoon opzocht in de gevangenis, dat hoorde niet vond ze.....en weet je? Vanuit haar kant kan ik me het nog voorstellen ook dat je zo denkt........maar vanuit die moeder van die man kan ik me het ook wel weer voorstellen......zo zie je maar het blijft een heikel punt vergeven.....

Gezond is dat je als vader niet eens op het idee komt....

Het is een doodsdrift...om spanning ten koste van je kinde te reduceren/op te heffen.

Mijn opa heeft gezeten, dus toen wisten ze al dat 't niet hoort, want broers van mijn tantes drongen aan dat me tantes aangifte deden, de enige die erop tegen was en later eiste dat de aangifte werd ingetrokken was me vader, van tantes en ooms gehoord....en die l@# heeft een tijd gezeten hoor, ja met choloform ze kinderen bewusteloos maken eerst....

Iemand(me broer) zei een keer, je moet net als Jezus zeggen van 'Vader vergeef het hem want hij weet niet wat ie deed', nou dat wist ie donders goed, zei een bevriende theologe, en, 'jij bent Jezus niet, zei ze....'

En dat had me broer bij die fijne berea gemeente van hem gehoord...die ook zeiden dat ie me niet moet helpen omdat ik niet vergeef...
Ja, het geld(me broer verdiend veel) moest hun kant op, en niet naar mij, was toen pas gescheiden en wou geen alimentatie(minimum uitkering.., want wou me ex niet nog meer verdriet doen, was agressief, hij begreep 't later wel, liet films zien over misbruikte vrouwen en meisjes en gevolgen en hij zei, 'precies jij....'.

Nou heb ik mzzl, maar andere vrouwen....?????

Ja, ff onderbrekinkinkie, ga door Knipoog smiley, moest 't ff kwijt....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 september 2012, 23:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 05:39
 
JOL252 schreef:
Overigens een leus van de VVD die zeer kort door de bocht is. Ja er moet erkenning zijn voor de slachtoffers en een genoegdoening (het OT staat daar vol mee dus is bijbels zat). Maar ik blijf het zeggen, een groot deel van de daders hebben inderdaad een rot jeugd gehad, misbruik en mishandeling en er zijn kinderen die voor hun 8e jaar al leren wat hun moeder op de tippelzone doet en hoe je drank en drugs moet gebruiken (aangeboden door pa en ma). Hoe moet je dan ooit normaal leren kijken naar correct burgerschap.
Meeleven met de slachtoffers... ja en ook met de slachtoffer in de dader als hij of zij de straf uitzit.

Ja, en de moeder op de tippelzone heeft ws ook weer een rotjeugd gehad, wel zeker denk ik anders doe je zoiets niet lijkt me Zieke smiley

En die ze moeder of vader of ouders hebben dan ook weer een rotjeugd gehad.

En tuurlijk, is fijn als dat wordt meegewogen.

Maar/en de eigen verantwoording.

Het kan zijn dat de VVD het niet meer pikt, allemaal kinderen met veel potentie waar zelfs het leren onmogelijk wordt gemaakt...bij kinderen die graag naar school willen en een studie.
Ja, en die zitten levenslang met een uitkering, waar je nu ook al zelf de tandarts van moet betalen. Dus nu netto 200 euro, nee niet per week, ben je gek, per maand...

En dan nog aanhoren van je zit te profiteren van 'onze centen'...

Ben er helemaal klaar mee. Ja, nog 6 maanden dan loopt me contract af bij UPC. en dan moet ik ermee kappen, TV alleen nog voor video te kijken. en internet, ja op mijn vrijwilligerswerk staan er enkele oudjes, die het nog wel doen.

Maar ja, ik heb geluk, ik hou ook erg van lezen, heb met korting en opheffingsuitverkoop wat schilderspullen kunnen kopen. Boeken koop ik 2de hands, ja, heb 2 of 3 keer per jaar een uitspatting dat ik een nieuw boek kocht...

Maar ja, ik kan weer lekker uitslapen elke dag. Maar ik zou veel liever op tijd bij me werk willen zijn. en dan geen tomaten plukken met mijn migraine en hoge bloedruk(onderdruk 137, ja, ónderdruk, bovendruk is normaal 140, maar ik bedoel echt de onderdruk die notmaal 80 hoort te zijn......., waarmee ik niet eens huishoudelijke dingen mag doen...

Laat me maar zeiken en klagen, als ik een schadevegoeding kan krijgen van die L#$ die ze hele leven gierig op heb lopen potten....
Toen die ging scheiden had ie ze geld bij me broer gestald want hij wou niets betalen(gemeenschap van goederen) en die zei toen het moet heel veel zijn, kon die zien door paar duizend euro rente per maand....(was nog voordat ik over die mishandelinge begon, waarna die meteen begon van meteen vergeven en dergelijke onzin...en ik was nog zo blij dat ie tot geloof kwam..
En later, ja, hij geloofde wel dat ik dacht dat dingen waren gebeurd, maar het is niet zo, maar hij geloofd wel dat ik dat echt denk, want ik ben ziek...
Terwijl echt alles erop wees, alles...
Was juist andersom, werd ziek van de omgeving, me moeder heeft me broer verwent, maar ja, ik was altijd het 'rotkind'.

Me moeder wou ook niets, hij stikt maar in ze geld zei ze
En...wie laat ze dochter nou op haar 12 de elke dag om 4 uur('s ochtends he..) een half uur naar a'veen fietsen langs stille fietspaden om te werken, en haar laten zeggen dat ze 16 is...

Ja, de verjaring is weg, dus kan alsnog met aangifte beginnen Kwijlende smiley

Ach ja, zo heeft iedereen wel iets...

Maar laat ik dit zeggen, je moet wel heel inventief zijn, wil je elke dag kunnen overleven, zeker met trauma's die ik erbij kreeg toen ik als 16 jarige het huis uit moest, en me vader zat uit te rekenen wat ie dan 'verdiende elke maand als ik weg was'.
Wat denk je, als je als misbruikte van 16 over straat loopt...

Maar ja, nou heb ik 't er weer over, maar ja ging over vergeving: nee, ik vergeef niet. Omdat ik niet scheinheilig ga lopen liegen.

En ik kom hier voorlopig ook ff niet, geen zin om aan te horen over arme daders.
Ja, iedereen om me heen pleegde zelfmoord....ik heb gewoon mzzl.
En weet je hoe 't is te leven met zo'n hoge bloedruk, net of er de hele dag speldeprikjes in je huid en lichaam voeld, zoals als je arm slaapt, maar dan minder.
En ja, ben naar arts geweest die kan niets vinden, bloedonderzoeken gehad, stress is de oorzaak...

Maar ja, dat is allemaal me eigen schuld, had ik maar meteen moeten vergeven...(sarcastisch).
Eigen verantwoording.

Niet naar jou pers, Jol, maar naar die fijne heerlijke gemeentes...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 6 van 7